xD

xD

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Marek Żak dwa lata temu
    Fajny wiersz, a potwierdzam, bo mieszkam obok lasu i rano idę tamże z moją bokserką. Wsłuchuję się w głos lasu i od razu czuję różnicę. Nie to, żeby zawsze, bo dzików trochę jest i trzeba uważać:)
  • Noico dwa lata temu
    Zgadzam się Marku, las ma zawsze w sobie coś pierwotnego, co pozwala poczuć się swobodniej. A dziki, raczej chyba nie groźne. Raczej nie przypominam sobie, żebym ostatnio czytał o ataku dzika na człowieka. Ale może jestem nieuważnym czytelnikiem i coś przeoczyłem.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Noico parę lat tremu w Warszawie była inwazja dzików. Cześć z nich była groźna. ?
  • Noico dwa lata temu
    Marku być może bywają groźne, ale coś musiało je wygonić z lasu, pewnie jakieś nieodpowiedzialne zachowania ludzkie, albo myśliwi. Nie dziwię się, że uciekają.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Noico Generalnie one grasowały na skrajach lasów położonych na przedmieściach; aczkolwiek jeden doszedł aż pod sejm. Pewnie skusiła go nazwa ulicy "Wiejska".
  • Noico dwa lata temu
    Marku, być może zwabiło go też słynne obfite koryto, z którego pasą się posłowie i posełki, obiekt ich pożądań oraz cel marzeń i życia.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Noico ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    My tiu gagu - gagu, a ciągle pod moim ostatnim opowiadaniem nie ma twojego komentarz. ?
  • Noico dwa lata temu
    No tak, czytałem, ale zapomniałem skomentować:))) Zaraz to nadrobię.
  • Materazzone dwa lata temu
    Fajny tekst ale zgrzyta mi tutaj ten nieco katolicki klimat ale ja to jestem bezbożnik...Także może nic więcej nie napiszę bo jeszcze obraże :D
  • Noico dwa lata temu
    Dzięki, tekst jest uniwersalny, mimo odniesień religijnych, ponieważ pokazuje ludzką tęsknotę do transcendencji. Można go odczytać i interpretować w całkowicie oderwany od kontekstu sakralnego sposób, choćby jak powyżej zrobił to Marek. Cały las jest taką jakby wielką katedrą, w której można odpocząć, odświeżyć się, wyciszyć, odnaleźć spokój.

    Dzięki za komentarz, pozdrawiam.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Piękny i ciekawy wiersz. Mistyczny, co nie jest w twoim stylu. Rozumiem, że nawiązuje do jakiegoś sanktuarium Maryi w leśnej dziczy, aczkolwiek nie wiele trzeba wiele zmienić żeby to pasowało do jakiś dawnych miejsc kultu. Pozdrawiam 5
  • Noico dwa lata temu
    Tak, nawiązuję Marku do leśnego sanktuarium w Kałużach niedaleko Wielunia, które w końcu udało mi się odwiedzić w ostatnią niedzielę.

    https://www.youtube.com/watch?v=4BEU7lYyFW4

    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ślicznie... 6
  • Noico dwa lata temu
    Bardzo dziękuję Martyno, Twoja wizyta i ocena szczególnie mnie cieszy.
  • Rodson dwa lata temu
    Jak słitaśnie, biegnij teraz z rewanżyczkiem kadzidełkiem i siusteczke slićnie daj.
  • Noico dwa lata temu
    Rodson dobrze się czujesz?
  • MartynaM dwa lata temu
    E, tam. Ja się nie znam, ostatnio, na poezji.
    Ale słyszałam, że w Koszalinie docenili Twoje wiersze... nie chwalisz się nic.
  • Noico dwa lata temu
    MartynaM ???
  • Szpilka dwa lata temu
    Ten, kto tworzy wielkie dzieła,
    aż nie mieszczą się w kiepełach,
    temu medal z pyry wreszcie
    przypną w samym Budapeszcie ?
  • Noico dwa lata temu
    Ja za małe się nie biorę,
    a że ktoś nie kuma czaczy,
    tego czeka znów przedszkole,
    tam mu pani wytłumaczy.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico
    więc tłumaczą mu lekarze
    Że pod czapą panu gore
    Wejdź w stosunki z aptekarzem
    Lub wybierzesz się do Tworek?
  • Poncki dwa lata temu
    Polecam Leśne Sanktuarium Matki Bożej Królowej Zdrojów Krynickich - Uzdrowienia Chorych
    W Krynicy - Zdroju.
  • Noico dwa lata temu
    Wielkie dzięki za to info, nie wiem jak ci dziękować, bo ja właśnie w związku z poszukiwaniem pamiątek po Grottgerze wybieram się przed 15 lipca do Grybowa. Krynicę też miałem w planie, żeby sobie odświeżyć, bo wieki już w niej nie byłem. Pewnie nie poznam. Na Górę Parkową chyba gondolami się wjeżdża?
    A jesteś może z tamtych okolic, bo chciałem zapytać o Grybów?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Na Górę Parkową wyjeżdża kolej linowa (górna stacja nowiutka :)).
    Do Sanktuarium raczej z buta bo jest mniej więcej w jednej trzeciej od podnóża góry, ale na szczyt też warto wyjechać dla widoków.
    Polecam iść w letnią sobotę (od Czerwca do Września) bo z tego co pamiętam to o 10 jest msza w Drewnianym Kościele Przemienienia Pańskiego i Matki Boskiej Częstochowskiej w Krynicy Zdroju.

    O Grybowie wiem dużo dużo mniej.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki, dzięki, ale to i tak dużo co napisałeś. Nie miałem pojęcia, że to miejsce zaprojektował właśnie Grottger. A on tam był u swojej narzeczonej na letnisku w Grybowie właśnie, bo nie mogli się spotykać oficjalnie, tylko tam jeździł, gdzie ją matka wysłała, bo on po powstaniu styczniowym popadł w biedę. Cesarz austriacki i inni sponsorzy cofnęli mu stypendia i subsydia za pomoc udzielaną powstańcom.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki jeszcze mam jedno pytanie, na temat Krynicy, czy ten kopiec i pomnik Pułaskiego są nadal zamknięte na prywatnym terenie i nie ma do niego dostępu? Może coś wiesz na ten temat.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Teren prywatny. Bramy do pomnika jest ~20 m.
    Osobiście uważam, że za takie coś powinni wygrzebać odpowiedzialnych za sprzedaż terenu i posadzić na ćwiartka.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki dzięki, a już myślałem, że coś się zmieniło. Właścicielem terenu był ostatnio Uniwersytet Rolniczy z Krakowa, któremu sprzedała go gmina Krynica. A Uniwersytet sprzedał teren jakiemuś prywatnemu przedsiębiorcy, który podobno zbankrutował i nie ma z nim kontaktu. Masakra jakaś. Mam nadzieję, że chociaż przez płot obejrzę, albo przeskoczę przez płot.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Popytam.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki dzięki, jakbyś coś się dowiedział. Ten wyjazd zaplanowałem na drugą dekadę lipca. Mam też w planie N. Sącz i parę innych miejsc do obejrzenia.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Tak sobie myślę teraz jeszcze, że z bardziej przyziemnych rzecz to w Krynicy - Zdroju mogę spokojnie polecić apartamenty "Miód Malwina".
  • Noico dwa lata temu
    Poncki, a dziękuję. Ale nie planuję noclegów w Krynicy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania