Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Abc

ABc

 

****************************************

****************************************

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 24

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (117)

  • piliery 25.07.2021
    Limeryk jest dobrze napisany. Nie podoba się z powodu autora i tego co autor miał na mysli. Oceniający jedynkami oczywiście lepiej wiedzą co autor miał na myśli niźli autor ale to ostatnio norma i nie tylko tu. 5 się należy jak..... coś tam
  • Patriota 25.07.2021
    Dzięki piliery za komentarz, takie tu panują zbójeckie obyczaje, zdążyłem się do nich przyzwyczaić. Śmiać mi się chce, gdy niektórzy tutaj płaczą, gdy zobaczą u siebie jedynkę, że odbiera im to radość pisania. Dziecinada.
  • Szpilka 25.07.2021
    Piliery, a ja myślałam, że Ty się znasz na klasyku, jak to pozory mylą ?
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Limeryk nie dla każdego, tyle razy Ci klarowałam o limeryku i żadnych zmian na lepsze, dlatego jedynki zasłużone, no ileż można się uczyć?
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilko, jeżeli Ty się znasz na limerykach podobnie, jak na bryzach, więc lepiej żebyś nie zabierała głosu, bo się kompromitujesz. Limeryk jest napisany bardzo porządnie, z dużym kunsztem i znawstwem, więc daruj sobie tę walkę a autorami komentarzy, bo nie przystoi się tak kompromitować. Wiem, że treściowo Ci się nie podoba i to jest najprawdopodobniejsza przyczyna Twojej wyjątkowej nadaktywności pod tym utworem.
    Pozdrawiam i nie dziękuję za komentarz, bo go nie napisałaś, jedynie atakujesz autorów innych komentarzy. Już wczoraj napisałem co sądzę o takich zachowaniach w przypadku kigji, co i na Ciebie teraz rozciągam. Nieładnie, niekulturalnie, nieelegancko.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota, pitulisz, jak zwykle ? Gdzie w Twoim limeryku jest absurd limerykowy, w którym miejscu jest on śmieszny? Poniżej masz definicję limeryku, naucz się na pamięć i bryz mi nie wypominaj, bo wers zmieniłeś po mojej uwadze i jak wyglądasz, kłamczuszku? Owszem, znam się na limerykach, należę do Loży Limerystów, dla Ciebie podwoje Loży jeszcze długo będą zamknięte.

    Definicja

    To gatunek poezji wierszowanej, wywodzący się z irlandzkiej i angielskiej literatury
    ludowej, o charakterze ludycznym. Nazwa pochodzi od miasta Limerick w Irlandii. Limeryk
    przypomina nieco staropolskie fraszki (figliki, facecje). Do europejskich literackich salonów
    limeryk trafił na przełomie XIX i XX wieku.
    Bardzo charakterystyczna jest forma wiersza, w oryginale angielskim ważny jest tok
    rytmiczny – wiersz pisany jest zazwyczaj anapestem, wersy 1., 2., i 5. są dłuższe i mają po
    trzy stopy, zaś wersy 3. i 4. – po dwie stopy; układ rymów aabba.

    Dzieje gatunku

    Limeryki to wierszyki o charakterze humorystycznym, z elementami purnonsensu,
    często nieprzyzwoite czy wręcz obsceniczne do tego stopnia, że w purytańskiej,
    wiktoriańskiej Anglii ich druk był oficjalnie zakazany (zakaz ten zniesiono dopiero w latach
    60. XX wieku).
    Jednym z klasyków angielskiego limeryku był E. Lear, autor wydanej w Filadelfii w roku
    1864 Nowej księgi nonsensu. Twórczość limeryczną uprawiali dla rozrywki wybitni pisarze
    anglojęzyczni: A. Burgess, J. Conrad, L. Caroll, R. Frost, J. Galsworthy, A. Huxley, J. Joyce,
    R. Kipling, B. Russell, M. Twain, H. G. Wells, W. H. Auden. W literaturze polskiej limeryki
    tworzyli i tworzą: K. I. Gałczyński (Limerick, czyli czar bredni), J. Tuwim, a także S.
    Barańczak i W. Szymborska. W Krakowie działa Limeryczna Loża, ale gatunek ten uprawiają
    też często anonimowi twórcy

    https://archiwum.cieszyn.pl/1200cieszyn//files/O%20limeryku.pdf
  • piliery 25.07.2021
    Szpilka :) I uważasz że ten limeryk zasługuje tylko na jedynkę? :) Drobny błąd, łatwy do korekty, nie uzasadnia jedenastu jedynek na wejście.
  • Szpilka 25.07.2021
    Piliery, temu autorowi tłumaczyłam po wielokroć zasady pisania dobrych limeryków, zaprezntowany nie jest limerykiem, to rzyg, który ma na celu obrazić, limeryk nie na tym polega, tłumaczyłam też, dlaczego nie bardzo się udają polimeryki, czyli limeryki polityczne. Limeryk ma być śmieszny i absurdalny, skoro autor miał ochotę kogoś opluć, winien wybrać fraszkę ?
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka absurd polega na tym, że debilom popierającym totalitarne ustroje, którym się wydaje, że pana Boga przechytrzyli i że są tacy "nowocześni" i 'postępowi", te wszystkie rewolucje obcinają głowy. Tak było z większością przywódców Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Tak jest zawsze. Rewolucja pożera własne dzieci.
    A pomysłem na limeryk była wypowiedź jednego z "mądrych" inaczej opowijczyków, który raczył się wyrazić niewybrednie o wzniosłych ideałach.
  • Grain 25.07.2021
    piliery wolałbym z autorem coś zgubić niż innymi znaleźć. Ale to jest na jedynkę.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Trzeba było wybrać fraszkę, limeryk się do tego nie nadaje ?
  • piliery 25.07.2021
    Patriota Poniosło Cię. Jeśli limeryk jest napisany ze "znawstwem" to poszukaj gdzie popełniłeś błąd, bo ja w tej sytuacji (choć się nie da, symbolicznie wycofuję piątkę). :D
  • piliery 25.07.2021
    Szpilka Trzymasz się sztywno limerykowych zasad. Tymczasem one nieco ewoluowały i nie są już tak rygorystyczne. Kwestia poczucia humoru zawsze względna. http://www.limeryki.pl/podstawy.html Polecam szczególnie ostatnie zdanie: "Oczywiście, nie zawsze trzeba przestrzegać zasad w stu procentach." :) Też jestem zdania ze fraszka bardziej by pasowała ale: de gustibus
  • Szpilka 25.07.2021
    Piliery

    Żeby łamać zasady, trzeba najpierw je opanować do perfekcji, wtedy można nawet łamać uzus językowy, czyli zaczynamy od podstaw, nie od pupy strony ?
  • piliery 25.07.2021
    Szpilka Wymagasz od Patrioty mistrzostwa? Ogólnych zasad się trzymał więc jedynki to spora przesada.
  • kigja 25.07.2021
    Szpilka

    T
    Podziwiam twoje wyjaśnienia. Tłumaczysz z wielką cierpliwością, jak małemu dziecku, które zbiło wazon pilotując papierowy samolot...?

    Brawo! :)))
  • Szpilka 25.07.2021
    Piliery

    Poprawności, bo się wykłóca, że limeryk jest świetny, tylko ja nie mam poczucia humoru i się nie znam. Poza tym, gdyby mnie ktoś tyle razy klarował, co ja autorowi, to śmiem twierdzić, że doszłabym do poziomu mistrzowskiego ?
  • Szpilka 25.07.2021
    Kigja

    A dzięki, ale chyba już moja cierpliwość się wyczerpała, będę jedynki kropić bez wyjaśnienia, skoro autor wyjaśnienia ma w tyle ?
  • piliery 25.07.2021
    kigja znów się wtrącasz tam gdzie Cię nie proszą a za chwile będziesz miała pretensje że ktoś Ci coś nieprzyjemnego napisze. Napisz własną opinię a potem dopiero bierz udział w dyskusji.
  • Dekaos Dondi 25.07.2021
    Kiedyś przeczytałem, że człek bez poczucia humoru, jest co prawda żywy, ale już sztywny.
  • Patriota 25.07.2021
    kigja ha, ha, mistrzyni poezji jak zwykle, nie mogałby żyć jakby nie wtrąciła swoich pięciu groszy.
  • Szpilka 25.07.2021
    Dekaos

    Hhahahahaha, też takie cóś podobne czytałam ?
  • kigja 25.07.2021
    piliery
    A ty co się wcinasz? Pochwaliłam Szpilkę, a co nie mogę?!
    To nie jest wasz prywatny folwark, tylko miejsce dla wszystkich, a do ciebie nie napisałm żadnego komentarza, to po hak do mnie piszesz, dziwolągu?
  • kigja 25.07.2021
    Patriota

    Pochwaliłam Szpilkę, bo tlumaczy ci juz pół dnia, a ty swoje.
    A ona lepiej od ciebie zna zasady tworzenia limeryków, więc choć raz zamiast się wykłócać i na siłę udowadzniać swoje głupie niby racje, to przytaknij i podziękuj.

    Przedszkolaku z zerówki.
  • laura123 25.07.2021
    ''dziwolągu'' to jest odpowiedź na kulturalny komentarz... później, jak dostanie po piórach za chamstwo, to będzie gorzkie żale słać, żeby ją wszyscy bronili, bo ciemiężona... ot, logika.
  • kigja 25.07.2021
    Dekaos Dondi,

    Ci dwaj panowie na literki P i p, to dziwolągi i sztywniacy z muzeum woskowego.
    Dobrze, że ty taki nie jesteś, bo Hesus Marija!
    ? ? ?
  • kigja 25.07.2021
    Szpilka

    No właśnie, ale dlaczego ma wyjaśnienia gdzieś? Nie rozumiem tego.
    Zawsze jego musi być na wierzchu, bo inaczej by nie przeżył.
    A wystarczyło napisać: Ok, Szpilka postaram się lepiej pisać.
    I już.
    A nie tworzyc milion pustych sztucznych komentarzy, dla samego pisannia.

    Niesamowicie dziwne praktyki, jeszcze z czymś takim sie nie spotkałam.
  • piliery 25.07.2021
    kigja Nie obrażam Cię więc i Ty mnie nie obrażaj. Uwaga którą napisałem, to norma która obowiązuje także na tym portalu.
  • Patriota 25.07.2021
    kigja Dekaos Dondi,

    Ci dwaj panowie na literki P i p, to dziwolągi i sztywniacy z muzeum woskowego.
    Dobrze, że ty taki nie jesteś, bo Hesus Marija!

    Kigja powyższy post jest już typowym obrażaniem, w dodatku tutaj z inspiracji Dekaosa, który sam jest taki dowcipny, jak spirala z sekshopu.
  • kigja 25.07.2021
    Patriota
    Spróbuj obrazić Dekosia, to znajde cie, wyrwę ci to czarne serce, rzucę bezdomnym kundlom, a truchło oddam do sepom do zoo.

    Wynocha na leżaczek! Ale już!
  • kigja 25.07.2021
    piliery
    Ale po co do mnie piszesz? Nie pisz do mnie. Nie odnoś się, bo nie jestem pod twoim tekstem i nie do ciebie się zwróciłam.

    Kapewu?
  • Patriota 25.07.2021
    kigja to nie obrażaj innych, szczególnie jak przychodzisz pod cudzy tekst, powinnaś wtedy zachować minimum kultury. Mniemam, że nie obce Ci jest to słowo?
  • laura123 25.07.2021
    Piliery, ona tego nie zrozumie, dla niej najważniejsze, że stanęła w obronie Szpilki i powinni ją za to wszyscy wynagrodzić, dlatego gotowa jest wyzywać, obrażać, bo to w celach wyższych... tutaj bezinteresowność nie istnieje.
  • kigja 25.07.2021
    Patriota
    A kogo obraziłam, pisząc swój pierwszy komentarz? Pochwaliłam Szpilkę i boli cie to, że nie ciebie. Jak sie postarasz, to i ciebie pochwalę, mimo iż cię nie lubię.
  • Patriota 25.07.2021
    kigja czy ty czytać nie umiesz ze zrozumieniem, w dodatku własnych słów:

    "Ci dwaj panowie na literki P i p, to dziwolągi i sztywniacy z muzeum woskowego".

    Przychodzisz pod cudzy wiersz i nazywasz autora i jedno z komentujących dziwolągiem i sztywniakiem z muzeum wojskowego. A sprężyną tym razem był jątrzący wpis Dechaosa, nie wnoszący absolutnie nic do tej dyskusji, którego humor z długą brodą są tutaj dobrze znane.
  • kigja 25.07.2021
    Patriota
    Nie, nie to muzeum wojskowe, a ty nie jesteś Macierewicz. Obudx się w końcu z tego snu, że jesteś alfą i omegą. Trzy.

    I zostaw Dekosia, ty dziwny bycie z internetu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • laura123 25.07.2021
    Nie lubię limeryków, ale jeszcze bardziej ludzi atakujących zza węgła... dlatego 5
  • Patriota 25.07.2021
    Ja też niespecjalnie uwielbiam limeryki, ale na szybką ripostę na absurdy myślenia naszych intelektualnych tuzów taka forma wydaje mi się najlepsza.
  • Pan Buczybór 25.07.2021
    nawet niezły
  • Patriota 25.07.2021
    Dziękuję P. Buczyborze za komentarz. Pozdrawiam.
  • Szpilka 25.07.2021
    Pan Buczybór

    To kiepski limeryk, przeczytaj poniższy, może zauważysz różnicę:

    Panią Walas w Rio La Plata
    zjadł krokodyl. Cóż za strata!
    Lecz, że los ułaskawia,
    Bydlę puściło pawia
    I teraz na powrót ją mata.

    Szymborska - Mazan
  • Garść 25.07.2021
    Z filozofią sensu stricte tekst nie ma nic wspólnego. Tzw. "filozofia Kalego" nim rządzi, ale czy można wymagać etyki od posługujących się nią wybiórczo?

    Pewien rasista z miasta Hypokryzja
    tłumaczy swoim, czym jest dlań ojczyzna:
    - Gdy nasi gwałcą, cieszy się Bóg,
    bo każdy obcy to zbok i wróg!
    Rzekł jemu Pan: Z piekła twa ojcowizna!
  • Grain 25.07.2021
    Szpilka ma rację, to nie jest dobry limeryk, wg mnie wcale.
    Limeryk, choćby z tradycji nie ma służyć krucjacie, polityce, tylko zabawie oddechowi na śmiech.
    A ten nieśmieszny, napuszony, rozpaczliwy.
    I szkodzi intencji, czyni ją małostkową. żałosną.
    Chyba tylko ja i autor wiemy, że ten łeb użynają dżihadżyści.
  • Szpilka 25.07.2021
    Grain

    Właśnie, limeryk ma służyć zabawie, winien wywoływać uśmiech u czytającego ?
  • Patriota 25.07.2021
    Grain, nie tylko, łby ucinała swoim akolitom na gilotynach, zarówno Wielka Rewolucja Francuska jak i bolszewicy. Ci się wyspecjalizowali w wyłapywaniu wrogów gdzie popadło. Skoro zabrakło rzeczywistych przeciwników i wrogów, to tworzono ich ze starych towarzyszy, jak to mówiono wówczas z "odchyleniami" ideologicznymi. Wszyscy kolejni szefowie Czeki padli sami ofiarą bestialskich tortur, jakie wcześniej fundowali innym. I wielu starych towarzyszy partyjnych, którzy robili rewolucję. Więc nie jest to domena wyłącznie dżihadystów. Jak to mówiono na gilotynę we Francji? Jakoś tak pieszczotliwie, ale nie pamiętam.
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka nie moja wina, że głupota peela i jego późniejszy żałosny koniec nie wywołały na Twoich ustach uśmiechu. Ja podczas pisania się serdecznie uśmiałem. Widocznie nie zrozumiałaś pointy, przeczytaj jeszcze raz i przemyśl.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Tjaaaaaaaaa, winno się śmiać wielu, a nie tylko sam autor ?
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Poza tym zauważyłam, że nie rozumiesz, na czym polega absurd limerykowy, nie chodzi o Twoje pojęcie absurdu, ale o LIMERYKOWY ABSURD! Kto nie rozumie, temu nigdy nie wyjdzie dobry limeryk, bo limeryk to żart, ale ze szczególną puentą, tym się różni od zwykłej fraszki ?
  • Grain 25.07.2021
    Nie znam autora tych słów ale tutaj pasują

    ,, raz poeta chyba z Pruszcza
    zaczął problem mi wyłuszczać
    ze choć jeszcze młody zdolny
    i do tego ciągle wolny
    to mu stoi w oku solą
    ż mu śpiewać nie pozwolą"
  • Patriota 25.07.2021
    Nic nie napisano w wikipedii na temat limeryków, jakoby miałby być śmieszny, wskazywane jest, że ma być rymowaną anegdotą. Nie ma też nic, że rymy a(1)a(2)a(5) mają być dokładne. Więc się mylisz Szpilko.

    Limeryk (ang. limerick, od miasta Limerick w Irlandii) — miniaturka liryczna; nonsensowny, groteskowy wierszyk o skodyfikowanej budowie:

    pięć wersów o ustalonej liczbie sylab akcentowanych (w klasycznym limeryku wersy I, II i V liczą po trzy zestroje, a wersy III i IV – po dwa[1]),
    układ rymów aabba,
    główne metrum: anapest lub amfibrach,
    nazwa w klauzuli pierwszego wersu (podstawa rymu a).
    Utwór ten, który pod względem treści jest rymowaną anegdotą, ma też zwykle stały układ narracji:

    wprowadzenie bohatera i miejsca, w którym dzieje się akcja, w pierwszym wersie,
    zawiązanie akcji w wersie drugim (często wprowadzony jest tu drugi bohater),
    krótsze wersy trzeci i czwarty to kulminacja wątku dramatycznego,
    zaskakujące, najlepiej absurdalne rozwiązanie w wersie ostatnim[2] .
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota, kup SE książkę Anny Bikont i Szczęsnej, na Wikipedii wiedza się nie kończy:

    LIMERYKI CZYLI O PLUGAWOŚCI Bikont Sczęsna BDB

    https://allegro.pl/oferta/limeryki-czyli-o-plugawosci-bikont-sczesna-bdb-10723300484?reco_id=8a368f4c-ed2b-11eb-813f-b02628d00d40&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota, poczytaj też o rymach w limeryku, przyjrzyj się limerykom Tuwima, popatrz na rymy - kunszt!
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka, litości to jest opowi, tu nie ma Tuwimów, Mickiewiczów, Asnyków, Konopnickich, Słowackich, tylko zwykle wyrobnicy słowa, w większości amatorzy. Ty mi zarzucasz, że nie jestem jednym z nich. No nie jestem. Też mi z tego powodu przykro. I nie będę. A jeśli wolisz rymy Tuwima, to kup sobie tomik i czytaj.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    To po huk się wykłócasz? Na toksycznym portalu napisaliby Ci bardziej dosadanie, ja grzecznie i rzeczowo i też niedogoda.
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka byłem jeszcze na dwóch portalach, teraz jestem na jednym, beju, ale jestem nawet na weryfikatorium, tyle że chwilowo nieaktywny. I nikt mi nic dosadnego nie napisał na żadnych innych portalach. Na weryfikatorium jestem nieaktywnym, bo tam nie ma opcji poprawy, ani wycofania wiersza. Przekonałem się o tym dopiero po wrzuceniu jednego.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Na Beju tylko chwalą, czasem się ktoś trafi, co się zna i poradzi cóś mądrego. Weryfikatorium to toksyczny portal, ongiś poszłam się tam wykłócać z pewnym bubkiem, który mojej dobrej znajomej dokuczył. Bubek historyk, wywalili go ze szkoły, to SE w Necie na userach używa, ale bubka znalazłam i dałam do zrozumienia, że nie jest anonimowy ?
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka uważam, że mój limeryk jest poprawnie napisany pod względem artystycznym, zawiera zaskakujące zakończenie, żaden głupi lewak się nie spodziewa, że zostanie wykiwany, bądź wykorzystany przez "postępowych" kumpli, gdy uznają, że taka jest mądrość etapu. Nigdzie też nie napisano, że limeryk ma służyć śmichom, chichom. A rymy jak ci się nie podobają, to znajdź sobie lepsze, i się nimi delektuj.
    Pozdrawiam.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    No i na Twoim dictum zakończmy tę bezproduktywną dyskusję, bo nie dość, żeś kłamca, vide - Weryfikatorium, to do tego nie umiesz limeryków pisać i z takim podejściem, które prezentujesz, nigdy się nie nauczysz!
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka to Twoja opinia, więc pozostaniesz przy niej, ja mam inną. Nie ma sensu się przekrzykiwać.
  • skandal 25.07.2021
    no tak. limeryk musi być dobry, bo autor się uśmiał podczas pisania. autor pewnie śmieje się też z dowcipów, które sam opowiada. autor ma niesamowite poczucie humoru.
  • Grain 25.07.2021
    Mnie cieszy zachowana kultura wypowiedzi, a mogło być gorzej.
  • laura123 25.07.2021
    Raz człowieczek gdzieś ze Spały,
    wzniosłe głosił ideały.
    Bez oporów jak nadęty,
    promował jedynie męty.
    Teraz na wszystko wywala gały.

    Nienawidzę limeryków, ale może ktoś ma pomysł na zakończenie, może wtedy temat ucichnie?
  • kigja 25.07.2021
    Przyszło następne dziwne....

    A ja napisałam tylko jeden komentarz z pochwałą dla Szpilki...
    Jakie to zazdrosne i zawistne, to słów mało ???
  • Patriota 25.07.2021
    Jeden?
    Już ich jest z piętnaście.
    Ale pisz sobie na zdrowie, jak musisz. Ja nikogo, w przeciwieństwie do pacjenta ośrodka, spod swoich tekstów nie wyrzucam. Każdy czytelnik jest dla mnie bardzo cenny, zarówno ten, który chwali, jak i ten który wskazuje błędy. Mam jedynie nadzieję, że będą to czynić z kulturą, a nie podpinać się pod cudze komentarze, jak to zrobiła na początku Szpilka.
  • kigja 25.07.2021
    Gdybyś nie wtrącił się z pilierym, to komentarz byłby tylko jeden.
    Nie potrafisz zwyczajnie czegoś przemilczeć?

    Nie śledziłam waszych komentarzy od początku, zerkałam tylko od czasu do czasu na główną i tam ciągle byliście widoczni, więc zareagowałam.

    Szpilka zna się na limerych, jest bardzo merytoryczna, ale ty zrobisz, co będziesz uważał. Twoja sprawa. Ona tylko chciała pomóc, bo - jak zauwazyłam - lubi przekazywać swoje wiadomości innym i to w bardzo przyjazny sposób.

    Jeśli nie chcesz skorzystać, to nie. I już. Po co to całe gadanie.
  • Patriota 25.07.2021
    kigja, kultura nakazywałaby najpierw skomentowanie utworu, a później branie udział w dyskusji, ale zasady savoir vivru są Ci najwyraźniej zupełnie obce.

    I skąd skąd taka niezachwiana pewność, że Szpilka zna się na limerykach. Tak samo ja też się znam. Znasz ją?
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    A stąd, że potrafię je pisać ?
  • Patriota 25.07.2021
    kigja ładnie mi przyjazny, naskoczyła autorów wcześniejszych komentarzy, mieszając ich opinie z błotem. To celowa akcja dyfamacyjna. Ciekawe, że nie uaktywnia się tak pod wieloma gniotami, których tutaj dostatek.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Gdzie naskoczyłam? Zasugerowałam przemyślenie, oj, Patriota, dobitnie udowadniasz teraz, że trollem jesteś, smutne ?
  • kigja 25.07.2021
    Patriota
    Nie wypowiadam sie o utworze, którego nie jestem pewna pod wzgledem merytorycznym.
    Poza tym chyba wiem o kim napisałeś, więc po co mi to komentować?

    Idę, bo szkoda mi pięknej niedzieli. Wolę poleżeć na leżaczku.
  • Szpilka 25.07.2021
    Kigja

    I słusznie, też idę na leżaczek, ostatni raz komentowałam cokolwiek u Patrioty, a u mnie słowo droższe pieniędzy, jak to Pawlak mawiał. Udanego dzionka ?
  • laura123 25.07.2021
    Empatyczna i słodziutka. Hahaha
  • Patriota 25.07.2021
    Piliery, temu autorowi tłumaczyłam po wielokroć zasady pisania dobrych limeryków, zaprezntowany nie jest limerykiem, to rzyg, który ma na celu obrazić, limeryk nie na tym polega, tłumaczyłam też, dlaczego nie bardzo się udają polimeryki, czyli limeryki polityczne. Limeryk ma być śmieszny i absurdalny, skoro autor miał ochotę kogoś opluć, winien wybrać fraszkę ?

    Szpilka, kończąc tę dyskusję, cała ta Twoja definicja, którą zaszachowałaś pilierego, że aż się wystraszył, że pochwalił mój wiersz, jest funta kłaków nie warta.

    Nie ma czegoś takiego, że limeryk ma być śmieszny, to nie humoreska. Raczej absurdalny. Szczególnie jego ostatni wers. I uważam, że takie jest moje zakończenie. Absurdalne.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota, blablabla, to napisz taki, żeby mnie zaszachować, zamiast się tu produkować po próżnicy, dużo gadasz, mało robisz. O!
  • piliery 25.07.2021
    Niech Ci będzie ze się "przestraszyłem". Jeśli tak to odbierasz to "wystraszyłem" się też tego że "ze ten limeryk napisałeś "ze znawstwem". Znaj proporcje Mociumpanie. :)
  • kigja 25.07.2021
    Szpilka
    Otóż to! Patriota to jak baba z magla, mógłby namnożyć z 10 miliardów pustych komentarzy, z którzsych nic nie wynika.

    Tylko po co?
  • piliery 25.07.2021
    Wobec niewybrednego ataku kigji 5 pozostawiam. :D
  • Szpilka 25.07.2021
    Kigja

    Broni swego do upadłego, niech mu będzie, mnie się znudziło to odbijanie piłeczki, niech SE pisze, jak chce, bo to jak głuchemu serenady śpiewać ?
  • kigja 25.07.2021
    Szpilka
    No, ale dziwny typ. Kompletnie nie pojmuję i z zaciekawienem przeczytałabym wypowiedź doświadczonego psychiatry, co to za dziwny typ, ten powyższy autor...
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka tutaj nie masz niczego do krytykowania, rymy poprawne, zgodne z zasadami limeryka, układ wersów także, absurdalne zakończenie na medal. idź poszukaj sobie jakiegoś jelenia. Proponuję ci pseudotwórczość kigji, tam możesz sobie poużywać.
  • Szpilka 25.07.2021
    Kigja

    Ano dziwny, niech SE błyszczy blaskiem odbitym ?
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Tak, tak, jesteś genialny i Twoje limryki też są genialne...

    .
    .

    .

    .
    .

    .

    .

    inaczej,

    zadowolony? ?
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilko, proponuję zajrzeć do kigji, tam się rozsmakujesz w poezji, znajdziesz same wersy złote.
  • Szpilka 25.07.2021
    Patriota

    Nie omieszkam, Kigja się nie pucuje na poetkę jak Ty na poetę i pisarza, zatem mam prawo od Ciebie wymagać, zrozumiał w końcu? W sumie to już nieaktualne, bo komentować nie będę, niech Ci kadzą wszyscy, aż Ci się w głowinie zakręci ?
  • Patriota 25.07.2021
    Szpilka ja limeryków na żadne konkursy nie posyłam, ani ich nigdzie poza portalem opowi nie publikuję, traktuję je jedynie jako rozrywkę i przerywnik po ciężkiej pracy. Więc proszę o trochę luzu. Rozumiem, że chciałabyś czytać tutaj Tuwima, ale to pomyłka.
  • kigja 25.07.2021
    Ataku kigji hahahahahahahahahaha xd
  • kigja 25.07.2021
    kigja nie atakuje, kigja kontratakuje, tylko i wyłącznie.
    Zapamiętajcie to sobie.
  • laura123 25.07.2021
    Kłamstwo powtarzane sto albo więcej razy, może stać się prawdą, na tym polegała sowiecka propaganda.
  • Patriota 25.07.2021
    Tutaj choćby milion razy to kłamstwo powtórzyła i tak nikt jej nie uwierzy, no może jednym szczególnym przypadkiem.
  • laura123 25.07.2021
    Ale próbuje, bo inaczej nie będzie ofiarą losu, której każdy będzie współczuł, bronił i jej i jej dziecinnych tekstów. Taką metodę ostatnio obrała.
  • laura123 25.07.2021
    A że sprzymierzeńców ma głośnych, bo będą do wieczora drzeć japy... hahaha
  • laura123 25.07.2021
    *to
  • Patriota 25.07.2021
    laura123 ta strategia też już legła w gruzach, po tym co tutaj robi. Obraża nawet pilierego, który jej nigdy niczym nie zawinił.
  • laura123 25.07.2021
    Patriota, ale napisał, ze niekulturalnie się zachowała... no to musi kota ogonem i jeszcze poprawić obrazę, ciesząc się przy tym, bo to dowcipne, niby, w stolicy. Chociaż ja się z czymś takim nie spotkałam, a często jestem.
  • Patriota 25.07.2021
    Co z tego, że Warszawa, to może być jakaś stara kamienica przeznaczona do wyburzenia, pełna patologii.
  • kigja 25.07.2021
    Leżaczku czekaj na mnie, już do ciebie biegnę, tylko musze pozbyc sie tych dziwnych typów z internetów....
    ???
  • Szpilka 25.07.2021
    Kigja

    Szkoda czasu, gdy ktoś uważa, że jest genialny, tylko brać nogi za pas ?
  • kigja 25.07.2021
    Bajo bongo Szpilka, niech se piszą do końca żywota :)))
  • kigja 25.07.2021
    Metoda na głoda ???
  • Patriota 25.07.2021
    Piliery, a tymi jedynkami się nie sugeruj, bo one są po to, żeby osłabić morale. Ale nie z nami te morale. Co najmniej sześć postawiono w pierwszej minucie, z klonów przelogowywującego się pacjenta ośrodka specjalnego, właśnie się wsypał z kolejnym, z którego sobie piątki stawia. Co najmniej dwa ma Szpilka, o ile nie więcej, jak dodać do tych klonów kigję, to masz głównych jedynkujących.
  • Patriota 25.07.2021
    Err nie z nami te numery.
  • Abbie Faria 25.07.2021
    O co chodzi w wierszu? To jest zapowiedź ludobójstwa? Czy ten co obcinał głowy to Petar Brzica , a ofiara Branko Jungić?
  • Patriota 25.07.2021
    Niawiązałem do słynnego powiedzenia, które chyba jest prawdziwe, jak pokazuje wiele przykładów z historii, że rewolucja pożera własne dzieci. Tak tyło w przypadku rewolucji francuskiej, kiedy obcinano głowy najzagorzalszym jej zwolennikom, tak było w przypadku rewolucji bolszewickiej, gdy mordowano tysiącami, albo nawet milionami starych komunistów, za odchylenia albo zbyt wolne podążanie za nowymi etapami rewolucji.
    Pozdrawiam
    Dziękuję za uwagę.
  • Abbie Faria 25.07.2021
    Patriota Z drugiej strony to też działa. Polecam film "Duchy Goi". "Kto mieczem wojuje..."
  • Patriota 25.07.2021
    Abbie Faria limeryk nie dotyczy tej sytuacji, może pośrednio, ale tego, że jeśli peel wybiera złe, niemoralne osoby do władzy, to z rąk właśnie tych osób dozna zła, aż się zdziwi, jak ci starzy, w sensie starzy stażem, komuniści mordowani przez tych, których wcześniej popierali.
  • Abbie Faria 25.07.2021
    Patriota Wiesz, że wielu polskich nacjonalistów co się cieszyło z Hitlera i że robi to co robi, skończyło bardzo źle. Wszystkich prawicowców zachłyśniętych nacjonalizmem też dotyczy ta maksyma. White power z innych krajów jak przyjdzie co do czego wrzuci was do krematoriów.
  • Patriota 25.07.2021
    Abbie Faria tak, początkowo nawet Dmowski chwalił Hitlera. Tyle, że wówczas jeszcze nie były znane efekty jego działań. Te wyszły dopiero dużo później, kiedy Dmowski już nie żył. Natomiast cele lewicy, lewactwa, libertyństwa, jak zwal tę zarazę tak zwał, znane są już od dawna. Kwestią otwartą jest tylko, jaką skalę represji zastosują po objęciu władzy, które skrzydło obejmie tam władzę.
  • Abbie Faria 25.07.2021
    Patriota Cele lewactwa i prawactwa, komunistów i nacjonalistów są takie sam - nakraść, nakraść, a opornych do gazu albo kulka z tyłu głowy.
  • Patriota 25.07.2021
    Abbie Faria to chyba masz problemy z rozumieniem historii, wszystkie masowe pańśtwowe ludobójstwa, prześladowania ludności ze względu na wyznawane poglądy występują wszędzie tam, gdzie do władzy próbowało dojść lub doszło lewactwo.
    - Wielka Rewolucja Francuska
    - Komuna Paryska
    - Hitler (NSDAP - narodowo SOCJALISTYCZNA partia Niemiec, czyli lewica o odchyleniu narodowym, nie internacjonalistyczna, ale lewica)
    - rewolucja bolszewicka,
    - rewolucja hiszpańska,
    - rewolucja, próby rządów lewicowych w Chile,
    - Kuba i Castro,
    - Pol Pot
  • Patriota 25.07.2021
    jeszcze Korea Północna i Wietnam, to w Azji.
    - rządy masonów lewackich w Meksyku, palenie kościołów, rozstrzeliwanie księży, zakończone wielkim powstaniem poniżonych ludzi zwanym Cristiadą.
  • Sam limeryk zdaję się być w miarę dobrze skonstatowany, problem z tym, że jest on wyrazem pewnego gniewu, którego jest tutaj za dużo. Pozdrawiam 3
  • Szpilka 26.07.2021
    O! Nawet Marek się poznał ?
  • Patriota 26.07.2021
    Szpilka jest dobrze skonstruowany co obala Twoje zarzuty, a kwestia treści zależy od gustu czytelników, na który nie mam wpływu. Mi się bardzo podoba. Skoro jest kąśliwy, to wiadomo że będzie budził kontrowersje. Trzeba było od początku tak napisać, że treść dla Ciebie jest be, to bym zrozumiał i pogłaskał po główce.
  • Szpilka 26.07.2021
    Patriotusiu, cudny jest, miodzio i brylant, ach i och, i co tam jeszcze sobie winszujesz ?
  • Patriota 26.07.2021
    Marku dziękuję, po prostu jest odpowiedzią na pewną dyskusję, w której wydawałoby się w miarę rozsądny opowijczyk z taką pogardą wypowiedział się, że rządzący się odwołują do wzniosłych idei. Tak sobie pomyślałem, że pewnie ów opowijczyk głosuje na najgorsze kanalie, którym żadne wartości, choćby i na pokaz, nawet w głowie. Praktycznie jest to odpowiedź na ten jeden idiotyczny post.
  • Patriota wpadnie w furię...
  • Szpilka 26.07.2021
    Królowo, hahahaha, wpadnie i wypadnie ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania