List do A. lub jeśli wolicie list o A. lub jeśli wolicie jeszcze inaczej modlitwa dla A.

Contigit autem ex occulto dei Consilio

 

Zdarzyło się zaś z tajemnej woli Boga, że stanęła w odpowiednim czasie tam gdzie powinna stanąć moja noga. Spotkałem Ją w tłumie w śród zwykłych ludzi, nie wiedziałem, że takie emocje we mnie obudzi, emocje tak chciane i niechciane emocje dawno już zapomniane. Za to spotkanie, za uśmiech za słowa, za to wznoszę dla Niej modły do Boga.

 

Boże mój kochany zdejmij z moich rąk te kajdany, daj mi słowa abym, mógł mówić rozumie, abym nie pogubił się w tym tłumie...słów. Wiem, to tylko słowa, lecz nie zaczynaj żadnej gry od nowa, nasz Panie, bo ta rola dobiega końca.

 

Boże daj Jej szczęście, daj Jej wszystko czego potrzebuje, daj jej pieniądze, dzieci, męża i niech jak najmniej ze swego życia żałuje. Niech wkrótce stanie w bieli, jak na Anioła przystało, niech Jej da to radość i szczęście i niech to trwa do końca świata i jeden dzień dłużej i niech się nie okaże to zbyt mało, niech żyje tak jak na to przystało i jak tego chce, tak aby mogła powiedzieć gdy stanie przed twym obliczem.

 

„Boże mój kochany. dziękuje za wszystko, za to, co było dobre i złe, za to kim byłam, za to jak z twojej woli żyłam. za to co mnie ukształtowało, tak było jak być miało, choć kilka krzywd mnie spotkało, lecz to nic, to bez znaczenia w obliczu dobra, w obliczu tego co nas zmieniam zresztą, trochę cierpienia, to kształtuje ludzi”\

 

Niech zrozumie, że jestem tylko człowiekiem, że czasami widzę to, co widzieć chce, lecz gdy mi oczy otwierają, porażkę przyjmuje i nie wracam do tego, co było, lecz pamiętam gorzką lekcje jaka mi dano, czy tego chciano, czy nie chciano.,,,

 

Ty Panie dałeś mi oczy bym widział, uszy bym słyszał, rozum bym zrozumiał. Widzę jej urodę, jak na to przystało, lecz powiedzieć tego nie mogę, bo to zbyt mało, zresztą zostawię to tym, co walory Jej widzieć powinni, co są jej miłość winni. Słyszę jej głos, lecz to głos nie byle jakim, zapewne gdy mówi milkną wszystkie ptaki, zwłaszcza gdy mówi prosto i szczerze. Chciałbym poznać przyczynę tego zdarzenia, chciałbym mieć marzenia, lecz nie jest mi dane usłyszeć od ludzi że jestem …najczystszym z ludzi.

 

Co się zaczęło, to i skończyć musi, po prostu w proch się obróci, lecz co było tego nie zmienimy czasów przeszłych żałować nie należy, wybrać z nich to, co dobre było i pamiętać szczerze.

 

Komedia skończona

 

PETER329

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • comboometga 05.11.2015
    Bardzo ładne, naprawdę szczerze :) Znalazłam kilka błędów, ale nie będę wypisywać. Zabrakło trochę przecinków i znaków polskich, tyle ;) Ode mnie 5
  • Anonim 05.11.2015
    "w śród" - wśród
    "tłumie...słów" - spacja po wielokropku
    "Boże mój kochany. dziękuje" - przecinek zamiast kropki
    "ludzi”\" - ???
    " …najczystszym z ludzi." - brak spacji po wielokropku i niepotrzebna spacja przed nim...

    Wrażenie erudycji z pierwszego wersu zacierają głupie błędy, których co prawda nie ma zbyt wiele, ale strasznie rzucają się w oczy. Tytuł mnie zainteresował, ale treść... zniechęciła. Zbyt ewangeliczna jak dla mnie. Dam trójkę.
  • Rasia 05.11.2015
    Witamy na Opowi :) Pokażę Ci resztę błędów, żeby łatwiej było poprawiać ;)
    1. "tam gdzie powinna stanąć" - przecinek po "tam"
    2. "chciane i niechciane emocje" - teraz przed "emocje"
    3. " za uśmiech za słowa" - przed "za"
    4. "daj mi słowa abym, mógł mówić rozumie" - rozumnie*, ten przecinek powinien powędrować przed "abym" ;)
    5. "da to radość i szczęście i niech to trwa" - bez drugiego "to", żeby nie powtarzać i wyzbywać się zbędnych słów.
    6. "mogła powiedzieć gdy stanie" - przecinek przed "gdy"
    7. "co widzieć chce, lecz gdy mi oczy otwierają, porażkę przyjmuje" - chcę*, przyjmuję*
    8. "tego chciano, czy nie chciano.,,," - bez przecinka i trzy kropki na końcu ;)
    9. "oczy bym widział" - przecinek przed "bym", przy uszach i rozumie tak samo ;)
    10. "zapewne gdy mówi milkną" - po "mówi"
    11. "od ludzi że jestem …najczystszym z ludzi." - przed "że", spacja po kropkach, przed nie ;)
    12. "lecz co było tego nie" - po było"
    13. "było tego nie zmienimy czasów przeszłych żałować nie należy, wybrać z nich to, co dobre było" - powtórzenie "było"
    Głównie interpunkcja. Nie jest źle i da się wypracować, czego Ci życzę :) Tekst mnie wzruszył, był prześliczny. Zostawiam 4,5 czyli pięć i z chęcią przeczytam jeszcze coś Twojego :) Pozdrawiam.
  • agunia 06.11.2015
    Zgadzam się Rasia i również 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania