The End

The End

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (84)

  • Patriota 09.08.2021
    Pięć. Bardzo dobre. Pozdrawiam.
  • Wrotycz 09.08.2021
    :))) Proponuję złożyć się na bardzo wysoki mur i postawić go na granicach.
    No żenua, świat Ci się zatrzymał w epoce kamienia łupanego na własnym poletku, własnego, nieskażonego obcymi genami rodu.

    Po kilkunastu wiekach...
    Wredota z tego Mieszka, podbił moją ziemię, zniewolił, przymusił do obcej wiary, denarów, lubienia Watykanu i Niemiaszków, a fe!!!! I Wikinga przypominał... kto wie, kto wie skąd on.
    Co za czasy nastały, co z moją, suwerenną ziemią podlec zrobił! Bandzior, no bandzior!

    Pozdrawiam autochtona :)
  • Wrotycz 09.08.2021
    Nick każe mi czytać ten apel jak satyrę, przynajmniej mam taką nadzieję :)
  • Wrotycz 10.08.2021
    I po nadziei. Komentarze odautorskie w poniższej dyskusji rozwiały złudzenia.
    No cóż.
    Zawsze mnie zdumiewa jak polscy nacjonaliści alogicznie, wybiórczo wyciągają z pojęcia Ojczyzna i Patriotyzm to, co im po prostu pasuje.
    Z miłości do ojczyzny na ustach ścięto miliony polskich drzew (lex Szyszko), z miłości do ojczyzny jesteśmy w szpicy europejskich państw z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem... jakby nie patrzeć to jednak, fakt, smog polski.
    Z miłości do ojczyzny wyklucza się ze zbioru Polaków ludzi o innych niż prawicowe poglądach (vide TVP Info), o wpisach w internecie nie wspomnę. Jakim prawem to czynisz, nacjonalisto? NiePolak to człowiek posiadający polskie obywatelstwo, ale niezgadzający się z twoimi poglądami? Czyżby?
    Pewnie wynika to z przekonania, że wiesz, oczywiście nie przeczę niewątpliwie kochając Polskę, co jest dla Niej najlepsze.
    A co jest według Ciebie? Jaki system ekonomiczny we współczesnym świecie? Jakie sojusze militarne? Z kim opłaca się kulturalna i naukowa wymiana doświadczeń? Godzien jest w ogóle jakiś obcy naród do współpracy z Polakami?
    Eee, nie. Każdy chce nas oszukać, zarobić na nas, mentalnie zdominować lub wyrżnąć w pień, a my, najbardziej światła nacja na świecie (teraz i wcześniej i w przyszłości) samodzielnie damy sobie radę ze wszystkim.
    Bo my jesteśmy lepsi, więc logicznie rzecz biorąc, inni są gorsi. Inne nacje, ale też i ta część narodu, która nie identyfikuje się z partią hołubioną przez nacjonalistów, nie uznaje nieomylności jej szefa, i śmie nas krytykować, co oni mogą wiedzieć o dobru Ojczyzny!
    Pytanie: Czy można czuć się Polakiem w Rosji, w Londynie, w Mińsku... a pewnie że tak. Ale gdzie za owo poczucie raczej nic nie grozi?
    Łukaszenko jest super biało-rusińskim nacjonalistą, Orban węgierskim, Kim Dzong Un - północnokoreańskim. Bardzo kochają swoje ojczyzny i chcą dla nich jak najlepiej, chyba nie zaprzeczysz?! A może jednak... szkodzą Białorusi, Węgrom, Korei Północnej?

    Szowinizm. Jak wiemy określenie tej postawy wzięło się od nazwiska żołnierza armii napoleońskiej, Nicolasa Chauvina, a konkretnie jego postawy wobec Napoleona. Był fanatycznym sługą cesarza, a jednocześnie zajadłym wrogiem wszystkich ludzi, którzy się takiej służby nie podejmowali. Clou idiolatrii.

    Nacjonalizm najczęściej przyjmuje postać etnolatrii, najkrócej mówiąc bezkrytycznego kultu własnej grupy wspólnotowej. My bez wad, same zalety, a inni zło wcielone lub mierzwa z którą się nie liczymy. Interes grupy jest najwyższym kryterium moralności, z tego powodu deformuje się prawdę historyczną i sankcjonuje agresję wobec innych grup/wspólnot/nacji.
    Fundamentem takiego nacjonalizmu jest pewność, że poszczególne wspólnoty ludzkie nie są sobie równe, a nasza jest naj, naj, naj... i dlatego może wszystko.
    Albo ze swoimi wybitnymi predyspozycjami będzie niedługo mogła.

    Nacjonalizmy różnych nacji są ze sobą w ewidentnym konflikcie. Niezdolne do podjęcia współpracy, tworzą podglebie przyszłych zbrojnych konfliktów.
    To spadkobiercy (sorry, niezbyt lotnych) rodowych i plemiennych wodzów, dla których np. Unia polsko-litewska, czy UE byłaby nie do zaakceptowania.
    Nigdy nie zrozumieją, że współistnienie na jednej planecie/kontynencie/regionie jest wypadkową zysków i strat, w dodatku bez oficjalnego stygmatyzowania innych/obcych jako ludzi gorszej kategorii.

    I jeszcze jedno. Jaki był genom wczesnych Polaków, a jaki jest teraz?
    Mój Boże, w DNA Europejczyków odnajdujemy 2% genów Neandertalczyka.
    A ile procent genów niemieckich, ruskich, żydowskich etc. etc. buduje genom Polaka XXI wieku?
    Najpierw jesteśmy ludźmi, w drugiej kolejności narodami.
  • SwanSong 10.08.2021
    Wrotycz
    Mądrego to aż miło poczytać.
  • Patriota 10.08.2021
    Wrotuś, halo tu ziemia. HALO, TU ZIEMIA. Węgrzy głosowali na Orbana jakby co po raz trzeci w wolnych, demokratycznych wyborach. Jakby co to na Kaczyńskiego też. Natomiast nie wybieraliśmy sobie żadnego z palantów z Unii Europejskiej, którzy usiłują nam tutaj dyktować warunki.
  • SwanSong 10.08.2021
    Patriota
    Ale wiesz, że wielu dyktatorów było wybieranych demokratycznie? To żaden argument.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Wrotycz Odniosę się tylko do genów. Mamy 99 procent genów wspólnych z szympansami, oraz 90 procent genów podobnych do ryby danio pręgowany. Czy na 99 jesteśmy małpami i 90 procent jesteśmy rybami? Co to są te geny Neandertalczyka? Pewnie chodzi o geny, których nie mają mieszkańcy czarnego lądu, a my i Neandertalczycy je posiadamy/li. A może to Neandertalczycy krzyżując się z homo sapiens sapiens, nabyli nasze geny, których nie posiadają inne rasy? ( Np geny białej skóry, geny długich włosów, geny "oczu nieskośnych" itp itd.).
    Wszyscy ludzie pochodzą od jednego ojca i jednej matki ( z tymi osobami żyli także przedstawiciele naszego gatunku) - mitochondrialna Ewa i Y-chromosomalny Adam. Co ciekawe, oni nie żyli równocześnie w jednym czasie.
    Co do genów Polaka, Żyda, Niemca, widać wyraźnie, że narody utrzymywały się patriarchalnie. Przewaga haplogrup w danym narodzie nad dryfem mitochondrialnym - co może skłaniać do twierdzenia, że mężczyźni porywali kobiety z innych narodów( np podczas wojny) i mieli z nimi potomstwo, któremu przekazywali kulturę i język. Oczywiście nie znaczy to że podczas pokoju nie było małżeństw tzw mieszanych
    My Polacy mamy 7 pramatek, a w linii męskiej przeważa haplogrupa Y R1a1
    https://www.genetico.pl/haplogrupy-chromosomu-y-poznaj-swoje-pochodzenie.html
  • Wrotycz 10.08.2021
    SwanSong, no coś Ty! Bez czterech fakultetów, doktoratu i choćby self pub mogę tylko bredzić :)
  • Wrotycz 10.08.2021
    "Wrotuś, halo tu ziemia. HALO, TU ZIEMIA" - Bóg wychylił się zza krzaka i zapytał: Jaka?
  • Patriota 10.08.2021
    Wrotuś, lepsza demokracja, niż w "demokratycznej" Francji. Tam Makaron zamordował kilkudziesięciu demonstrantów z żółtych kamizelek, jego kumpel, doradca tłukł osobiście ludzi na ulicy. A protesty i to ogromne trwają praktycznie od początku jego nierządów.
  • Wrotycz 10.08.2021
    Abbie Faria, ciutek wiedzy na ten pasjonujący temat mam i na pewno homo sapiens przybyli do Europy w późniejszej fali migracji. Ale fakt, z jednej matki my, więc powinniśmy się szanować.
    5% Polaków ma geny mieszkańców północnej Afryki, raczej nasi faceci ichnich kobiet nie porywali, więc jak widzisz ani wojny, ani rasizm, ale innego rodzaju połączenia sprawiły, że te geny weszły do naszej puli.
    Bios w każdej odsłonie w jakiejś części jest wspólne z najbardziej wczesnymi formami życia. Ba, wszystko ożywione i nieożywione zbudowane jest z pierwiastków, które miały stare gwiazdy.
    Wniosek jeden: łączmy się a nie dzielmy.
  • Patriota 10.08.2021
    Wrotuś, zawsze tych, którzy się chcą integrować można wysłać do Afryki. Do Nigerii, albo Kongo na ten przykład. Po co sąsiadom czarnych kawalarzy z maczetami na łeb ściągać.
  • Wrotycz 10.08.2021
    Boguś, masz obsesję na temat Francji. Wszędzie się ludzie zabijają, protestują, również Francuz Francuza. I Polak Polaka też.
    A ja muszę wreszcie coś zjeść, więc na razie!
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Wrotycz "5% Polaków ma geny mieszkańców północnej Afryki" - Kto mieszka w północnej Afryce? Podpowiem. Semici. I w Polsce mieliśmy przez 1000 lat Semitów, co się nie spodobało jednemu słabemu malarzowi.
  • Patriota 10.08.2021
    Widziałaś Wrotuś, jak tysiące rozwścieczonych policjantów tłukło pałami bez litości tłumy w Katalonii? Hiszpania, demokracja jak się patrzy. Przywódcy katalońscy dostali dość wysokie wyroki i siedzą w więzieniach. Orban, nie słyszałem żeby kogoś zabił na demonstracji, a skoro ludzie mają tak źle, że nawet nie chce im się demonstrować, to szkoda gadać.
  • Wrotycz 10.08.2021
    Abbie Faria, Semici to wieloetniczna grupa, którą łączy podobieństwo strukturalne w języku. Żydzi, o których wspominasz, zamieszkiwali Bliski Wschód, a nie Afrykę Płn.
    Co innego Arabowie z terenu dzisiejszej Algierii czy Tunezji.

    ________________

    Boguś, wiesz od czego tak zaczął się konflikt Tutsi i Hutu? Maczetowy horror?
    W 1933 Belgowie na siłę wprowadzili tzw. karty identyfikacyjne na podstawie cech antropologicznych, takich jak szerokość nosa czy wzrost wśród mieszkańców Rwandy. Urzędowo podzielono mieszkańców na dwie różne etnicznie grupy. A dalej można już było manipulować, judzić jednych wobec drugich.
    Co do Węgrów, mam sporadyczny kontakt z dawnym znajomym, Istvanem, nie jest zachwycony a wręcz odwrotnie. Niewątpliwie fala uchodźców, która przeszła przez część ich kraju w drodze do Niemiec, przestraszyła ich. Orban zyskał.
    Ale teraz jego popularność zaczyna spadać, szczególnie wśród młodych ludzi.
    Katalonia? Baskowie. Naród o najbardziej odmiennym języku, zdecydowanie nieindoeuropejskim.
    Ja tam bym dała im status odrębnego państwa. Nie pochwalam tego. Dławienia, wiekowego, ich pragnień.
  • D.E.M.O.N 09.08.2021
    Dokładnie, a mimo to od razu mi w głowie zadźwięczało jednak "bo to Polska, nie elegancja Francja..."
  • pansowa 10.08.2021
    Czasu było szkoda, ale przynajmniej wiadomo jaka jest skala głupoty autora i jemu podobnych.
  • poco 10.08.2021
    Piątka to za mało.
    Pozdrawiam.
  • laura123 10.08.2021
    No Autorze, coś nie tak z Twoją europejskością... Dzisiaj być Polakiem, to żenada. Dzisiaj jest się Europejczykiem. Walczy się o prawa ideologii lgbt, marzy się o przyjeździe islamistów, pluje się na Polskę, pluje się na wiarę - to priorytety, a Ty wyjeżdżasz z polskością. A co ta Polska znaczy? Nic!
    Najpierw zabory, na smyczy i w kagańcach u Sowietów i Niemców, później w niewoli Sowieckiej... Zachód się rozwijał, a dla nas aby przeżycie... i nagle otwiera się raj, możemy czuć się wreszcie przynależni tej Europie, która miała nas za niewolników, śmieci, a Ty nas w Polsce chcesz trzymać? Chcesz rozwoju Polski, kiedy tak dobrze na kolanach przed Zachodem?
    Lubimy przecież pełzać, nauczyliśmy się całować rękę, która trzyma nas za gardło...
  • Laura123 tylko zabory się same nie stały. To właśnie ci „dumni obrońcy złotej wolności” doprowadzili do upadku kraju, sprzedając go kawałek po kawałku „żeby ludziom żyło się lepiej” wtedy jak i teraz nigdy nie chodziło o prosty lud, tylko dobrać się do koryta i wyrwać jak najwiecej dla siebie. Brzmi znajomo? Technika zmieniła się tylko, że wciągane do procedury rozkradania kraju są zacofani, ksenofobiczni Polacy, którzy w swym ograniczonym polu widzenia widzą tylko kawałek kiełbasy przed sobą i idą za „wspaniałym przywódcą” nie patrząc dokąd ich prowadzi. To hasła z tamtych, albo nazistowskich czasów a przekute na nowo, nowi wrogowie, nowe polskie wolności, których tak zawzięcie trzeba bronić.
    Szkoda słów na ten tekst i rozmowę z tak zacofanymi intelektualnie ludźmi.
  • laura123 10.08.2021
    Maurycy Lesniewski zapytaj o to Tuska. To on przecież spieniężał, co się dało, to za jego rządów Niemcy hurtem wykupywali nasze przedsiębiorstwa, wydawnictwa, ziemię, banki itd

    Zapytaj, dlaczego to robił?
  • laura123 10.08.2021
    Tylko nie wiem czy Ci odpowie. Wszak walczy o to, żeby takich pytań nikt mu nie zadawał...
  • laura123 wiadomo wina Tuska.
  • laura123 10.08.2021
    Maurycy Lesniewski NIE! ZASŁUGA!
  • Jan Potfforny 10.08.2021
    Maurycy Lesniewski

    Oto lista afer PO:
     Przypomnijmy wybrane pozycje z długiej listy afer, przekrętów i antyobywatelskich działań:
    Afera taśmowa, która pokazała, że „państwo polskie istnieje tylko teoretycznie” a interes narodowy wyparty został interesem prywatnym biznesowo-politycznych elit.
    Afera Amber Gold – usilnie zamiatana pod dywan
    Afera reprywatyzacyjna
    Afera stoczniowa – czyli doprowadzenie polskich stoczni do upadku Afera hazardowa
    Próba doprowadzenia LOT do upadłości
    Afera autostradowa, która doprowadziła polskie firmy do upadłości
    Afera stadionowa
    Afera wyciągowa
    Skok na OFE i ograbienie Polaków z połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w funduszach (153 mld zł)
    Afera z KGHM
    Afera z Elewarrem
    Afera stanowiskowa - Platforma wzięła 140 tysięcy stanowisk, PSL - 60 tysięcy!
    Skandal z budową gazoportu w Świnoujściu i dostawami gazu z Kataru
    Afera atomowa – Sam wybór lokalizacji trwał kilka lat, projekt budowy elektrowni atomowych pochłaniał ogromne pieniądze, które przeznaczano na tajemnicze cele. Jednym z nich jest przekazania 11 mln zł dla klubu sportowego
    Podwyższenie podatku VAT do 23 proc. Na artykuły dziecięce wzrósł drastycznie z 8 do 23 proc.
    Gigantyczne zadłużenie kraju - z 530 mld zł do blisko 1 bln zł
    Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców
    Podniesienie akcyzy na paliwo
    Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej
    Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa)
    Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego
    Nałożenie na Lasy Państwowe gigantycznego haraczu - podatek od przychodu, a nie dochodu, co miało wzbogacić budżet państwa o 800 mln zł 
    Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego
    Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego
    Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego
    Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej
    Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń
    Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych
    Podpisanie z Rosją fatalnej umowy gazowej, na mocy której mieliśmy najdroższy gaz w Europie
    Zatajenie raportu obnażającego nieprawidłowości ZUS
    Wyprzedaż majątku narodowego za prawie 60 mld zł – pozbywanie się spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów
    Osłabianie bezpieczeństwa i ograniczenie potencjału militarnego
    Przyjęcie ustawy o „bratniej pomocy” - tzw. ustawa 1066, pozwalająca na obecność w Polsce zagranicznych służb i funkcjonariuszy
    Prowadzenie polityki zagranicznej, która uzależniała Polskę od silnych państw i osłabiała jej suwerenność
    Kilkuletni paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego
    Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO
    Masowa inwigilacja obywateli
    Potężne osłabienie publicznej służby zdrowia
    Wydłużenie obowiązku pracy o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn, pomimo protestów i wniosku o referendum ws. wieku emerytalnego
    Wprowadzenie obowiązku szkolnego dla 6-latków, pomimo sprzeciwu społecznego
    Ponad 2 mln Polaków żyło w skrajnej biedzie, w tym aż 700 tys. dzieci.
  • pansowa 10.08.2021
    Maurycy Lesniewski To po co dyskutujesz?
    Umysł jest jak spadochron. Nie działa, gdy nie jest otwarty.
    A tu ewidentnie ktoś zapomniał pociągnąć za wajhe, zanim otworzył kłapaczkę.
  • laura123 Tusk kontynuował to, co rozpoczęły rządy po '89, a były to rządy tak wielbionych przez cię patriotów.
  • laura123 10.08.2021
    Jan Potfforny DODAJ DO TEGO JESZCZE ''NOCNĄ ZMIANĘ'', kiedy Wałęsa z Tuskiem, Pawlakiem itd. odsuwali Olszewskiego od władzy, bo chciał przeprowadzić lustrację.
  • Jan Potfforny 10.08.2021
    Źródło powyższej listy afer PO to artykuł na portalu wpolityce.pt. "Długa lista ciężkich grzechów Platformy. O czym chcą zapomnieć aferzyści? Jak demontowano państwo?, link: https://wpolityce.pl/polityka/389315-dluga-lista-ciezkich-grzechow-platformy-o-czym-chca-zapomniec-aferzysci-jak-demontowano-panstwo-male-podsumowanie-wielkich-afer-po-psl
  • pansowa w sumie racja. Szkoda strzępić języka.
  • Jan Potfforny 10.08.2021
    laura123

    Po 1989 roku i cały czas później Polską nie zarządzali Polacy, tylko zdrajcy syjonistyczno-amerykańsko- niemieccy wasale- oto nasz dramat!
  • Jan Potfforny 10.08.2021
    Maurycy Lesniewski

    Ta powyższa lista afer PO nic tobie nie mówi? Potrafisz tylko obrażać ludz,i aby sobie udowodnić, że cos reprezentujesz, to typowa reakcja zakompleksionych.

    Piszesz, że (cyt.)" Szkoda słów na ten tekst i rozmowę z tak zacofanymi intelektualnie ludźmi".

    To pokaż mi swoje wykształcenie, dorobek naukowy i intelektualny, a ja okaże Ci moje osiągnięcia!

    No odwagi, pokaż się, kim jesteś!
  • Jan Potfforny 10.08.2021
    JESZCZE RAZ, BO POPRZEDNI TEKST MIAŁ BŁĘDY

    Ta powyższa lista afer PO nic Tobie nie mówi? Potrafisz tylko obrażać ludzi, aby sobie udowodnić, że coś reprezentujesz, to typowa reakcja zakompleksionych.

    Piszesz, że (cyt.)" Szkoda słów na ten tekst i rozmowę z tak zacofanymi intelektualnie ludźmi".

    To pokaż mi swoje wykształcenie, dorobek naukowy i intelektualny, a ja pokażę Ci moje osiągnięcia!

    No, odwagi, pokaż, kim jesteś!
  • pansowa 10.08.2021
    Jan Potfforny Ty jesteś dureń, czy tylko bufon?
    Wstaw listę afer obecnego rządu.
    Jest równie obfita.
    To tylko dowodzi o patologii władzy w Polsce jako takiej, a nie o tym, czy ten rząd jest święty, a zło to wina Tuska.
    Jesli ty masz jakieś osiągnięcia, intelekt i wykształcenie, to ja jestem hydraulikiem.
  • Jan Potfforny 10.08.2021
    pansowa

    Cyt.:" Ty jesteś dureń, czy tylko bufon?", "Jesli ty masz jakieś osiągnięcia, intelekt i wykształcenie, to ja jestem hydraulikiem".

    Mam wyższe wykształcenie, dyplomy z trzech uniwersytetów, stopień naukowy doktora , jestem autorem wielu uznanych artykułów naukowych w wydanych. w kraju i za granicą oraz autorem kilkudziesięciu książek w dwóch językach, w tym wydanych na Zachodzie (publikuję po polsku i samodzielnie po niemiecku).

    Kończę pisanie z Tobą, bo zauważyłem, że lubisz prowokować i obrażać, a mi szkoda czasu na takich toksycznych ludzi.

    Nie potępiam Cię, tylko współczuje Tobie!
  • pansowa No i żeś obraził uniwersytety, a może i konserwatorium, że nie wspomnieć o wydawnictwach, ćwoku.
  • Jan Potfforny taka „Gwiazda Polsatu” tu na tym padole łez i rozpaczy jakim jest opowi, cóż za nobilitacja dla nas maluczkich.
    Tak coś czułem, żem niegodzien z Tobą rozmawiać.
  • SwanSong 10.08.2021
    Jan Potfforny
    Bez dowodów to możesz sobie pisać, że i dla NASA pracujesz. A jeśli piszesz prawdę, to znak, że tytuł naukowy jest nic nie wart - zresztą widać to na przykładzie pewnej pani profesor, która uwielbia sałatki. Co do publikacji, to niszowe szmiry bazujące na najniższych instynktach zawsze będą wydawane, bo osobnicy typu Bogusia łykają je z wielką chęcią.
  • Jan Potfforny nawet jeśli byłbyś Papieżem i pieprzył trzy po trzy, to bym Ci powiedział:
    „Papieżu pieprzycie trzy po trzy!”
  • pansowa 10.08.2021
    Jan Potfforny Ja też kończę.
    Żadne dyplomy nie pomogą ci na ciasnotę intelektu i zasłanianie papierem ubóstwa umysłowego.
  • SwanSong 11.08.2021
    Jan Potfforny
    Widzę właśnie i czytam ten dorobek intelektualny, no i szału nie ma. Te publikacje na Ridero też nie najlepsze.
  • pansowa 10.08.2021
    Dziś być myślącym Polakiem to rzadkość.
    Co widać powyżej.
  • kigja 10.08.2021
    Indianin ma wręcz naturalne prawo do ziemi w kraju, w którym mieszka, ma prawo do kultury, do posiadania własnego pieniądza i do własnego handlu oraz środków produkcji, wiadomo, że do języka i religii też.

    Amerykanie pękają ze śmiechu...
  • SwanSong 10.08.2021
    Dobre! Idealnie przedstawia rozumowanie polaka-prawaka. Widać, że autor uwielbia Koreę Północną, królową nacjonalizmu i chciałby wprowadzić ten sam model tutaj. Na szczęście, takich oszołomów jest coraz mniej.
  • laura123 10.08.2021
    Co ma Korea do Polski? Tam pierdnąć głośno nie można, a tutaj nawet ''srać'' wszędzie możesz, jak widać...
  • SwanSong 10.08.2021
    laura123
    To, że jeszcze nie dotarliśmy tam, gdzie Korea. Choć, jak widać, niektórzy bardzo by chcieli. Dalej mam ci tłumaczyć, czy już zrozumiałaś?
  • laura123 10.08.2021
    SwanSong takie bajki, to dla wieśniaków, tylko nie wiem czy nie muszą mieć teraz chociaż średniego wykształcenia, żeby przejąć schedę po rodzicach, więc jest szansa, że nawet oni wyśmieją te Twoje ''argumenty''
  • SwanSong 10.08.2021
    laura123
    To, że ich nie rozumiesz, to nic nowego.
  • laura123 10.08.2021
    SwanSong, ja je rozumiem, tylko nie uznaję. Taki drobiazg.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Problem z polskim nacjonalizmem, to modelowy problem złodziejstwa Kalego. Każdy nacjonalizm prowadzi do ludobójstwa. Ale dlaczego polscy nacjonaliści uważają, że polskie ludobójstwo ma być lepsze od niemieckiego czy ukraińskiego? Bo jest polskie? Patriotyzm to jest bardzo dobry pogląd/postawa. Nacjonalizm jest jego wielkim zniekształceniem. To tak jak można raz w tygodniu z przyjaciółmi wypić dwa piwka, albo można codziennie chodzić podchmielonym.
  • Patriota 10.08.2021
    Nacjonalizm to piękna postawa, pitolisz jak potłuczony, tłumacząc tym własną ambiwalencję wobec ojczyzny.
  • Patriota 10.08.2021
    Myli ci się chyba z szowinizmem, tylko dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd. Zresztą szowinizm też nie musi prowadzić do żadnego ludobójstwa, czy prześladowań, ale czasem bywa co prawda upierdliwy dla otoczenia. Narodowy szowinizm można porównać do jednostkowego egoizmu.
    Nacjonalizm nie neguje innych kultur, poglądów, ani innej wiary. Po prostu u siebie ceni własną, ale wyłącznie u siebie.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Patriota Jedno pytanie. Czy gazowanie niewinnych ludzi w łaźniach, albo przebijanie ich widłami to też piękna postawa? Nacjonaliści niemieccy i ukraińscy uważają że tak.
  • Patriota 10.08.2021
    Abbie Faria to co robili Niemcy to był szowinizm, on polega na tym, że się inne narody i kultury z definicji uznaje za niewarte istnienia. Nacjonaliści to po prostu bardziej zaangażowani patrioci. Stąd gradacja: patriotyzm, nacjonalizm, szowinizm. Sposób zachowania Niemców w podbitych krajach, szczególnie słowiańskich to był typowy szowinizm. Znaczenie słowa nacjonalizm zostało zakłamane i mylone jest ze słowem nazizm. A nazizm to tylko jedno ze specyficznych, chętnie używanych, może nawet nadużywanych słów na określenie Niemców w czasach Hitlera.
  • SwanSong 10.08.2021
    Patriota
    Tak, bardzo widać, jak polscy nacjonaliści szanują inne kultury. Nawet Polaków o innych poglądach nie potrafią uszanować. Jak zwykle kłamiesz.
  • Jan Potfforny 10.08.2021
    Patriota

    "Nacjonalizm to piękna postawa...".

    Tylko Naród, Ojczyzna, Wiara w Boga, Honor, własność i rodzina są podstawą gwarantującą szczęście i wolność każdego Polaka!

    Ostatni głos na tym padole łez należy do Boga, a to jedyna Nadzieja człowieka!

    Pozdrawiam!
    JP
  • Patriota 10.08.2021
    SwanSong aleś ciemny trollu, widać jak polskie lewactwo szanuje inne poglądy, po wandalizmie wobec pomników historii, kościołów itp.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Patriota Nie. To co robili Niemcy to był nacjonalizm. Naród pojmowany jako czysty. Trzeba więc usunąć elementy brudzące, czyli Żydów w pierwszej kolejności. Niemcy nie chcieli z początku zabijać Żydów. NA początek chcieli ich usunąć ze swojego kraju -np. Polenaktion. Polska pozbawiła Żydów obywatelstwa i doszło w 1938 do katastrofy humanitarnej na granicy z Polską. Następnie morderstwo Ernesta vom Rutha przez polskiego Żyda Herschela Grynszpana i akcja Niemców, jako zemsta czyli noc kryształowa. Jak Niemcy napadli na Polskę i inne kraje, zobaczyli że nie ma gdzie wydalać Żydów, bo cały świat będzie niemiecki, więc należy Żydów zabić - Konferencja w Wannsee.

    Oczywiście takie zabiegi, które Ty stosujesz, to upiększanie ruchu który zawsze prowadzi do ludobójstwa. Głównym celem nacjonalistów jest zdobycie władzy nad coraz większym terenem - imperializm, a póżniej anihilacja innych narodowości. To nasz naród jest święty, więc inne narody można bez szkody dla naszego uśmiercić.

    Patriotyzm to miłość do ojczyzny. I tutaj ojczyzna może być pojmowana jako dom dla różnych narodów. I można zgodnie z patriotyzmem ogrodzić się murem i nie wpuszczać imigrantów. Co nie jest równoznaczne z zabijaniem obywateli innej narodowości będących już w naszej ojczyźnie.
  • Patriota 10.08.2021
    Abbie Faria nie ma żadnych domów różnych narodów. To mrzonka, w domu gdzie gówno przemieszane jest z perfumami, zawsze śmierdzieć będzie gównem. Mój dom, moja twierdza. Moja ojczyzna, moja własność i nikogo więcej. A już w szczególności jakichś tłumów nachodźców. Wszędzie gdzie są nachodźcy zaczynają się morderstwa, przemoc, nienawiść, ataki na ludzi, zamachy.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Patriota Właśnie o tym mówię! To jest nacjonalizm. I trzeba zgodnie nacjonalizmem obywateli obcej narodowości albo wydalić , a jak nasz kraj podbije już inne ziemie zagazować lub spalić w stodole.
  • Patriota 10.08.2021
    Abbie Faria tak sobie roisz. Inni niech w swoich własnych grajdołkach stają na głowie i robią co chcą, dopóki są u siebie niech sobie srają na głowy, ale jak to próbują narzucać innym, jak obecnie Unia Europejska, to wtedy won.
  • Grain 10.08.2021
    Abbie Faria nie wiem czymś się podgazowałeś, ale póki co Polska jest bezpieczniejsza od oaz dobrobytu typu szwedzki kilofat, paryska stajnia arabów, norweska poprawność, Niemcy, gdzie Żyd w jarmułce ma wpierdol.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Grain A czy ja mówię coś o Polsce. Sam się podgazowałeś jak nie umiesz czytać moich komentarzy. To co się dzieje w Niemczech i w Szwecji to pokłosie polityki niekontrolowanego wpuszczania imigrantów nielegalnych. Do tego dochodzi islam o różnych kierunkach ( szyici i sunnici). To co muzułmanie robią z własnym krajem jeżeli jest ich połowa ( 50% sunnici i 50% szyici) pokazuje Irak - ciągłe ataki samobójcze, gdzie muzułmanin morduje drugiego muzułmanina innego wyznania.
    Te kraje albo będą stosowały zasadę bezwzględnego eksmitowania imigrantów, którzy dopuszczają się przestępstw oraz wprowadzą karę śmierci za morderstwo, albo skończą jak Irak.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    * ekstradowania zamiast eksmitowania.
  • Grain 10.08.2021
    Abbie Faria zwracam honor. Masz rację.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    ekstradowanie to też coś innego, bo to inne państwo chce naszego. Chyba po prostu brzydkie słowo - wydalania.
  • Abbie Faria 10.08.2021
    Grain Ok. Lewica chce nam narzucić przyjmowanie uchodźców. Jakim prawem? Naszym prawem jako ludzi jest najazd na Syrię i inne arabskie kraje i wprowadzenie tam pokoju, aby ludzie nie musieli uciekać. A tu mamy odwrócenie kota ogonem. Ameryka i Rosja robią sobie poligony do czyszczenia magazynów, a ludzi musimy my przyjmować. Bo co ? Bo Rosja i Ameryka lubią wojny?
  • SwanSong 10.08.2021
    Jan Potfforny
    Wierzę w Światowida, jest lepszy niż ten twój imigrant. I nasz, swojski.
  • laura123 10.08.2021
    Miłość do Ojczyzny i szanowanie korzeni, powinno być priorytetem dla każdego. Kto brudzi własne gniazdo?
    Jak można wyśmiewać, co Polskie, nasze? Jak można wyśmiewać ludzi za to, że kochają swój kraj?
    Niepojęte dla mnie.
  • Grain 10.08.2021
    Polski nacjonalizm - ten z historii nie jest czymś czego należy się specjalnie wstydzić, ani z czego można się cieszyć. Rżnęliśmy się z Ukraińcami jak wszyscy wówczas się rżnęli. Wczesne niewolnictwo - handel był podobno domeną Żydów i typową praktyką gospodarczą Europy. Później Nowego Świata. Nie mieliśmy kolonii jak Belgia , Niemcy eksterminując miliony. NIe wyrżnęliśmy Ormian. Nie było rzezi Ukraińców, pogromów Żydów w okresie międzywojennym, chociaż istniała Falanga i inne ruchy.
    W czasie wojny mieliśmy szmalcowników, folksdeutschów, Granatową Policję, ale nie mieliśmy formacji walczących u boku Niemców.
    A ten obecny, nadmuchany nacjonalizm jest tylko elementem brudnych gierek politycznych. SwanSong powinien jebnąć się w pustostan porównując swoją ojczyżnę do reżimu Kimów. I nie tylko on.
  • SwanSong 10.08.2021
    Swansong może najwyżej pośmiać się z twojego braku rozumnego czytania. Idziemy w stronę kraju Kimów, a nie jesteśmy. Więc idź pisać swoją beznadziejną poezję, zlepiając losowe słowa. Myślenie zostaw mądrzejszym.
  • Patriota 10.08.2021
    SwanSong dostałeś sraczki trollu.
  • SwanSong 10.08.2021
    Patriota
    Cóż za niesamowity kontrargument, miszczu polemiki!
  • pansowa 10.08.2021
    SwanSong Widzę, że posiłki przybyły:)
    Ci nie mają nawet spadochronu to nie muszą wajchy szukać :)
  • Grain 10.08.2021
    SwanSong to może pofanatzjować przy TVN-ie z nadwyżką mądrzejszych pustostanów.
  • Patriota 10.08.2021
    Tak, przy tefałszenie może sobie nawet popić na urodzinach Hitlera i powspominać.
  • SwanSong 10.08.2021
    Patriota
    Patrz na TVP, która w Anglii szuka prezydenta.
  • SwanSong 10.08.2021
    TVP ci za mocno w dekiel weszło.
  • skandal 10.08.2021
    Koniecznie trzeba odbić Kowno i pomścić Potop szwedzki. Kto tak nie myśli jest farbowanym pseudonacjonalistą.
  • Grain 11.08.2021
    To ile razy to Kowno skserować i czy w kolorze?
  • Shogun 10.08.2021
    Co za ugór intelektualny, a tekst? Szkoda strzępić języka na taki stek bzdur.
  • Patriota 10.08.2021
    Tutaj z tego co widać, mają niektórzy problem, za to już nie mają z żadnymi innymi nacjonalizmami. Taka pokrętna logika lemingów.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania