Ma-gić-nie? Nie, to tylko "Szamanka"

Wszystkie fazy Księżyca

w miesiąca odbiciach

zatopione. Lustrzanych -

 

w chmur białych pióropuszach.

 

W sukni przechowane

z umarłych liści -

dzięki temu - podartej.

 

Dlatego i piersi odsłonięte

bliźniacze półkule

nigdy. Przez nikogo -

 

niecałowane...

 

28.06.2007

 

Inspiracja: Józef Piotr Kowalczyk: „Szamanka”. (Rzeźba drewniano-druciana typu „kukła”).

 

Twórcy opisanej piękności - Panu Józiowi K. dedykuję :-)

Średnia ocena: 2.5  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • befana_di_campi 19.12.2021
    Trolle z Gnatów Małych [względnie ten zwielokrotniony] naobgryzał(y) się starymi kłapacami zeschłych ości i... poooszłooo :-)))
  • MartynaM 19.12.2021
    Bardzo ładnie opisałaś, lirycznie. 5
  • Kiedyś była z Ciebie poetka, teraz tylko przytaczasz. Dobre, ale nie bieżące.
  • befana_di_campi 19.12.2021
    Nigdy nie byłam "poetka" od tego trzeba zacząć ?
  • befana_di_campi, Bo każdy poeta jest amatorem, ja szczególnie, po śmierci zakwalifikują, kto jednak nie był.
  • Narrator 20.12.2021
    Ze wstydem muszę wyznać, że nie czytałem „Szamanki”, ale nie widzę nic zdrożnego w twórczości inspirowanej utworami drugiego człowieka. Wprost przeciwnie, gdyby nie wzajemna inspiracja muzyka, malarstwo, literatura tkwiłyby w tym samym punkcie. Trzeba wpierw sporo czytać, żeby się nie powtarzać, napisać coś interesującego. Niejedno arcydzieło powstało z inspiracji o wiele skromniejszym źródłem. Tak było w przypadku wielu utworów J. S. Bacha.

    Wiersz mi się podoba (szczególnie ten fragment o niecałowanych), niezależnie co takiego zainspirowało autorkę, dlatego daję 5.

    Dać niską ocenę bez uzasadnienia uważam za brak szacunku, trollowanie i zwyczajne tchórzostwo.

    Pozdrawiam.
  • befana_di_campi 20.12.2021
    Przyzwyczaiłam się :-) Ba, czuję się tymi pałami (nawet) zaszczycona :-)
  • Baba Szora 28.12.2021
    Nastrojowo. 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania