makowa panienko

Poświęciłem sześć minut na krótki film z tobą.

Przypomniałem sobie lata świetlne. Ganianie

za piłką. Ugniatanie piasku pod kapsle.

Wieczory zapowiadające sen, nie ślęczenie

nad kartką do rana.

 

Niezły interes. Dobry dil.

 

Makowa panienko, chciałbym ci się oświadczyć.

Wejść w ekran, zamieszkać na polanie.

Poznać Emanuela.

Zapomnieć o ludziach.

Animowaną ręką dotknąć twoich graficznych włosów,

które, wierzę, nie wystygną nawet

po mojej śmierci.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Trzy Cztery 25.06.2021
    Podoba się, ale bez pierwszej strofy. Pierwsza strofa wygląda jak wstęp do rozprawki.
  • Unikat 25.06.2021
    Ok dzięki, zrobię coś z pierwszą, albo ja w ogóle wytnę.
  • Trzy Cztery 25.06.2021
    Unikat, może to dobry pomysł? Może wytnij? Może wywal także i to: "Niezły interes. Dobry dil"?
    A w słowie "rękę" (3 wers od dołu) zamień "ę" na "ą" (literówka).
  • Unikat 25.06.2021
    Trzy Cztery, "niezły interes dobry dil" mi się podoba, więc zostawię. Zaraz wywalę pierwszą, i poprawię literówkę. THX ;)
  • Trzy Cztery 25.06.2021
    Zastanawiam się jeszcze, dlaczego masz "ślęczenie przed kartką", a nie "nad kartką".

    Jeśli kartka leży na stole czy biurku, ślęczy się "nad" (jest się podczas ślęczenia pochylonym nad kartką).
    Na dobrą sprawę kartka może być też przyczepiona do ściany, albo umieszczona na sztaludze, wtedy można ślęczeć "przed" (ma się kartkę vis-à-vis).

    Mógłbyś to jakoś uzasadnić w wierszu, że jest naprzeciwko, a nie ułożona na jakimś poziomym blacie.

    Unikat, nie gniewaj się za te uwagi. Ja wiem, że kartka może nawet płynąć w powietrzu unoszona przez bursztynowy kapeć z innego Twojego tekstu, ale to powinno być zaznaczone. A jeśli nie jest - jeśli kartka leży - daj zwykłe "ślęczenie nad":)
  • Unikat 25.06.2021
    Mam przed, bo myślę "przed monitorem". Haha masz mnie, to bardzo celna uwaga i zaraz to zmienię.

    A za uwagi nie gniewam się. Dla nich umieszczam tu wiersze, żeby się uczyć ciągle i ciągle. Dzięki za nie !!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania