xx

xx

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • kikimora 12.03.2021
    Podoba mi się Twój wiersz. Świetny tytuł. Zrezygnowałabym ze zdrobnienia 'równiutko', ale to tylko drobna propozycja. Pozdrawiam.
  • laura123 12.03.2021
    Dzięki, Kikimora, może istotnie niepotrzebnie zdrobniłam.
    Pozdrawiam.
  • Trzy Cztery 12.03.2021
    ***
    A czego chcesz? Niebieskiej dali?
    Pomarańczowych zapachów?
    Zachodów pełnych opali,
    Słońc na gotyckich dachach?

    A czego chcesz? Śpiewania gór,
    Które wołają: zostań, zostań?
    Czy róż, czy burz, czy dżdżów, czy chmur?
    Chcę, aby nie było rozstań.

    Tak pisał Jarosław Iwaszkiewicz w jednym ze swoich wierszy ze zbioru "Warkocz jesieni". Stosował piękną polszczyznę. Wiedział, że niepoprawne jest sformułowanie: co chcesz, i niepoprawna odpowiedź: chcę wszystko. Poprawne jest: czego chcesz? Chcę wszystkiego. Niebieskiej dali, zachodów pełnych opali... Czasy się jednak zmieniają, i piszący zmieniają się w nich. Teraz niezgrabności językowe nazywamy poezją. Szkoda.

    Nie podoba mi się Twoje "chcę wszystko", ale rozumiem, że idziesz "z czasem, postępem i osiągnięciami".
  • Trzy Cztery 12.03.2021
    "A czego chcesz? Niebieską dal?
    Pomarańczowe zapachy?
    Zachody pełnych opali"

    jakże inaczej to brzmi, niż w oryginale:

    A czego chcesz? Niebieskiej dali?
    Pomarańczowych zapachów?
    Zachodów pełnych opali"
  • Trzy Cztery 12.03.2021
    Ale to "małe nic"...
  • laura123 12.03.2021
    Weź coś od biegunki, bo żal patrzeć...
  • Trzy Cztery 12.03.2021
    Żal patrzeć na ten wiersz.
  • laura123 12.03.2021
    A kto ci każe patrzeć na moje wiersze?
    Ty patrz na swoje wypociny, którym do wiersza daleko. Aleś ty malutka...
  • Akwadar 12.03.2021
    małe jest piękne...
  • Trzy Cztery 12.03.2021
    Akwadar :)
  • Akwadar 12.03.2021
    Trzy Cztery ;)
  • laura123 12.03.2021
    Dzięki mnie jeszcze miłość znajdzie... jestem cudowna.
  • łoizok 12.03.2021
    "a przecież to nie ważne
    jeśli zostaje jedynie
    popiół"
    Podbudowujące zdanie, pozwala w spokoju robić swoje. Bardzo mi się podoba :D
  • laura123 12.03.2021
    Więc róbmy swoje... dziękuję Koziołku.
  • Dobry wiersz. O nic nie pytam. Pozdrawiam 5
  • laura123 12.03.2021
    No i o to właśnie chodzi. Dziękuję, Marku.
    Pozdrawiam.
  • Ten wers rozwala: "bo różne są drogi i kamienie"
    jakby się na "popiół" kończyło, to dla mnie zajebiste - czyli do "popiół" zajebiste.
  • laura123 12.03.2021
    Mam za dużo ''i'' i trzeba coś z tym zrobić, prawda Yanku?
  • laura123, Ja uważam, ze za dużo, mogę się mylić, mnie się tyle podoba, drugim razem można nie doczytać do końca i spoko.
  • laura123 12.03.2021
    yanko wojownik 1125 ano można, bo dla mnie to ważne.
  • laura123, No tak, to jak ważne, bo osobiste, bo wizja autora, to powinno może zostać.
  • Jacom JacaM 12.03.2021
    wywaliłbym "bo" z pierwszej "a" i "jeśli" z trzeciej ;-)
  • laura123 12.03.2021
    Zaraz się przymierzę do Twojej sugestii i być może wykorzystam, dlatego z góry dziękuję.
  • Piecuszek 13.03.2021
    Zastanawia mnie dlaczego Autorka, która innym zwraca uwagę na błędy, sama ich nie poprawia w swoim tekście... I jeszcze brzydko odzywa się do komentatorki.
    Chcę (kogo?czego?) wszystkiego.
    Znowu szkło, znowu kamienie...
  • laura123 13.03.2021
    Jak ty znasz moje wiersze, nawet lepiej ode mnie, bo ja nie zawracam sobie nimi głowy... ale czytaj, czytaj...
  • Piecuszek 13.03.2021
    laura123
    Czytam nie tylko Twoje. Nie pochlebiaj sobie. Poza tym wystarczy zerknąć na kilka ostatnich i ma się pełny obraz. Chcesz ze mnie zrobić zboczeńca? Proszę. Będzie zabawnie.
  • laura123 13.03.2021
    Piecuszek z ciebie zboczeńca? Niby dlaczego?
  • Piecuszek 13.03.2021
    laura123
    No bo czytam Twoje wiersze, komentuję. Czy to już nie podchodzi pod paragraf?
  • laura123 13.03.2021
    Jak tu się niektóre palą do nieciekawych ról... uśmiałam się serdecznie.
  • Piecuszek 13.03.2021
    Cieszę się, że jesteś rozbawiona, bo ja bawię się znakomicie:))))
  • laura123 13.03.2021
    No przecież, nic tak ciebie nie mogłoby uradować, niż atak na mnie, wtedy i ty swoje trzy grosze masz szansę dorzucić, a to już niczym szał radości. Jest, jest. lecę dokopać elce, ojejku jakie to przyjemne... i ja to rozumiem. Gdybyś inaczej się zachowała, byłabym zszokowana... hahaha
  • Piecuszek 13.03.2021
    laura123
    Nikomu nie dokopuję, a już na pewno żadnej elce. Znam jedną Elę i jest to przemiła dziewczyna, na dokładkę pisze świetne wiersze.
    Bawią mnie po prostu Twoje reakcje na komentarze, zarówno mój, jak i Trzy Cztery.
    Życzę dobrej zabawy na portalu. Obowiązki wzywają, ale było miło.
  • laura123 13.03.2021
    Mnie też bawią wasze komentarze, a jeszcze kiedy czytam je u innych, przy naprawdę marnych wierszach, to moja radość jest ogromna. Najbardziej pasjonujące są porównania miernoty do klasyki. To już odlot...
  • Piecuszek 13.03.2021
    laura123
    wasze? Do mnie piszesz, a zwracasz się w liczbie mnogiej? Dziwne.
    Który mój komentarz Cię bawi?

    Odlot? Powinnaś odlecieć rzeczywiście, żeby nabrać dystansu do siebie, bo przeceniasz zarówno swoje umiejętności pisarskie, jak i zdolność komentowania. Robisz piszącym więcej szkody niż pożytku. Poza tym pisałaś, że też dostawałaś baty na portalach za marne pisanie i że dzięki temu wiele się nauczyłaś. Niestety tkwisz w wielkim błędzie. Po prostu gubi Ciebie zarozumiałość, pycha, zadufanie... Poczytaj swoje wiersze, prozę, a przede wszystkim komentarze, które o tym świadczą.
  • Celina 13.03.2021
    Aleś zakłamany piecuszku.
    Tu masz kulturalny komentarz. Idź się pastwić, broń autora.
    https://www.opowi.pl/profil/pansowa/
  • Piecuszek 13.03.2021
    Celina
    O co Ci chodzi? Dlaczego mnie obrażasz? I dlaczego wtrącasz się do rozmowy? To jest dopiero niekulturalne. Nie czytam wierszy i komentarzy pana sowy i nie zamierzam wchodzić pod wskazany przez Ciebie link.
    Zdanie i cała konwersacja między mną a Laurą 123 toczy się pod jej wierszem i jej odautorskimi komentarzami, więc bądź łaskaw się ode mnie odpierwiastkować.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania