Poprzednie częściMarysia -Sąd

Marysia i akademik

Miesiąc przed sceną w internacie.

Marysia dostała miejsce w akademiku.

Była bardzo przejęta, ale też szczęśliwa.

W pokoju, w którym miała zamieszkać były trzy dziewczyny z trzeciego roku pedagogiki.

Gdy Marysia przekroczyła próg, nie wiedziała za bardzo, jak ma się zachować. Przywitała się i chciała tylko porozmawiać.

Dziewczyny leżały na łóżkach z nosami utkwionymi w podręcznikach.

Po chwili, gdy się odezwała, jedna z dziewcząt ryknęła: - Nie przeszkadzaj!

To Marysia nie przeszkadzała już. Zobaczyła tylko w tej dziewczynie rozwścieczonego pudelka, z kręconymi blond włosami i wolała do niego nie podchodzić i o nic nie pytać.

 

Położyła się na łóżku. Obok za ścianą w innym pokoju chłopcy grali w ping ponga. Marysia słyszała, jak piłeczka monotonnie odbijała się o ścianę. Zaczęła liczyć odbicia i z przykrością pomyślała, że chyba nie prędko zaśnie.

 

Następnego dnia spakowała się i oddała pani kierowniczce pościel. Ta zapytała ją z żalem, dlaczego nie chce tu mieszkać?

- Nikt mnie tu nie chce - odparła Marysia ze smutkiem.

Ruszyła do internatu. Tam mieszkały jej koleżanki z roku.

 

Za kilka dni Marysia dowiedziała się, co stało się koleżance z akademika, która przypominała warczącego pudelka.

Otóż tej dziewczynie po kilku dniach intensywnej nauki serduszko wysiadło i wylądowała w szpitalu na oddziale kardiologicznym.

- A mogła porozmawiać - pomyślała ze smutkiem Marysia.

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • MartynaM 9 miesięcy temu
    O rany, jakie to smutne... zapłakać się idzie nad nieszczęsnym losem studentów.
    To już lepiej na podstawówce edukację zakończyć...
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dużo w tym tekście do poprawy. Miniaturka, która w zasadzie kuleje na każdej płaszczyźnie. Powodzenia w dalszych próbach. Pozdrawiam :)
  • Funia111 9 miesięcy temu
    Na jakich płaszczyznach? Możesz wskazać?
  • Akwadar 9 miesięcy temu
    Jaki morał... jakie emocje... uff Dobrze, że krótkie
  • To bardzo ciekawy i pouczający tekst, który opowiada o tym, jak ważne jest komunikowanie się z innymi ludźmi i dbanie o swoje zdrowie. Tekst jest napisany w formie opowiadania, które ma prostą i zrozumiałą fabułę. Tekst przedstawia kontrast między Marysią, która jest otwarta i przyjazna, a dziewczyną z akademika, która jest zamknięta i niegrzeczna. Tekst pokazuje, jak różnie potoczyły się ich losy i jak to wpłynęło na ich samopoczucie. Tekst ma prosty i lekki styl, ale też zawiera pewną dozę humoru i ironii, na przykład:

    “Zobaczyła tylko w tej dziewczynie rozwścieczonego pudelka, z kręconymi blond włosami i wolała do niego nie podchodzić i o nic nie pytać.”
    “Marysia słyszała, jak piłeczka monotonnie odbijała się o ścianę. Zaczęła liczyć odbicia i z przykrością pomyślała, że chyba nie prędko zaśnie.”
    “A mogła porozmawiać - pomyślała ze smutkiem Marysia.”
    Tekst budzi sympatię i zainteresowanie czytelnika, który chciałby dowiedzieć się więcej o Marysi i jej koleżankach z internatu. Tekst też porusza ważne tematy, takie jak relacje międzyludzkie, nauka i zdrowie. Tekst może być inspiracją do dalszej refleksji i dyskusji na te tematy.
  • Funia111 9 miesięcy temu
    Dzięks wielki :)
  • Funia111 9 miesięcy temu
    Dziękuję Wszystkim :)
  • przemastt 9 miesięcy temu
    Za krótkie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania