Marzenie

mam takie jedno marzenie

krocząc przez wertepy

wyglądam z utęsknieniem

by stać się głuchym i ślepym

 

to moja nadzieja słodka

gdy dookoła coraz brzydziej

już o nic się nie troskać

jeno nie słyszeć nie widzieć

 

niewiele to pomoże

niczego nie odmieni

będzie coraz gorzej

ale już nie we mnie

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (49)

  • piliery 04.09.2020
    Sens ta rymowanka ma i rozumiem dlaczego ją napisałeś. Nawet podzielam pogląd. Jednak to bardziej rymowany komentarz niż wiersz .
  • wicus 04.09.2020
    Dziękuję za komentarz! Przypomniała mi się czyjaś opinia o bigosie - 'Prawdziwy bigos, to tylko taki, który robi się przez kilka dni, inaczej to tylko kapusta z mięsem". W Twoim komentarzu jest zapewne wiele racji. Jeszcze raz dziękuję.
  • Jarema 04.09.2020
    Jestem zwolennikiem klepania chamów po gębach i patrzenia czy równo puchnie, od pisania takich wierszyków zapowiadających wycofanie się.
  • Harem Szejka 04.09.2020
    Jarema ty chyba masz ze sobą problem i to poważny. Klepiesz różaniec, tylko nie wiadomo po co? Skoro jesteś jak Faryzeusz.
  • Jarema 04.09.2020
    Harem Szejka ty się zajmij swoją moralnością chopie;))))
  • Szpilka 04.09.2020
    A nie przyszło Ci do głowy, że agresja rodzi agresję, czyli akcję i reakcję? Siłą nikt nikogo do niczego nie przekona, chyba że ktoś kłótnikiem i uwielbia pyskówki.

    Ponadto cyklicznie wykłócają się frustraci, ludzie względnie szczęśliwi nie mają takiej potrzeby.
  • Szpilka 04.09.2020
    Harem Szejka

    Albo Judasz ?
  • Jarema 04.09.2020
    Szpilka nie przyszło ci do głowy, że „klepanie po gębie” to tylko metafora? Tutaj realizujemy to werbalnie.
  • Harem Szejka 04.09.2020
    Szpilka coś ty! Judasz fajny chłop był.
  • Harem Szejka 04.09.2020
    Jarema spokojna twoja
  • Szpilka 04.09.2020
    Harem Szejka

    No, z tej fajności aż się powiesił na suchej gałęzi ?
  • Harem Szejka 04.09.2020
    Szpilka i fajnie. Spotkamy się z nim w niebie przy flaszce i wyjaśnimy wszystko haha
  • Harem Szejka 04.09.2020
    Szpilka dobrze, że nie spadł. Bo by się połamał biedak
  • Puchacz 04.09.2020
    Harem Szejka Co w tym dziwnego?
    Właśnie z obłudy jest znany ten pseudo-katolik.
    Wiersz jest faktycznie zwykłą rymowanką bez polotu.
  • Szpilka 04.09.2020
    Harem Szejka

    Hahahahahaha, masz u mnie plusiora za poczucie humoru ?
  • wicus 04.09.2020
    Dziękuję za komentarz, ale tak sobie myślę Jaremo, do czego by to na dłuższą metę doprowadziło? O uzębieniu swoje i bliźnich też trzeba się czasem zatroszczyć, nawet jeśli nie jest się dentystą czy katolikiem.
  • wicus 04.09.2020
    Szpilka Przyznam, że zdecydowanie wyżej cenię poczucie humoru Aleksandra Fredry: "Z żartami jak ze solą; uważaj, bo bolą!".
  • Szpilka 05.09.2020
    wicus

    Eeeeee tam, smutniakom nigdy nie w porę, a to moje:

    śmiej się do woli,
    wtedy mniej boli ?
  • wicus 05.09.2020
    Szpilka Fredro nie był "smutniakiem". Przeczytaj sobie albo obejrz: "Pana Jowialskiego" albo "Zemstę"!
  • Szpilka 05.09.2020
    wicus

    Ja nie o Fredrze, tylko o smutniakch w wirtualu, Ty do wesołków też nie należysz, a przecież śmiech to nie tylko zdrowie, ale i wentyl bezpieczeństwa.

    Tjaaaa, ja mam ksywkę szpilka, ale to Ty z lubością te szpilki wbijasz. Nic to, nie uraża mnie to, bo Fredro to wielki poeta, a ja zaledwie rzemeślniczka słowa i wcale mi to nie uwłacza ?
  • wicus 05.09.2020
    Szpilka Mam nadzieję, że nie należę do tych, którzy sprawiają przykrość innym ludzie, tworząc kiepskie żarty na ich temat. To nie poczucie humoru, a pajacowanie, a może i gorzej.
  • Szpilka 05.09.2020
    wicus

    Nie wiem, czasem zagrają emocje i frustratynki wychodzą, aczkolwiek w satyrze wiele wolno, byle ta satyra niskich lotów nie była ?
  • wicus 05.09.2020
    Szpilka I, oczywiście, byleby jej ostrze nie było skierowana w niewłaściwą stronę.
  • Szpilka 05.09.2020
    wicus

    Każdą osobę można obśmiać, po to satyra jest, ale obśmieć z klasą, a nie wyzwać od najgorszych ?
  • wicus 05.09.2020
    Szpilka Racja, ale to jednak tylko pewne minimum. Wychodzę z założenia, że nie wystarczy człowieka nie zmasakrować, nie poturbować czy nie zadeptać, trzeba mu okazać szacunek, nawet kpiąc z jego przywar - bez tego nie ma mowy o "dorosłej" satyrze, bo trudno sobie w niej wyobrazić zwykłe chamstwo.
  • Szpilka 05.09.2020
    wicus

    Właśnie, właśnie. Idę SE pospikać po ichniemu, ciao ?
  • Jarema 05.09.2020
    wicus to co teraz napisałeś, to już jest czyste teoretyzowanie, bo co zrobić, gdy piszesz satyrę na polityka złodzieja cudzej własności, lub innego arcyłotra. Trudno, żeby okazywać szacunek, a satyra właśnie po to jest, żeby kogoś lub coś zjechać po całości i napiętnować. A do szacunku to są panegiryki lub inne gatunki stosowne na takie okazje. W satyrze tego wszystkiego co postulujesz połączyć się nie da. Najczęściej, nie piszę o wyjątkach.
  • wicus 05.09.2020
    Jarema Złodzieje i inni arcyłotrzy mają odpowiadać za swoje czyny przed Wymiarem Sprawiedliwości tzn. powinni mieć uczciwy proces, na którym nie zabraknie ani sędziego, ani prokuratora, ani adwokata - tylko wtedy można mówić o sprawiedliwości, a nie linczu. Podobnie satyra, nawet ta mająca wykpiwać najciemniejszych typów, nie może stać się seansem nienawiści, mającym ich dehumanizować, bo wtedy nie miałaby ona absolutnie nic wspólnego z poezją, humorem i zwykłą przyzwoitością.
  • Jarema 05.09.2020
    wicus nie obraź się, ale w tej wypowiedzi widać Twoje pięknoduchostwo. Niestety mieszasz ze sobą wiele różnych wymiarów, sąd i satyra to dwie odrębne rzeczywistości. Na sądy bym nie liczył, bo są w rękach bandytów. Skoro sąd potrafił skazać na przeprosiny i zapłatę grzywny kobietę, którą nagrała swojego pracodawcę Niemca, który wulgarnie z wykorzystaniem hitlerowskich gestów ją poniża i wyzywa, to oznacza, że sądy to gangsterka gorsza od przestępców, a tzw. reforma wymiaru sprawiedliwości to porażka. Biednym, poniżonym ludziom pozostaje często satyra, tekst jako jedyna forma obrony przed bandziorami i namiastka sprawiedliwości. Prezentujesz pogląd, który w "Ogniem i mieczem" Sienkiewicz nazwał "partią białej flagi", czyli takich ludzi, którzy ze zbrodniarzami siejącymi pożogę chcieli się układać, byle ich nie urazić i jeszcze oferowali im stanowiska. To jest oczywiste, że taka postawa jest oznaką słabości i wszelkiego rodzaju łotrów ośmiela tylko do dalszego działania. Ale Ty z powodu swojego pięknoduchostwa tego nie rozumiesz.
  • Szpilka 05.09.2020
    Jarema

    hej, my Polacy,
    my janiołeczki z białymi dupkami,
    a skóra na nich jak aksamit,
    zaś z dupek cukier biały się sypie,
    nic tylko brać na pyszny wypiek.

    "Ręka tkwiła w maszynie prawie godzinę. Kobieta musiała znosić potworny ból. Była cały czas świadoma. - Przyjechała straż pożarna i karetka, chcieli rozciąć tę maszynę, ale właściciel pralni im zabronił. Ważniejsze było to żelastwo… - opowiadała Wirtualnej Polsce Alona Romanenko."

    https://wiadomosci.wp.pl/dramat-mlodej-ukrainki-po-wypadku-w-pralni-zbigniew-ziobro-interweniuje-6211675883325057a
  • Jarema 05.09.2020
    Szpilka nie za bardzo rozumiem czego ten komentarz ma dotyczyć.
  • Szpilka 05.09.2020
    Jarema

    cytat z Biblii (Mat. 7:3-5): A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz? ... Obłudniku, wyjmij najpierw belkę z oka swego, a wtedy przejrzysz, aby wyjąć źdźbło z oka brata swego.
  • Jarema 05.09.2020
    Szpilka czemu zakładasz, że każdy ma jakieś belki, w oku, albo gdzie indziej? Politykami, czy przestępcami zostają akurat najczęściej najwięksi przekręciarze. Szary mały człowiek nie ma nawet, jakby chciał gdzie nagrzeszyć.
  • Szpilka 05.09.2020
    Jarema

    Nie przycinaj jarząbka, opisałeś przypadek kobiety, którą bardzo brzydko potraktował niemiecki pracodawca, a ja zapodałam przykład kobiety, którą karygodnie potraktował polski pracodawca, stąd przypowieść o belce ?
  • Szpilka 05.09.2020
    Aha, zapodałam Ci przykład satyry, która zawiera sarkazm, nie obraża, pisana ad hoc, dlatego mogą być kanty ?
  • Jarema 05.09.2020
    Szpilka Twoja wiadomość wydaje się mało wiarygodna w przypadku interewencji państwowych służb, bo trudno wierzyć, żeby w takim wypadku straż prosiła właściciela o zgodę na rozcinanie czegokolwiek. Priorytetem w przypadku ich działania jest życie i zdrowie ludzkie. Od tego są, więc tną karoserię czy co tam potrzeba, żeby uwolnić poszkodowanego z potrzasku, a nie prowadzą negocjacje z właścicielem, czy pozwoli im kogoś ratować. Wybacz, ale dajesz jakiś przykład od czapy. Jeśliby jakiś dowódca straży tak zrobił, to nadaje się do wywalenia z tej formacji i być może jeszcze dodatkowego ukarania.
  • Szpilka 05.09.2020
    Jarema

    Przecież ja tego nie napisałam, tylko dziennikarz z wp.pl.
  • Jarema 05.09.2020
    Szpilka tak wp, szczególnie wiarygodne, to jest tak napisane, że z tego nie wynika, że strażacy ją rozcięli. Ale skoro uwolnili tę panią, to musieli rozciąć, bo nie sądzę, żeby ktoś z debilem w tym przypadku negocjował, czy dyskutował. Czyli masz inne ludzkie podejście zarówno służb, jak i ziobry. W przypadku pani Nitek - Płażyńskiej sąd świadomie naraził ją na upokorzenie, ponieważ nakazał jej karę pieniężną i przeproszenie Niemca, który na nią wrzeszczał używając do tego hitlerowskich wyzwisk. Obydwa przypadki pokazują tylko jacy bywają pracodawcy, ale sposoby załatwienia spraw całkiem inne. Sąd zachowuje się jak bestia skazując na dodatkowe upokorzenie prześladowaną kobietę, polski minister sprawiedliwości dochodzi jej praw.
  • Szpilka 05.09.2020
    Jarema

    Upokorzenia nie można porównywać do utraty niemal całego ramienia, tylko kikut jej został, nawołujesz do nienawiści. A jak nas Polaków zaczną tak traktować na Zachodzie jak tę Ukrainkę?
  • Jarema 05.09.2020
    Szpilka kończę rozmowę skoro próbujesz operować wyzwiskami. Nie pisz do mnie więcej.
  • Szpilka 05.09.2020
    Jarema

    Gdzie widzisz wyzwisko?
  • Szpilka 05.09.2020
    na łgarza

    ciągle kłamie, ciągle kręci,
    niech go w tyłek kopną święci,
    diabeł nic tu nie pomoże,
    się przed łgarzem schował norze.
  • Szpilka 05.09.2020
    na łgarza

    ciągle kłamie, ciągle kręci,
    niech go w tyłek kopną święci,
    diabeł nic tu nie pomoże,
    się przed łgarzem schował w norze.
  • Jarema 04.09.2020
    Hi, hi, jak to zawsze nożyce się odzywają.
  • Grzegory 04.09.2020
    Jarema jak zwykle na posterunku hihihi
  • Puchacz 04.09.2020
    Takie, co tną obłudę i pseudo-katolików.
    I nie odpuszczą :)))
  • wicus 04.09.2020
    Można się tylko zastanawiać, dlaczego pojawiły się pod... tekstem mówiącym o czymś zupełnie innym.
  • laura123 05.09.2020
    Ostatnia strofa nader widocznie odbiega od pozostałych. Nie wiem, tworzona na siłę? Całość taka se, a końcówka słabiutka, jak już wcześniej nadmieniłam.
  • wicus 06.09.2020
    To prawda, że ostatnia strofa odbiega od pozostałych, ale czy koniecznie musi być taka, jak one..Nawet bliźniaki jednojajowe nie są całkiem identyczne. Dziękuję za komentarz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania