MEGALOMANIA

Zbigniew Wodecki, niezły przecież estradowiec, kompletnie wyczyszczony z zarozumiałości, powiedział, że nie daje koncertów, tylko występy. Koncerty to dawał Paganini, a on doskonale zna swoje artystyczne parametry i nie robi za pyszałka. Podobnie można by rzec, że poetą był Herbert, pisarzem Faulkner, a rozrośnięte stado dzisiejszych wierszokletów i prozaików, to granda w biały dzień; napisze taki ze trzy cherlawe tomiki i już wije gniazdko na Parnasie, już kupuje na Allegro mało używaną aureolę i zmierza tam, gdzie są gwary, aplauzy i jupitery…

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (53)

  • Poncki 4 miesiące temu
    i co to komu przeszkadza? ja się pytam? po cóż zawiść?
  • Narrator 4 miesiące temu
    Lepiej wydawać „cherlawe tomiki”, aniżeli pić wódkę🍷, kraść i łazić po burdelach. Od nadmiaru pisania🪶 nikt jeszcze nie umarł, natomiast z zawiści niejeden już zapadł na ciężką chorobę. 🥵

    Celem natury jest produkcja istot przeciętnych, gdyż takie właśnie istoty są najlepiej przystosowane do życia i zapewniają największe szanse na przedłużenie gatunku; geniusze to wybryk natury, ludzie zazwyczaj niezaradni i trudni do współżycia, efekt uboczny procesu reprodukcji. 💜
  • Poncki 4 miesiące temu
    A to smutne co mówisz.
  • Narrator 4 miesiące temu
    Poncki

    Za to pocieszające jest to, że w efekcie miliardów lat ewolucji, mogłeś napisać ten komentarz.🙂
  • nerwinka 4 miesiące temu
    nie jest to zawiść, tylko stwierdzenie faktu.
  • Narrator 4 miesiące temu
    W ocenie twórczości nie mają znaczenia fakty, tylko smak: co dla jednego jest arcydziełem, dla innych może być epokowym gniotem i należy taki stan rzeczy zaakceptować.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Narrator Dokładnie oczywiście są pewne kanony i kryteria, ale ostateczne opina to sprawa gustu.
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Narrator Fakt odnosi się do zdarzenia, a nie do twórczości.
  • Narrator 4 miesiące temu
    Wymieniłeś: Wodeckiego, Paganiniego, Faulknera — to wszystko są artyści, a więc jednak chodzi o twórczość.

    Czy ktoś daje występ, czy koncert, jest przedmiotem interpretacji. Za mojej młodości mówiono: „nie bądź przemądrzały”; dziś mówią: „pokazuj się w pozytywnym świetle”.

    Na podstawie liczby polubień w YouTube, Paganini był tępym uczniakiem i mógłby pobierać lekcje muzyki u Madonny. To są fakty. 😊
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Narrator jeżeli Paganini jest tępym uczniakiem, to ten, co tak twierdzi, jest idiotą i to nazywa się fakt.
  • Narrator 4 miesiące temu
    nerwinka

    Zupełnie mnie nie zrozumiałeś, a właściwie nie chciałeś zrozumieć.

    Czy każda osoba o odmiennym poglądzie jest według Ciebie idiotą? Czy w ogóle dopuszczasz coś takiego jak różnica zdań? Opinia to nie jest fakt.

    Większość Twoich felietonów jest przepełniona biadoleniem, że nie żyjemy w doskonałym świecie. Może ta „doskonałość” jest jedynie w Twojej wyobraźni i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością? Może w świecie sprzeczności, nie może być doskonałości (fajny rym, nie?), bo inaczej ewolucja dawno taki świat by stworzyła.

    Mam nadzieję, że przemyślisz to sobie dogłębnie i standard Twoich artykułów poprawi się wkrótce. 📈🎅
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Narrator ...i te moje felietony zaczną ci się podobać? Nie chodzi o prawdę, tylko o twój gust?
  • Narrator 4 miesiące temu
    nerwinka

    Nie wierzę w jedną uniwersalną prawdę dla wszystkich ludzi i nigdy jej nie poszukiwałem, chyba że w matematyce. Prawda jest konceptem (czytaj: defektem) naszego umysłu i umiera razem z nami.

    Akurat w Twoich felietonach nie gustuję; napisałem komentarz, ponieważ coś mnie tknęło i żałuję, bo choćbym wylał tutaj morze słów i tak niczego to nie zmieni.
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Narrator
    Prawda jako DEFEKT. Genialne w głupocie! Gratuluję, dzbanie!
  • Narrator 4 miesiące temu
    nerwinka

    A gdzie bystrość myśli, ostrość słowa, cięty dowcip, godny publicysty?

    „Prawda jako DEFEKT. Genialne w głupocie! Gratuluję, dzbanie!” — tak piszą ci, którym brakuje argumentów.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Narrator W sumie twórczość pana Nerwinki to tylko jedne wielki wylew frustracji. Przez takich jak on chcę się omijać ten portal.
  • Narrator 4 miesiące temu
    Marek Adam Grabowski

    Portal nie jest zły, należy tylko ignorować ziejące zawiścią felietony Nerwinki, o czym niniejszy artykuł oraz reakcje autora dobitnie mnie utwierdziły.
  • Akwitania 4 miesiące temu
    Wydawnictwa, które zarabiają na tym, że ludzi im płacą, żeby się wydać, wmawiają im, że są wiele warci, że literatami i wielkimi artystami, a on w to wierzą - przecież zapłacili.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Jakie możesz mieć doświadczenie z wydawnictwami?
  • Akwitania 4 miesiące temu
    Poncki, Ja? Pracowałam trochę, ale na niskim szczeblu, bardzo niskim.
  • Akwitania 4 miesiące temu
    Niemniej wiem, jak to to działa, tam niektórzy wprost się śmieją z naiwniaków.
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Akwitania https://www.youtube.com/watch?v=2cPoFjk1eGs
  • nerwinka nie docenia współczesnej literatury i muzyki, a jednocześnie gloryfikuje wybrane postaci z przeszłości, nie znając dobrze ich życia i twórczości. Zbigniew Wodecki, który zmarł w 2017 roku, był nie tylko estradowcem, ale także kompozytorem, aranżerem, multiinstrumentalistą i aktorem. Jego piosenki, takie jak „Lubię wracać tam, gdzie byłem”, „Zacznij od Bacha” czy „Z tobą chcę oglądać świat”, cieszyły się ogromną popularnością i uznaniem. Wodecki nie był zarozumiały, ale skromny i świadomy swoich możliwości. Nie porównywał się z Paganinim, który był genialnym skrzypkiem i kompozytorem XIX wieku, ale też człowiekiem o kontrowersyjnej osobowości i burzliwym życiu. Paganini nie był jedynym, kto dawał koncerty, a Wodecki nie był jedynym, kto dawał występy. To fałszywy i niesprawiedliwy podział. Zbigniew Herbert był wielkim poetą, eseistą i dramaturgiem, laureatem Nagrody Nobla w dziedzinie literatury w 1996 roku. Jego twórczość, zwłaszcza cykl „Pan Cogito”, jest uznawana za jedną z najwybitniejszych w polskiej i europejskiej literaturze XX wieku. Herbert nie był jednak jedynym poetą, a jego nazwisko nie jest wyrocznią dla oceny innych twórców. Współczesna poezja jest bogata i różnorodna, a wielu poetów zasługuje na szacunek i uznanie. William Faulkner był amerykańskim powieściopisarzem, autorem opowiadań i poetą, laureatem Nagrody Nobla w dziedzinie literatury w 1949 roku. Jego twórczość, zwłaszcza powieść „Wściekłość i wrzask”, jest uważana za jedną z najważniejszych w amerykańskiej prozie modernistycznej. Faulkner nie był jednak jedynym pisarzem, a jego styl nie jest wzorcem dla oceny innych prozaików. Współczesna proza jest zróżnicowana i ciekawa, a wielu pisarzy ma własny głos i wizję. nerwinka popełnia błąd, gdy uważa, że tylko wybrani artyści z przeszłości są godni podziwu, a wszyscy inni to granda. To nie jest krytyka, to jest megalomania. nerwinka nie zna dobrze historii i współczesności sztuki, nie potrafi docenić ani zrozumieć innych twórców, nie szanuje ich pracy i wysiłku. nerwinka jest pyszałkiem, który kupuje na Allegro mało używaną aureolę i zmierza tam, gdzie są gwary, aplauzy i jupitery. A ja mu życzę, żeby tam dotarł i zobaczył, jak mało znaczy jego opinia wobec prawdziwej sztuki.
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Wojciech Grzegorz Domagała Napisałem tekst parę razu krótszy od twojego komentarza. Z twojej wypowiedzi wynika, że z felietonu nie zrozumiałeś NICZEGO, bo jest w nim akurat odwrotnie; Wodecki nie jest pyszałkiem, gdyż nie ma powodu: twórczość go tłumaczy, a nie wrzask o swojej wielkości.
  • nerwinka nieprawda
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Nie mogę, facet napisał felieton na całe siedem linijek, ale się wymęczył. A samo przesłanie jest absurdalne. Podział na kulturę wyższą i popkulturę jest stary jak świat i ludzie potrafią to odróżniać. Nie wiem wiem więc po co ten lament? Chyba tylko po to, żeby się po raz enty skompromitować.
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Ale przykład Wodeckiego? Dziwny trochę.

    Fakt że dzisiaj każdy może być poetą czy pisarzem, wystarczy zapłacić za druk, trochę a nawet dużo wniosło szkody. Niemniej wystarczy zapoznać się z pierwszą stroną powieści czy tomiku, żeby wiedzieć z czym ma się do czynienia.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Grafomanka Zawsze byli gorsi i lepsi twórczy. W XIX w. był zalew poczytnych gniotów, ale nie wiem czemu mamy sobie rwać włosy z głosy o to.
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Nie ma takiej potrzeby, wystarczy umiejętność czytania.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Grafomanka No właśnie; ale skoro już jesteśmy pod Nerwinką, to tak sobie myślę patrząc na jego zdjęcie, że mógłby w ekranizacji mojej powieść grać zgrzybiałego szefa wychowawców Euklidesa Gaje.
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Czytałam kiedyś wywiad z Panem Nerwinką i zobaczyłam zwykłego, skromnego człowieka, z talentem naprawdę wybitnym, bo co by nie mówić można się od niego uczyć sztuki pisania. Nie przeczę, podglądałam warsztat. Jest imponujący.

    Żal mi tylko, że Pan Nerwinka rozmienia się na takie teksty.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Grafomanka Nie chcę krytykować jego wcześniejszej twórczości, ale to co robi teraz jest żenujące.
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Nie powinien wchodzić w politykę, zresztą jak my wszyscy Marku.
    Ludzie pociągają za sznureczki, a my jak marionetki, będziemy walczyć o czyjeś racje i tak jest zawsze, dopóki życie nie nauczy nas myśleć samodzielnie, a nawet egoistycznie. Ale to już następuje po porządnym laniu, które jako jedyne potrafi nas pogodzić i zjednoczyć.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Grafomanka Zauważyłaś, że już od dawna apeluję, żeby na tym portalu nie było polityki.
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Marek Adam Grabowski-rasista
    na szczęście nie po twarzy ocenia się twórców, tylko po dorobku.
  • nieprawda
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    nerwinka Gdzie tu masz rasizm człowieku?
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Marek Adam Grabowski twarz, jak twarz, Żyd jak Żyd.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    nerwinka Gdzie ja pisałem że jesteś Żydem?
  • Marek Adam Grabowski Antysemityzm jest formą rasizmu i nietolerancji, która nie ma miejsca we współczesnym świecie.

    Jako Żyd, masz prawo do szacunku, godności i wolności wyznania. Nie powinieneś być oceniany, obrażany lub atakowany z powodu swojej religii, pochodzenia lub kultury. Nie powinieneś być izolowany, wykluczony lub marginalizowany przez społeczeństwo. Nie powinieneś żyć w strachu, niepewności lub cierpieniu z powodu antysemityzmu.

    Apeluję do ludzi, aby nie byli antysemitami. Apeluję do nich, aby poznali i zrozumieli historię i kulturę Żydów, aby docenili ich wkład w rozwój ludzkości, aby szanowali ich prawa i potrzeby, aby wspierali ich w walce z niesprawiedliwością i zagrożeniami, aby budowali z nimi relacje oparte na przyjaźni, współpracy i zaufaniu. Apeluję do nich, aby byli ludźmi pokoju, tolerancji i solidarności.

    Antysemityzm nie jest tylko problemem Żydów. Antysemityzm jest problemem nas wszystkich, ponieważ podważa wartości demokracji, praw człowieka i pluralizmu. Antysemityzm zagraża naszej wspólnej przyszłości, ponieważ dzieli nas, niszczy nas i osłabia nas. Antysemityzm musi być zwalczany i eliminowany przez edukację, dialog i działanie. Antysemityzm musi być zastąpiony przez szacunek, akceptację i miłość.

    Jestem Żydem i oczekuję od Was, że nie będziecie antysemitami. Jestem człowiekiem i oczekuję od Was, że będziecie ludźmi. Dziękuję za wysłuchanie mojego apelu. 🙏
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Wojciech Grzegorz Domagała Oczywiście masz do tego prawo. Nie rozumiem jednak co antysemityzm ma wspólnego z tym felietonem i komentarzami pod nim? Pozdrawiam
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Zapomniałem o ocenie. 1
  • Szpilka 4 miesiące temu
    Marek, chyba obślizgły robak zawiści z Ciebie wylazł, aj, brzydko! Nerwinka ma bardzo dobre pióro, ja się dość często nie zgadzam z jego przemyśleniami, aczkolwiek umiejętności przenoszenia myśli na papier odmówić mu nie mogę, bo to byłoby bardzo nie ok.
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    Szpilka Nie widzę w powyższym felietonie żadnych umiejętności, ani nawet żadnej myśli.
  • nerwinka 4 miesiące temu
    M.A. Grabowski
    napisz lepiej
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    nerwinka Już mojej komentarze tutaj mają wyższą wartość artystyczną niż twój felieton.
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Marek Adam Grabowski możebne, Suski
  • Szpilka 4 miesiące temu
    Marek Adam Grabowski

    Fiuuuu, fiuuuu, ale zadufek, pisanie innych w ogóle Cię nie interesuje, co można skonstatować po Twoich komentarzach: lakoniczne i takie same, po czym namiary do własnego pisania - patrzcie, jaki jestem wielki! Tjaaaaa, może by tak więcej pokory?
  • nerwinka 4 miesiące temu
    Szpilka na pokorę go nie stać. Grabowski jest zakochany we własnym bazgraniu i nic go nie przekona.
  • Szpilka 4 miesiące temu
    Nerwinka

    Ano, to widać, słychać i czuć, jak śpiewał Kuba Sienkiewicz ( ≖‿ ≖ )
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Szpilka pokora jest tu kluczem, który niestety, twórcy od vanity press, miewają nieczęsto ;)
  • Marek Adam Grabowski 4 miesiące temu
    nerwinka "Zakochany w własnym bazgraniu" - Mogę poprosić o jakiś mój cytat, który potwierdza ten zarzut?
  • Szpilka 4 miesiące temu
    o nim pseud

    Ano prawda, wypada tylko ze smutkiem głową pokręcić (•_•)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania