Mgnienie

Pochodziła ze wschodniej Polski. Wychowała się w domu rolników, którzy więcej wkładali w gospodarstwo, niż na nim zarabiali. Kierowały nią ideały – chciała pomagać zwierzętom. Pracowała w pocie czoła, żeby wyrównać szanse, zdać maturę i dostać się na studia. Aż do teraz była jedną z najlepszych studentek weterynarii. Dzięki stypendium, mogła się utrzymać i odkładać na przyszłość. Gdy umierała myślała tylko o swojej matce, o tym jakimi słowami chciałaby jej podziękować.

Widział wszystkie myśli.

Z każdym kolejnym łykiem coraz lepiej poznawał dziewczynę, której oczy gasły a ciało stawało się bezwładne. Kończąc, oddalił dłoń od jej ust, czując na spodniej stronie ślady zębów.

Walczyła, jak oni wszyscy.

Obtarł wargi z resztek krwi i przeciągnął palcami po jej twarzy, zamykając powieki. Odchodząc, widział w głowie obrazy beztroskiego, wiejskiego dzieciństwa. Tak wyraźnie, jakby sam je przeżył.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Poncki dwa lata temu
    Ciekawa historyjka. Polski wampir ? Wątpię, aby wziął się za trzeźwą ofiarę...
    Jak by Ci się udało "obciąć" 33 słówka to wyszło by niezłe drabble ?
  • JakubWilk dwa lata temu
    <3
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Tym razem napisane słabiej. Krótko, a trochę byle jak:

    1. Aż do teraz była jedną z najlepszych studentek weterynarii.
    - po co to "aż do teraz"? Niezgrabne. "Aż do teraz", które to wyrażenie ma zaznaczyć pewien przedział czasu, możesz zastąpić tworząc nowy akapit z tego zdania: "Gdy umierała myślała tylko o swojej matce, o tym jakimi słowami chciałaby jej podziękować". Tak jak to zrobiłeś ze zdaniem: 'Widział wszystkie myśli".

    2. Z każdym kolejnym łykiem co raz lepiej poznawał...
    - co raz --> coraz

    3. ...widział w głowie obrazy BEZTROSKIEGO, wiejskiego dzieciństwa...
    - czy dzieciństwo na wsi, szczególnie w niezamożnej, zapracowanej rodzinie jest naprawdę beztroskie? Twoja bohaterka, jak piszesz, "pracowała w pocie czoła" (czyli całkiem ciężko...) i na pewno troszczyła się o los rodziców (i swój), widząc dolę "rolników, którzy więcej wkładali w gospodarstwo, niż na nim zarabiali" (tak to zaznaczasz na początku).

    4. 'Widział myśli", "widział w głowie obrazy" - to drugie "widział' można śmiało z tekstu zabrać, a sens zdania odtworzyć używszy innych słów.

    Zastanawiam się, o co chodzi w tym opowiadaniu.

    Może o to, że "wrażliwy wilkołak" - prawie wilk (a wilk to zwierzę), wyssał z krwią dziewczyny, która "chciała pomagać zwierzętom", miłe wspomnienia, i w ten sposób życiowy plan najlepszej studentki weterynarii spełnił się, poniekąd?

    A może o to, że zwierzęta wypijają ludzką krew - najpierw metaforycznie - gdy poświęcamy się hodowli świń, krów, owieczek i kózek, a później dosłownie - gdy na studiach spotykamy wilkołaków?
    Że nie warto poświęcać im życia?

    "Kierowały nią ideały – chciała pomagać zwierzętom"

    - i umarła!

    Hmmm... :))
  • JakubWilk dwa lata temu
    Dziękuję za przeczytanie i uwagi. Rzeczywiście, rozważałem dopracowanie tego, ale zaryzykowałem wstawienie już teraz. Ale nie żałuję, bo dzięki temu uzyskałem cenne wskazówki - muszę lepiej przemyśleć swoje teksty i uważać na błędy logiczne. Dzięki!

    Co do idei, w niektórych podaniach wampiry (lub wąpierze) razem z krwią poznawały wszystkie myśli ofiary. Taką scenę chciałem zbudować.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Aha. Więc może rozwiń zdanie "Walczyła jak oni wszyscy", tzn. wymień kilka innych ofiar, żeby było od razu wiadomo, że ten wampir lubi przeżywać cudze przygody, poznawać cudze losy, że to taka odmiana... czytelnika:)

    "Oni wszyscy" są mało wyraźni. Nie wiadomo, czy chodzi o studentów weterynarii, czy jednak o inne osoby. Jakbyś dał galerię ciekawych postaci, byłoby wiadomo - chodzi o poznawanie myśli. O zabicie nudy w smutnym, monotonnym, wampirskim żywocie.

    Ale - oczywiście, nie musisz. Tak tylko pomyślałam.
  • JakubWilk dwa lata temu
    Świetna koncepcja! Smutne, monotonne, wampirze życie kojarzy mi się z Louisem z "Wywiadu z wampirem". Gdyby miał taką rozrywkę, o której piszesz, pewnie mniej by narzekał :)

    Myślę, że tekst jest warty dopracowania, a może i rozwinięcia o ciekawsze tło. Jeszcze raz dziękuję!
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    JakubWilk, proszę, i nie ma za co. Z tą "galerią" to chyba źle się wyraziłam. Wystarczą trzy przykłady, jakieś ciekawe.
  • Grain dwa lata temu
    U Sapkowskiego niepijący jak alkoholik wampir, pod koniec ziemskiego żywota w ostatniej walce docenił krew prostej dziewuchy. Polecam - nie żeby od razu chliptać.
  • zsrrknight dwa lata temu
    "co raz lepiej" - coraz

    krótkie, ale dosyć fajne. Ogólnie sam koncept ciekawy - wampir, prócz krwi, wysysa też wspomnienia: można by z tego zrobić coś dłuższego.
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Podobało mi się, jest tu to co horror powinien mieć. Mrok, smutek, okrucieństwo wampira zręcznie wpisane między wierszami. Ma potencjał na kontynuację.
  • JakubWilk dwa lata temu
    <3

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania