Michael Stipe

W oczach gdyby zobaczyć, w mgławicach tęczowych,

Duszy tajne pokoje – co bym ujrzał w Twoich?

Czy aż to nawet, czego nie doznam za życia,

Motyl śniący człowieka, nim nastanie cisza?

 

Życie jak film przemija, w kinie, upragniony;

Ale nie wiesz już, kto jest kim, kto za kim goni...

Nie rozmawiasz, nie wcinasz popcornu, nie czujesz

Tego już, co aktorzy. Obrazy smakujesz...

 

Jeśli łzy wypływają, to same, nie niosą

Ciebie z sobą; zaśmiejesz się czasem – i głośno,

Jednak to tylko filmem jest, nierzeczywiste...

Najprawdziwsze są chmury... w słońcu drżące liście...

 

Twoje oczy to światłoczułe aparaty –

Dbasz o piękno ujęcia, śmieci to, czy kwiaty –

Kompozycja być musi nienaganną liczbą;

Lubisz jechać i patrzeć – na ten świat – za szybą...

 

Smutek w nich, wiek wszechświata. Czemu wszechświat smutny?

Nie wiem, ale dostrzegam osobliwe nuty

W Twoich oczach niebieskich. Czy niedowierzanie?

Że to wszystko się dzieje? I że brak już marzeń?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Poncki dwa lata temu
    "Kompozycja być musi nienaganną liczbą"
    ale jak słowami przedstawić 1.618... ?

    Przyszedł dla mnie czas aby zapoznać się z R.E.M.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Liczbą w sensie proporcyą... Stipe jest przede wszystkim fotografikiem. A jakiej muzy normalnie słuchasz?
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Kiedy jadę do domu samochodem sam to leci Tool, SOAD.
    Kiedy jadę z kimś to najczęściej Fasolki.
    Przy śniadaniu rządzi od lat Vivaldi - Cztery pory roku.
    W pracy często szanty z wiadomej przyczyny.
    Wieczorami czasem synthwave, techno, trip-hop, funk, mariachi, disco, rock, hip-hop, itd.
    W zasadzie w każdym gatunku potrafię znaleźć coś dla siebie, w zależności od nastroju.

    Często mam tak, że siedzę skupiony na jakimś działaniu i nachodzi mnie kawałek, którego dawno nie słyszałem. MUSZĘ przerwać i posłuchać bo nie mogę się skupić.

    Przykład takiego kawałka znajdziesz tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=54fea7wuV6s
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Jeżeli chodzi o liczbę Fi, lub inaczej złotą proporcję lub złotą liczbę to tak. Łatwo jest zrobić zdjęcie, które które będzie się wpisywać w spiralę. Jeszcze łatwiej jest coś narysować. Ale jak to napisać?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki teraz muszę wyjść, potem tego posłucham. Na razie.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki, hmm, gdzieś pisałem o "żywych liczbach"... Dałeś mi do myślenia. Dziękuję ?
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    ależ proszę ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki : nie znałem tych Blaze. Super wideo. Gdzieś napisałem, że życie kibiców z ustawkami itp, to dobre plemienne życie. Odsądzony zostałem oczywiście od humanizmu ?
    Szczególnie podobały mi się te małpie ruchy ?
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Próbowałem kiedyś znaleźć na mapie gdzie się odbywa impreza.
    Miasto udało mi się ustalić na podstawie pozycji słońca na klipie oraz pewnych punktów charakterystycznych na horyzoncie i mapie. Próbowałem też zlokalizować na podstawie tych punktów pozycję budynku w mieście ale na mapie jest za dużo pasujących nie do końca miejsc. Zarzuciłem ale może jeszcze kiedyś spróbuję ponownie.
    Miasto to na pewno Algier. Budynek gdzieś w zachodniej części.

    Poczytałem też historię miasta i bitwy z Francuzami. Polecam.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki : Jestem pod wrażeniem Twojego badania... Znasz najtrudniejszą zagadkę świata według Korwina?
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Nie. Niestety nie trafiłem na taką.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki : nie mogę teraz znaleźć. Później spróbuję ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki : kiedyś chyba jako trudną ją przedstawił. Nie chciało mi się rozwiązywać bo jest prosta w sumie, ale w klimacie Twojego badania.

    https://korwin-mikke.pl/jkm/zagadka-od-korwina-nagroda-moze-byc-twoja/
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Przysiądę wieczorkiem do tego. Zapowiada się Ciekawie. Teraz musze się dezintegrować.
  • Marek Żak dwa lata temu
    Wiersz mi się podoba, ale nie znam człowieka, co co do muzyki, słucham głównie instrumentalnej klasyki, bo jako jedyna nie interferuje z tym co robię, czytam, piszę. M.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dziękuję, nie wiem naprawdę, czy On byłby zadowolony z takiego portretu. Impresja moja jest z dawnych czasów, sprzed momentu, kiedy jak mówi po raz pierwszy zakochał się naprawdę. Od tamtej pory spogodniał. Jednak wiele textów Jego ośmiela mnie, żeby tak zatytułować ten wiersz.
    Pozdrawiam ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Oglądałam Dune, z 1984 roku w reżyserii Davida Lyncha, w ogromnym zmęczeniu i oczywiście część filmu to były senne mary, kiedy na chwile przysypiałam i momentami powrót do filmu, całość zacierała się tworząc osobisty obraz czułam się jakbym była współreżyserem z Davidem Lynchem. Twój wiersz przypomniał mi tamto doświadczenie i bardzo mi się podoba.5. Pozdrawiam ?

    „ jak film przemija, w kinie, upragniony;

    Ale nie wiesz już, kto jest kim, kto za kim goni...

    Nie rozmawiasz, nie wcinasz popcornu, nie czujesz

    Tego już, co aktorzy. Obrazy smakujesz... ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Kurczę, ja Cię przepraszam, bo chyba zwracałem się do Ciebie w rodzaju męskim, nie wiem już czemu... Fajne to Twoje wspomnienie. Wiesz, Michael Stipe powiedział, że przyszłość oznacza dla Niego następny posiłek i to, gdzie go zje... To jakoś się łączy.
    Djuna ze Stingiem, kiedyś oglądałem. Oczywiście nie kumałem kto jest kto i o co chodzi, to u mnie normalne ?
    Pozdrawiam ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Pobóg Welebor wszystko co przemiła jest jak sen, a przyszłość to posiłek w jeszcze nieznanej nam restauracji ? / scenerii. Podoba mi się filozofia Michaela Stipe.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    rozwiazanie ?
  • piliery dwa lata temu
    Nigdy bym nie pomyślał ze można o nim napisać wiersz. Ty to zrobiłeś. I to, nie powiem, umiejętnie. Dla mnie jednak to chodzący trup. Szczególnie kiedy otwiera oczy.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Czyli nie od rzeczy jest ta dedykacja dla Niego... Bardzo się cieszę. Bo wiersz jest o kimś na poły umarłym jak by nie patrzeć. Dziękuję,
    Pozdrawiam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania