Micro-novels

📖

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (39)

  • Tjeri 08.09.2021
    Kigja, czy w pierwszym usunęłaś zaimek z ostatniego zdania?
  • kigja 08.09.2021
    A to źle, Tjęri?
  • kigja 08.09.2021
    Tjęri,
    Napisałam w okienku, na gorąco, dlatego kilka razy edytowałam.
  • Tjeri 08.09.2021
    kigja to bardzo dobrze (teraz z kolei chyba trochę gorzej, choć w sumie pewna nie jestem). Bo dzięki usunięciu zaimka jasne stało się podwójne znaczenie zdania. Mała zmiana, mega efekt.
  • kigja 08.09.2021
    Tjęri,
    Sama nie jestem pewna, które zakończenie jest lepsze.

    Dziękuję za czytanko i merytoryczny komentarz?
  • Tjeri 08.09.2021
    kigja wracam po namyśle z pewnością, że poprzednia wersja była lepsza. Była delikatniejsza w wyrazie a przez to bardziej przewrotna. :)
  • kigja 08.09.2021
    Tjęri,
    Zmieniłam na poprzednią wersję.
    Ślicznie dziękuję :)))
  • kigja 08.09.2021
    Znowu zmieniłam?
  • Szpilka 08.09.2021
    Ale fajneeeeeeee, takie króciutkie to chyba dla mnie ? Super, że zapodałaś o microrelatos ?

    Kigja, dog kanaryjski to kawał bysiora ?
  • kigja 08.09.2021
    Szpilka,

    Dlatego wybrałam tę rasę na ochroniaa chłopca.
    Te miniaturki (jako gatunek) też mi się podobają :)))
  • Szpilka 09.09.2021
    Kigja

    Ale ten kawałek jest prześwietny, esencja i element zaskoczenia, kacza zupa, wcale nie jest łatwo takie mini napisać ?

    Fredric Brown (najkrótszy horror)

    Ostatni człowiek na Ziemi siedział w pokoju.
    Rozległo się pukanie do drzwi…
  • kigja 09.09.2021
    Szpilka

    Ja pierdziu, prawdziwy horror! Ostatni człowiek na Ziemi?! Już wiem!
    To pukała Śmierć! Brrr

    Dzięki za ochy i achy :]
  • Szpilka 09.09.2021
    Kigja

    Ochy i achy od stóp do czachy ?
  • Trzy Cztery 08.09.2021
    W tej drugiej miniaturce fajnie się dzieje. Można sobie wyobrazić płynne zmniejszanie się i powiększanie postaci. Najpierw pies jest schowany za chłopcem, a później wyrasta przed nim na wielkie zwierzę, natomiast dryblas - odwrotnie - najpierw jest wielki, a później maleje.

    Fajna rzecz, te mikroopowiadania.
  • kigja 09.09.2021
    Trzy Cztery,

    Pozwolisz, że opowiem Ci moją historię?
    Otóż chciałam wejść na pitololo i naburczeć, że nikt nie pisze na konkursy, że same leniwce, że wogle i... i mnie rąbnęło w głowę, bo hola, hola, przecież ja też niczego nie napisałam i... wtedy wpadłam na pomysł mikroopowiadania, nawet chciałam dać na konkurs prozy, bo to są właśnie tematy z tego konkursu:
    1 Cztery łapy, ogon i ogromne serce.
    2 Wojna i pokój,
    ale ostatecznie zrezygnowałam z tego pomysłu.

    Bardzo mi miło, że akurat to mikrusie opko o psiulku przypadło do Twojego gustu; Dziękuję :)))
  • laura123 08.09.2021
    Jakie to banalne... ale ty tak zawsze, mogłaś chociaż rozbudować te zdania, a nie po najmniejszej linii oporu.
    Nie oceniam.
  • Szpilka 08.09.2021
    Po linii najmniejszego oporu ? Laura, to próba nowego gatunku, trochę zrozumienia, no, początki są trudne ?
  • laura123 08.09.2021
    Szpilka, ale ten gatunek raczej nie jest trudny, co nie? Miniaturki prozatorskie, to nie nowość, od dawna są w użyciu na różnych portalach.
  • Szpilka 08.09.2021
    Laura

    Akcja w trzech zdaniach? Karkołomne, trzeba poćwiczyć, w teorii wszystko wydaje się łatwe ?
  • laura123 08.09.2021
    Szpilka jestem pewna, że napisalabys o niebo lepiej. Zwykła proza, to nie wyczyn. Proza poetycka, to już byłoby coś.
  • Szpilka 08.09.2021
    Laura, całkiem być może, że dałabym radę, ale z takim podejściem krytycznym odechciewa się próbować, niech inni zbierają po głowach. Krytyka ma mobilizować, a nie wytrącać pióro.
  • kigja 09.09.2021
    Pocałuj mnie, ty wiesz gdzie, tylko, żeby mi było z uczuciem, a nie jak poprzednio!!!!

    Za to ja ciebie oceniam. Zawsze, jak najgorzej ?
  • laura123 09.09.2021
    kigja wiem, dlatego ja tego nie robię. Być na jednym poziomie z tobą... wstyd.
  • kigja 09.09.2021
    I po co ty do mnie przychodzisz, ciołku?
    Nie mam zielonego pojęcia...
    Nie przychodź, bo doskonale wiesz, że cię nie lubię, nie znoszę i życzyłabym sobie, abyś ofrunęła do ciepłych krajów na wiele miesięcy.
    Może nawet lat... Nie żałuj sobie.
    Leć.

    i nie wracaj.
  • Piotrek P. 1988 08.09.2021
    Mikroopowiadania to ciekawy i oryginalny pomysł. 5, pozdrawiam :-)
  • kigja 09.09.2021
    Piotrek P.1988,
    Jest tyle fantastycznych gatunków literackich, o których nie mamy jeszcze zielonego pojęcia!

    Na pewno wiesz, że na opowi sa konkursy literackie, czy nie chciałbyś się przyłączyć i napisać 100 słów na konkurs drabble, do wyboru jeden z dwoch tematów, jakie podał Dekoś, albo na prozę, jak wolisz, bo masz tak niesamowitą wyobraźnię, że z każdym tematem sobie poradzisz :)))

    Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam!!!
  • Piotrek P. 1988 09.09.2021
    Wiem, że na Opowi są konkursy literackie. Może jednego razu wezmę udział.

    W czasach obecnych, przymierzam się do rozpoczęcia realizacji opowiadaniowego pomysłu, który w swojej pierwotnej wersji, znacznie okrojonej w porównaniu z obecnymi planami, pojawił się w mojej głowie już ponad dwadzieścia lat temu.

    Dziękuję za konkursową propozycję i również pozdrawiam :-)
  • Anyż 09.09.2021
    Czytałam ostatnio o krótkich opowiadaniach i ponoć też jest rodzaj, który może zawierać tylko
    6 słów maksymalnie. To dopiero wyzwanie.
  • kigja 09.09.2021
    No, chyba jest w jednym z linków, że to niby wymyślił Hemingway, ale to nieprawda. Ktoś inny był pomysłodawcą najkrótszego opowiaqdania:

    "Na sprzedaż: dziecięce buciki, nigdy nie noszone"

    Niesamowite wyzwanie i mam zamiar podjąć tę rękawicę.
    Anyż, masz już jakiś pomysł? :]
  • Anyż 09.09.2021
    kigja Narazie nie, może się na tym skupię.
  • kigja 09.09.2021
    Anyż
    A czytałaś haibun? Dla mnie na tę chwilę za trudne, ale chciałabym kiedyś napisać przynajmniej jedną pozycję...
  • Anyż 10.09.2021
    kigja haibun to chyba powiazanie haiku z prozą?
    widziałam to i nie za bardzo mi się podoba taki mix.
  • kigja 10.09.2021
    Anyż
    WoW, ale radykalizm! Mnie się podoba, tylko jeszcze nie jestem pewna, więc czekam...
    Przejdzie natchnienie, to ruszę pełną parą :]
  • Garść 09.09.2021
    Kolejna nowość na Opowi, i wyzwanie, któremu sprostałaś.
    Mnie podoba się pierwsze mikro z dwuznacznością 'pokoju'.
    Pozdrawiam :D
  • kigja 09.09.2021
    Garść,
    Przyłączaj się do zabaw! Pisz! Na konkursy też pisz! Chociaż drabble...

    Dziękuję za czytanko i podobanko. Pozdrawiam :)))
  • Wertyt 09.09.2021
    Ha! Takie mikroperełki pobudzają wyobraźnię. Pìąta!
  • kigja 11.09.2021
    Wertyt,
    Jest tyle różności literackich, że głowa mała.
    Dziękuję za zajrzenie i przeczytanie.
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 10.09.2021
    Chwile mnie nie było, a Kigja nacudowała mikroprozie↔I dobrze:)
    Zapewne winda, nie była większa od tekstu, dlatego wynikła mikro afera.
    Dobrze, że nie była okrągła, bo gdzie by się biedak skrył?)↔Pozdrawiam:)
  • kigja 11.09.2021
    A są wogle okrągłe windy?
    Dekoś, wyobrażasz sobie pijanego gościa, który turlałby się na stojąco hahaha

    Przeniosłam z innego portalu, bo fajnie poznać coś nowego, innego.
    Dziękuję za odwiedzinki i czytanko, Dekoś :)))

    A ta chwila, to nie była chwila, to normalnie cały rok był.
    No bo patrz: wakacje rozpocząłeś latem, w międzyczasie była jesień, prawie zima, i ciut wiosny i tadam i znowu lato!
    hahaha

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania