Widzę, że zdobyłaś już grono czytelniczek i masz dla kogo tworzyć :)
Przeczytałam i tutaj też jest sporo błędów. Wszystkie nim, jego, nasze i inne zaimki piszemy z małej litery. Własnych myśli nie wstawiaj w cudzysłów, bo to nie cytaty.
,, i dosłownie ,,widziałam'' '' - jeżeli tak napisz, czytelnik myśli, że nie widziałaś, a skoro nie widziałaś, to skąd o tym wiesz, czy się uśmiechnął?
,,,,Jestem Mikołaj - aha, pan raczył się przedstawić'' - mam nadzieję, że będę dobrze spełniał się w roli przewodniczącego naszej klasy. Jeśli macie do mnie jakieś pytania czy propozycje to zapraszam'''' - tutaj masz trzy cudzysłowy, a tak na prawdę to dialog, bo przecież mówi to chłopak:
- Jestem Mikołaj. - Aha, pan raczył się przedstawić, pomyślałam. - Mam nadzieję, że będę dobrze spełniał się w roli przewodniczącego naszej klasy. Jeśli macie do mnie jakieś pytania czy propozycje to zapraszam.
W dialogach wszystko to co gębowe czyli wychodzące z ust: parsknął, rzekł, powiedział, krzyknął - małą literą, a wszystkie inne dużą.
,, J. Polskiego'' - języka polskiego
,,Jego nie dało się nie podziwiać.'' - tutaj sprecyzuj, bo wcześniej piszesz o wychowawcy i można by pomyśleć, że to jego mas na myśli.
,,sięczęsto'' - osobno
,, wreszcie zmienić'''' - bez kreseczek i po zmienić przecinek
Usuń ten nadmiar kropek i stawiaj kropki na końcu zdania.
Precyzuj zdania, czytający musi mieć pewność, co chcesz mu przekazać. np.
,,Rzeczywiście jego pewność siebie dochodziła granic przyzwoitości, a je nie umiałam przestać. '' - ja nie umiałam (napisałaś je) przestać, ale czego robić. Można pomyśleć, że na przykład nie mogłaś przestać zajadać się pączkami i utyłaś do rozmiarów szafy trzydrzwiowej.
,,Pan Wilczyński rozdał plany. '' - jakie? Napadu na bank?
Jest więcej takich niedociągnięć. Najlepiej, po napisaniu, zostawić tekst na jakiś czas (godzin, dwie) i przeczytać go, jakbyś czytała coś zupełnie nowego, nieznanego. Wtedy wyłapuje się dużo własnych błędów. Czytając, zwracaj uwagę czy ktoś, kto zupełnie nie zna twoich zamiarów, będzie wiedział, co chcesz przekazać. Czy pozna bohatera tak, jakbyś ty chciała. Czy napisałaś wszystkie informacje.
Piszesz np. ,,że czułam się dosłownie jak w moim wymarzonym miejscu, '' - jakie to miejsce? I co miało z ty wspólnego spojrzenie chłopaka. Musisz wyjaśniać takie rzeczy.
Zamysł jest ciekawy, a niedociągnięcia są drobiazgami i możesz się ich szybko pozbyć, ale musisz być czujna :)
Jest trochę błędów ale nie będę się już powtarzać bo większość wypisała Ci już Karola.
Pomysł jest fajny. Zobaczymy jak to dalej pociągnie.
Życzę dużo weny do dalszego pisania; )
Bardziej niż luźny styl nazwałabym to niechlujny. Tekst czyta się dziwnie, trochę się na nim zacinam, nie płynę w historii, a raczej powoli się w niej podtapiam... Nie znam się na błędach, ale w 1 rozdziale drażniły mnie wielokropek, bo chodź jak wspomniałam sama go używam, to Ty trochę przesadziłaś... Lubie coś podkreślać, dlatego zrozumiałam Twoje nazwy, które są z dużej litery, ale jakoś odwracały uwagę od zdania w którym były użyte.
Postacie. Bohaterka jest nijaka, a jej otoczenie słabe, wątłe. Jeśli ona się zakochała, bo chyba się zakochała to jakoś tego nie czuję.
Te dopowiedzenia w duchu bohaterki są mało dopracowane. To trochę bełkot, tak jakby nie miała czasu myśleć, porządnie pomyśleć,a właśnie po to rozmawiamy sami ze sobą w środku, aby porządkować słowa.
Dialogi nie przypadły mi do gustu... W opowiadaniu jest, a raczej panuje chaos, brak jak dla mnie momentami logiki. Słabo tekst zrozumiałam.
NataliaO Może i racja. Nie jestem taka dobra jak Ty i pewnie nigdy nie będę bo do tego trzeba mieć szczególny talent. Ale lubię pisać i to jest moja słabość :(
Ashley Nie jestem dobra, pokora to też dobra cecha. Żadne z nas tutaj nie jest wielkimi mistrzami, ludzie piszą, bo kochają, wiążą z tym wielkie twórcze plany, ale prawda jest taka, że każdy z nas różnie zaczynał, a teraz robimy postępy. Mamy tu wielu świetnych pisarzy poczytaj ich, a przede wszystkim jak ktoś dał Ci uwagi co do błędów, np. Karola to można z taką radą poprawić co nieco, edytuj tekst i zrób go ponownie. Mi też się czasem nie chciało, ale warto przysiąść jak popracujesz opowiadanie na pewno będzie miało potencjał.
A pisz tylko czasem zastanów się nad sensem.
Ja piszę, bo lubię i to moja odskocznia od choroby, dlatego rozumiem masz słabość, ale popracuj nad tym... ja pracuję od czterech lat.
Powodzenia.
Komentarze (26)
Przeczytałam i tutaj też jest sporo błędów. Wszystkie nim, jego, nasze i inne zaimki piszemy z małej litery. Własnych myśli nie wstawiaj w cudzysłów, bo to nie cytaty.
,, i dosłownie ,,widziałam'' '' - jeżeli tak napisz, czytelnik myśli, że nie widziałaś, a skoro nie widziałaś, to skąd o tym wiesz, czy się uśmiechnął?
,,,,Jestem Mikołaj - aha, pan raczył się przedstawić'' - mam nadzieję, że będę dobrze spełniał się w roli przewodniczącego naszej klasy. Jeśli macie do mnie jakieś pytania czy propozycje to zapraszam'''' - tutaj masz trzy cudzysłowy, a tak na prawdę to dialog, bo przecież mówi to chłopak:
- Jestem Mikołaj. - Aha, pan raczył się przedstawić, pomyślałam. - Mam nadzieję, że będę dobrze spełniał się w roli przewodniczącego naszej klasy. Jeśli macie do mnie jakieś pytania czy propozycje to zapraszam.
W dialogach wszystko to co gębowe czyli wychodzące z ust: parsknął, rzekł, powiedział, krzyknął - małą literą, a wszystkie inne dużą.
,, J. Polskiego'' - języka polskiego
,,Jego nie dało się nie podziwiać.'' - tutaj sprecyzuj, bo wcześniej piszesz o wychowawcy i można by pomyśleć, że to jego mas na myśli.
,,sięczęsto'' - osobno
,, wreszcie zmienić'''' - bez kreseczek i po zmienić przecinek
Usuń ten nadmiar kropek i stawiaj kropki na końcu zdania.
Precyzuj zdania, czytający musi mieć pewność, co chcesz mu przekazać. np.
,,Rzeczywiście jego pewność siebie dochodziła granic przyzwoitości, a je nie umiałam przestać. '' - ja nie umiałam (napisałaś je) przestać, ale czego robić. Można pomyśleć, że na przykład nie mogłaś przestać zajadać się pączkami i utyłaś do rozmiarów szafy trzydrzwiowej.
,,Pan Wilczyński rozdał plany. '' - jakie? Napadu na bank?
Jest więcej takich niedociągnięć. Najlepiej, po napisaniu, zostawić tekst na jakiś czas (godzin, dwie) i przeczytać go, jakbyś czytała coś zupełnie nowego, nieznanego. Wtedy wyłapuje się dużo własnych błędów. Czytając, zwracaj uwagę czy ktoś, kto zupełnie nie zna twoich zamiarów, będzie wiedział, co chcesz przekazać. Czy pozna bohatera tak, jakbyś ty chciała. Czy napisałaś wszystkie informacje.
Piszesz np. ,,że czułam się dosłownie jak w moim wymarzonym miejscu, '' - jakie to miejsce? I co miało z ty wspólnego spojrzenie chłopaka. Musisz wyjaśniać takie rzeczy.
Zamysł jest ciekawy, a niedociągnięcia są drobiazgami i możesz się ich szybko pozbyć, ale musisz być czujna :)
Nie oceniam. Życzę dużo weny i pozdrawiam :)
Pomysł jest fajny. Zobaczymy jak to dalej pociągnie.
Życzę dużo weny do dalszego pisania; )
Postacie. Bohaterka jest nijaka, a jej otoczenie słabe, wątłe. Jeśli ona się zakochała, bo chyba się zakochała to jakoś tego nie czuję.
Te dopowiedzenia w duchu bohaterki są mało dopracowane. To trochę bełkot, tak jakby nie miała czasu myśleć, porządnie pomyśleć,a właśnie po to rozmawiamy sami ze sobą w środku, aby porządkować słowa.
Dialogi nie przypadły mi do gustu... W opowiadaniu jest, a raczej panuje chaos, brak jak dla mnie momentami logiki. Słabo tekst zrozumiałam.
Ode mnie 2
A pisz tylko czasem zastanów się nad sensem.
Ja piszę, bo lubię i to moja odskocznia od choroby, dlatego rozumiem masz słabość, ale popracuj nad tym... ja pracuję od czterech lat.
Powodzenia.
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania