*******

*****

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Emi Ayo 13.01.2017
    Zaciekawiło mnie :) Czekam na dalsze części.
  • Ashley 13.01.2017
    Bardzo dziękuję Ci za ocenę :)
  • Emi Ayo 13.01.2017
    Ashley Nie ma za co :) Opowiadanie bardzo ciekawe :) Zapraszam do przeczytania mojego.
  • Oia 13.01.2017
    Podoba mi się sposób w jaki to piszesz. Jest taki... mogłabym powiedzieć że luźny. Zostawiam 5 i czekam na kontynuację.
  • Ashley 13.01.2017
    Bardzo dziękuję Ci za ocenę :)
  • Oia 15.01.2017
    Ashley tak tylko spytam. Kiedy następna część?
  • Ashley 17.01.2017
    Oia nawet nie wiesz ile radości sprawiłaś mi tym pytaniem :) będzie, po mojej sesji na uniwersytecie :)
  • Krystian244 13.01.2017
    Podoba mi się, zostawiam 5.
  • Ashley 13.01.2017
    Bardzo dziękuję Ci za ocenę :)
  • Tanaris 13.01.2017
    Zasłużona 5 ;)
  • KarolaKorman 14.01.2017
    Widzę, że zdobyłaś już grono czytelniczek i masz dla kogo tworzyć :)

    Przeczytałam i tutaj też jest sporo błędów. Wszystkie nim, jego, nasze i inne zaimki piszemy z małej litery. Własnych myśli nie wstawiaj w cudzysłów, bo to nie cytaty.
    ,, i dosłownie ,,widziałam'' '' - jeżeli tak napisz, czytelnik myśli, że nie widziałaś, a skoro nie widziałaś, to skąd o tym wiesz, czy się uśmiechnął?

    ,,,,Jestem Mikołaj - aha, pan raczył się przedstawić'' - mam nadzieję, że będę dobrze spełniał się w roli przewodniczącego naszej klasy. Jeśli macie do mnie jakieś pytania czy propozycje to zapraszam'''' - tutaj masz trzy cudzysłowy, a tak na prawdę to dialog, bo przecież mówi to chłopak:
    - Jestem Mikołaj. - Aha, pan raczył się przedstawić, pomyślałam. - Mam nadzieję, że będę dobrze spełniał się w roli przewodniczącego naszej klasy. Jeśli macie do mnie jakieś pytania czy propozycje to zapraszam.

    W dialogach wszystko to co gębowe czyli wychodzące z ust: parsknął, rzekł, powiedział, krzyknął - małą literą, a wszystkie inne dużą.

    ,, J. Polskiego'' - języka polskiego

    ,,Jego nie dało się nie podziwiać.'' - tutaj sprecyzuj, bo wcześniej piszesz o wychowawcy i można by pomyśleć, że to jego mas na myśli.

    ,,sięczęsto'' - osobno

    ,, wreszcie zmienić'''' - bez kreseczek i po zmienić przecinek

    Usuń ten nadmiar kropek i stawiaj kropki na końcu zdania.

    Precyzuj zdania, czytający musi mieć pewność, co chcesz mu przekazać. np.

    ,,Rzeczywiście jego pewność siebie dochodziła granic przyzwoitości, a je nie umiałam przestać. '' - ja nie umiałam (napisałaś je) przestać, ale czego robić. Można pomyśleć, że na przykład nie mogłaś przestać zajadać się pączkami i utyłaś do rozmiarów szafy trzydrzwiowej.

    ,,Pan Wilczyński rozdał plany. '' - jakie? Napadu na bank?

    Jest więcej takich niedociągnięć. Najlepiej, po napisaniu, zostawić tekst na jakiś czas (godzin, dwie) i przeczytać go, jakbyś czytała coś zupełnie nowego, nieznanego. Wtedy wyłapuje się dużo własnych błędów. Czytając, zwracaj uwagę czy ktoś, kto zupełnie nie zna twoich zamiarów, będzie wiedział, co chcesz przekazać. Czy pozna bohatera tak, jakbyś ty chciała. Czy napisałaś wszystkie informacje.

    Piszesz np. ,,że czułam się dosłownie jak w moim wymarzonym miejscu, '' - jakie to miejsce? I co miało z ty wspólnego spojrzenie chłopaka. Musisz wyjaśniać takie rzeczy.

    Zamysł jest ciekawy, a niedociągnięcia są drobiazgami i możesz się ich szybko pozbyć, ale musisz być czujna :)

    Nie oceniam. Życzę dużo weny i pozdrawiam :)
  • Tanaris 14.01.2017
    Kiedy kolejna część? Już nie mogę się doczekać :D
  • Ashley 15.01.2017
    Nie spodziewałam się, że ktoś na to czeka :D Niedługo dodam i i dziękuję :)
  • Joseph Work 15.01.2017
    Zaciekawiłaś mnie! A, co bedzie dalej? Podoba mi sie twoja wewnętrzna narracja. Daję 5!
  • Ashley 15.01.2017
    Dziękuję :) Jeśli chcesz wiedzieć co będzie dalej zapraszam Cię do czytania następnego, który wkrótce się pojawi :)
  • Joseph Work 16.01.2017
    Ashley przepraszm Cię ale nie potrafiłem dawać gwiazdek i zamiast pięciu dałem Ci tylko jedną choć zasłużyłaś na pięć!
  • Ashley 17.01.2017
    Joseph Work Nie masz co się przejmować :) Jedynka też czasami motywuje ;)
  • katharina182 24.01.2017
    Jest trochę błędów ale nie będę się już powtarzać bo większość wypisała Ci już Karola.
    Pomysł jest fajny. Zobaczymy jak to dalej pociągnie.
    Życzę dużo weny do dalszego pisania; )
  • Ashley 27.01.2017
    Bardzo dziękuję Ci za Twój komentarz :)
  • NataliaO 28.01.2017
    Bardziej niż luźny styl nazwałabym to niechlujny. Tekst czyta się dziwnie, trochę się na nim zacinam, nie płynę w historii, a raczej powoli się w niej podtapiam... Nie znam się na błędach, ale w 1 rozdziale drażniły mnie wielokropek, bo chodź jak wspomniałam sama go używam, to Ty trochę przesadziłaś... Lubie coś podkreślać, dlatego zrozumiałam Twoje nazwy, które są z dużej litery, ale jakoś odwracały uwagę od zdania w którym były użyte.
    Postacie. Bohaterka jest nijaka, a jej otoczenie słabe, wątłe. Jeśli ona się zakochała, bo chyba się zakochała to jakoś tego nie czuję.
    Te dopowiedzenia w duchu bohaterki są mało dopracowane. To trochę bełkot, tak jakby nie miała czasu myśleć, porządnie pomyśleć,a właśnie po to rozmawiamy sami ze sobą w środku, aby porządkować słowa.
    Dialogi nie przypadły mi do gustu... W opowiadaniu jest, a raczej panuje chaos, brak jak dla mnie momentami logiki. Słabo tekst zrozumiałam.
  • NataliaO 28.01.2017
    Ps. Jak twierdzi Karola, powinnaś popracować nad tekstem.
    Ode mnie 2
  • Ashley 28.01.2017
    Natalia, skoro jest takie denne to zastawiam się ... czemu czytałaś do końca :)
  • NataliaO 28.01.2017
    Ashley Bo nie uważasz, ze jak się coś czyta to powinno się kończyć z szacunku dla "pisarza".
  • Ashley 28.01.2017
    NataliaO Może i racja. Nie jestem taka dobra jak Ty i pewnie nigdy nie będę bo do tego trzeba mieć szczególny talent. Ale lubię pisać i to jest moja słabość :(
  • NataliaO 28.01.2017
    Ashley Nie jestem dobra, pokora to też dobra cecha. Żadne z nas tutaj nie jest wielkimi mistrzami, ludzie piszą, bo kochają, wiążą z tym wielkie twórcze plany, ale prawda jest taka, że każdy z nas różnie zaczynał, a teraz robimy postępy. Mamy tu wielu świetnych pisarzy poczytaj ich, a przede wszystkim jak ktoś dał Ci uwagi co do błędów, np. Karola to można z taką radą poprawić co nieco, edytuj tekst i zrób go ponownie. Mi też się czasem nie chciało, ale warto przysiąść jak popracujesz opowiadanie na pewno będzie miało potencjał.
    A pisz tylko czasem zastanów się nad sensem.
    Ja piszę, bo lubię i to moja odskocznia od choroby, dlatego rozumiem masz słabość, ale popracuj nad tym... ja pracuję od czterech lat.
    Powodzenia.
  • Tanaris 16.02.2017
    Moje pytanko odnośnie tego, czy zaprzestałaś pisać kolejnej części czy wynika to z czegoś innego?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania