Usunięte

--- USUNIĘTE ---

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Sandra 9 miesięcy temu
    ...Skomplikowane...
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dzięki za odwiedziny :)
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Jakiś debil się już pojawił pod opowiadaniem. No nic. Czekałem aż coś wrzucisz i się nie zawiodłem. Dosyć metaforyczna historia - trudna, z wyraźnym poszukiwaniem pytań. Pytanie o granicę zła.
  • Sandra 9 miesięcy temu
    Co masz na myśli mówiąc "jakiś debil"?
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Sandra Niefortunnie Twój komentarz pojawił się przed moim. To był zwrot do jakiegoś ktosia, który dał niesłusznie 1.
  • Sandra 9 miesięcy temu
    Johnny2x4
    Aha... Dobrze, dzięki za wyjaśnienie. Ja dałam pięć. Tekst jest ładny, ale skomplikowany, tak samo jak to, co zostało w nim opisane
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Sandra I to jest jego moc.
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dzięki, Johnny za miłe słowo :)
  • Grafomanka 9 miesięcy temu
    Dla mnie ten tekst jest jakby spowiedzią, rozgrzeszeniem i pokutą. Poszukiwanie siebie po każdej traumie, to ciężka i mozolna ''praca'', tym bardziej kiedy i wyrzuty sumienia, i wrażenie, po latach, możliwości innych wyborów.
    Najtrudniej pogodzić się ze sobą. Zawsze zazdroszczę ludziom, którzy idą przez życie albo wpatrzeni w siebie, albo naiwni.
    Łatwiej wybaczyć najgorszym wrogom, niż sobie. Pogodzić się i odnaleźć spokój.

    Ciężki temat, ale potrzebny. W mojej ocenie na 6
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dziękuję za dogłębną analizę tekstu i próbę wniknięcia pod. Pozdrawiam :)
  • MKP 9 miesięcy temu
    Ładne, jak zwykle zresztą 😉😉
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dzięki, MKP :)
  • Zenza 9 miesięcy temu
    Bardzo mi się podoba.
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dzięki wielkie za odwiedziny i dobre słowo. :)
  • Vespera 9 miesięcy temu
    Lata mijały, a tęsknota obejmowała kolejne połacie terenu. Zatruła rzekę, z której wypływały resztki sensu. - to bardzo ładne. Rozmowa z rozpadającą się szafą też. A potem robi się metaforycznie i onirycznie, a ja jestem trzeźwa, więc powiem tylko: "Bardzo ładne, nic z tego nie rozumiem".
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Zachodzi pytanie - czy to dobrze czy nie? Mam nadzieję, że to pierwsze. ;)

    Dziękuję za odwiedziny i pochylenie się nad tekstem. Wszystkiego dobrego dla Ciebie. :)
  • Vespera 9 miesięcy temu
    Sufjen Skłaniam się ku pierwszej opcji - dobrze.
  • Dekaos Dondi 9 miesięcy temu
    Sufjen↔Tekst faktycznie "pomiędzy" Owa szafa, jakby symbolem, próby naprawienia własnej duszy, spowiedzią w pewnym sensie. W tym wszystkim, owa dziewczynka skrzywdzona i prośba o wybaczenie. Mówiąc ogólnie tekst jest czymś w rodzaju, rozliczenia samego siebie, a jednocześnie tęsknoty, do powrotu, wzmocnionym w pewnym sensie... naprawą dusznej szafy. No dobra kończę, bo zacznę mieszać i tak zmieszane. Ale taki tekst. Pomiędzy zrozumieniem, a odczuwaniem:))
    P.S↔Jedynie z racji mej odchyłki... wszystkie: się, bym wyrzucił:)↔Pozdrawiam😆:)
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Tych się jest tak mało, że ciężko by było się ich pozbyć :D Dzięki za odwiedziny, DD i refleksję.
  • rozwiazanie 9 miesięcy temu
    Zegar rzeczywistości rozregulował się Pelowi. Szafa, zapewne już któraś z kolei😉, dlatego nienaruszona przez ząb czasu. Tym tekstem zabrałeś nas roller coster pamięci 😆na granicy.:) Pozdrawiam.
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dziękuję Ci pięknie za lekturę i wgłębienie się w tekst. Wszystkiego dobrego dla Ciebie :)
  • rozwiazanie 9 miesięcy temu
    na roller coste*
  • droga_we_mgle 9 miesięcy temu
    Mocne. Odczekałam jeden dzień od pierwszego przeczytania, z nadzieją, że będę wiedziała, jak to skomentować, ale... nadal nie wiem. Nie umiem przejść nad tym fragmentem o rudowłosej dziewczynce. Jak to, co jej zrobił, mogło być odkupieniem za córkę?? Nie pojmuję, ale może czegoś tu nie zrozumiałam.

    Gdyby nie ten budzący mój sprzeciw fragment, powiedziałabym, że pięknie napisane.

    Pozdrawiam.
  • Grafomanka 9 miesięcy temu
    Na tym fragmencie całe opowiadanie się opiera. Pamiętasz film ''Tylko nie mów nikomu''?
    Zbrodnia i kara. Spowiedź kata, pokuta w zapamiętaniu i brak rozgrzeszenia. Są motywy rozmów, jakby wyjaśnienia, to wszystko na płaszczyźnie wewnętrznego cierpienia, właśnie za zbrodnię.

    Czy zależeć mu może na naszym rozgrzeszeniu, kiedy sam siebie nie potrafi rozgrzeszyć?

    Dlatego przychodzi ta rudowłosa dziewczynka, dlatego stworzył sobie ''dom'', gdzie żyje zbrodnia
  • droga_we_mgle 9 miesięcy temu
    Grafomanka
    Dziękuję za wyjaśnienie.
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    droga_we_mgle Jako autor dodam, że wyjaśnienie u góry wyczerpuje temat, gdyż oddaje główną część składowej zamysłu fabularnego. Dziękuję Ci za lekturę i mam nadzieję, że tekst przed wyjaśnieniem i po wyjaśnieniu jest dla Ciebie dobry.

    Dziękuję też Grafomance za wgłębienie się w tekst. Wiele to dla mnie znaczy, kiedy opowiadanie wywołuje dyskusje.

    Wiele serdeczności dla Was.
  • droga_we_mgle 9 miesięcy temu
    Sufjen
    Tekst technicznie jest bardzo dobry (pięknie napisane, wspominałam), a po wyjaśnieniu - treściowo również.
    Wzajemnie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania