...

...

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Cichy człowiek 30.05.2021
    Czy dobrem możemy nazwać brak zła? Czy wystarczy nie robić tego, co w świetle prawa jest zakazane, żeby można
    było nazwać siebie dobrym? To chyba nazbyt płaskie podejście, to nie wystarczy.
  • Abbie Faria 30.05.2021
    Więc czym jest dobro?
  • Cichy człowiek 30.05.2021
    Abbie Faria może wyjściem poza ramy, sięgnięciem dalej, oczywiście w tę jasną stronę?
  • Abbie Faria 30.05.2021
    Cichy człowiek Czyli podążanie za światłem, jasnością jest dobre?
  • Cichy człowiek 30.05.2021
    Abbie Faria robienie czegoś więcej, niż nie czynienie zła.
    Tak na prostym przykładzie:
    Nie biję nikogo (znaczy nie robię źle), ale nie pomagam pobitemu, przechodzę obok
    (nie postąpiłem źle, ale czy dobrze?)
    Nie robienie zła czyni nas jedynie "letnimi".
  • Abbie Faria 30.05.2021
    Cichy człowiek Czyli definiując dobro poprzez "dobre uczynki" , "dobre zachowania".
  • Cichy człowiek 30.05.2021
    Abbie Faria coś koło tego : )
  • laura123 30.05.2021
    Abbie Faria można dać komuś w ryj, ratując dziecko czy kobietę z rąk sadysty. Można go nawet wsadzić do więzienia. Jest się złym, prawda? Z jednej strony się ratuje, z drugiej skazuje na izolację od ludzi. I teraz, dla jednego można być aniołem, dla drugiego katem. Dwie strony, a każda inaczej oceni. Kto ma rację?
  • Shogun 30.05.2021
    laura123 wszystko rozbija się o relatywizm. Nie ma już czegoś takiego, że coś jest "białe", a coś "czarne". Już nie, od momentu gdy człowiek coraz częściej chciał zrozumieć i zadawał pytanie "Dlaczego?"
  • Abbie Faria 30.05.2021
    Shogun Relatywizm moralny?
  • Shogun 30.05.2021
    Abbie Faria relatywizm moralny, etyczny, bowiem, to co dla jednego może być złe, dla drugiego może być dobre i odwrotnie. Zależy to naprawdę od wielu czynników i ma swoje powody.
  • Abbie Faria 30.05.2021
    laura123 A król Salomon, gdy rozkazał przeciąć dziecko nierządnicy na pół był zły czy dobry?
  • Shogun 30.05.2021
    Abbie Faria , że tak się wtrącę, choć pytanie nie do mnie... dobry, bo wiedział, co się wydarzy, wiedział, że do tego nie dojdzie, a dzięki temu znajdzie prawdziwą matkę i rozwiąże spór.
  • Pan Buczybór 30.05.2021
    hmmm... Nie do końca łapię przekaz...
  • Ten teks jest dobry, dobre wejście.
  • *tekst
  • pansowa 31.05.2021
    Ten tekst ma zbyt wielkie aspiracje w stosunku do jego długości.
    Siłą rzeczy temat został spłycony i literacko położony.
    Jego słabość to rozważania zamiast jakiegoś wydarzenia, które mnie, jako czytelnika, skłoniło by do takich refleksji.
    Bez podania wniosku na tacy.
  • Abbie Faria 31.05.2021
    Zawsze można powiedzieć, że to kłamstwo i indoktrynacja ( mówię o wniosku). Każdy ma prawo do swojej wizji świata... jeszcze.
  • pansowa 31.05.2021
    Abbie Faria Nie kwestionuję wniosku tylko sposób jego podania. Chyba niezbyt uważnie czytasz.
  • Abbie Faria 31.05.2021
    pansowa Nie, dlaczego. Wszystko rozumiem. Podanie wniosku kawa nie pozostawia pola dla innych możliwości i zawsze może spotkać się z reakcją odrzucającą pod tytułem - "indoktrynacja".
  • Abbie Faria 31.05.2021
    *kawa na ławę
  • pansowa 31.05.2021
    Abbie Faria nie musi być indoktrynacją.
    Odniosłem się tylko do konstrukcji, bo uważam, że nienajlepiej naświetliłeś problem.
  • Abbie Faria 31.05.2021
    pansowa Odpowiem arogancko jak na ten portal przystało :). Napisz to lepiej :) . Chciałem początkowo pisać "Dzieje stu pojęć", nawiązując do Tatarkiewicza, ale znowu dostałbym słuszną uwagę od użytkownika Narratora, abym dał już spokój i nie zabierał się za rzeczy, w których nie jestem ekspertem.
    Powiastki filozoficzne "fajnie" w Oświeceniu opisywały problem dobra, zła, przeznaczenia i Opatrzności - wiek masonerii.
  • pansowa 31.05.2021
    Abbie Faria Jeśli będę miał kiedyś ochotę.
    Na razie Ty pisałeś, a ja oceniłem.:)
  • Abbie Faria 31.05.2021
    pansowa Już się bałem, że się Pan obraził:) Twoje komentarze zawsze dają do myślenia, oczywiście oprócz ordynarnych pyskówek z Morim, Laurą i Befaną, ale nikt nie jest idealny.
  • pansowa 31.05.2021
    Abbie Faria pyskówki to sól opowi:)
    Dobra, trza popracować :)))
  • JamCi 31.05.2021
    To cytat czy inspiracja Dumasem?
  • Abbie Faria 31.05.2021
    Cytat raczej nie. To takie bardzo mocne nawiązanie, może nazbyt "wiernonaśladowcze".

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania