Mizeria

Kasia wróciła do domu późnym lipcowym popołudniem, weszła do kuchni i zauważyła leżące w zlewie długie, świeże, zielone ogórki. Od razu złapała ją chęć na słodkie przyjemności. Zajrzała do lodówki, wyjęła gęstą śmietanę osiemnastkę. Z szuflady zamrażalnika wygrzebała przyprószony szronem, okrągły, niebieski, plastikowy pojemnik. Z trudem otworzyła sklejone lodem wieczko i upewniła się, że ma jeszcze wystarczającą ilość zamrożonego koperku z zeszłego lata. Ustawiła sobie na stole miskę na sos, dużą salaterkę sałatkową, deskę do krojenia oraz przyprawy: sól, cukier i czarny pieprz w młynku. Wróciła do zlewu, obmyła wodą ogórki, przeniosła je na deskę na stole i zaczęła obierać ze skórki. Następnie pokroiła w równe, cienkie, okrągłe plasterki, które sprawnym ruchem noża zrzuciła z deski do salaterki. Śmietanę przelała do miseczki, dodała 2 czubate łyżki mrożonego koperku, posoliła żwawo, odmierzyła łyżeczkę cukru, po czym przekręciła nad wszystkim młynek z całymi ziarnami pieprzu dokładnie 5 razy. Wymieszała starannie sos łyżką stołową i spróbowała. Doprawiła jeszcze do smaku szczyptą soli oraz pół łyżeczki cukru. Sos był gotowy, zatem wlała go do salaterki z plasterkami ogórków i intensywnie mieszając połączyła całość w jednorodną Mizerię.

Niebo w gębie - pomyślała Kasia zjadając te pyszności, na stojąco, opierając się o zimny blat kuchenny.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Poncki dwa lata temu
    Hmmm. I uważasz, że ten tekst jest lepszy od Graina?
  • D.E.M.O.N dwa lata temu
    Byłem głody to sobie napisałem swój tekst w temacie.
  • Poncki dwa lata temu
    D.E.M.O.N
    Zrozumiałe ?
  • Tjeri dwa lata temu
    Jako żartobliwa odpowiedź (na tekst Graina) – nieśmieszne. Jako tekst po prostu – okrutnie słabe. Nawet jako opis czynności – kiepskie (wyrażenia typu "intensywnie połączyła", "posoliła żwawo", czy też "okrągłe plasterki" brzmią jak brzmią...).
    Także – nie dziś ;).
  • D.E.M.O.N dwa lata temu
    Okrótnie :D także tego.
  • D.E.M.O.N dwa lata temu
    Przepraszam, że nie potrafisz użyć wyobraźni, i masz słabe odczucia po przeczytaniu najlepszego przepisu na mizerie jaki został stworzony. Nie miało być śmieszne.
  • Tjeri dwa lata temu
    D.E.M.O.N
    Życzę rozwoju warsztatowego byś w przyszłości pisał lepsze przepisy oraz większej dojrzałości, by godniej znosić krytykę :).
    A "okrutnie" pisze się przez "u" ;).
  • D.E.M.O.N dwa lata temu
    Tjeri a ja tobie życzę wyjęcia kija z D***, bo cię już widać kręgosłup boli, tak głęboko wszedł i dlatego się wyzywasz na młodszych. Krytyki to ty się jeszcze musisz nauczyć, i nauczyć odróżniać hejtowanie z powodu własnego złego humoru lub niedoru*ania od krytyki - zwłaszcza literackiej, w Internecie, a zwłaszcza na opowi. Nie jedz 2 dni, wróć tu, przeczytaj to i wtedy oceniaj to arcydzieło. Tylko nie padnij z zachwytu.
  • Tjeri dwa lata temu
    D.E.M.O.N
    Braki warsztatowe zwykle nie idą w parze z brakiem kultury. Tobie się udało. Być może jest to jakiś powód do dumy.
  • D.E.M.O.N dwa lata temu
    Tjeri - jak wszyscy widzą, kolejny osąd jest oparty na jakiś Pani własnych założeniach. Wynikają one najczęściej z przenoszenia własnych przeżyć/doświadczeń na drugą osobę. Współczuję...
  • MKP dwa lata temu
    To jest przepis na mizerię...
  • D.E.M.O.N dwa lata temu
    TAK
  • słone paluszki dwa lata temu
    Przeczytałam o Kasi Kiełbasi i mam dwie sugestie:
    1. Na TikToku jest @mateo.brunetti, który publikuje przepisy kulinarne, ale normalnie ma takie gadane, że wiele osób jest oczekiwanych, w tym też ja, oczywiście?
    2. Polecam dodać ocet i cukier do sosu. To jest dopiero niebo w gębie?

    A tekst taki normalny, zwyczajny, choć szczegółowy do bólu☺
  • słone paluszki dwa lata temu
    wiele osób jest oczekiwanych = oczarowanych!
    (gópia korekta z telefonu)
  • D.E.M.O.N dwa lata temu
    cukier jest, 2,5 łyżeczki wyszło :D
    dzięki za polecenie, pooglądam.
    chociaż mój ulubiony YouTubowy szef kuchni to ten co jebanego kurczaka opierdalał w ch*j! :D
    The Food Emperor (ponad 600 tysięcy subskrybentów ma kolo)
    https://www.youtube.com/watch?v=WNIKZJjrtBo
    ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania