Mnemosyne

WSTĘP

Ślady na śniegu były świeże.

Strażnik Jegor Kirił rozejrzał się dyskretnie dookoła i przykucnął.

Po kształcie, głębokości i kącie nachyenia dna szybko wywnioskował, że musiały należeć do kogoś wysokiego o średniej wadze i niezłej kondycji. Niekoniecznie mężczyzny.

Zapewne ten ktoś cały czas tu był. Musiał przyjść wczoraj, przed nocną zamiecią. Inaczej ślady byłyby widoczne na nieosłoniętym dojściu do strefy.

Wokól zalegala głucha cisza. Jak zawsze. Najbliższa osada była kilkaset kilometrów stąd. Kirił nie widział człowieka od trzech lat.

Popełnił błąd. Stary myśliwy, były żołnierz, potrafiący od lat trwać w ciężkich warunkach.Głupi błąd polegający na tym, że nie powinien zdradzić się ze swoim odkryciem. W takiej sytuacji, Niedoświadczony amator pochyla się nad ludzkimi tropami, poddaje je analizie, próbuje na ich podstawie stworzyć obraz obcego. I wtedy z reguły ginie rażony od tyłu.

Stary wyjadacz tego nie robi. Ślay go nie obchodzą. Pozornie. Wie, że są, ale nie interesuje go teraz kto je zostawił. Tego może dowie się później. Teraz najwazniejsze jest zrozumienie, że na teren wszedł wróg. I nie może sie zorientować, że ty juz o tym wiesz.

Dlatego oddalasz się obojetnie. Grasz mało spostrzegawczego, spoglądasz na zegarek pilnując czas do końca służby. I planujesz jak go podejść. Badasz teren wzrokiem, słuchem, a jak potrafisz i masz predyspozycje, również węchem.

CDN.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Pan Buczybór 30.12.2021
    jest parę błędów, a całość jest zdecydowanie zbyt skrótowo napisana i w ogóle nie angażuje czytelnika
  • fender epiphone 30.12.2021
    W jaki sposób zaangażować czytelnika? Co byś zmienił?
  • Pan Buczybór 30.12.2021
    Przede wszystkim dodał bym szczegółów. Chociaż trochę. Zbudować trochę klimat, rozbudować scenę, skoro to wstęp to być może nawet zacząć nieco wolniej, pokazać bohatera, otoczenie itd. Możliwości jest dużo.
  • fender epiphone 30.12.2021
    Powstrzymuje mnie obawa, że zacznę zbyt nudno, grafomańsko. Ale z drugiej strony wiem, że piszemy opowieści a nie sprawozdania i powinno to być coś więcej niż zwięzły opis... Dzięki!
  • Akwadar 30.12.2021
    Fantastyczne...
  • fender epiphone 30.12.2021
    Dziękuję. Czy możesz określić co Ci się spodobało w tym tekście? Pozdrawiam
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone odwaga autora
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar Nie bardzo wiem, co masz na myśli, ale ok:)
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone i tak będzie lepiej :)
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar Jesteś bardzo tajemniczy. Twoje stwierdzenie Fantastyczne można zrozumieć dwojako. Albo Fantastycznie albo fantastycznie do dupy :D
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar a nie ukrywam, że Twoje zdanie byłoby interesujące z uwagi na twoją twórczość
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone przeceniasz mnie
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar nie, ale już coś tam piszesz, jakieś pojęcie widać masz.
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone e tam, ja zwykły troll jestem
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar to chciałbym poznać zdanie trolla
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone już poznałeś.
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar słabo
  • Cicho_sza 30.12.2021
    Akwadar chyba Ci coś dziś podrzucę, bo się ewidentnie nudzisz ?
  • Akwadar 30.12.2021
    Cicho_sza odreagowuję święta :)) Dawaj, jak coś masz :)
  • fender epiphone 30.12.2021
    Cicho_sza hehe. Zaczynam pisać. Dlatego tak dopytuję. Gdybyś miał naprawdę jakieś cenne uwagi, to fajnie by było je zobaczyć
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone wybacz, ale... aż tak dużo czasu nie mam
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar ok, ale biorąc pod uwagę ile już piszemy chyba jednak masz;)
  • Cicho_sza 30.12.2021
    Akwadar ok. Ino żebyś se humoru do reszty nie zepsuł ?
  • Akwadar 30.12.2021
    Cicho_sza niełatwo zepsuć mi humor... łatwo poprawić ha, ha, ha
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone mam na pisanie o niczym ;)
  • fender epiphone 30.12.2021
    Akwadar skomplikowany człek z ciebie:D
  • Akwadar 30.12.2021
    fender epiphone naprawdę?
  • Cicho_sza 31.12.2021
    Trochę mi Watahą zalatuje ? Nie jest to zarzut, tak mi się skojarzyło. Jeśli chcesz pisać dłuższą historię, to muszę zgodzić się z przedmówcami, że ten fragment nie zachęca do dalszego czytania.
    Jest dość chaotycznie, lakonicznie i nie ma tego punktu zaczepienia, który mógłby zaciekawić czytelnika. Dłuższe formy to jak budowanie z klocków. Im więcej ich ułożysz, tym lepszą formę uzyskasz. Niestety, między bajki można włożyć, że opowiadanie czy inna dłuższą forma pisze się sama. Sam pomysł nie wystarczy (sama się o tym przekonałam przy pisaniu Onej), potrzebna jest też świadomość techniki, jakieś blade pojęcie i interpunkcji, sposobach narracji itp.
    W necie jest masa materiałów na ten temat. Poczytaj. Czytanie książek też pomaga. I to bardzo!
    Pozdrawiam
  • fender epiphone 31.12.2021
    Serdecznie Ci dziękuję. To dla mnie bardzo cenne uwagi.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania