Moc słów

Gdybyśmy mieli możliwość działania słowami – wykorzystalibyśmy ją?

 

Życzysz komuś śmierci, a ona przychodzi i go zabiera – jak zareagujesz?

W pierwszych chwilach na pewno będzie to dla ciebie wielkim szokiem. Potem zaczniesz pomału godzić się z tym, że Bóg wysłuchał twoich próśb i da ci satysfakcję władza, którą posiadasz. Na końcu jednak będziesz chciał cofnąć swoje okrutne słowa, uwierz mi.

 

Wiele osób na pewno prosi o to, by móc żyć wiecznie – czy jest to jednak przemyślane życzenie?

Sprawiałoby ci przyjemność patrzenie, jak starzeją się wszyscy wokół ciebie, a ty sam nie zmieniasz się wcale? Widziałbyś jak cierpią, zazdroszczą, odchodzą. Gdybyś tego nie śledził, nie wiedziałbyś, że świat posuwa się naprzód. Nie miałbyś pojęcia o tym, co i jak się zmienia. Czy to by cię satysfakcjonowało?

 

Prawie każde dziecko mówi, że chciałoby być starsze lub dorosłe, będąc zaledwie w wieku szkolnym. Wydaje im się, że dorosłość polega na robieniu tego, czego zabraniają im rodzice. Bycie dorosłym nie oznacza jednak tego samego, co bycie dojrzałym. Każdy z nas będzie musiał w przyszłości kierować swoim życiem i stawać przed wyborami, których nie raz będzie żałował. Dlatego musimy nauczyć się podejmować dobre decyzje już za młodu.

 

Gdybyś zamiast mocy czytania w myślach lub latania mógł wybrać moc słów – zdecydowałbyś się na to? Byłbyś bardzo oryginalnym superbohaterem, nie sądzisz?

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Amy 22.11.2015
    Nie wiem, co powinnam napisać. Ten fragment o dziecku mi się nie podobał. Jakoś tak nie pasował mi do reszty tekstu. Niby wiem, po co tam jest i w ogóle, ae... Ostatnie zdanie świetnie dobrane, początek też fajny
  • comboometga 23.11.2015
    Amy On rzeczywiście jest trochę niedopracowany - tu akurat mogę się z Tobą zgodzić ;/ Dziękuję za komentarz, cieszę się :)
  • alfonsyna 23.11.2015
    Mnie fragment o dziecku jak najbardziej pasuje do kontekstu. Często to jest tak, że dzieci chcą być dorosłe, a dorośli woleliby jednak znów być dziećmi :) Ogólnie bardzo przemyślane podejście do tematu, nie sposób się z tym nie zgodzić, 5 się należy :)
  • comboometga 23.11.2015
    alfonsyna Dziękuję bardzo, cieszę się, że się spodobało :)
  • Constantin 23.11.2015
    Poruszyłaś ciekawe tematy, którymi od lat się fascynuję. Może to zabrzmi absurdalnie ,ale znam osoby, które posiadaj :" moc słów".Często nawet sami nie wiemy, że posiadamy taka moc.Dlatego też powinniśmy uważać z pogrószkami i wszelkimi złymi myślami, bo możemy narobić dużo zamieszania.Dziękuję i pozdrawiam.
  • comboometga 23.11.2015
    Constantin Dziękuję za komentarz i chęć wypowiedzenia się :) Tak, powinniśmy uważać, czego komu życzymy ;) Również pozdrawiam!
  • Zorro 23.11.2015
    W sumie to nigdy nie zastanawiałam się nad tym. Mieć taką moc to chyba zbyt duża odpowiedzialność, bo czasami mówimy coś w nerwach. Nie do końca świadomi.
    Jest film, który wspomina o tym, że nieśmiertelność jest ciężkim darem. 'Wywiad z wampirem'
    Dałaś mi dużo myślenia. Całkiem fajny pomysł :)
    Trzymaj się ciepło!
  • comboometga 23.11.2015
    Zorro Większość z nas pewnie nie potrafiłaby nad nią zapanować :/ Właśnie, najgorzej jest wtedy, kiedy mówimy coś, o czym potem zbytnio lub wcale nie pamiętamy. Dziękuję za ciepłe słowa, również się trzymaj! :))
  • Rasia 23.11.2015
    "Życzysz komuś śmierci, a ona przychodzi i go zabiera – jak zareagujesz?" - zadając takie retoryczne pytanie jak na mój gust troszkę za dużo dopowiadasz w swojej odpowiedzi. Nie dajesz czytelnikowi miejsca na swoją własną interpretację, aczkolwiek może to moje wrażenie.
    " Gdybyś tego nie śledził, nie wiedziałbyś, że świat posuwa się naprzód." - to zdanie mi nie pasuje. Niby odnosi się do tekstu, ale czy tak nie jest i bez mocy?
    Końcówka moim zdaniem nie łączy się jakoś spójnie z całością. To bardziej wygląda dla mnie jak taki zlepek myśli, dobrze napisany, ale dalej to chaotyczne myśli.
    Zostawiam 4, ten tekst jakoś mi nie przypadł osobiście do gustu, wybacz ;/
  • comboometga 23.11.2015
    Rasia Nie byłam do końca pewna, czy to wstawiać, ponieważ skupiłam się tu głównie na takich chaotycznych refleksjach ;) Dziękuję Ci za komentarz i ocenę, każdy może inaczej odbierać różne rzeczy :)
  • Shina-san 28.11.2015
    No wiesz co...Ja tu chciałam iść spać, a twoje opowiadania tak mi się spodobały, że zaczynam je czytać xD No i kolejne świetne opowiadanie :D Lecę dalej xD
  • comboometga 28.11.2015
    Shina-san Potem będę odpowiedzialna za Twoje zmęczenie i złe samopoczucie D: Dziękuję Ci bardzo, miło z Twojej strony :3 Nie musisz się męczyć na siłę, pamiętaj! :D
  • Numizmat 30.11.2015
    Ja bym się zdecydował na moc słów. Jeden z moich bohaterów posiada taką i daje ona względnie nieograniczone możliwości. Dar kreowania i zmieniania energii oraz materii jedynie za pomocą głosu. To otwiera drzwi do niemal każdej innej zdolności. Stajesz się bogiem...
  • comboometga 30.11.2015
    Numizmat Odważnie, widzę ;) Nie każdy byłby w stanie nad taką zapanować, wielu pewnie całkowicie by się jej poddało - ona zapanowałaby nad nimi. Jeśli ktoś jest silny, to da radę ;D Dzięki za komentarz ;3
  • Anonim 06.12.2015
    Tekst zmusił mnie do rozmyślań, właściwie od lat dążę do tego, by moje słowa miały swoistą moc, aczkolwiek nie władzę, ale moc. Moc docierania do ludzkich serduszek i ich poruszania - takie moje marzenie. Tekst króciutki, może kiedyś rozwiniesz wątek? Tytuł przyciąga uwagę, tekst swoją treścią również
  • comboometga 06.12.2015
    Efria Chodziło mi właśnie o stworzenie czegoś skłaniającego do refleksji :) Miło mi, że zatrzymałaś się przy tym na dłuższą chwilkę i dziękuję za fajny komentarz :3 Tak, może kiedyś rozwinę. Nie jest to zły pomysł C:

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania