Monopol na szczęście

…Dwóch pijaczków wczoraj się cieszyło i deklarowało, że codziennie spotyka ich wielkie szczęście, chociaż – jak twierdzili – ich szczęście jest tylko połowiczne.

– Jak to? – zapytałem.

– Tak to – odpowiedzieli chórem – oprócz połówki, nic nam do szczęścia nie potrzeba.

– Nawet zagrychy? – drążyłem temat.

– Zagrychę to my mamy codziennie – znów odpowiedzieli jednogłośnie – od kilku lat, kiedy co rano wstajemy, powtarzamy;

Nie ma co, chce się czy nie chce, trzeba zagryźć zęby i wyjść jaką połówkę załatwić. ¬ Ale jak już załatwimy, to nasze szczęście, choć połowiczne, jest nie do opisania…

 

Fragment reportażu „Monopol na szczęście”

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • LeeaThorelli 09.04.2020
    Każdy interpretuje szczęście/bycie szczęśliwym na swój sposób. Chociaż niektórzy nie potrafią tego zrozumieć, widząc meneli śpiących po śmietnikach, wiecznie pijanych, że oni są, na swój pokrętny sposób, szczęśliwi. :)
  • Karawan 09.04.2020
    Sardoniczny nieco ten uśmiech, ale trafny i dobrze sprzedany :) Dziękuję :)
  • Dekaos Dondi 09.04.2020
    Ilibro→No tak. Pojęcie szczęścia jest niedefiniowalne. Tak jak gust, normalność, wartość... itp...
    Każdy ma swoją, tego typu definicję. Tak jak każdy żyje swoim czasem, bo się porusza z inną prędkością.
    Sorry→Coś mnie wzięło:))→Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 09.04.2020
    Fajny tytuł. Gra słów. Czasami jarzę, dopiero po jakimś czasie:))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania