Monsieur le chauffeur

z bliskiego wschodu o zachodzie słońca

prowadzi limuzynę

 

srebrna mrówka o długich nogach jak szpilki

spieszy piaskami Sahary

dzisiaj w Paryżu zdobywa Wieżę Eiffla

 

Monsieur nie wiedząc przewiózł ją autostradą

ozdobnie błyszczącą w słońcu

na czapce le chauffeura

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Bardzo mi się podoba. Limuzyna, wieża Eiffla, szofer... Ale najważniejsza jest ta pionierska mrówka.
    Pozdrawiam ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Pobóg Welebor, ładnie określiłeś... pionierska mrówka? i oczywiście że wiersz się podoba. Dziękuję i pozdrawiam?
  • pansowa dwa lata temu
    Tu jest dokładnie tyle słów ile trzeba aby oddać klimat i opowiedzieć trochę surrealistyczną historię
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Pansowa, dziękuję za fachowy komentarz, zawsze mile widziany, bo własne pisanie trudno ocenić.? Pozdrawiam?
  • Anyż dwa lata temu
    Egzotyczne, surrealistyczne.. b. się podoba ( lekko przeszkadza bliski wschód z małej, bo sahara i paryż są z dużej),
    pozdrawiam ? ? ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Anyż, zawsze cieszy jak się podoba. Bliski wschód z małej litery, bo to ten?, oddalony od zachodu zaledwie o 12 godzin. Pozdrawiam?
  • Materazzone dwa lata temu
    Za mrówkę daje 5.

    Ostatnio miałem przyjemność spędzić cały weekend wśród tych malutkich stworzeń. Każda wyglądała na tą z Twojego wiersza. Bardzo dobra praca, zwięzła i treścią pełna, a to cenie i lubię.

    Pozdrawiam!
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Materazzone, to znaczy że mój opis ? jest wiarygodny. Dziękuję za miły komentarz. Pozdrawiam?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Mrówka - podróżniczka! A może to metalowa wpinka? Symbol jakiegoś biura podróży? Nie wiadomo.
    Wiersz oryginalny, intrygujący i w klimacie wakacyjnym. Podoba mi się.
    A ze względu na niejednoznaczność "bliskiego wschodu", może przestaw słowa w pierwszym wersie? Np. zamiast: z bliskiego wschodu o zachodzie słońca", daj: "ze wschodu - bliższego o zachodzie słońca". (wschód o zachodzie jest na pewno bliższy niż w południe, czy rankiem, gdy dopiero co minął, a do kolejnego trochę trzeba poczekać).

    (I w 3 wersie od dołu - nie wiedząc).
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Trzy Cztery, dziękuję stokrotnie za bystre oko ?. Co do bliskiego wschodu, to tutaj chodzi o jego dwuznaczność. Ogromnie cieszy mnie Twój przestrzenny wakacyjny komentarz. Pozdrawiam serdecznie i życzę pogodnego lata ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozwiazanie↔Taki rozmyty nieco obraz, jak niby lśnienie wody na pustyni. Przeto wielorozumny?:)
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Poetycki miraż ? Dekaosie dziękuję za sympatyczny komentarz. Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozwiazanie→Tak "podskórnie" mniemam, iż chciałeś przez ów tekst, coś więcej wyrazić? ?:)
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Dekaosie, intuicja czytelnika nigdy nie zawodzi ? . ?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania