Mowa jest złotem

Milcząc nie wyrazisz bólu,

milczeć jest domeną królów.

Mówiąc dajesz znak do zmiany,

mówić tak, by leczyć świata rany.

 

Diabli patrzą na nas z cienia,

czyniąc nasz świat pełnym cierpienia.

Wyraź swoje stanowisko...

Człowiek, przecież walczysz o wszystko!

Jaki świat dla naszych dzieci?

Taki, który ma ich za zwykłe śmieci?

 

Na szczycie drabiny Szatan, jak żywy.

Deszczem pieniądza mami parszywych.

Zatem plują na rodzinę, naród, przyjaźń

i za chwilę, odpalą globalny "killer".

Bo ich media są, gazety i banki,

kup za franki, nie opuść bańki!

 

Albo głowa do góry i przez chmury

dostrzeż blask Pana Natury.

I stworzenia wszelakiego,

ale diabeł powie, że najgorszego.

Bo odwraca kota ogonem,

on jest wężem i skorpionem.

 

Tak jak ci od korporacji,

mediów banków, biurokracji.

A więc powiedz co widzisz w swej duszy,

może głosem lawinę ruszysz.

Lub trwaj w ściśniętych powiekach,

na twą bierność licho dziś czeka.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (51)

  • Poncki rok temu
    Co mówić, aby zmienić świat?
  • Wyrażać sprzeciw złu które nas otacza. Zbyt wielu ludzi milczy, kiedy odbiera się nam wolność. Nie tylko na szczeblu krajowym. Gdzie te czasy, kiedy po polsce szły dziesiątki, może setki tysięcy manifestantów w sprawie tzw. ACTA?
  • Kurde zjadło mi dużą literę P w Polsce, a jestem pewien, że wcisnąłem shift
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Na kowida się większość zgodziła, a z tych co mówili, że to zwykły skok na kasę, nic więcej media zrobili aspołecznych wariatów.

    "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." ~Benjamin Franklin
  • Poncki Zgadza się, piękny przykład, piękny cytat. Okazuje się, że Orwell był optymistą. Covid, teraz chcą nam mąkę z toksycznych robaków zrobić, pseudo eko elektryczne samochody, kwoty węglowe itp.itp. A jak komuś o tym mówisz, wychodzisz na idiotę, bo przecież autorytety mówiły inaczej.
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Sęk w tym, że większość inteligentnych ludzi z którymi rozmawiam kuma, że to wszystko wał, ale co z tego? My nie rozdajemy kart, nie mamy nawet wpływu na to, którą talią zagramy. Jak to wszystko złamać? Zastanawiam się nad tym każdego dnia przynajmniej przez chwilę. Puki co wymyśliłem, że trzeba przekonać trzecią niezależną władzę, że pieniądze to nie wszystko. I prosić ich aby ożekali chroniąc obywateli przed tą bezlitosną machiną. Opiera się to na nadzieji, że zrozumieją, że są częścią ludu i chroniąc ludzi chronią samych siebie.
  • Poncki Kto raz dojrzy prawdy, myśli o niej codziennie. Ja od chyba dwudziestu lat, kiedy to natknąłem się na tematy związane z NWO, modlę się i myślę, co mogę zrobić. I chyba na ten moment, to jest uświadamianie innych. Co do ludzi inteligentnych, trzeba pamiętać, że inteligencja czy mądrość nie chroni przed manipulacją. Moja siostra, ma tytuł doktora, pracuje na jednym z londyńskich uniwersytetów, kiedy próbuję wejść na tematy rządu cieni, tajnych organizacji (nie mówiąc juz o spisku covidowym) ironicznie mnie zbywa, bo to przecież tylko teorie. Nie wiem na ile w to nie wierzy,a na ile postawiła mur między tą wiedzą a swoją świadomością, żeby żyło się jej łatwiej. W każdym razie zazwyczaj popiera kolejne zamordystyczne inicjatywy. Mój brat podobnie (magister inzynier), do połowy roku smigał w masce po ulicy, do sklepu chyba nadal ją zakłada. Zaszypany trzy czy cztery razy. Co tu dużo mówić. Uniwersytety stały się machinami indoktrynacji światopoglądowej. Jak nie chcesz byc wywalony poza margines "elity" zamknij mordę, albo bedziesz nikim. Tak to widzę.
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Zawsze możesz tak jak kolejny komentujący zgodzić się, żeby się zgodzić i wykorzystać to jako pretekst, żeby szerzyć swoją polityczną agendę. A żeby było dramatyczniej wycelować w płytkie emocje związane z nienarodzonymi dziećmi.
    Manipulatorzy są wśród nas?
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Jeszcze chciał bym wyjaśnić czemu uważam, że należy całować z tymi problemami we władzę sądowniczą.
    Władza wykonawcza to debile, oczywiście nie można generalizować, więc piszę w większości.

    Władza ustawodawcza to są może ludzie po części wykształceni, lecz bez skrupółów przyjęła narzucony program i powprowadzała zamordystyczne przepisy. Podejrzewam, że nawet bez chwili zastanowienia.

    Na szczęście mamy konstytucję, która jak się okazuje jest pro obywatelsk, a sędziowie wiedzą o tym i w kwestii chociażby noszenia masek, orzekają zgodnie z literą prawa.

    Problem w tym, że jeśli jakiemuś debilowi z ustawodawców przyjdzie do głowy rozwalić konstytucję tak aby nie chroniła już obywateli to sędziowie będą zmuszeni orzekać dalej zgodnie z literą prawa.
  • Poncki na pewne tematy lepiej sie nie wypowiadać, nawet jeśli mamy takie czy inne zdanie, ponieważ dużo stracimy w oczach spolaryzowanego społeczeństwa. Temat aborcji jest też jednym z zapalników "dziel i rządź" pis-po, UE czy nie, 500+ czy nie, wolne sądy czy "wolne sądy", ***** TVN czy TVP itd itd
  • Bettina rok temu
    Poncki
    Faktycznie. Ja np. Kompletnie wyleczyłam się ze sponsorowania, kompletnie na mnie nie działa, nawet, gdy ktoś mi wtyka dziecko pod nos.
    Tak, jest to szczyt manipulacji. Albo inaczej już widzę moje jestem dobrym człowiekiem.
  • Poncki Sądy niestety w mojej opinii to nie sąt opcją, na której jakkolwiek mozna polegać. Duzo razy były wyroki chroniące sędziów. Np staruszek zjadł w POLO markecie cukierka na spróbowanie, dostał grzywnę i chyba prace społeczne, a dla odmiany czynny sędzia wyjął z kasy w sklepie 50zł i został złapany na gorącym uczynku, orzekli, że działal w stanie wzburzenia czy niepoczytalności, nie pamiętam, sprawa umożona. Nie mówiąc np o sprawie zabitego kilka miesięcy temu motocyklisty na autostradzie, gdzie na nagraniu znaleźli sie słynna sędzina sądu najwyższego i jej mąż konstytucjonalista. Jeden dzień trąbili w "wolnej telewizji:, nazajutrz sprawa zamieciona pod dywan, i słyszałem cos o jakimś odszkodowaniu za zniesławienie. Chronią swoich, czują sie jak święte krowy.
  • Bettina rok temu
    Burton The Scribe
    Sąd
  • Poncki niestety sędzia Anna Maria Wesołowska to tylko paradokument
  • Bettina rok temu


    Natomiast wiersz, niestety chyba nieudany.
    Trzymam kciuki za następne.
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Ja nie powiedziałem, że oni są święci. Mówie, że uważam to za chyba jedyną rozsądną opcję.

    Butelek z benzyną i styropianem na razie nie biorę pod uwagę.
  • Poncki rok temu
    Bettina
    A jakże. I jeszcze dodać powinien, że wszyscy w koło to kłamcy a on jestem przenajświętrzy.

    Sranie w banie.
  • Bettina dzięki za opinię. Mi się podoba, ale wiadomo, de gustibus
  • Poncki nie rozumiem czy teraz piłeś do mnie czy do niej ? ale się domyślam
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Jeszcze słówko. Osobiście nie mam za złe ludziom, że tak zareagowali i reagują. Strach to potężny czynnik w naszym życiu. Ze względu na strach jesteśmy w stanie poddać wiele. A cała ta sytuacja opiera się w całości na strachu. Moim zdaniem społeczeństwo na świecie najzwyczajniej padło ofiarą ataku terrorystycznego przprowadzonego przez władzę przy użyciu massmediów.
  • Poncki mocne słowa, i tak, massmedia wytresowały ludzi i odebrały im umysły ?
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Pisałem do Betti o kolejnym komentującym. Naszym słodkim opowijskim podchujaszczym.
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Mam jeszcze jeden ciekawy cytat dla Ciebie:
    "Always take sides Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor never the tormented." ~Elie Wiesel (Laureat nagrody Nobla, przeżył holokaust)
  • Poncki mocne. Domyślam się, że rap jest kojarzony z niskiego sortu śmieciem, ale polecam AKASH - Władca Czasu, oraz Siódme Niebo. A właściwie całą płytę Ewolucja. Opisuje świat w bardzo moim zdaniem precyzyjny sposób, a i forma wysokiej jakości. Odkryłem ją w weekend i muszę przyznać, że robi wrażenie.
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe
    Ja wiem? Ja tam rap bardzo lubię.
    https://m.youtube.com/watch?v=Fq75cIlDdK4

    Twoje propozycje przejże przy najbliższej okazji.
  • Poncki To zdecydowanie polecam Lukasyno - bardzo dojrzały przekaz, dużo słowiańskich wstawek (Nowy lepszy świat, Rzeka, Kto sieje wiatr, Drakkar na początek), moim zdaniem najlepszy raper w Polsce. I AKASH (kiedyś AK-47 ale po przemianie duchowej przechrzcił się na AKASH).
  • Noico1 rok temu
    Burton The Scribe mało że milczą i nie protesują, miliony skurwieli z radosnymi minami leci i głosuje na tych, którzy jawnie zapowiadają odebranie nam wolności. Trzaskowski darł japę na kongresie, że jak tylko dojdzie do władzy to pokaże, a jakieś młode osiłki mu klaskały. A zapisał dwa miliony ludzi bez ich wiedzy i zgody do jakiegoś internacjonalistycznego bolszewickiego programu Korea Plus. Generalnie to są gotowi sprzedać swoją wolność lewactwu za możliwość zabijania dzieci nienarodzonych. Bo to jedno na czym im zależy.
  • 13apostol rok temu
    Debilu, jakbyś nie ruszył wszędzie PO i lewactwa Nawet bez sensu) to byłbyś trupem.
    Tylko to cię trzyma przy życiu. Nienawiść.
    I niestety żyjesz ku tragedii tego kraju.
  • Trzaskowski to tylko pionek, i to niskiego sortu. Szatan u góry jest wyżej niż Rockefellerowie czy Rothschildowie, Gates, Soros czy Schwabb. Nikt nie zna imienia grupy kilkunastu, może kilkudziesięciu ludzi, którzy realnie władają światem.
  • Noico1 rok temu
    Burton The Scribe pionki też są groźne, bo one są jak esesmani na wieżyczkach w Auschwitz.
  • Bettina rok temu
    A co to za mszał?
  • Poncki rok temu
    Shizofrenia pulsuje ?
  • Mszał? Wyrażam smutek odnośnie bierności ludzi, i przyzwolenia na wprowadzanie zamordyzmu jakiego stalin by nie wymyślił.
  • Poncki rok temu
    Burton The Scribe (o tej shizofreni to nie o Tobie, jak byś się zastanawiał)
  • Bettina rok temu
    Schwanken?
  • Poncki rok temu
    Co znaczy "Schwanken"? Bo ja po germanicku niśt ferszteje kapute
  • Bettina rok temu
    Poncki Osiem przyczyn schwanken ciśnienia krwi
    Kawa, czarna herbata i zielona herbata mogą powodować znaczny wzrost wartości w krótkim okresie. Z drugiej strony brak płynów może powodować silne wahania wartości ciśnienia krwi (np. przy zmianie pozycji). Posiłek o dużej zawartości soli wpływa na ciśnienie krwi i może je podnieść.
  • Bettina rok temu
    Mówiąc dajesz znak do zmiany,

    mówić tak, by leczyć świata rany.

    Mówiąc dasz dajesz znak do zmiany
    Mówiąc tak leczysz świata cos tam
  • Bettina coś pokręciłaś i to srogo
  • Bettina rok temu
    Burton The Scribe
    Czego?
  • Bettina dwa komentarze wyżej "... Mówiąc..."
  • Bettina rok temu
    Burton The Scribe
    Mówić tak by leczyć świat.
  • Bettina rok temu
    Marian Mazur, napisał, że żeby wprowadzić totalny zamordyzm, trzeba zabić wszystkich ludzi, co do jednego.
  • Bettina rok temu
    Polecam do poczytania, uznany polski cybernetyk.
  • Bettina rok temu
    No wyobraźcie sobie trzy dni bez łukaszenki i martyny.
  • zsrrknight rok temu
    słaby wiersz
  • Ale jesteś wylewny cóż za wylewność
  • Autorsky rok temu
    Kawał bardzo ważnego przesłania!
    Jest nad czym podumać.
    Podoba mi się treść i forma przekazu ?
    Pozdrawiam!
  • Dzięki ?
  • Dekaos Dondi rok temu
    Burton The Scribe↔Taki konkretny wiersz, z nutką poezji. A możliwa konkluzja:
    milczenie jest złotem, lecz nie koniecznie, czasami trzeba, by było srebrem.
    Pozdrawiam?:)
  • Charlotte41 rok temu
    Wszystko gładko i ładnie wytłumaczone, bardzo ciekawie się u Ciebie robi z wiersza na wiersz, łap 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania