Mularczyk Franciszek z Franciszką Trybulanką - akt ślubu

Działo się w Tczowie dnia szóstego lutego tysiąc osiemset czterdziestego drugiego roku o godzinie trzeciey po południu. Wiadomo czynimy, że w obecności świadków: Mateusza Marszuli lat czterdzieści siedmiu, i Franciszka Pawlaka lat trzydzieści ośmiu maiących, włościan w Osuchowie zamieszkałych, na dniu dzisiejszym zawarte zostało religijnie małżeństwo między Franciszkiem Mularczykiem młodzieńcem, synem Wincentego i Tekli z Marszulów Mularczyków małżonków zmarłych, urodzonym w Osuchowie i tamże na służbie zostającym, lat dwadzieścia ieden maiącym, a panią Franciszką Trybulanką córką Franciszka i Barbary z Mazurków Trybułów małżonków żyjących, urodzoną w Osuchowie, i tamże przy rodzicach zamieszkałą, lat dwadzieścia trzy maiącą. Małżeństwo to poprzedziły trzy zapowiedzi w kościele tuteyszym w dniach szesnastym, dwudziestym trzecim i trzydziestym stycznia roku bieżącego - iakoteż zezwolenie ustne na obctwo małżeństwa ze strony tylko nowozaślubioney oboyga rodziców, gdyż nowozaślubionego pomarli, nastąpiło - Tamowanie małżeństwa żadne nie zaszło. Małżonkowie nowi oświadczaią i żadney umowy przedślubney między sobą nie zawarli. Akt ten stawaiącym i świadkom odczytany, aże pisać nie umieią i przez Nas tylko podpisany został.

Ksiądz Marcin Krupiński

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania