XXX

XXX

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (61)

  • Karawan 25.01.2019
    Miałoby to sens logiczny, gdybyś zrobił choć ćwierć tego co J.O. Tak jest to tylko wierszydełko bez sensu, bo skoroś niczego dla ludzi nie zrobił to nie pluj na nikogo !! Nie oceniam więc, bo na poezji się nie znam, a o logice już napisałem.
  • Bogumił 25.01.2019
    A skąd wiadomo, czy coś dla ludzi zrobiłem czy nie? Niech nie wie lewica co czyni prawica. Zwykła elementarna ewangeliczna zasada czynienia dobra. Nie chwalmy się nim. Ono do nas wróci tu na ziemi (to wersja dla ateistów), albo w Niebie (wersja dla wierzących). Obojętnie gdzie, ale wróci. No i przypowieść o wdowim groszu przypominam, więcej wart ten grosz, niż miliony pozyskane w błysku fleszy. Które przemieniają się w midasowe guano. Proste i stare prawdy, odsuwane dziś bo parzą jak gorący kartofel. Owsiak to wulgarny prostak i cham wylansowany dzięki darmowemu czasowi w publicznej telewizji i zbierający datki dzięki temu że samorządy jak ten w Gdańsku bulą setki tysięcy ze swojej kasy na organizację lokalnych hucp dzięki którym w dodatku lansują się miejscowe kacyki. Tysiące samorządów wkręcił w ten biznes, a koszty tych festynów wielokrotnie przekraczają wpływy. Tyle że wpływy należą do Owsiak i jego fundacji i on się staje ich dysponentem, a koszty samorządów pokrywają wszyscy podatnicy w danym mieście, czy województwie. Również ci, którzy formalnie nie wrzucają do puszek.
  • Karawan 26.01.2019
    Bogumił
    Widzisz nieszanowny Autorze widać i to mocno. Brak szacunku dla czyjegokolwiek społecznego działania świadczy o zawiści i własnej impotencji. Gdybyś chociaż swoją kalumnię poparł argumentem; fotografią, żeś sędzią... ale tak jesteś jeno anonimowym tchórzem, który jadem bluzga na świat. To co piszesz to właśnie jest mowa nienawiści. Nikt bowiem nie upoważnił ani nie prosił autora do osądzania innych. Powoływanie się na źródła w sposób wybiorczy nie zmienia faktu, że Autor zapomina o podstawowych słowach "kto z was jest bez winy niech ...".
    Gratuluję więc zarówno "odwagi" jak i uczciwości tym więcej, że inną zasadą zabierania głosu w przestrzeni publicznej jest mówienie ad rem a nie ad personam!! Gratuluję!!
  • Bogumił 26.01.2019
    Karawan Szanowny Karawanie. Występuję pod własnym imieniem, większość tu piszących ma jedynie pseudonimy autorskie, nicki. Czy wszyscy są tchórzami? Osądzanie innych jest immanentną częścią ludzkiego postępowania. Każda osoba publiczna musi liczyć się z tym że będzie krytykowana.
  • Karawan 26.01.2019
    Bogumił Krytyka to zupełnie co innego niż nienawiść, ktora wyraźnie wycieka z tego coś napisał był. Imię nie jest niczym innym jak również nickiem - nadal jesteś anonimem. Masz prawo do własnych przekonań. Nie masz prawa zachęcać innych by myśleli jak Ty. Masz prawo rzucać rzeczowe argumenty. Nie masz prawa pomawiać i opierać się na tym co mówią, piszą inni póki nie sprawdzisz, że to prawda. Kodeks karny przewiduje karę za tzw. relata refero tj. powtarzanie niesprawdzonych i nieudowodnionych treści. To tak dla Twojej informacji. Zasłanianie się,ze tak robią wszyscy... Polecam wiedzę o procesie Norymberskim nazistów. Dokładnie tak się tłumaczyli.
  • Bogumił 26.01.2019
    Karawan Przecież wulgaryzmy Owsiak są dostępne w necie. Tak jak on wyraża się nawet mało który żulik spod budki z piwem, mimo że takich budek już praktycznie nie ma, może poza zabitą dechami prowincją. Cóż mam jeszcze sprawdzać. Mogę podać ci setki komentarzy jego zwolenników, wulgaryzmy to jeszcze mały problem. Ale groźby karalne wobec ludzi to.Piotr Wielgucki i wielu innych doświadczyło milości tego żula i jego zwolenników na własnej skórze. Skoro na Kościół Katolicki może pluć byle menda, to dlaczego Owsiak ma mieć immunistet. I taki komentarz z netu, oceń czy to nieprawda?

    Jak dorobić się m.in. Ośrodka (Szadowo Młyn), Apartamentu w strzeżonej dzielnicy Warszawy, Land Rovera za ćwierć miliona i oczywiście jak ustawić własną rodzinę do końca świata i jeden dzień dłużej :)
    I to wszystko chłopak po technikum ekonomicznym :))filantrop - rozdaje cudze :) IP dzisiaj 14:20
    Bronić kogoś takiego to już napradę trzeba być opętanych. I do tego te składki nie na prywatne cele tylko na państwową służbę zdrowia. Ale gdy mowa o podwyżce składki na NFZ to podnosi się ogólnopolski ryk, że nie, że to fiskalizm. To jak to jest z tą dobroczynnością?
  • Bogumił 26.01.2019
    Bogumił gdyby tym landrowerem jeździł ksiądz to byłby ryk na całą Polskę. Ale Owsiak z działalności charytatywnej się dorobił. A przecież te puszki to jak taca w kościele. I ja nie mam niby prawa dociekać co się z moimi pieniędzmi z tacy, puszek dzieje?
  • Karawan 26.01.2019
    Bogumił Przeczytaj sam coś napisał i oceń czy to nie nienawiść. Współczuć tylko mogę ciasnocie spolaryzowanych poglądów. Ciągle patrzysz na innych. Spójrz na siebie! Po raz kolejny zachęcam do refleksji nad trybunałem w Norymberdze i nazistami.
    Masz prawo nienawidzić - nie masz prawa tego głosić i zachęcać tym innych do nienawiści. Jeśli zaś jesteś katolikiem czy wierzącym to porozmawiaj z mądrym (!!!) kapłanem, bo to co prezentujesz oparcia w religii nie ma!
  • Bogumił 26.01.2019
    Karawan Drogi Karawanie, wybacz ale nie rozumiem, czyli Owsiak może przy młodzieży bluźnić jak szewc, a ja nie mam prawa tego skrytykować? Jeśli tak myślisz to pozostaje mi tylko zadedykować ci cytat z Orwella: „Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym”
    George Orwell
  • Karawan 26.01.2019
    Bogumił Ty mi nie cytuj Orwella, ty czytaj sam siebie ze zrozumieniem! Napisałem masz prawo do krytyki i jej głoszenia bo czym innym jest pisanie, że niedopuszczalnym w Twoim mniemaniu jest bluzganie ze sceny, a czym innym pisanie, ze Kowalski jest złodziejem. Jeśli nie widzisz różnicy to mogę tylko prosić o to byś trochę podniósł swój poziom. Wszystko co miałem Ci do przekazania - napisałem. "Róbta co chceta" tylko nie narzekajta, że was do pierdli wsadzają! To nie groźba, ani obietnica! To trawestacja zawołania tegoż Jerzego. O. Masz prawo krytykować czyny - nie masz prawa oskarżać osób, bo krytyka czynów robi to za Ciebie. Jeśli nie potrafisz - to lepiej tego nie zaczynaj. Nie masz dowodów i nie złapałeś za rękę Jerzego. O. więc nie śmij oskarżać o kradzież, bo to Twoje domniemanie oparte o pomówienia innych osób nie wiadomo na ile wiarygodnych jak i nie wiadomo czy prawdziwych. Podobnie jak inni ulegasz "czarowi" propagandy i wspomagacie ja bezmyślnie powielając poglądy innych. To doskonała szkoła Józefa od Goebbelsów - mistrza propagandy; "Każde kłamstwo odpowiednio długo powtarzane zamienia się w prawdę". I to tyle ode mnie. Rozwagi i szacunku do siebie a w ślad za tym dystansu do świata i wieści życzę.
  • Bogumił 26.01.2019
    Karawan Drogi Karawanie. Krytyka czynów zamiast człowieka , który te czyny popełnia to jedno i to samo. To taka nowomowa używana i przez ateistów i przez Kościół. To jest awykonalne, bez wskazywania imiennego gorszyciela. To tak jakbym krytykował komunizm bez wymieniania największych zbrodniarzy, czy nazizm na tych samych zasadach.
  • Karawan 26.01.2019
    Bogumił Immanentną cechą "nowomowy" jest jej nieistnienie i używanie tego terminu na obronę własnej małości. Krytyka czynów to krytyka czynów a człowiek to człowiek i dlatego cały świat ocenia czyny a sądzi sąd ludzi za czyny. A jeśli Ty uważasz, że upoważniony jesteś do sądzenia i głoszenia wyroków to raz ostatni powtórzę; bacz byś nie płakał, bo kto sądzi będzie osądzony! I przestań dzielić kompletnie beznadziejnie na kościół, wiarę i ateistów etc. Do Kościoła Chrystusowego nie należysz, bo Jego dewizą było: "Kto jest przeciw nam może być z nami" a Ty wyraźnie głosisz "Kto nie z nami jest przeciw nam". Gratuluje więc dobrego samopoczucia. "Róbta co chceta" tylko...
  • Bogumił 26.01.2019
    Karawan Szanowny Karawanie. Ogólnie to możemy krytykować szersze zjawiska społeczne, które występują w skali masowej, na przykład narkomanię, bez wymienia z imienia konkretnych Julek, Bartków czy Tadków. Tu mamy do czynienia ze zidentyfikowanym z imienia i nazwiska szkodnikiem, który opętał paręset tysięcy osób, jak typowy twórca jakiejkolwiek sekty. Wiem jak to jest trudne przekonać takiego członka sekty otumanionego przez cwaniaka, że jest otumaniony właśnie. Trudne, a czasem więc niewykonalne, dla takiego przywódcy gotowi są popełnić zbrodnię, samobójstwo, cokolwiek. Wiec pozwolisz, że będę nazywał gorszyciela po imieniu.
  • Karawan 26.01.2019
    Bogumił Nie pozwalam! Nie pochwalam i stwierdzam, żeś trafnie napisał o sobie członku sekty otumanionych na tyle by czuć się upoważnionym do głoszenia bezpodstawnych osądów o innych. Współczuję szczerze. "Błogosławieni są cisi..."
  • Aisak 26.01.2019
    Bogumił,
    świętoszkowaty, pełen pogardy dla wzniosłych Czynów, jak cały PiS.
    Daj na caritas i odpieprz się od J.O.
    Samorządy wiedzą, co robią, potrafią liczyć do dwóch, nikt ich do niczego nie przymusza.

    To Jest Mowa Pogardy i Nienawiści!
    PRECZ Z BOGUMIŁEM!!!
    Pseudochrześcijaninem!
    Precz!!!!!!!!
  • Bogumił 26.01.2019
    No właśnie Aisak, to jest dokładnie to o czym napisałem. Czy ja gdziekolwiek piszę "precz z Owsiakiem", "precz z pseudodobroczynnością"? A mógłbym bo ta rzekoma dobroczynność jest wsparta taką dawką agresji, wulgaryzmów i pogróżek karalnych ze strony Owsiaka i jego fanów, że byłoby to w pełni uzasadnione. Ostatnie badania UW, lewackiej szkoły z piątek setki w rankingu światowych uczelni, pokazały, że szeroko pojęci popieracze PO wykazują się wręcz chorobliwą nienawiścią wobec inaczej myślacych, odhumanizowują ich, poniżają, wyrażają się z pogardą. I dlaczego mam się odpieprzyć od Owsiaka, który stosuje wobec mnie przemoc psychiczną zawłaszczając swoją osobą całą dostępną przestrzeń publiczną. To po prostu budzi obrzydzenie. A fakt, że Owsiak jest osobą wulgarną i chamem jest do sprawdzenia na wielu filmach na Youtubie, przegrał już kilka procesów sądowych i jeszcze kilka się toczy. Gdyby jakiś ksiądz się tak zachowywał, wyrażał, i wygrażał innym to by go natychmiast zgnojono i może słusznie. Nie wiem czemu Owsiakowi niektórzy przyznają w tym zakresie immunitet.
  • Aisak 26.01.2019
    Bogumił, Bogumile, ale Jurek nie jest księdzem tylko rockowcem. Sprawdź, jak zaczynał. Przekładnia, no i co z tego? Może łaskawie spójrz na swoją pupilkę Panią Krystynę Pawłowicz i posłuchaj, co ma do powiedzenia pani profesor. To jakim językiem posługuje się ta osoba jest nie do zaakceptowania. Pani profesor tfu psia mać.
  • Aisak 26.01.2019
    Przekładnia to Przeklina
    Tel zmienia słowa troll jeden.
  • Bogumił 26.01.2019
    Aisak Aisak, bądź spawiedliwa, a nie powielaj schematów, Pawłowicz może i pisze ostro ale nie zachowuje się wulgarnie, nie używa jak Owsiak łaciny, nie wygraża brutalnie swoim krytykom. Pokaż mi wpis jakiegokolwiek przeciwnika Owsiaka żeby groził jego zwolennikom spaleniem domu, zgwałceniem żony i innymi tego typu przyjemościami. Owszem, Owsiak nie jest księdzem, ale uzurpuje sobie prawo wychowawcy młodzieży. GDyby jakaś przedszkolanka, opiekunka w żłobku albo nauczycielka tak się zachowywała jak on dawno wyleciałyby na kopach z wilczym biletem. Owsiak jest do tej pory niezatapialny, tylko dlatego, że stoją za nim potężne siły polityczne wywodzące się jeszcze z komunizmu. Owsiak to milicyjne dziecko i występował jeszcze w komunistycznej telewizji. To co robi nie nie żadna akcja charytatywna tylko czysta polityka niszczenia demoralizowania młodzieży polskiej. Sprawy finansowe to nie moja bajka, ale Piotr Wielgucki podał za te sprawy Owsiaka do sądu, a Owsiak nie chce ujawniać swoich rozliczeń. On w końcu dysponuje pieniędzmi publicznymi. Stań w prawdzie.
  • Bogumił 26.01.2019
    Bogumił Errata "Droga Aisak".
  • Aisak 26.01.2019
    Bogumił moje stanowisko nie wynika z Nieprawdy.
    Owsiak przyznaje, że jest dzieckiem milicjanta.
    Ale dzieckiem, nie milicjantem.

    Wiesz Bogumił, wydaje mi się, że ludzie demonizują Owsiaka, bo nie potrafią zrozumieć, co tak naprawdę nim kieruje. Myślę sobie, że to zwyczajna Chęć Pomocy, nic więcej. Może jest pewna naiwność w tym myśleniu, ale wolę myśleć o Jurku dobrze niż źle, bo On zwyczajnie czyni Dobro.

    Co do pedagogizacji młodzieży, to przed Woodstockiem był Jarocin, miejsce, gdzie można było się naćpać i złapać wenerę.

    Na Woodstock przyjeżdżają różne grupy społeczne, także księża, którzy są Tobie bliscy, i pilnują, by dzieci nie rozmawiały za bardzo.

    Nie wiem o co ci chodzi Bogumił, ale dałeś się wkręcić w Falę Nienawiści. Kochaj nie niedźwiedź. Szukaj pozytywnych stron nie neguje, jak ci mówią bracia z PiSu. Miej swój rozum i serduszko.
    Myśl samodzielnie.
    Kochaj ludzi, nawet jak cię wkurwiają :)

    To trudne, ja nie potrafię, ale może Tobie się uda...
  • Aisak 26.01.2019
    Nie rozrabiały *
  • Bogumił 26.01.2019
    Aisak Droga Aisak. Skoro Chrystus i Dekalog nie zjednoczyl ludzi to niby jakiś Owsiak ma zjednoczyć ze swoim bagażem przeszłości i tym co obecnie prezentuje. Przede wszystkim musiałby zmienić zachowanie, przeprosić za to co było i odseparować od polityki. Wtedy nie miałby tylu wrogów.
  • Bogumił 26.01.2019
    Aisak Droga Aisak, ja byłem na różnych festiwalach muzycznych, koncertach, wybacz, ale nigdzie nie spotkałem się narkotykami, promocją alkoholu (w przypadku alkoholu jest to piwo, znam alkoholików pijących wyłącznie nieduże ilości piwa), czy jakimiś wulgarnymi próbami pouczania mnie przez zespoły rockowe, czy jakiekolwiek inne jak mam żyć, kogo nienawidzić. To co robi Owsiak to czysta polityką po stronie którą uważam za współczesną odmianę folksdojczów.
  • Aisak 26.01.2019
    Bogumił, jesteś wierzący a dopatrujesz się podłości w człowieku, który kojarzony jest z Miłością.
    :(
  • Bogumił 26.01.2019
    Aisak Nie dopatruję się tylko stwierdzam fakty. Fakty są na youtubie, jak ten człowiek się zachowuje. A to, że jest kojarzony to wyłącznie efekt wielkiej propagandy trwającej od kilkudziesięciu już lat. I to że tak kojarzy go nawet i ze trzy miliony ludzi, to nie znaczy że oni mają rację. Nie wiem skąd pochodzi to powiedzenie, przepraszam za wulgaryzm, ale to cytat: "żryjmy gówno, miliony much nie może się mylić". Te miliony wielbiące Owsiaka są według mnie jak te muchy.
  • sensol 26.01.2019
    ale GÓWNO! propaganda zryła ci beret.
  • Bogumił 26.01.2019
    Dzięki za ten komentarz:)
  • sensol 26.01.2019
    twój dydaktyczny smrodek przyprawia o mdłości. fajnie by było gdybyś tu nie podsmradzał, to nie jest portal grzybowy
  • Bogumił 26.01.2019
    Szanowny Sensolu. Dzięki za krytykę. Ja w przeciwieństwie do niektórych nie wściekam się, nie skaczę po stole, nie grożę śmierciom krytykom, jak zwolennicy Owsiaka. Tylko dziękuję za krytykę, która płynie z serca. I to jest ta różnica klas. Twoja wypowiedź niestety, ale ma również posmak dydaktyczny. Czy tego chcesz, czy nie.
  • sensol 26.01.2019
    Bogumił jesteś niezwykle miły i kulturalny i sączysz jad. mnie nie nabierzesz.
  • Bogumił 26.01.2019
    sensol Drogi sensolu, podejrzliwy jednak jesteś. Ale to dobra cecha akurat.
  • Józef Kemilk 26.01.2019
    Wiersz jak wiersz. Przyłączam się do dyskusji.

    Panie Bogumile.
    Niestety źle rozpoczęta dyskusja i za to Pan oberwał. Szkoda, że nie zna się Pan na finansach, ja się natomiast znam.
    Podam parę danych:
    I. Spółki współpracujące z WOŚP
    - Złoty Melon - spółka należąca do WOŚP- prezes Jurek O. wynagrodzenie 10 tys. zł. netto miesięcznie
    - „Mrówka Cała” - zlikwidowana, później powstała "Jasna Sprawa" - prowadzone jako osoby fizyczne
    Tabasco Jacek S. (brak możliwości otrzymania sprawozdań finansowych - osoba fizyczna)- partner życiowy i ojciec dziecka Aleksandry O.
    „Feel Mint Production” właściciel Ewa O.
    (https://www.kontrowersje.net/po_ar_w_biznesie_nsa_nakazuje_owsiakowi_ujawni_faktury_i_umowy_zi_cia_jacka_stachery)
    Mimo wyroków sądowych nie da się sprawdzić przepływów finansowych między firmami. Pan Jurek ich nie udostępnia.
    Dodatkowo małżonka Pana Jurka pracuje jako główna księgowa w WOSP i pobiera wynagrodzenie w wysokości 13 743 zł brutto miesięcznie.
    II. Rozliczenie podatkowe WOŚP
    za 2011 r. - z 1% podatku duża kwota tj. 4,1 mln zł poszło na budowę nowej siedziby,
    2012 r. z 1% podatku na przystanek Woodstok poszło 880 tys zł.
    (https://www.kontrowersje.net/kompendium_wielkiej_ciemy_13_groszy_do_puszki_24_fina_u_wo_p_i_portfela_jerzego_o)
    I jeszcze takie ostatnie sprawozdanie finansowe WOŚP za 2016 r. wykazuje majątek w postaci budynków w wysokości 13,8 mln zł. (dane ze strony WOŚP - sprawozdanie finansowe), gotówka na rachunku 47,5 mln zł. (koniec roku)
    W sprawozdaniu finansowym w 2011 r. środki transportu wynosiły 655 tys. zł (wzrost o kwotę około 500 tys. zł. w porównaniu z 2010 r.)
    III. Moje pytania są takie:
    1. Dlaczego część 1% szła na przystanek Woodstok?
    2. Po co WOSP tak duży majątek w budynkach?
    3. Dlaczego tak dużo gotówki zostaje na koniec roku?
    4. Dlaczego mimo wyroków sądów nie są ujawnione przepływy między spółkami?
    5. Ile samorządy wydają na imprezę (tylko w Warszawie organizatorem jest WOŚP)?

    To, że Pan Jurek i jego rodzina zarabia to rozumiem.

    To by było na tyle. Wnioski można sobie wyciągnąć jakie się chce.
  • Bogumił 27.01.2019
    Dzięki drogi panie Józefie za merytoryczną uwagę.
  • Aisak 26.01.2019
    czyli co?
    nie ma prawdziwych altruistów na tym świecie?
    nie ma ich w Polsce?
  • Bogumił 27.01.2019
    Tysiące wolontariuzy WOŚP to altruiści.
  • Józef Kemilk 26.01.2019
    Dla mnie takim ostatnim autorytetem był Marek Kotański. Nie wiem czy słusznie, czy nie. Altruiści są, tylko o nich nie wiemy
  • Bogumił 27.01.2019
    Czasem przełomu dla niego był pobyt w szpitalu i dość ciężka choroba. Do tego czasu był czymś w rodzaju dzisiejszego Owsiaka. Po chorobie nabrał dystansu i się zmienił. Chylę przed nim czoło byłem na jego grobie na Powązkach Wojskowych. Dla mnie stał się wielkim człowiekiem mimo początkowych błędów.
  • Józef Kemilk 26.01.2019
    I tak dodam od siebie. Wspierajmy, ale patrzmy na ręce.
  • Aisak 26.01.2019
    dziwne to wszystko.
    i głupie to wszystko, aż się odechciewa.
  • Bogumił 27.01.2019
    Bez przegięć. Nie zamierzam nikogo zniechęcać do dobroczynności. Że nie lubię dyrygenta nie znaczy że orkiestra jest zła.
  • Józef Kemilk 26.01.2019
    Jest taki portal sie pomaga (https://www.siepomaga.pl/). Tam trafia się bezpośrednio do ludzi.
  • Aisak 26.01.2019
    tyle bólu i cierpienia.
    w imię czego?
  • Józef Kemilk 26.01.2019
    Każdy w jakiś tam sposób kroczy swoją drogą. Każdy z nas mniej lub bardziej zdaje sobie sprawę, iż prędzej czy później umrze. A z tą wiedzą można zrobić wszystko. Przeżywać ból i rozpacz lub cieszyć się każdym dniem, lub pozostawić coś po sobie lub ....
    Skupiajmy się na pozytywach.
  • Aisak 26.01.2019
    taa, każdy chce zapisać się na stronach Vikipedii...
    takich marzeń nie mam.
    mam inne.
  • Aisak 26.01.2019
    biały styczeń dym i krew
    sześć duszyczek krepy śpiew
    czas oczyścić ziemię z plew
    bo narasta w ludziach gniew


    psycholi mózg nie boli
  • Bogumił 27.01.2019
    Głębokie i oiękne
  • trouvère 27.01.2019
    no, patrząc na rezonans w komentarzach, to trzeba przyznać: myślozbrodnia w pełnym znaczeniu tego słowa.
    Nie atakuje się tematów tabu, nie pluje się na świętych, bo wówczas społeczność zebrana wokół danego totemu szaleje; to nie jest tylko obraza czegoś, to nie jest jakiś wstęp do dyskusji, takie rzeczy jak ten tekst, to zaatakowanie całej wizji rzeczywistości i słusznego modelu myślenia, będącego fundamentem obowiązującej wizji budowy społeczeństwa. Tak że, myślozbrodnia jak sam skurwysyn.
    Ja tak tylko, mimochodem; nie chce mi się obecnie o politycznych pierdołach. Może tylko tyle, że służba zdrowia jak była chujowa, tak jest chujowa, i tak chujową będzie, i już niech będzie, że to dobrze, że dzięki Owsiakowi nikt nie musi się starać jej naprawiać, bo przecież zawsze coś sprzętu przyjedzie z Orkiestry.
    A dam Ci 5 za bunt.
  • Wrotycz 27.01.2019
    Niedopracowanie pod kątem zapisu. Wielka litera i kropka niejako wymuszają interpunkcję. Poprawiłabym, ale nie ma sensu w ratowaniu paszkwilu niskich lotów.
    2.

    Świecki święty? Nie, choć współczesny hejt, jeśli osoba wrażliwa, to w jakimś stopniu rodzaj udręki wielkich kanonizowanych.
    Gdyby nie manipulacja, której uległa Aisak, ograniczyłabym się do zdań nad oceną (nota bene czemu ten kiepski tekścik - wierszydło znalazł się w dziale z opowiadaniami - rodzajów literackich się nie odróżnia czy po prostu zwykłe gapiostwo?)

    Aisaczku, a jak Ty sobie wyobrażasz zarządzanie taką sumą? Milionami?
    Te puszki dzieciaki i młodzież na koszt rodziców sami winni zwozić do Fundacji? Założyć we własnym zakresie konto, w tym aukcyjne, monitorować całoroczne przelewy od sponsorów Orkiestry? Robić rozeznanie potrzeb, znać się na wyspecjalizowanym sprzęcie medycznym ratującym życie? Samych siebie przyciągnąć do idei Pomagania potrzebującym?
    Na tym poziomie Pomagania etaty to konieczność. A praca, całoroczna, w namiocie nawet podłączonym do Sieci, jak sądzisz, możliwa?
    Ceny mieszkań/biur w stolicy... sama sprawdź. Nie musisz mi ufać.
    Na wariata, po amatorsku, na taką skalę się nie da. Sztab ludzi potrzebny. Transport.
    I jak myślisz, czy wcale (msz oczywiście) Bogu nie miły, Autor - ma charyzmę, aby ludziom się chciało włączyć do akcji, z której utrzymuje się Owsiak i jego współpracownicy? To jego wina, że nieudolność zarządzania mld złotych w służbie zdrowia powoduje zgony i ciężkie choroby, jakich można uniknąć?

    Nie wspomnę o bezcennej stronie działalności Orkiestry. Kiedyś, KK nawoływał do dawania jałmużny, najwięcej biedaków gromadziło się przy kościołach, po odprawionej mszy, mogli liczyć na wspomożenie.
    W akcję Owsiaka jest wpisana radość z dawania i nikt z obdarowanych nie czuje, że to jałmużna.
    Jeśli kochasz (tak naprawdę), rób co chcesz, bo robisz dobrze. Ile radości jest w nagrodzie dla dawców dobra, patrz: Woodstock.

    Bardzo poważam działalność Caritasu. Nikt nie ma monopolu na bycie tym właściwym Dobrem.
    I jeśli myślisz, Aisaku, że ta tyle robiąca Dobrego w Polsce (i nie tylko) instytucja z ramienia KK nie ma budynków, etatów itd. całego sztafażu organizacyjnego, to sprawdź w sieci jej parafialne Statuty.

    Trzymaj się i nie upadaj na duchu.
    Pozdrawiam, Aisaczku.
  • Bogumił 27.01.2019
    Droga Wrotycz
    Kuriozum samym w sobie jest to, że akcja charytatywna organizowana jest do wspierania państwowej instytucji, w dodatku zasilanej miliardami złotych ze składek ściąganych od podatników. Ewenement nie znany nigdzie indziej na świecie.

    Drugim kuriozum jest że Owsiak odmawiania ujawnienia przepływów finansowych, a na pytania o cokolwiek reaguje wręcz skandalicznie. Tam by się przydali biegli rewidenci, w końcu te pieniądze pochodzą z datków społecznych. Jak na razie spółki i spółeczki Owsiaka są poza zasięgiem urzędów gnębiących normalnych ludzi. Czyli coś tu nie gra, mówiąc najoględniej. Gdzie tu manipulacja.

    I po trzecie wreszcie, skandalicznie wulgarne słownictwo wypowiadanie w obecności dzieci i młodzieży. Choćby ostatni finał w ciągu półtorej minuty naliczyłem trzy "kurwy" i wyklinanie na burmistrza tego grajdołka gdzie organizowany jest wódstok, że to nie jest impreza podwyższonego ryzyka, że to szykany. Burmistrz nie jest z pis ani z pis nie ma nic wspólnego. A jak się okazało ostatnio w Gdańsku to jest impreza podwyższonego ryzyka bo może przyciągnąć ludzi gotowych nawet na morderstwa z zimną krwią.

    Piszę jeszcze raz, ksiądz za użycie takiego słowa w szkole i to w sytuacji gdy jakiś uczeń coś przegiął i temu księdzu puściły nerwy ma zakaz nauczania i kontaktów z młodzieżą. Owsiak rzucający mięsem i mówiący łaciną przy dzieciach jak jakaś święta krowa nadal prowadzi imprezy.

    I po czwarte. "Nikt nie ma monopolu na bycie tym właściwym Dobrem". Toż to czysty relatywizm albo "o święta naiwności", czysty bezkrytycyzm, ale takiego podejścia nikomu nie zalecam.
  • Aisak 27.01.2019
    Wrotyczku, również pozdrawiam, papapatki :)
  • Wrotycz 01.02.2019
    1. Państwo funkcjonuje w oparciu o składki podatkowe obywateli. To, że nie potrafi logistycznie uporać się z potrzebami zdrowotnymi obywateli jest charakterystyczne dla państw całego świata. Efekt akcji Owsiaka drażni? A może uratowane życia i podreperowane zdrowia nie zasługiwały na pomoc?
    Winne były czekać na sanację państwa w tym obszarze. Więc chorujmy i mrzyjmy - może dysponenci środków i urzędnicy się zmobilizują.
    2. Jak najbardziej ujawnia - wystarczy rzucić okiem na coroczne rozliczenia finansowe. Spółka - aktualnie jedna chyba - zamawia i wykorzystuje akcesoria typu koszulki z logo Orkiestry, serduszka, tekturowe puszki itp. gadżety wykorzystywane podczas kolejnych finałów. Z tego co pamiętam organizuje również kursy pierwszej pomocy. Zyskiem dzieli się z orkiestrą. Nic złego w tym nie widzę.
    3. Emocjonalność Owsiaka jest mniej groźna niż pedofilskie skandale i przepych KK. Owsiak nie jest księdzem ani etatowym nauczycielem. Nie pochwalam wulgów, ale rozumiem ich rolę.
    Twierdzenie, że finały Orkiestry są imprezami podwyższonego ryzyka jest delikatnie mówiąc nielogiczne. Kilka kradzieży puszek w ciągu wielu, wielu lat.
    Zabójstwo Adamowicza mogło zdarzyć się na każdej imprezie publicznej. Zabójca nie był sterowany przez ideę Świątecznej pomocy.
    4. Nikt nie ma monopolu na dobro. Wyzwalanie chęci bezinteresownej pomocy. A to chyba najbardziej niektóre środowiska denerwuje.
  • Józef Kemilk 27.01.2019
    Można prosić o wskazanie manipulacji.
    Pozdrawiam
  • Wrotycz 27.01.2019
    Zawoalowana, nie wprost, podobnie jak kultura z Francji (lefebryzm) obecna w paszkwilu.
    Dobór danych (zestawienie niepełne), kolejność ich podania.
    Pytania sugerujące przekręty.

    Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 27.01.2019
    Czyli fakty i pytania to manipulacja.
    Dzięki.
    Pozdrawiam.
  • Wrotycz 01.02.2019
    Metoda podania faktów i związanych z nimi pytań jest manipulacją.
    Weźmy neutralne liczby.
    Ciąg: 12 3 4 5 6 7 8 9 0 - i inny: 1 3 5 7 9 - i kolejny: 2 4 6 8 - i taki: 6 9 0 3, 4, 1 - i taki: 0 0 0 0
    Zauważasz różnice?
    Zestawieniem można coś znaczącego pokazać.

    Jak się nie chce, to się nie zrozumie.
    Pozdrawiam.
  • Bogumił 01.02.2019
    Wrotycz W ten sposób się certoląc to nikomu nie można by zadać żadnego pytania, a już w szczególności Owsiakowi. Niech wywiesi w takim razie w necie wykaz kasy którą pobiera ze wszystkich fundacji wraz ze swoją rodzinką i znajomymi królika oraz deklarację majątkową. Wtedy każdy będzie miał jasność i nie będzie się musiał wygłupiać z poszukiwaniem zaginionych słoików z pieniędzmi.
  • Wrotycz 01.02.2019
    Owsiak rozlicza się z Orkiestry jak każda tego typu fundacja, no poza Caritasem. Corocznie składa zestawienie wpływów i wydatków, co do złotówki. Było wielokrotnie prześwietlane. I to mi wystarcza.
    Jeśli wierzysz w 'zaginione słoiki' - Twoja sprawa.
    Ja widzę pozytywny, wieloletni efekt zaangażowania się milionów ludzi w bezinteresowną pomoc. Chwała Owsiakowi za to.
    Zajmuje się 'otwieraniem serc' w tym cholernie egoistycznym i podejrzliwym świecie nie tylko cyklicznie w czasie jednej styczniowej niedzieli, ale przez lata.
    Olbrzymie przedsięwzięcie, wymagające etatowych współpracowników. Komu jak komu, ale im należy się bardzo sowite wynagrodzenie.
    Spróbuj spojrzeć obiektywnie, będzie Ci lżej bez nienawiści, Bogumile.
    Mam nadzieję, że choć trochę w tym będzie mojej zasługi:)
    Pozdrawiam i kończę wymianę zdań.
  • Józef Kemilk 02.02.2019
    Wrotycz
    Temat manipulacji jest ciekawy, dlatego też odniosę się ponownie, tym razem pokazując, jak ty manipulujesz.
    W moich pytaniach pojawiło się pytanie,
    1.) Po co WOŚP tak duży majątek w budynkach. Ty zacząłeś dywagować o cenach nieruchomości w stolicy. WOśP posiada budynek pod Kwidzynem (tzn. Uniwersytet WOSP), to nie jest nasza stolica. Co do reszty nieruchomości (jeżeli są) nie wiemy, gdyż w swoich sprawozdaniach finansowych nie wskazuje własności budynków. Powołując się na ceny w stolicy, w oczywisty sposób manipulujesz. Jak masz dane, podaj link.
    2. Podajesz, że ujawnia sprawozdania finansowe. Oczywiście, że ujawnia sprawozdanie WOŚP (w końcu z niego podałem dane). Ujawnia także sprawozdanie spółki córki (Złoty Melon), co także stwierdziłem. Żeby je otrzymać ,trzeba się pofatygować do sądu. Nie ujawnia sprawozdań finansowych firm (osoby fizyczne prowadzące samodzielnie działalność gospodarczą), które współpracują ze Złotym Melonem. Nie ujawnia także, jakie środki poszły do tych firm (tzn. przepływów finansowych). To o tyle istotne, gdyż bardzo wysoką pozycją kosztową są usługi obce, czyli płatności na rzecz innych podmiotów gospodarczych. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-zysku-ma-Zloty-Melon-prowadzony-przez-Jerzego-Owsiaka-7636612.html
    Twierdząc, iż ujawnia dane finansowe manipulujesz. Jeżeli masz te dane, to podaj link, chętnie odwołam, to co napisałem. Wbrew pozorom kibicuję takim akcjom.
    3. W celu wyjaśnienia, dlaczego pytanie o koszty w samorządach. Miasto Płock w 2014 r. na WOSP wydał 50 tys. zł. W poprzednich podobno więcej. (https://portalplock.pl/pl/11_wiadomosci/8577_ile_miasto_zaplaci_za_final_wosp.html)
    Tym samym pojawia się pytanie o resztę miast.
    4. Teraz podam przykład manipulacji, chociaż dane są prawdziwe.
    Rocznie wynagrodzenie małżonki Pana Jurka kosztuje WOSP 198 tys. zł. Przyjmując, iż w każdej puszcze zbiera się 300 zł, to by zapłacić jedynie wynagrodzenie żony Pana Jurka, potrzeba do tego 662 wolontariuszy.
    I na koniec, be kontekstu podane liczby nic mi nie mówią i nie wiem, co chciałeś przez nie wyrazić.
    Pozdrawiam serdecznie.
  • Bogumił 02.02.2019
    Józef Kemilk Generalnie od wielu już lat głównymi przychodami nie są już przychody z puszek tylko z różnych dziwnych tajemniczych wpłat od nie wiadomo kogo. Puszki i wolontariusze to tylko przykrywka do innych dużo poważniejszych interesów. Stąd skokowy wzrost zebranych kwot. Gdyby chodziło o same puszki to zebraliby w całej Polsce góra 15 milionów złotych.
  • Wrotycz 02.02.2019
    Panie Józefie,
    nie mam pojęcia o istniejących nieruchomościach WOŚP-u, zakładam natomiast, że gdzieś musi mieć swoje siedziby, założyłam że w wielu miastach, w tym w stolicy. Usadowienie na prowincji na pewno pozwoliło zaoszczędzić koszty. W Warszawie taka nieruchomość pochłonęłaby na pewno więcej kasy. Ceny gruntu, budowy... weźmy na to działkę na słynnej Srebrnej, za ponad cztery miliony pewnie samej ziemi pod zabudowę by się nie kupiło, nie mówiąc o wieżach za grubo ponad miliard złotych, prawda? :)
    Biegli rewidenci z ramienia aktualnej władzy ustalą 'przepływy', więc na pewno się wyjaśni wszystko i wtedy będzie obiektywny fakt, a nie manipulacja podejrzeniem. Na razie osoby fizyczne nie mają obowiązku publicznego ogłaszania danych. Pisałam jedynie o rozliczeniu finansowym WOŚP-u.
    Na WOŚP składają się od lat nie tylko obywatele, ale również samorządy, instytucje itd. Radzę zwrócić się do płockiego ratusza, zapewne wyjaśni koszt poniesiony w zorganizowanie Akcji, ewentualnie złożyć zawiadomienie do prokuratury.
    Wolontariuszy jest corocznie grubo ponad 100 tys.
    Hobbystyczne, charytatywne zajmowanie się logistyką WOŚP-u, jak wcześniej już nadmieniałam, jest niemożliwe. To nie tak, jak np. z ofiarami na tacę podczas mszy. Zupełnie inna skala.

    Chyba nie podchodziłeś do rozwiązania żadnego testu IQ, jeśli podane ciągi liczb nic Ci nie mówią:)
    Mniejsza.
    Serdecznie pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania