Myśmy strzelali

ktoś nam kazał bagnet wbić

w brzuch w oko

byle kogoś zabić

 

nam powiedzieli by strzelać

ciała pociskami częstować

litość co to znaczy

nie wie nikt z nas

 

medale do piersi przypięli bohaterom

i ja taki nosić chciałem

więc strzelałem

oczy dziesięciu zamknął mój karabin

 

myśmy strzelali

tylko zapomnieliśmy zapytać

dlaczego myśmy strzelali

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Enchanteuse 28.05.2018
    Och, Dejwid. Powiedz chociaż, czy przesłuchaleś link, który Ci podesłałam?
    Bo o wierszu wiesz, co myślę. I zdania nie zmienię, póki Ty nie zmienisz tej patriotycznej konwencji. Szkoda Twojej wrażliwości na takie wiersze.
  • D4wid 28.05.2018
    Słuchałem, tekst czytałem i to chyba jednak nie dla mnie
  • D4wid 28.05.2018
    Nie potrafię lekko pisać, pewnie przez szkolne lata, gdzie masakrowana mój mózg poważnymi utworami
  • Enchanteuse 28.05.2018
    D4wid ale łapiesz, o co chodzi z groteską?
    Bo tam jest tak, że tekst jest poważny. A melodia (przynajmniej dla mnie) jest taka wesoła, by nie rzec - swawolna. Czyli - ona, jako piosenkarka ujmuje temat totalnie inaczej.
    Nie musisz iść w groteskę, starczy, że zmienisz tematykę. Bo ciężko pisać o czymś tak oklepanym w nowatorski sposób. Zwłaszcza, że tego czegoś na własnej skórze się nie doświadczyło (to nie jest zarzut!)
  • D4wid 28.05.2018
    Enchanteuse Hmm jakby nie ptrzeć to zbyt wiele nie przeżyłem
  • Mokry 28.05.2018
    Dobry wiersz, chociaż na nich się nie znam i proszę nie bić jak przeoczyłem jakieś zasady etc. Pozdrawiam =)
  • D4wid 28.05.2018
    Uwierz, że ja też sie nie znam
  • Mokry 28.05.2018
    D4wid Ale przynajmniej potrafisz je pisać, bo wchodząc w Twój profil większość (wszystkie?) twoje teksty to wiersze, za to ja sobie czasem coś przeczytam na takich stronach jak ta ;)
  • puszczyk 28.05.2018
    Problem tu dokładnie leży, co pisze czarownica.
    Nie w pisaniu lekkim, tylko dobrym.
    Ujmujesz temat ważny, młodych bohaterów, którzy nawet nie bardzo wiedzą po co zabijają i giną, w fatalny sposób.
    Trywialny, nadęty , płaski i wprost do łba.
    Gdzie tu subtelność i wieloznaczność poezji?
    Gdzie przestrzeń dla moich domysłów i przemyśleń?
    Wszystko podane jak w dawnych czytankach.
    Biedni chłopcy, bo im kazano... A co z tym okiem, to już nie wiem.
    Mokry, zasady to tu jest pikuś...
  • D4wid 28.05.2018
    Twoja krytyka jest jak policzek, który na szczęście sprowadza mnie na ziemię :) Może zatem polecisz mi jakiś autorów, których Twoim zdaniem warto przeczytać?
  • puszczyk 28.05.2018
    Chyba przesadzasz z tym policzkiem.
    Nie krzyczę o grafomaństwie, tragedii i dnie.
    Ziemia się przydaje, bo Goethe powiedział, że niektórym bardziej trzeba ołowiu niż skrzydeł.
    Tak właśnie jest u Ciebie.
    Nic się nie da polecać.
    Jest szansa, że kiedyś sam poczujesz błędy.
  • D4wid 28.05.2018
    Policzek w pozytywnym znaczeniu każdym razie.
  • Enchanteuse 28.05.2018
    Dawid, właśnie sęk leży w tym, że w podręcznikach od polskiego od zarypania jest patriotycznych tekstów. Chciałam Ci pokazać, że można inaczej. Stąd link do PJ Harvey. Jeśli ona Ci nie pasuje, to przeczytaj sobie "Ballady i romanse " Broniewskiego. Ale przeczytaj, wczuj się w tekst. Zauważ rożnicę. Przyjrzyj się atmosferze, jaka tam panuje.

    I odrzuć, zapomnij o tym co było w szkole. Patriotyczne teksty warto znać, ale już niekoniecznie się na nich wzorować.
  • Pan Buczybór 28.05.2018
    heh, coś na kształt "gdyby Mickiewicz wylądował na ulicy współczesnego miasta i częstował przypadkowe osoby słabymi wierszykami". Widać fascynację, ale forma, jak na ciebie, dość cienka. Potrafisz lepiej :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania