Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (45)

  • Anonim 02.11.2020
    Napisane bardzo dobrze z jednym wyjątkiem: potrzeba - nieba jest strasznie wyświechtanym rymem.
    A co do treści, brawo! Przeczytaj to imprezie rodzinnej ;) hihihi
    A poważniej to powiem tak: cóż, gdyby moda mówiła, że trzeba wierzyć w Boga, to byś takiego wiersza nie napisała.

    Pozdrawiam.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni, owszem, rym zużyty, niestety do wyrazu "nieba" nie ma ani dużo rymów, ani dobrych rymów, a gdy "niebo" potrzebne, to co zrobić? No trzeba użyć zużytego, i już ? Nie jest taki kiepski, bo składany.

    Chętnie bym wyrecytowała rodzinie, ale ona niepolskojęzyczna i guano zrozumie, przełożyć trudno, bo dziader albo dziaders to neologizm, poza tym cudzoziemcy kiepsko rozumieją sytuację polityczną i wyznaniową w Polsce. Dalsza rodzina polskojęzyczna jest mocno zateizowana, pewnikiem by zrozumieli, ale nie utrzymuję z nimi aż tak bliskich kontaktów, żeby im swoje satyryczne szpilki prezentować.

    Nie kieruję się modą, nie wykluczam istnienia Absolutu, jednak odrzucam religię i takie moje prawo. Satyra to nie moda, to przedstawianie w krzywym zwierciadle pewnych zjawisk i zachowań, a ja satyrę uprawiam od wielu lat i krzywym okiem spoglądam, i na lewo, i na prawo, na tym to polega.

    Dziękuję za komentarz ?
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    a ja myślę, że gdyby komuchy były nadal u władzy, to prawie wszyscy by wierzyli, takie proste zasady kierujące tym światem.
    Oczywiście, że masz prawo do wypowiadania swojej niewiary, ale tak samo ja mam prawo do wypowiadania swojej "antysatyry".
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni

    A dlaczego to ma być antysatyra? Bo kłóci się z Twoimi poglądami?

    Wyobraź sobie, że napisałam fraszkę na Urbana, jak na uszach lata, za co dostałam reprymendę od zwolennika Urbana. Do satyry się nie podchodzi personalnie, wrzuć na luz, nie deklarowałam niewiary.
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    źle zrozumiałaś moją wypowiedź. Ja chciałem napisać, że antysatyra jest moja, czyli moje trzy grosze przeciw Twojej satyrze. Wydaje mi się, że pisząc satyrę, musisz być przygotowana na słowa, które będą niezgodne z tym, co napisałaś.
    Ja jestem całkowicie wyluzowany. A że wypowiadam swoje trzy grosze, nie znaczy, że robię to na spinie.
    Dalej z kolei źle się wyraziłem, bo powinienem napisać "antyreligia", a nie "niewiara", mój błąd.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni

    Aha, to dobrze, że wciskasz swoje trzy grosze, na tym twórcza dyskusja polega ?

    To też nie jest antyreligia, wolnym człowiekiem jestem i wybrałam drogę, która mi odpowiada, a nie tę, którą wszyscy podążają.
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    tak w skrócie: gdybym nie widział w tej fraszce podążania za tłumem, nie zareagowałbym. Co nie znaczy, że nie mogłem się pomylić.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni

    To jest obserwacja pewnych zjawisk, wybuchła afera z Petru i Maderą, też o tym napisałam, obecnie w Polsce rozpierducha, dlatego też się odniosłam, bo jestem kobietą i nie podoba mi się dążność do zniewolenia kobiet, i tyle, a może aż tyle.

    Owszem, mogłeś się pomylić, bo obśmiewam różne zjawiska i zachowania, nie tylko prawckie.

    Też pozdrawiam ?
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    mnie to wali, czy najeżdżasz na prawackie czy lewackie. Zarówno jedno jak i drugie jest dla mnie "wrogie". Stąd mam opornik w awatarze - jestem przeciw temu rządowi, ale tez przeciw temu, co w większości jest wykrzykiwane na ulicach.
  • kigja 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    Skąd ta agresja u ciebie?
    Bo poniedziałek i musiałeś iść do roboty?

    Toczka w toczkę B.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    Nie najeżdżam, to jest satyra, a nie plucie jadem, nawet król musiał znosić przytyki Stańczyka. Tłum na ulicy rządzi się innymi prawami, też trzeba rozumieć.

    Wali Cię? To po huk komentujesz? Bardzo się Tobą rozczarowałam, Antoni, a Ty ponoć bogobojny?
    Rozumiesz teraz, dlaczego w tyle mam moherową religię?
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    tak, wali mnie czy to lewactwo czy prawactwo, ale nie wali mnie, że to "modne".
  • Anonim 02.11.2020
    Ja nie widzę w tym agresji, nie ma tu ani słowa obraźliwego, jedynie spokojne tłumaczenie.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    Nie znasz się na gatunkach literackich, brak Ci też dystansu jak tym, którzy obcinają głowy za karykaturę Mahometa.
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    ok, masz rację. Dziękuję.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    To też Ci napiszę w komentarzu, że wali mnie, to co piszesz.
  • kigja 02.11.2020
    Ale ja widzę.
  • Anonim 02.11.2020
    kigja
    jeden widzi jedno, drugi drugie.
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka, czasem, powtarzam: CZASEM nawet byłoby mi to na rękę - poważnie mówię...
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    Żeby walić Twoje teksty? Nie ma sprawy ?
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    ok, czekam na Twój kolejny tekst. I na walenie w basenie ;)
    Pozdrawiam.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    No, nie wiem, nie wiem, bo mnie nie tu dziadersi atakują, pomawiając o podążanie za modą, a przecież najlepsza satyra, to satyra aktualna i polityczna! Wystarczy sobie przypomnieć kabaret Tey i jego słynne - "Z tyłu sklepu" albo teksty i piosenki Pietrzaka:

    Dziewczyno z PRL-u

    https://www.youtube.com/watch?v=UGwXGdyiNqw

    Też pozdrawiam ?
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    może faktycznie przesadziłem, że to podążanie za modą. Ale tak mi to subiektywnie pachniało.
    Żeby nie było, sam jeszcze 10 lat temu też podążałem za modą, i teraz tego żałuję. I prawdopodobnie dlatego wiem, co to za syf ta cała moda. Grunt to słuchać samego siebie.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    A widzisz, a ja często pod prąd i pod górkę, a dziś z górki, bo słuchałam siebie.

    Udanego dzionka ?
  • Anonim 02.11.2020
    Szpilka
    może dlatego pierwszy raz Cię skrytykowałem ;) hihihi
    I teraz ciekawe, czy dlatego, że słuchałaś siebie, czy z górki ;) hihihi
    Nawzajem.
  • Szpilka 02.11.2020
    Antoni Grycuk

    I to, i to, no i dobrze w życiu mieć farta ?

    https://memy.jeja.pl/423752,bo-w-zyciu-trzeba-miec-farta.html
  • Narrator 02.11.2020
    Kilka minut zabrało mi rozpracować co znaczy słowo „dziaders”. Świetna satyra i jak wspomniałaś w odpowiedzi do A.G. nic tak nie ujawnia absurdu co pokazanie go w przesadzonych proporcjach. Co do rymowania słów to nie zgadzam się, że należy poszukiwać nowych kombinacji tylko po to, żeby się nie powtarzać. Wszystko jest powtórką, chodzi o to, żeby z tych samych elementów zbudować coś innego (jak w muzyce).

    Średnia ocena 3.0? Ktoś musi ciebie tutaj bardzo kochać i dał ci jedynkę, tchórzliwie, bez komentarza. To naprawdę smutne i zaczynam wątpić czy ten system ocen ma w ogóle sens.
  • Szpilka 02.11.2020
    Narrator, wiesz, kiedyś się stosowało rymy gramatyczne, dziś należy ich unikać, każda epoka ma jakieś wymagania.
    W klasyku rym jest bardzo ważny, winno się unikać oklepanych, jednak satyra to nie kunsztowny sonet, żeby się tak na rymach skupiać. Fakt, wszystko jest powtórką, dziś by stać się oryginalnym, trzeba nowe rymy wymyślić, a czy ja Tuwim w spódnicy? ?

    Gwiazdki to żaden miernik, lata tu troll, których wszystkich jedynkuje, nie ma się czym przejmować.

    Dzięki za świetna ?
  • Jacom JacaM 02.11.2020
    Dziadersi nie lubią być dziadersami, więc tłuką lustra, dla nich wszystkie są krzywe ?
  • Szpilka 02.11.2020
    Jacom

    Hahahahahaha, dobre, dobre i celne ?
  • Dekaos Dondi 02.11.2020
    Szpilko→Fajnie fraszki napisane. Takie zaiste konkretne.
    Jeno nazwa→''Dziadersi'' kojarzy mi się, z jakąś nazwą zespołu z lat 60 - tych.
    Jak np;→''Bitelsi''→ Jeno nieco starsi i bardziej obeznani w mykaniu na instrumentach.
    Szczególnie na organach... :))↔Pozdrawiam:)↔5
  • Szpilka 02.11.2020
    Dekaos, a mnie się skojarzyła ze swingersami, a dziadersi też sobie pogrywają, oj pogrywają.

    Dzięki za komentarz ?
  • kigja 02.11.2020
    Mnie słowo Dziadersi bardzo się podoba?

    I uważam, że satyrę masz opanowaną do perfekcji i tak samo, jak Zdzisław potrafisz w niewielu słowach przekazać sedno sprawy.
    Oboje jesteście Mistrzami małej formy, a to niełatwa sztuka.

    Brawo!
    ?
  • Szpilka 02.11.2020
    Kigja, mnie też się to słowo bardzo podoba, adekwatne. Dziękuję za uznanie ?
  • Lotos 02.11.2020
    Podoba się, ach ci dziadersi, zapewne wyjdzie z tego jakaś filozofia nihilistyczna "dziaderstwo" jak to było w Biesach Dostojewskiego "Szygalewszczyzna".
  • Szpilka 02.11.2020
    Lotos, wszystko jest możliwe, czas pokaże, dziękuję za wizytę ?
  • Pasja 02.11.2020
    Dziaderstwo coś jak Dulszczyzna. Brudy prać w domu, nie na ulicy.jedna sylaba, a taka elegancka w odbiorze ?
    Cóż więcej dodać. Satyra miodzio i nawet niedźwiedziowate dziaderstwo by nie pogardziło smakiem.
    Zaduszkowo pozdrawiam
  • Szpilka 02.11.2020
    Pasja, ano, dulszczyzna i zapiekła obrona dostaniego życia kosztem innych, a także przestarzałe poglądy, które nie przystają do współczesnych czasów i również stary dziad, który już powinien przejść na emeryturę, ale się do stołka przykleił i nie można go oderwać. Jedno słowo, a tyle znaczeń, zaś w niecenzuralnym - wy...laj tyle emocji i też ukrytych treści.

    Dziękuję za miodzio ?
  • Pan Buczybór 02.11.2020
    Dość sympatyczne, choć oczywiście temat sympatyczny nie jest. Przede wszystkim podoba mi się to słowotwórstwo - słówko trafne i dosadne. A fraszka jak to fraszka - trudno zepsuć przy pewnych umiejętnościach. Jedyne, co bym zmienił to tę wykropkowaną dupę, ale autocenzura też chyba ma tutaj jakiś swój wydźwięk
  • Szpilka 02.11.2020
    Pan Buczybór, skoro uważasz, że dupa nie powinna mieć kropek, to pewnikiem masz rację, zatem precz z kropkami na dupie! O! ?

    Dziękuję za podobanie ?
  • 00.00 03.11.2020
    Zabawnie i myślę, że tą satyrę można przełożyć nie tylko na jednego adresata. :)
  • Szpilka 03.11.2020
    Zerka, ano, można, dziękuję za wizytę ?
  • Naród musi poczuć władzę, w tym tkwi może część tajemnicy.

    "wydepcz kumplom szlak do nieba." - To kupuję najbardziej.
  • Szpilka 04.11.2020
    Yanko, może tak być, jak prawisz, dziękuję za wizytę ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szkoda, że usunęłaś ten wiersz niczym Dębski zdeformowany płód. Ale i tak daję ci maksymalną ocenę. Pozdrawiam 5 ????????❣????????❤

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania