w gruzach

nie

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Można się czepiać wykonania, ale dam ci 5 za wspomnienie prawdziwego patrioty i patriotyzmu.
  • Patriota 31.07.2021
    Dzięki Maurycy, on pochodził z Kresów, spod Dyneburga, i wzorem sienkiewiczowskiego bohatera, zaprzysiągł, że nie opuści fortecy żywy. Niemcy przysłali parlamentariusza strasząc rozstrzelaniem wziętych wcześniej do niewoli jeńców, więc musiał poddać bunkry. Zresztą nie miał innego wyjścia, brakowało amunicji i wszystkiego. Sam wysadził się w bunkrze dowodzenia ostatnim granatem po wyjściu ostatnich żołnierzy.
  • Patriota wiem :)
  • Jako wiersz patriotyczny może być, zwłaszcza ciekawa końcówka, ale poprawa środek gdyż jest kiczowaty. Pozdrawiam 4
  • Patriota 31.07.2021
    Dzięki, Marku, jak wiesz zawsze pracuję nad tekstem, uwzględniając też uwagi czytelników, prawdopodobnie masz racje, że druga strofa jest dość słaba, może nie nazwałbym tego w całości kiczem, ale dwa ostatnie wersy pod to podpadają.
    Dziękuję za uwagi, szkoda, że tylko czwórka.
    Pozdrawiam
  • Wertyt 31.07.2021
    Tradycyjnie u Ciebie kolejny wiersz pomnikowy. Major był człowiekiem honoru, teraz to zapomniane słowo. Wiatr kołyszący pogorzeliskiem mnie nie przeszkadza, jest rodzajem akceptowalnej metafory. Kilka razy widziałem dym i kurz tańczące z wiatrem nad spalenizną.
  • Patriota 31.07.2021
    Dzięki Wertusiu, przy różnorodnych odlotowych metaforach stosowanych w poezji ta moja jest stosunkowo nieinwazyjna i co ważne realna.
    Dzięki za komentarz, pozdrawiam.
  • laura123 31.07.2021
    jastrząb podniebny w nim nie wrona - ten wers mi się nie podoba, dokładnie wrona, trzeba by to zmienić. Reszta na tak!
  • Patriota 31.07.2021
    Lauro, akurat tym wersem nawiązałem do słynnej rozmowy między Wołodyjowskim, a Zagłobą z wersji telewizyjnej "Przygód pana Michała", gdy Zagłoba pyta Michała, czy generał Podolski, który na kamieńcu Podolskim siedzi, to orzeł czy wrona, w kontekście możliwości obrony twierdzy przed Turkami.
  • Szpilka 02.08.2021
    Ten wiersz jest dowodem na to, że można nauczyć się warsztatu, pisać wiersze, ale są one tak mechaniczne, takie bez uczuć, że aż to poraża i nie mam na myśli tematyki. I jedno co rwie mi się na usta, to apel, żeby nikt nie pisał bez weny, bo wtedy takie potworki wychodzą. Przygnębiające.

    laura123

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania