...

...

Średnia ocena: 2.5  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (158)

  • rozwiazanie dwa lata temu
    Życie poety w poezji i prozie, ładny wiersz.5. Pozdrawiam ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję Rozwiązanie.
    Pozdrawiam również?
  • Wrotycz dwa lata temu
    Pointa czego dotyczy? Wydanego żalu, czy wydanego marginesu?

    "żalem za brak skrzydeł

    choćby na marginesie
    wydanym drukiem za nocne zmiany
    na zmywaku"

    Hm. Żalem wydanym drukiem?
    Marginesie wydanym drukiem?

    Widzę to tak, jeśli rzeczywiście pointa dotyczy opcji self pub.

    słowa jak zapałki
    wystarczy iskra żeby zapalić
    bez podziału na mniejszy ból albo zrozumienie
    więc jesteśmy niczym pochodnie

    na językach ona i on
    w rozbujanych zapatrzeniach
    w kartkach zapisanych do połowy

    żalem bo brak
    (choćby na marginesie)
    tych skrzydeł w druku

    wydanym za nocne zmiany
    na zmywaku

    ____________

    Jest lepiej niż poprzednio, bo pula rekwizytów powiązana tematem. O ile oczywiście dobrze odczytałam : )
    A co drażni... przeskok z podmiotu zbiorowego (jesteśmy) - którego częścią z konieczności jest podmiot mówiący - na ni stąd ni zowąd wyizolowaną parę (ona i on). Dlaczego?
    Nie ma uzasadnienia.
  • MartynaM dwa lata temu
    Wrotycz a jesteśmy to tylko ja albo tylko on? Razem już nie jesteśmy, jako ona i on... ciekawe rozważania muszę przyznać.
  • Wrotycz dwa lata temu
    Jesteśmy jest orzeczeniem nieokreślonym liczbowo. I tak to odczytałam.
    Zbiór poetów na przykład.
  • MartynaM dwa lata temu
    Wrotycz czy dzisiaj sobota, czy już nadprogramowo się udzielasz?

    Tu, w sumie, do wielu rzeczy można się doczepic, jakoś nie weszlas na wyżyny, chyba po łebkach odczytalas?
  • Wrotycz dwa lata temu
    Zmieniając układ, przestawiając frazy... doczepiłam się.
    Bo gdzie będzie/jest koniec poezji?

    "Koniec poezji winien być niegramatyczny" - Rafał Wojaczek
  • MartynaM dwa lata temu
    A teraz jest gramatyczny, tak?
  • sweeper dwa lata temu
    Puenta zupełnie od czapy, w systemie kapitalistycznym nie ma stanowiska na zmywaku, gdyż zmywak obsługiwany jest przez całą załogę zatrudnioną w kuchni, zmywak, czyli maszyna:

    https://probox.pl/kategoria-produktu/415/zmywarki-gastronomiczne-i-przemyslowe-do-naczyn

    A jak w małej knajpce maszyny nie ma? To zmywają pomocnicy kucharza, którzy też gotują samodzielnie.

    Ponadto w nocy nikt nie pracuje i nie gotuje posiłków, szef kuchi ogłasza fajrant zazwyczaj o 22 lub 23.

    W małych knajpkach jedna osoba stoi za barem i wydaje posiłki, jak i zanosi do stolika, nie ma ukrytego bezrobocia - 3 osoby na jedno miejsce pracy.
  • MartynaM dwa lata temu
    Chcesz mi powiedzieć, że nie ma całodobowych restauracji, a od kiedy to znikły z powierzcni ziemi? Jakiś kataklizm, o którym nie wiem?
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Online pewnie są, obiadów nie gotuje się w nocy, w nocy się śpi, no chyba że sylwester.
    Ugotowany posiłek można podgrzewać maksymalnie dwie godziny, po dwóch godzinach nadaje się do wyrzucenia, no i gdzie są ci nocni goście? Zazwyczaj piją, a nie obiady jedzą.
  • MartynaM dwa lata temu
    sweeper, dziwne rzeczy piszesz.... na wsiach może i nie ma, ale w miastach tętni życie... zamiast pisać bzdety, skup się na tym wyszywaniu i innych robotkach ręcznych.

    Będzie z korzyścią, przede wszystkim, dla twojej ignorancji.
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Pokaż reastaurację w sieci, która wydaje gorące posiłki po 24 godzinie, ignorantką to ty jesteś, nie masz pojęcia o technologii produkcji żywności, przechowwaniu i EKONOMII!
  • sweeper dwa lata temu
    Żeby to wiedzieć, trzeba w świecie bywać, a nie gnić na portalu i pierdamony wypisywać.

    Znów wielka połetka krytycznych uwag nie potrafi znieść? To niech te dzieła zakichane w szufladzie trzyma!
  • MartynaM dwa lata temu
    sweeper, spr sobie w sieci listę otwartych w nocy restauracji... ty chyba z komuny jakieś wspomnienia przechowujesz. Zabawne nawet...
  • MartynaM dwa lata temu
    sweeper ty nie potrafisz uwag pisać, zresztą na to trzeba mieć jakąś wiedzę, a ty nawet nie wiesz, że w nocy można zjeść i wypić... cieniutko!
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Gdzie, pokaż, w której w nocny można zjeść obiad, nie ma takich, bo to się nie opłaca!
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Właśnie, doucz się, poniżej odpowiedź:

    https://natemat.pl/240093,warszawa-dlaczego-restauracje-sa-tak-szybko-zamykane-godziny-pracy
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, ty jesteś wybitnie ograniczona. Widać, że wiedza jedynie z neta, a i jeszcze słabo wyszukana... nie wiem, śmiać się nad tym czy płakać?

    W Wa-wie w nocy nigdzie nie zjesz... to ci rewelacja!
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    No pokaż linki knajp, w których można zjeść gorący posiłek w nocy. Nie znalazłaś? Odgrzewana pizza albo burger to fast food, a nie obiad.

    Żadna rewelacja, że jesteś beznadziejnie głupia, wiem o tym od dawna ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, w każdym dużym mieście, o każdej porze można coś zjeść... nie bywasz widocznie. Trzeba ci zwiedzać trochę... bo z tej wsi, to niewiele widać.

    Możesz z dziesięciu kont stawiać mi jedynki, obchodzi mnie to tyle, co wczorajsza kolacja... ale każdy powód, nawet najgłupsze, a może im glupszy, tym dla ciebie lepszy.

    A teraz idź powlazic innym w cztery litery, lubię patrzeć jak wylażą z ciebie, komentarze z d**y...
  • MartynaM dwa lata temu
    najgłupszy*
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Nie coś, tylko OBIAD! Bo napisałaś o pracy na zmywaku, do wydawanie przekąsek niepotrzeby jest zmywak!

    No i gdzie linki? Nie potrafisz udowodnić swojej tezy? No nie potrafisz, za durna jesteś, potrafisz tylko łżeć i userów obrażać.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, kto z miasta, ten wie i zna, a wiocha, niech szuka w necie...???
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Masz, restauracja Dubrovnik w Berlinie, czas zamknięcia: 22 godzina!

    https://www.restaurant-dubrovnik-berlin-zehlendorf.de/
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    ty z Lublina? A jak się ma Lublin do Berlina, wiochmenko?
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Środku od kapusty, stolik się zamawia online, jadasz burgery z przydrożnych bud, to masz stały dostęp ?
  • EllVik dwa lata temu
    https://piankaztanka.pl/
    Całodobowa restauracja, 2 minuty szukania w necie ?
  • MartynaM dwa lata temu
    A co mnie Berlin obchodzi?

    Z lublina nie znaczy że w lublinie pracuję... mogę gdzie chcę.

    Co za ciemnogród... wyjechało to do tych Szwabow, z jakiejś wiochy, bo ani to kultury nie zna, ani wychowane na poziomie... i lata z tymi komentarzami, jak zaczadzona.

    A wstyd to już całkiem zatracilo, durne do potęgi.
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Trollico, wytrzyj pianę z gęby, bo znowu się z bezsilności zaplułaś, hahahaha i kompletną idiotkę z siebie zrobiłaś, jak zwykle zresztą ?

    iĆ zapalić oczy na krzyk i zjeść obiad w nocy, w restauracji, hahahahahaha, co za środek od kapusty ???
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, takiej "idiotki" jak ty, to nikt tu z siebie nie robi. Jesteś najlepsza.

    Ale dobrze ci idzie, nie przerywaj... ?
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Pokaż linki knajp, wiochmenko, hahahahaha. Nie pomogła metoda Goebbelsa? Chciałaś wmówić, że w restauracjach jada się obiady w nocy? A tu zonk, bo się nie jada ???
  • sweeper dwa lata temu
    Na zmywaku też się w nocy nie pracuje, wiochmenko ???
  • MartynaM dwa lata temu
    Dalej swoje... i nie przetlumaczy.

    Uczepilo się jak rzep, co w połączeniu z niewiedzą, wypada komicznie, ale co można poradzić, że w nocy nie można jeść w restauracji, bo Szpila nie pozwala... i już!

    ???
  • EllVik dwa lata temu
    Wyślij link, a i tak nie wierzy xd
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Hahahahaha, no mnie to śmieszy, gdy ktoś tak publicznie w zaparte idzie, a może pracowałaś w nocy na zmywaku? Hahahahahaha ???
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    Do 24 godziny otwarta.
  • MartynaM dwa lata temu
    EllVik, bo to ciemnogród. Restauracje, bary... wszędzie gdzieś można zjeść, ale w Berlinie nie można, a jak tam nie można, to nigdzie.

    Zresztą nie wierzę, że w Berlinie się nie da w nocy zjeść... to aż śmieszne!
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    Zoomerko, nauczcie się czytać ze zrozumieniem.

    Restauracja w Warszawie


    Godziny otwarcia:
    Pon. – Ndz.: 12:00 – 24:00

    Rezerwacja:
    +48 579 759 138
    info@piankaztanka.pl
  • EllVik dwa lata temu
    Naucz się czytać... całodobowa. 24h. A nie do 24...
  • sweeper dwa lata temu
    MartynaM

    Kołku, ty też sie nauczyć czytać i nie podpieraj się zoomerką, bo ona wszystko wie z Wikipedii:

    Restauracja w Warszawie


    Godziny otwarcia:
    Pon. – Ndz.: 12:00 – 24:00

    Rezerwacja:
    +48 579 759 138
    info@piankaztanka.pl
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper no, podałaś restaurację niżej, a wyżej przy ul. Zgoda 12 zignorowałaś, brawo XD
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    To idź tam zjeść o drugiej w nocy.
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper za daleko xD zresztą chciałaś tylko link, masz link, jest jak byk napisane 24h, całodobowa, a ty swoje i tak XD gratuluję
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    A w ogóle to wy..j, trollico. Rodziców zmarłych mi oplułaś i przyszłaś tu zagadywać.
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper to przyznaj się do braku racji albo przemilcz sprawę, a nie brniesz dalej ?
  • MartynaM dwa lata temu
    EllVik, nie warto nawet odpisywać temu czemuś, to z jakiejś zapyzialej wsi być musi, bo ze wsi normalnej ludzie mają szersze horyzonty, a to jedynie ciasne ramy i ani kroku dalej...
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    Byłaś tam w nocy, wiesz, co serwują, burgera?
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper istnieje coś takiego jak menu.
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    No jest fast food - burger i pizza, to ma być obiad?
  • sweeper dwa lata temu
    i frytki nieśmiertelne!
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper no, wygodnie jest Ci na pewno ignorować gnocchi, miskę krewetek, salatki, tatar makarony...
  • sweeper dwa lata temu
    pita, tacos, aleś urwał mać znalazła!
  • EllVik dwa lata temu
    Tatar, makarony* zgubiłam przecinek
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    Kopytka? Krewetki to przystawka, kopytka zaś mogą być mrożone, wystarczy w mikrofali odgrzać, jaka to restauracja serwująca dania obiadowe?
  • EllVik dwa lata temu
    Zresztą jeśli ktoś ma ochotę zjeść tam burgera lub pizzę o 2 w nocy, to co Ci do tego? O ile wiem, nie jest to niezgodne z prawem.
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    Chrzanisz nie na temat, doczytaj sobie, potem głos zabieraj. Mowa była o restauracji, a nie o fast foodach.
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper czyli burger be, pizza be, dania obiadowe be... XD moze sprawdźmy definicję restauracji
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/restauracja.html
    Ale jak to nie ma nic na temat posiłków jakie mogą lub nie mogą być w restauracji? ?
    Idź się kłócić z ekspertami od języka polskiego ?
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    głupiaś niemiłosiernie, chodzi o technologię produkcji żywności i o reżim higieniczno-żywieniowy, inaczej funkcjonuje bar fast food, inaczej restauracja gotująca świeże potrawy, dobra, iĆ już, bo twoja głupota jest strasznie nużąca.
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper taaaaaa, a normy sanitarne są lepiej przestrzegane w Mc'Donaldzie niż w pięciogwiazdkowych restauracjach, nie według mnie, a według ludzi, którzy pracowali i tu i tu xD polecam się lepiej zapoznać z tematem, zanim znowu zaczniesz przyczepiać się do kogoś niesłusznie.
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    O przechowywaniu gotowych potraw i terminie przydatności do spożycia w restauracji słyszała? To niech książkę przeczyta, Wikipedia to za mało. W Macu jest żywność mrożona! W restauracji świeża!
  • EllVik dwa lata temu
    Ta, jakby w każdej restauracji była świeża XD akurat kiedyś pracowałam dorywczo na zmywaku w restauracji i mało co było tam świeże, ale co ja tam wiem xd
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    Nie rozumiesz, o czym ja mówię, restauracje często muszą wyrzucać potrawy ze względu na reżim -higieniczno żywnościowy sałatki po kilku godzinach lądują w koszu. Mac ma mrożone i nie musi się martwić, smażą na bieżąco, zrozumiałaś w końcu? Chodzi o KOSZTA! Ekonomia, rozumiesz?
  • MartynaM dwa lata temu
    Bylam ostatnio w gruzinskiej restauracji. Robią wszystko wg zamówienia. Trzeba trochę poczekać, bo do każdego podchodzą indywidualnie i robią można powiedzieć "na oczach"

    Restauracje dzisiaj, to nie to samo co było ileś lat temu... to raz, a dwa to nie wszyscy w nocy śpią, fajnie czasami wyskoczyć ze znajomymi.

    Poza tym wiersz zupelnie o czym innym niż znajomość podstaw żywieniowych.
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper ta, restauracje na pewno nie mrożą xD
  • MartynaM dwa lata temu
    EllVik, widać to dokładnie w *kuchennych rewolucjach*
  • sweeper dwa lata temu
    EllVik

    surówkę z pomidorów albo z sałaty mrożą, niebo w gębie, polecam!
  • EllVik dwa lata temu
    sweeper jak lubisz, to smacznego, ja tam wolę zjeść w domu lub w green it
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    https://www.olx.pl/oferta/praca/zatrudnie-zmywak-pomoc-kuchenna-CID4-IDRmite.html
  • sweeper dwa lata temu
    Aha, masz lacza za nieumiejętność przyjęcia krytycznych uwag, od dziś masz zawsze ode mnie lacza za niewyparzoną gębę też i niewyobrażalną głupotę. PoŁetka się znalazła, hahaahahah, no strasznie durna ?
  • Narrator dwa lata temu
    W Sydney, mieście ponad pięć milionów mieszkańców, większość restauracji zamykają o 10 PM, niektóre są czynne do 11 PM, rzadko do północy, chyba że jakiś burdel na Kings Cross, a i tam nie sądzę, żeby serwowali gościom gorące posiłki do łóżka.

    Jedynym wyjątkiem jest kasyno The Star Sydney gdzie można żreć na okrągło, 24 godziny na dobę, ale nie przypuszczam, żeby kucharze pracowali całą noc, więc chyba odgrzewają w mikrofalówce.

    Niestety czasy szalonych paryskich nocy minęły dawno temu. Policja kontroluje centrum miasta w późnych godzinach i zwija zabawowy element na miejscu. ?
  • sweeper dwa lata temu
    Narrator

    No u mnie też porządne restauracje pozamykane i miasto z prawie 1.5 milionami mieszkańców, no ale cóż, są tu ludzie, którzy w nocy jadają świetne obiady w świetnych restauracjach, szczęściarze ?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Co kraj, to obyczaj.
    https://www.pyszne.pl/jedzenie-24h
    Zachodnia cywilizacja zmierza w kierunku państwa policyjnego i mają ku temu powody. Po prostu nie jest tam tak bezpiecznie jak w "zaściankowej" Polsce:)
  • MartynaM dwa lata temu
    Józefie, ta wscieklizna nie ma nic wspólnego z otwartymi w nocy restauracjami, gdyby tego zmywaka zabrakło, to do czegoś innego by się przyczepila i piszczala.
    Ma fazę na ośmieszanie siebie i nie ma co przeszkadzać...

    Dzięki za komentarze.
    Pozdrawiam
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    te, znowu gębę dorabiasz za prawdę? nie napisałam jak ty, że to wysryw, ale teraz będę, bo co tu wysrywami będziesz portal zaśmiecać ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, szalej, szalej... miło popatrzeć jak się gotujesz.
    No i zajęcie masz, wierszy pisać nie umiesz, to chociaż wariackie komentarze...?
  • MartynaM dwa lata temu
    W wa - wie, na szczęście, nie ma tego talatajstwa, które sobie Szwaby wzięli i teraz, po zmroku, boją się z chałup wychodzić... taki wybór!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    "t(...) Tego talatajstwa, które sobie Szwaby wzięli i teraz, po zmroku, boją się z chałup wychodzić..." - Germanii sami są największa hołota. Ja się zdziwię, tym Arabom i Turkom, że tam wyjadają. Biedacy niewiedzą, co to za miejsce i naród.
  • sweeper dwa lata temu
    Marek

    Ty też nienawistnik ? A skąd wiesz, że hołota? A wiesz, że na klatce schodowej zostawia się paczki i nikt nie kradnie, w Polsce nie da rady, bo zaraz ktoś przywłaszczy.

    Marek, strasznie się Tobą rozczarowałam ?
  • sweeper dwa lata temu
    Marek

    wyjadają? żyją na koszt społeczeństwa, zwykłe pasożyty, ale takie bogobojne, z Bogiem na ustach po socjal.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    sweeper W Warszawie nie ma gorszy turystów nic Niemcy. Może z wyjątkiem Rosjan i Ukraińców. Te trójki zawsze robią burdy.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    "(...) żyją na koszt społeczeństwa, zwykłe pasożyty" - Kto jest winny, ten co daje, czy ten co bierze?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Ten co w Boga wierzy, system socjalny jest dla ludzi, którym się w życiu noga powinie, opiera się na społecznej solidarności, nie na kiju i marchewce.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    To cały naród nazywasz hołotą, bo jacyś niewydarzeni turyści nie potrafią się zachować? To to samo, jak powiedzieć, że każdy Polak to złodziej i pijak, a taką mamy opinię w świecie, niestety ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Źle mnie zrozumiałaś; nigdzie nie pisałem, że cały naród. Mam przecież powinowatych Niemców. Chodziło mi, tylko że żadni turyści nie zachowują się gorzej nic Niemcy, ale innych to pouczają. Z resztą sama przyznałaś, jak nasz nazywają.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka jak się ludziom rozdaje to potem mamy takie niepracujące pokolenia. Myśleli, że imigranci, będą za nich zasuwać jak niewolnicy, a migranci cwani, też ten socjal wzięli, i teraz jest problem.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Na kogo zasuwać, jak to nieczytate i niepisate? no w cywilizacji trzeba coś robic albo się uczyć, albo pracować. Nikt ich na siłę do Niemiec nie zapędzil, a jak się dostaje gościnę w obcym kraju, to trzeba się przystosować do standardów tubylców, a nie pasożytować. Jakoś Polacy i inne nacje pracują i płacą podatki, tylko z wyznawcami Allaha problem.

    Mykam na mecz, ciao ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Przecież Niemcy sami wprowadzani programy ściągania imigrantów i obiecywania im złotych gór. A jak destabilizowało ich państwa, to Niemcy przyklaskiwały, z resztą teraz też to robią. Co do czytanie i pisanie, w Polsce prywatne szkoły przyjmują migrantów bez czesnego, a w Niemczech prawo zabrania ogólnie przyjmowania ich. Po po 10-tym roku życia, to tylko do zawoduwy. Jak się kogoś nie stłałci to potem, trudno potem mieć pretensje, że nie kumaty. Miłego meczu; komu kibicujesz?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Przecież to kraj otwarty na emigrację, każdy z krajów UE/EOG/Szwajcarii może wjechać i pracować, w innym przypadku potrzebna jest wiza.
    Każdy kto opanuje język, może pracować w swoim zawodzie, nie ma tu żadnych złotych gór, czyste realia, kiedyś trzeba było robić nostryfikację dyplomu /kraje komunistyczne/, dziś nie trzeba.

    Masz jakieś fałszywe informacje, edukacja państwowa jest bezpłatna, jest system kształcenia wieczorowego, jeśli ktoś chce się uczyć, zdobędzie w miarę dobre wykształcenie wyższe bez dużych nakładów finansowych. Szkoły prywatne to inna kategoria, trzeba mieć na nią pieniądze, nie wszyscy Niemcy dysponują gotówką, żeby prywatnie kształcić swoje latorośle. Nie wszyscy Niemcy są bogaci, tu pieniądze nie rosną na drzewach, ci, co coś mają, dorabiali się latami i pokoleniami.

    Fachowiec w Niemczech to pan! Przede wszystkim robotnika się szanuje i docenia jego pracę i umiejętności. Fachowca stać na auto, urlop i wynajem mieszkania.

    Słyszałeś, co się w niemieckich podstawówkach dzieje przez emigrantów, którzy w ogóle nie chcą się uczyć i nawet podstawówki nie kończą? Słyszałeś, że obniża się poziom, żeby tylko emigranci podołali i na nic się to zdaje?

    A tu masz darmowy kurs niemieckiego, od zawsze powtarzam, że kto się chce uczyć, ten źródło wiedzy znajdzie darmo:

    https://learngerman.dw.com/de/deutsch-lernen-neu/s-9095

    Kibicowałam USA i wygrali ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka mam (dalszych) siostrzeńców w szkole Niemieckiej, i lepszego źródła nie potrzebuję. To system bardzo szybkie segregowania uczniów. W Polsce każdy ma prawo się uczyć, że chce, nawet największy głąb. Nie twierdzę, że tutaj też nie ma przegięcia, ale trzeba wyśrodkować.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Nom, a potem same środki od kapusty, które języków obcych nie znają po licencjatach, po których dobrej pracy się nie dostanie, bo się wiedzy nie ma. W Wielkiej Brytanii nasze licencjaty to tylko pomaturalne. Ty masz siostrzeńców, a ja tu mieszkam i mam znajomków, których dzieci się wykształciły w systemie niemieckim.

    Tu masz uniwersytet online:

    https://www.deutschland.de/pl/topic/wiedza/kierunki-studiow-online-studia-wirtualne-w-niemczech

    Aha, w Niemczech głąb na uniwersytet się nie dostanie, wielu studiuje w Austrii, bo tam ciut łatwiej dostać się na uczelnię.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka W Polsce pojechano z tymi fabrykami magistrów, ale ten Niemiecki z czteroletnią (zaczynaną od 6 roku życia) też jest głupi. Trzeba odrzucić wszystkie strojności.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    A tu się zgadzam, że skrajności nie są dobre, ale jak się dzieciak uczyć nie chce, to niech uczy się zawodu, przecież po zdobyciu zawodu można zrobić maturę i studiować, nikt nikomu drogi do edukacji nie zamyka ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Dla niektórych lepszy jest zawód, ale dziesięć lat to za wcześnie żeby podjąć decyzję. W tedy każdy dzieciak chce być aktorem. Ja mam dysleksję i zapewne w kraju nad Odrą, wiele bym nie osiągnął.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    No tak, ale potencjał intelektualny albo lenistwo można już u dzieciaka rozpoznać, w kapitaliźmie nie ma lekko, to walka o dobre miejsce w życiu, walki uczy się już od przedszkola. My zaś nawet nie jesteśmy przyzwyczajeni do takiego sposobu myślenia, a co dopiero postępowania.

    Chyba są uczelnie, które przyjmują z dysklesją, matematyk np. nie potrzebuje dużo pisać ?

    Ciao i udanego dzionka ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Statystyki w Polsce pokazują, że nie ma korelacji między wynikami nauki w nauczaniu początkowym, a na studiach. Często dzieciaki, które szybko nauczą się czytać, potem stoją w miejscu. Dlatego etap selekcji musi być późniejszy.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Ciekawa gra słów na wstępnie. Ogólnie wiersz mi się podoba. Do problemu pracy na zmywaku nie będę się odnosił, gdyż, nie ma on znaczeniu przy ocenie tego utworu. Pozdrawiam 5
  • MartynaM dwa lata temu
    No nie wiem, jak możesz nie poruszyć tak istotnego problemu, toż to kwestia życia i śmierci... jednak raz mogę Ci darować.?

    Dzięki za komentarz
    Pozdrawiam również
  • Szpilka dwa lata temu
    Lizus!
  • MartynaM dwa lata temu
    Widzisz, teraz "wścieklizna" będzie znowu szaleć, oj naraziłeś się awanturnicy...
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    wszystko jedno co, byle chwalba, c'nie? a on chwali, bo się ciebie boi, jeszcze mu napiszesz pod opowiadankiem - wysryw albo sraczka ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, to dla ciebie rezerwuję, przy tych "dupnych" tematach, bez których żyć nie umiesz... ale chyba wszyscy widzą jak żeś wyglodniala...?
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    a twoja sraczka i wysryw, to pewnie do nosa nawiązują czy może do ucha, hahahaahahhahaha
  • Szpilka dwa lata temu
    hahahahaha, bezdomna noskiem defekuje, taka śliczna liryczna ???
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, jedynie do twoich czterech liter w tej jakże wymeczonej "twórczości"?
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    hahahaha, twoja niewymęczona - zapalać oczy na krzyk, hahahaha, no takiego kadłubka słownego to trudno wymyślić, musiałaś długo siedzieć nad tym wysrywem ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, tyle co ty, to nikt nie siedzi... co widać, słychać i czuć...?
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    ty dłużej, bo twoje wysrywy z noska ???
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, a twoje z czterech liter???
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    czyli prosto, szybko i celnie, c'nie? też byś tak chciała, ale nie UMISZ ???
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Dziewczyny dajcie spokój. Ta kłótnia nie służy żadnej z was, anii portalowi.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, ty nic nie umiesz... prosty wiersz ciebie przerasta, chociaż piszesz go miesiąc, a satyrki, jak wiemy tylko z czterech liter i o czterech literach, ale może jak będziesz głośno o tej swojej wielkości piszczala, to jakichś matolkow przekonasz... kto mądry, tylko się pośmieje.?
  • MartynaM dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, a czy ja ją zaczepiam?

    Jak zaczadzona gania za każdą moją publikacja i każdym komentarzem... zwyczajnie oszalała.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    tak, Marku, szczególnie gdy się innym zaleca, jak powinni postępować, a sememu jest się zwykłą świnią w ludzkim przebraniu:

    MartynaM tydzień temu
    Właśnie o to mi chodziło. Z szacunku dla drugiego człowieka trzeba pisać prawdę, bo co po tym że na zaprzyjaźnionym portalu, będą się ludzie chwalić jak durnie, kiedy zaniosą to gdzieś dalej i okaże się to plewami. Wtedy co? Złość, upokorzenie, wstyd?

    Przecież nawet jak są błędy, wszystko można poprawić, tym bardziej kiedy ktoś podpowie, bo często coś nam umyka przez emocje, które towarzyszą przy pisaniu.
    Nie wstyd poprawiać, ale już wstyd udawać że nie ma problemu, znaleźć kilka osób pochwalić ich, żeby z tym samym przyszli i wtedy zacząć nagonkę na kogoś, kto prawdę napisał lecz wyjątkowo niewygodną, bo krytyczną. A przecież nic tak nie uczy jak krytyka właśnie.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    już się tak nie błaźnij, przeczytaj SE swoje dzieło, jest się z czego pośmiać, hahahahaahah, ale literackie guano ???

    MartynaM 21 min. temu
    Jest poetką na portalach,
    tak jej napisali,
    po tym gdy ich wychwalała ,
    to miodem oddali.

    Uwìerzyla bez problemu,
    w siebie zapatrzona.
    No i teraz zwariowała,
    po krytyce kona.

    Wypisuje jakieś bzdety,
    śmieje się jak głupia.
    Ale tego nauczona,
    że idzie po trupach.

    Byle tylko wyżebrała,
    jakieś miłe słowa,
    pod kolejną wypociną,
    gdzie rozum się chowa...?
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    nie trolluj, ADWENT mamy, ty grzesznico zatwardziała! napisałam zwykły komentarz i sraczki dostałaś, bo to nie CHWALBA! gówno dostaniesz ode mnie, a nie chwalbę, ty kołtunie zakłamany!
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, no i czego z tego nie rozumiesz?
    Pewnie wszystkiego, bo na poezji znasz się, jak świnka na gwiazdach... metafora nie rozumiesz jej, wejść w nią nie potrafisz... jedynie prościzna i to źle napisana, dociera do twoich zwojów, bo przynajmniej wiesz o co chodzi...

    No, i ten wierszyczek będziesz przytaczac, bo na konkurs pisany...???
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, na twojej chwalbie, to tylko przyglupom może zależeć.
    Ja mam gdzieś zdanie matolka. Proste chyba.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    ten wierszyczek świadczy, że jesteś twórcze NIC, wczoraj zaś o fraszkach mUndrością błysnęłaś.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    tobie zależy, aż sraczki dostajesz ze szczęścia, gdy ktoś pochwali, kołtun!

    dobra, bezdomna, dość na dziś, ty jako walkoń możesz tu pytlować cały dzień, a ja mam ważne rzeczy do zrobienia.

    ciao, bezdomna i bezchłopna ???
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, ten wierszyczek, to jedynie kpina z ciebie... prosta, żebyś pojęła, ale i tak nie zrozumiałaś...???

    A co z fraszkami? Że mi się obyczajowki zwiazane z czterema literami zwiazane nie podobają? Ano nie, bo prostackie.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    blabla, satyryczne beztalencie jesteś i z zawiści opluwasz innych, ty polski kołtunie!
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, to ty dostawalas szczęścia za każdy pozytywny wpis, a za moj negatywny, bzika dostałaś i usunęłas te "dzieła wybitne" i się tu biegunkujesz od tamtej pory.

    A ileś się musiala innych nachwalic za komentarzyk pochlebny...
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, twoje satyry, to największe, prymitywne i prostackie dno, jakie przeczytalam na portalach. Jedynie Zdzislaw czasami też też poziom łapie, reszta ludzi z klasą pisze. Z klasą, o ktorej ty pojęcia nawet nie masz.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    twoje to były wysrywy, a nie komentarze, można poczytać, jak chrzanisz bez sensu o maskalikach, noga stołowa jesteś, jeśli chodzi o satyrę.

    a teraz mi tyłka więcej nie zawracaj, że też do mnie sie zawsze jakaś beznadziejnie glupia baba przypieprzy.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    sraczki dostalaś za prawdę? bardzo mnie to cieszy, tylko całego portali nie zasraj ????
  • Szpilka dwa lata temu
    *portalu
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, ty zobacz jak Trzy Cztery porusza się w satyrze, ma wyczucie i klasę. A ty się ucz!
    Bo zielonego pojęcia nie masz, a wyczucia zero!
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    socjopatko, przecież jej pisanie też krytykowałaś, a do pięt jej nie dorastasz, ty albo masz zaYopa, albo totalną sklerozę i własnych łgarstw już nie pamiętasz. zapisuj sobie, stara krętaczko!
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, akurat ją chwalilam za satyrę, co pewnie potwierdzi. Napisałam, że chociaż nie lubię satyry i to w głównej mierze przez ciebie, to właśnie ona pisze z klasą.

    Tak więc nie poszlo ci klamstwo.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    odwal się, wałkoniu, niektórzy ludzie pracują, a nie bąki zbijają całymi dniami. poza tym, piertolca już dostałaś od wirtualu.

    a kto krytykował jej wiersze, że to nie wiersze, bo metafor nie ma? Ernest bardzo wulgarnie pisał i uważałaś, że świetne i co, kołtunie?

    osoba, która satyry nie potrafi pisać, nie zna się na niej, robi tu za krytyka, czy ty czytasz, co wypisujesz, czy zayop już całkiem rozum ci zmącił?
  • Szpilka dwa lata temu
    Trzy Cztery też ma limeryki z wulgaryzmami! jej wulgaryzmy są klasowe, a moje nie? widzisz, krętaczko, jak we własne sidła wpadłaś?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, ty nie piszesz satyry, ty piszesz *zenadę*

    A Ernest niektóre opowiadania miał dobre, a niektóre słabe.

    Z wulgaryzmami, ale z wyczuciem... ty nie masz w ogóle wyczucia i to jest tragedia.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    napisz lepsze, po co tu pyskujesz od godziny? pokaż świetne limeryki i moskaliki, udowodnij, że masz świetne pióro satyryczne, a jeśli nie potrafisz, to zwyczajnie stul pysk, że się tak dosadnie wyrażę.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, nie muszę pisać, żeby różnicę dostrzec. Ty prostackie masz podejście i piszesz jak chłop od pluga oderwany. Trzy Cztery natomiast pisze, jak ktoś obeznany z poezją. Ma wyczucie i nie pozwala sobie na prostactwo.

    Zamiast tracić czas na obronę czegoś, czego obronić się nie da, czytaj Trzy Cztery i ucz się.
    Może przy którymś czytaniu zrozumiesz swój błąd i prymitywizm.
    I może zaczniesz pisać trochę lepiej, czego życzę.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    no za durna jesteś na satyrę, nazwijmy rzeczy po imieniu, do tego jakaś ułomna, bo już wielu ci klarowało, na czym polega satyra rubaszna, Trzy Cztery też, a ty dalej nie rozumiesz.

    a ja ci życzę dobrego lekarza, żeby odpowiednie leki dobrał do twojego zayopa ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpilka, rubaszna a prostacka - no jest, moze niewielka, ale jest różnica. Ty piszesz tak, jak nawet mężczyźnie nie przystoi, a ty jeszcze zadowolona z siebie, chociaż żenada plynie nie strumieniem, ale wartką rzeką... i tu właśnie widać dokładnie brak tego wyczucia, które powoduje, że wystawiasz się na śmieszność.

    Trzy Cztery tego nie robi. Ale to zależy od klasy piszącego. Prymityw nie pojmie nawet różnicy.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    prostackie podejście? czy ty wiesz, głupia kobieto, co wypisujesz? przecież ty nawet matury nie masz i śmiesz tu o prostactwie perorować? kto tu prostak niewykształcony?

    weź tabletkę, bo zaczynasz gwiazdorzyć.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    kołku, prostackie to nieporadne, pokaż, w którym miejscu moje fraszki są nieporadne. znowu napierdziałaś trollicznych bzdur, że tylko usiąść i zapłakać nad twoją głupotą.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, twoja wiedza jest porażająca...???

    No i jak nie masz pojęcia o moim wykształceniu, tak nie masz pojęcia o tym wyczuciu przy pisaniu satyry... u ciebie jest tylko prostactwo w pelnej krasie...
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    nie masz matury, bo literatury w ogole nie znasz, a każdy po maturze zna.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, ty znasz z tego, co ci google udostępni i skopiujesz... i tu się "twoja wiedza" kończy.?
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    a ty nawet nie wiesz czego szukać, dlatego nawet skopiowac nie potrafisz. co za matoł bez matury.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, nie oceniaj wg siebie. To błąd.

    Zabolała prawda o tych twoich satyrkach, że aż się do bzdur posuwasz? Niech boli, może wreszcie zrozumiesz i skończysz z zenadą... chociaż wątpię. Ty tak prostactwem przesiąklaś, że nic tego nie zmieni.
    Będziesz ryczeć, pisać jakieś idiotyzmy, a nauki nie wyciągniesz, bo zwyczajnie nie potrafisz.
  • Szpilka dwa lata temu
    MartynaM

    tak, tak, brak matury pyskowanie nie zastąpi, ciao, nie będę się pospolitować z kimś bez żadnej szkoły.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpila, idź i poczytaj satyrę. Nawet jeśli nie da to efektów w postaci lepszego pisania, to może chociaż z tym prostactwem skończysz. Co byłoby z korzyścią dla czytających.
    Nie ma nic gorszego niż wstydzić się za autora.

    Papatki!
  • MartynaM dwa lata temu
    Ot, szajba się znowu rozpędza...???
  • Grain dwa lata temu
    To nie jest sumo, zapasy w kisielu.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    No! Ps. Mógłbym to mocniej skomentować, ale by się jeszcze na mnie obraziły. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Dawaj, Marku, mocniej... lubię silnych, odważnych mężczyzn!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Na sumo macie za małe tyłki! Che che ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    https://www.si.com/more-sports/2012/03/06/06women-sumo-wrestlers#gid=ci0255c93ac0022515&pid=042-25946229jpg
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Teraz zmykam, bo lecę na wieczorek literacki.
  • MartynaM dwa lata temu
    Kogoś znanego?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_M%C3%BCldner-Nieckowski
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Tyle, że ona nie czyta swoich, lecz nasze.
  • MartynaM dwa lata temu
    Marku, a gdzie są te wieczorki?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM http://www.spp.warszawa.pl/ Przy czym być może w przyszłym roku, być może będą w innym miejscu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania