¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (54)

  • Anonim 27.09.2020
    I słusznie! Na pohybel!
    Zastanawiam się, czy ostatnia linijka jest kontynuacją przedostatniej, bez interpunkcji takich rzeczy nie widać. A wtedy sens zupełnie inny. Ja wolę te linijki oddzielone przecinkiem albo kropką.

    Dla mnie ciut za mało tego zakończenia, ale może to subiektywne.

    Pozdrawiam.
  • Szpilka 27.09.2020
    Antoni, oszczędna w słowach jestem, czyli piszę esencjonalnie, już tak mam. Tak, każde końcowe dopowiedzenie jest kontynuacją poprzedniej myśli, zatem na pohybel jesieni ?

    Dziękuję za komentarz ?
  • laura123 27.09.2020
    Ja też nie lubię jesieni, bardzo nie lubię. Piękny rym.5
  • Szpilka 27.09.2020
    Laura, złotą polską jesień da się lubić, ale i tak wolę wiosnę i lato, czasem tylko zimę, dzięki ?
  • Jesień zajebista, kolorowo, grzyby w lasach, owoce dojrzałe, warzywa dorosłe dorodne, buroki już dobre na bimber, noce długie, dni pochmurne, wody w kryształ, jesień pijeękna jest
  • W sam raz na foch, na bunt za mało.
    Ostatnie "na pohybel" psuje efekt.

    Osiem zgłosek w czterech wersach i cztery w piątym, moje ulubione opisywanie zdarzeń gdzie piaty wers uogólnia
    lub podsumowuje.

    Boguś mówi że ją kocha
    Ona jemu już nie wierzy
    Rwie mu serce na połowy
    Boguś nie wie jak to przeżyć
    Precz z miłością
  • Szpilka 27.09.2020
    Yanko, ładniutkie, dziękuję za wizytę ?
  • Narrator 27.09.2020
    Bardzo mi przykro, ale jesień jest moją ulubioną porą roku, ponieważ ma w sobie coś z wiosny, lata i zimy. Mam nadzieję, że wkrótce napiszesz o tym coś równie pięknego.
  • Szpilka 27.09.2020
    Narrator, to tak na przekór, wszystko już o jesieni napisano i człek się powiela. Dziękuję z komentarz ?
  • Szpilka 27.09.2020
    *za
  • Narrator 27.09.2020
    Szpilka "Wszystko" to bardzo mocne słowo... zawsze można znaleźć coś jeszcze.
  • Szpilka 27.09.2020
    Narrator

    Nie bardzo, gdyż świetni przed nami już napisali, podobnie z muzyką, dlatego tak trudno czymś nowym zaskoczyć ?
  • Narrator 27.09.2020
    Szpilka Gdyby "świetni" kierowali się tą samą logiką co ty, niczego by nie napisali. Zawsze był ktoś przed nami, ale to nie powód, żeby nie iść ich śladem, nie próbować tych samych rzeczy na nowo. Świat nie stoi w miejscu, każdy dzień jest inny i nigdy się nie powtórzy. Tak samo jak nie powtórzy się twoja myśl, twoje słowo. Uchwyć to, nie daj tym chwilom zginąć bezpowrotnie!
  • Szpilka 27.09.2020
    Narrator

    No tak, ale wszystko się wyczerpuje, pomysły też. Pamiętasz, jakie kiedyś filmy kręcono? Hitchcock, Lynch, a teraz co się kręci? Wtórność albo kiszkę.

    Bardzo miłe, co napisałeś, ale ja nie jestem poetką, znalazłam sobie takie hobby, żeby mi mózg nie rdzewiał, i tyle ?
  • Pasja 27.09.2020
    Jesień ma urok, ale ma też depresyjny klimat. Pora roku i życia na wskroś przenikająca w umysł, ze cos się kończy. Dzięki za taki wiersz optymistyczny naprzeciw jesieni. Od razu przechodzi globus.

    Addio pomidory
    Addio ulubione
    Słoneczka zachodzące za mój zimowy stół
    Nadchodzą znów wieczory sałatki niejedzonej
    Tęsknoty dojmującej i łzy przełkniętej wpół

    To cóż że jeść ja będę zupy i tomaty
    Gdy pomnę wciąż wasz świeży miąższ ...
    w te witaminy przebogaty...
    Addio pomidory, addio utracone
    Przez długie, złe miesiące wasz zapach będę czuł

    Pozdrawiam
  • Szpilka 27.09.2020
    Pasja, dziękuję za przypmnienie piosenki, zaraz ją odpalę ? No właśnie, tak się jakoś smętnie na duszy robi, gdy człek patrzy na spadające liście, całkiem niebawem i nas dosięgnie przemijanie.

    Dziękuję za wizytę ?
  • Morus 27.09.2020
    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem tekst, na pohybel wiośnie. Jeśli tak, to dlaczego.

    A tekst dobry, dałem 5.
  • Szpilka 27.09.2020
    Morus, na pohybel jesieni podmiot liryczny nuci o wiośnie, dzięki ?
  • Zdzisław B. 27.09.2020
    Doobre... chociaż jesień niedobra.
    Przeczytałem, podobało się... chociaż nie lubię jesieni, zwłaszcza w listopadzie. To okres, kiedy odliczam dni do wiosny.
    PS. Popraw literówkę (*przywkła - przywykła).
  • Szpilka 27.09.2020
    Poprawiłam, dzięki, te czarne robaczki w konia mnie robią ?

    To tak jak ja, też czekam do wiosny, dziękuję za wizytę ?
  • Zdzisław B. 27.09.2020
    Szpilka Wolisz pisać krzaczkami chińskimi alibo japońskimi? ;) Tam każdy znak oznacza co innego, nie ma literówek ::)))

    Mamy więc to samo spojrzenie - powinny być tylko dwie pory roku - wiosna i lato ;)
  • Szpilka 27.09.2020
    Zdzisław B.

    Ano, niby ludzie różni, a ile wspólnego mają ?

    Oj, nie, strasznie skomplikowane te krzaczki ?
  • Tjeri 27.09.2020
    Jeśli jesień ci doskwiera liściem, słotą, dmuchawicą -
    zrób herbaty, miodu dorzuć, przy kominku ogrzej lico.
    Zobacz, długie masz wieczory, na film, książkę czy szydełko.
    I komary już znikają, zaplątane w babie lato...

    Szpilko, jesień jest wdzięczna, jeśli dać jej szansę :). Ja ją bardzo lubię. Owszem, brak światła w dzień bywa dotkliwy, ale te wieczory... wszystko wynagradzają :).
    A wiersz pierwsza klasa!
  • Szpilka 27.09.2020
    Tjeri, ale ładne, zachowam sobie ? Tjeri, ale ja jestem rannym ptaszkiem, nie dla mnie długie wieczory, jeno ranki już od świtu. Dziękuję za krzepiące słówko i pozytywną ocenę wiersza ?
  • Tjeri 27.09.2020
    Szpilka jeśli jesteś rannym ptaszkiem, to tylko z jesiennych i zimowych wieczorów możesz korzystać... Letnie faktycznie późno wychodzą :)
  • Szpilka 27.09.2020
    Tjeri, a dyć korzystam, dobrze się wysypiam ?
  • Tjeri 27.09.2020
    Szpilka ?
  • Puchacz 27.09.2020
    I tłumacz grafomaństwu i oszołomstwu na czym polega pisanie dobrej poezji...
    Wal analizy i syntezy.
    Ślij na Antypody.
    Nie zrozumieją i już
  • Szpilka 27.09.2020
    Puchacz, a może? Trzeba wierzyć w człowieka, dziękuję za dobrą poezję ?
  • Puchacz 27.09.2020
    To po prostu widać, słuchać i czuć
  • Szpilka 28.09.2020
    Puchacz, o kurde! ?
  • Dekaos Dondi 27.09.2020
    Szpilka jak zwykle, umie:)
    ''czas pominąć ckliwy zwyczaj''
    lepiej tekst szpilkowy
    przedumać poczytać
      chociaż różnie się telepie
      to od razu we łbie lepiej
                   *<:~))
  • Szpilka 28.09.2020
    Dekaos, hahahaha, ano, niech będzie tylko lepiej, dzięki ?
  • befana_di_campi 27.09.2020
    Masz racyją; też zaraz tu cosik wkleję. O wiośnie! A żebyś wiedziała:-)

    Buziaki :-)
  • Szpilka 28.09.2020
    Befana, to cieszę, że mam racyję, dziękuję za wizytę ?
  • Bożena Joanna 27.09.2020
    Buntujesz się przeciwko jesieni, a ja ją wolę od wiosny i fruwających katarowych pyłków. Rzecz gustu, ale fajny wiersz w swej dynamice! Pozdrowienia!
  • Szpilka 28.09.2020
    Bożena, cztery pory mamy, każdy znajdzie coś dla siebie, dzięki ?
  • 00.00 27.09.2020
    Trwać w wiosenym przebudzeniu wieczność.
    Cyklicznie zmieniam nastroje na nowe stroje, więc... W złotych odcieniach okryć się aurą uśpienia, niezastąpione. ?
    Uwielbiam jesień.
    Twoje dzieło ma swój urok. :)
  • Szpilka 28.09.2020
    Zerka, dziękuję za urok ?
  • Jacom JacaM 27.09.2020
    ? no śrubki w kolanie bolą
  • Szpilka 28.09.2020
    Jacom, oj tak, w kościach łamie jak cholera ?
  • JamCi 29.10.2020
    Uuuuu muszę nadrobić i częściej do Ciebie zaglądać, bo mi uśmiech przypinasz do ryja :-)
  • Szpilka 29.10.2020
    JamCi, zatem zapraszam częściej ?
  • JamCi 29.10.2020
    Szpilka no, postaram sie, jak siedzę w domu w chorobie to mam czas, zwykle nie. To nie olewka tylko świat zjada.
  • Szpilka 29.10.2020
    JamCi

    Wiem, wiem, że czas nas pogania i uczy pogody ?
  • JamCi 29.10.2020
    Szpilka no i uczy wyborów też.
  • Szpilka 29.10.2020
    JamCi

    Poczytaj i posłuchaj, piękny tekst Jacka Cygana:

    Czas nas uczy pogody

    Widziałam wiatr o siwych włosach,
    Roznosił spokój wśród pól,
    W ciepłe babie lato kości grzał.
    A innym razem lasy kosił,
    Spadał ostrzem z gór,
    Młody był, Bogiem był i gnał wolny tak.
    Wiele dni, wiele lat, czas nas uczy pogody,
    Zaplącze drogi, pomyli prawdy,
    Nim zboże oddzieli od trawy.
    Bronisz się, siejesz wiatr,
    Myślisz jestem tak młody,
    Czas nas uczy pogody, tak od lat, tak od lat
    Ilu ludzi czas wyleczył z ran,
    Zamienił w spokój burze krwi,
    Pewnie kiedyś tam, pod jesień tak,
    Też czoło wypogodzi i wygładzi brwi.
    Widziałam dni w muzeach sennych,
    O wnętrzach zimnych jak mrok,
    Starsi ludzie w rogach wielkich sal.
    Księgi pięknych myśli pełne...

    Grażyna Łobaszewska

    https://www.youtube.com/watch?v=Nqbh2E6a300
  • JamCi 29.10.2020
    Szpilka znam od zawsze i od zawsze kocham. Jam z natury smutas, ale i szukam dobra i wiatru. Dziękuję.
  • Szpilka 29.10.2020
    JamCi

    Nie smutaj, radość leczy duszę i ciało ?
  • JamCi 29.10.2020
    Szpilka wiem, ale i smutki potrzebne.
  • Szpilka 29.10.2020
    JamCi

    Mnie nie, wczoraj dostałam hiobową wieść, wrrrrrrrrrr, oby nigdy więcej ?
  • JamCi 29.10.2020
    Szpilka oby nigdy. Tulam.
  • Szpilka 29.10.2020
    JamCi

    Dzięki, dobry duszku portalu ?
  • JamCi 29.10.2020
    Szpilka :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania