Na skraju

Popłynęłam, a tam, choć ziemia niczyja,

nie potrafiłam zbudować domu.

Rozpadał się, jak z zapałek ułożony wzór,

że nie spłonę od razu.

Stąd tyle pęknięć na skórze

i blizn pod nią.

 

Tymczasem lawa skamieniała,

można było chodzić boso.

Nie miało już znaczenia, że szukasz

moich śladów.

Każde "kocham" zostawało na murze,

razem ze złamanym na pół słowem.

 

Dzisiaj, w lustrze,

czasami stoisz za mną,

przyciągasz, całujesz ramiona, szyję.

Pewnie oddałabym się bez reszty,

gdyby nie obojętność wbita w szkło.

 

Dlatego zostaw, niech noc tańczy

na powiekach.

Aż do wyczerpania.

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (54)

  • Szpilka 23.09.2020
    "ze złamanym na pół słowem"
    "obojętność wbita w szkło"

    Bardzo lubię oryginalne frazy, wiersz tchnący poezją ?
  • laura123 23.09.2020
    Bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • Bożena Joanna 23.09.2020
    Śliczna końcówka
    "Dlatego zostaw, niech noc tańczy
    na powiekach.
    Aż do wyczerpania".
  • laura123 23.09.2020
    Dziękuję, Bożenko.
    Pozdrawiam.
  • Jarema 23.09.2020
    Super, bardzo mi się podoba ten wiersz Lauro. Czuje się taki specyficzny, Twój klimat, nostalgii za czymś co przeminęło.

    Pozdrawiam.
  • laura123 23.09.2020
    Już Ci nie wierzę, Jarema.
    Kiedy czytam, jak chwalisz grafomanię, to wiem, że wyśmiewasz moje wiersze. Tak to odbieram.
  • Jarema 23.09.2020
    Lauro wcale nie zrozumiałaś mojego wpisu. Oczywiście, że podziwiam Twoją poezję, ale to nie znaczy, że czuję się zobligowany do krytykowania poezji, która jest gorsza. Ty chciałabyś, żeby wszyscy pisali na Twoim poziomie, ale musisz zrozumieć, że tak jak ty nigdy nie nauczysz się zasad mechaniki kwantowej, tak są ludzie, którzy nigdy nie wyjdą poza ponad swój poziom pisarski. Każdy pisze na miarę swoich możliwości i każdy znajduje swoją grupę odbiorców i komentatorów, i to jest właśnie piękne. A jak coś się nie podoba, to zalecam po prostu, żeby nie czytać i się samemu nie denerwować.
  • Szpilka 23.09.2020
    Jarema

    Jeśli ktoś nie potrafi opanować zasad fizyki kwantowej, to się nie pcha na fizyka, proste jak drut.
    Dlaczego więc ludzie, którym los poskąpił talentu twórczego, pchają się na poetów?

    Hę?
  • Jarema 23.09.2020
    Szpilka widocznie za trudny przykład dałem. To wytłumacz mi, czemu w rozmowach wszyscy się znają na leczeniu, albo polityce, czy gospodarce, skoro nie są ani z wykształcenia, ani z zawodu przedstawicielami tych profesji? Ile ja tu widzę mądrzenia się na te tematy, przez osoby kompletnie się na ekonomii, czy medycynie nie znające. Na tej samej zasadzie, jak za domową medycynę, ludzie biorą się za poezję. Jak ktoś napisze raz na miesiąc amatorski wiersz, to nie oznacza od razu, że ma obowiązek skończyć studia polonistyczne, ukończyć kurs kreatywnego pisania, i w pocie czoła pracować nad warsztatem. Zresztą ktoś tu mądrze zauważył, że taka pisanina może mieć dla kogoś znaczenie odstresowujące. I już dla samego tego faktu warto pisać, skoro to komuś pomaga pozbyć się jakichś kompleksów. I nie rozumiem, po co go ponownie w te kompleksy wpędzać.
  • Puchacz 23.09.2020
    Jarema Pierwszy jesteś w tym mądrzeniu :)
    Na wszystkie tematy.
  • laura123 23.09.2020
    Jarema, dobrze, ja wierzę w działanie terapeutyczne, ale skoro ktoś dla poprawy nastroju jedynie kleci coś na kształt wiersza, to dlaczego umiera od krytyki, kiedy wystarczyłoby napisać, że to rodzaj terapii, że zdaje sobie sprawę z bylejakości itd, itp. Tymczasem nie z tym mamy do czynienia, ale z walką o pisanie grafomanii. O przyzwolenie na pisanie byle czego.
  • Szpilka 23.09.2020
    Jarema

    Nikogo w kompleksy nie wpędzam, staram się pomagać, na wszystkim też się nie znam, bo i po co? Rozwijam dziedziny, które mnie interesują i w tych dziedzinach pozwalam sobie na zajęcia stanowiska.

    Niech sobie ludzie piszą, ale niech nie epatują agresją, tylko dlatego, że im pisanie nie wychodzi, tyle.

    Muszę w real, ciao ?
  • Puchacz 23.09.2020
    laura123 A niech sobie pisze terapeutycznie do szuflady!
  • laura123 23.09.2020
    Mylisz się. Ja tylko chciałam, żeby ludzie się rozwijali, ale nie liczę, że to zrozumiesz.

    Miłego popołudnia.
  • Jarema 23.09.2020
    Miłego popołudnia Laura, myślę, że się nie obraziłaś za pochwałę wiersza.

    Masz tu jakiegoś zagorzałego wroga, który z kilku kont obniża Ci oceny.
  • laura123 23.09.2020
    Ja mam dużo wrogów, to wliczone w koszty. Bodajże Twoj "przyjaciel" wicus wali z kilku kont, nie mówiąc o innych. Mnie to nie rusza, znam ludzi.
  • wicus 23.09.2020
    Odpierdol się ode mnie, ok?
  • Szpilka 23.09.2020
    wicus

    No, no, kicuś, aleś się popisał, prawdziwa natura wylazła, co?

    Po tym cię też poznać, prędzej czy później zaczynasz mięskiem rzucać ?
  • wicus 23.09.2020
    Szpilka 1. Nie przezywaj mnie 2. Nie ucz mnie kultury, zakłamana hejterko
  • Szpilka 23.09.2020
    wicus

    IĆ się kłócić z krowim ogonem, kłótniku, masz toksyczną aurę i nie ma na to leku ?
  • wicus 23.09.2020
    Szpilka Ten krowi ogon to najwyraźniej ty sama, osrywasz ludzi jak chcesz.
  • Szpilka 23.09.2020
    wicus

    Hehehehehe, ale ty nie człowiek, tylko troll, nie ma takiej kupy na świecie, coby ci zaszkodziła ???
  • wicus 23.09.2020
    Szpilka "Ty nie człowiek" - warto zrobić sobie screena, że tak o mnie napisałaś. Warto to zapamiętać i wyciągnąć, kiedy zaczniesz zgrywać hejtowane niewiniątko.
  • Szpilka 23.09.2020
    wicus

    No, baaaaaaaaa, twojego - odpier*ol się nie przebije ?
  • wicus 23.09.2020
    Szpilka Już przebiłaś. Nie słyszałem, żeby ktoś poszedł siedzieć za używanie brzydkich słów, a o zniesławieniu, dehumanizowaniu Kodeks Karny coś mówi i nie brzmi to zbyt sympatycznie.
  • Szpilka 23.09.2020
    wicus

    Jak zaczniesz udowadniać, że taki grzeczniutki jesteś i nikogo nie obrażasz, to ci to za każdym razem wkleję, obłudniku:

    https://zapodaj.net/1a6157623b1ba.png.html

    A teraz żegnam cię ozięble.
  • Jarema 23.09.2020
    Szpilka wicuś ma rację jesteś toksyczna, kłótliwa i w dodatku jak ten pryszcz na d. uczepiłaś się wicusia niczym zły duch robiąc sobie szyderę. Zresztą nawet kigja to zauważyła. Nic dziwnego, że się rozzłościł.
  • laura123 23.09.2020
    Jarema znajdujesz wytlumaczenie dla obrazania kobiet? To normalne dla Ciebie?
  • Jarema 23.09.2020
    Lauro, dla mnie nie, ale jeśli kobieta zachowuje się jak wred, a tak robi rzeczona, to musi się liczyć, że ktoś się jej odwinie. Zwykle fizyczne prawo akcji i reakcji. Zresztą to kigja napisała niżej. Kobieta, żeby nie było.
  • laura123 23.09.2020
    Jarema a jak zachowuje się "mężczyzna", czytałeś jego komentarze? Dlaczego tego tematu nie poruszasz?
  • laura123 23.09.2020
    Dlaczego nie napiszesz: uspokoj sie wicus, co odwalasz, jak smiesz pisać do kobiety odp...ol się bo tak właśnie do mnie napisał. Mie widzisz czy nie chcesz widzieć?
  • Jarema 23.09.2020
    laura123 ja nie usprawiedliwiam, ale rozumiem. Został zaszczuty przez kilka osób w bardzo brzydki sposób. Zwracał wcześniej na to uwagę piliery.
  • laura123 23.09.2020
    Jarema Ty chyba piszesz o kimś innym, bo ja o wicusiu, ktory od rana prowokowal tekstami wychwalajacymi grafomanie i komentarzami, co najmniej dziwnymi.
    Jesteśmy na portalu literackim, tutaj niestety obowiązują jakieś zasady. Jest publikacja, jest ocena. Nawet jezeli ktoś się z nią nie zgadza, to wyraża to w cywilizowany sposób, a nie wulgaryzmami. Dla takich ludzi nie ma usorawiedliwienia.
    Jeżeli znajdujesz, to niczym się nie roznisz od wicusia. I tyle w temacie.
  • Szpilka 24.09.2020
    strasznie facet się tu pluje,
    wszyscy wiedzą, że on... trollem ?
  • laura123 24.09.2020
    Szpilka hahahaha
  • Szpilka 24.09.2020
    laura123

    ?
  • wicus 24.09.2020
    laura123 Wiem, że niektórzy uwielbiają śmiać się z własnych dowcipów, ale nawet w żartach nie można rozsiewać fałszywych oskarżeń. I właśnie tak wyglądają te Wasze "oceny'. Zarzucasz mi pisanie dziwnych komentarzy - powiem Ci co jest dziwne: traktowanie ludzi jak śmieci, a to właśnie robisz. Dowodów ja i każdy, kto nie jest ślepy mamy mnóstwo i jeszcze niejednego nam dostarczysz.
  • laura123, Popatrz jak jestem znowu na zielono. A, bo tak uznałem, że i dobrze bardziej. Cieszysz się i jesteś zakochana?
  • laura123 24.09.2020
    yanko wojownik 1125

    Bez pamieci...Hahahaha
  • laura123, To fajnie :) Teraz to każdy wie jaki jestem, że taki zielony.
  • laura123 24.09.2020
    yanko wojownik 1125

    I co Ty z tym zrobisz?
  • laura123, Będę się cieszył, taką całą kupę radości mając.
  • laura123 23.09.2020
    Grzeczniej proszę, to nie Twój dom, gdzie możesz używać takiego slownictwa do woli. Tu jest portal literacki, czyli miejsce na kulturę.
  • wicus 23.09.2020
    To się.jej naucz. Prowokujesz mnie przez cały dzień, wyzywając i śmiejąc mi się w twarz. Czego się spodziewałaś? Tyle są warte twoje komy.
  • kigja 23.09.2020
    Rany, znowu się zaczyna.
  • kigja 23.09.2020
    Toksyczni ludzie prowokują, a potem donoszą na biedaków, którym nerwy puściły.

    Jako powód zawsze podają GRAFOMANIĘ i nieumiejętność popeawnego pisania wierszy tylko po to, żeby móc realizować swoje chore niszczycielskie zapędy.

    betti wróciła i sieje zamęt.
    Biedna osoba, która nienawidzi ludzi...
  • kigja 23.09.2020
    poprawnego*
  • wicus 23.09.2020
    Akurat tu masz rację.
  • laura123 23.09.2020
    Dla Ciebie grafomania, to chleb powszedni, jednak nie dla wszystkich. Są ludzie, ktorzy mają ambicje.

    Poza tym, to nie ja sieje zamęt, tylko nieprzystosowani do portalowych zwyczajów, na ktorych krytyka, to bułka z maslem. Tyle w temacie.
  • wicus 23.09.2020
    Co to za zwyczaje - Twoje wyzwiska i podśmiechujki? Nazywanie ich krytyką to jakiś żart. Tyle.
  • laura123 23.09.2020
    W którym miejscu wyzywalam?
  • wicus 24.09.2020
    Stosujesz wyzwiska w co drugim komentarzu, nie da się wykluczyć, że może to robić nawet bezwiedni, po prostu nie umiesz inaczej. Często można zaobserwować, że szybko zaczynać słabnąć przy poważniejszej wymianie zdań - wtedy najprościej uciec w osobiste wycieczki: ośmieszanie adwersarza ("hahaha"), przyklaskiwanie bezsensownym, niczym niepopartym insynuacjom.o "trollach" (wygląda na to, że jest nim każdy kto Ci się nie spodoba", "grafomanach", "chłopach oderwanych od pługa" itd. - to odzywki typowe dla tych, którzy nie poważając nikogo prócz siebie, są pełni pogardy i oderwani od rzeczywistości - muszą obrażać, bo nie są zdolni do przekazania czegoś sensownego.
  • laura123 24.09.2020
    Ucz się zamiast marnować czas na bzdury. Opiszesz się jak szalony, a nic z tego, poza jojczeniem, nie wynika
  • koniec drogi 21.11.2020
    Okazuje się,że rozstanie to niekoniecznie łzy...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania