nad filiżanką herbaty swędzi się babie lato

wczoraj byliśmy w maju

w konwaliach zadurzeni młodzi i niegrzeszni

zamknęłam drzwi przed wiatrem

by nie potargał bieli

 

dzisiaj wpadliśmy w lipiec

do Anny w malinowych ustach

gasiliśmy pragnienie

a kiedy zatęskniliśmy powrotu

na rozstajach wrześniowych

spadały kasztany

 

jutro zanurzymy się w beznamiętny listopad

w pergaminową szarość

nie zatańczymy tanga

uwięzione w sprężynie czasu stopy

szurają spopielałym jesionem

 

a wieczorem będziemy już w styczniu

w nowym domu

już nie kochamy siebie jak dawniej

inaczej smakujemy ust bardziej marzniemy

we flanelowych ramionach

ogrzewamy nasze dotykanie

tylko trzykrotka na parapecie

szmaragdzieje wiosną kolejną w naszym trwaniu

 

dzisiaj jedna odeszła

 

https://www.youtube.com/watch?v=M2F-BHLlg_o

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • kigja 17.08.2021
    Nieprzypadkowy wiersz. Bardzo ładny.
  • Pasja 17.08.2021
    Pewnie też ironiczny?
  • kigja 18.08.2021
    pasją,
    Nie wiem, czy ironiczny. Nie wyczułam ironii. Może to mój błąd. Trochę zmęczona jestem.
    Wiersz mi się spodobał, albowiem jest napisany o uczuciu w dość nietypowy sposób.
    Tylko tyle.
  • kigja 18.08.2021
    pasją,

    To wyznanie miłości, a w piątek obchodzimy takie właśnie święto!
    Wiedziałaś i nie powiedziałaś!
  • Grain 17.08.2021
    zamiast swędzi się napisałbym czochra się babie lato
  • Wertyt 17.08.2021
    Bo miłość ewoluuje, z każdą wiosną inna. Najważniejsze, żeby zegar nie przerażał, a na parapecie zawsze coś kwitło. Najlepiej 5 kwiatów.
  • Pasja 17.08.2021
    Dziękuję za ewoluowanie wiosną i optymistyczny nastrój.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Dekaos Dondi 17.08.2021
    Pasjo↔Jakby pewne etapy egzystencji, uwięzione w "tej samej i już nie tej samej, filiżance herbaty"
    ''uwięzione w sprężynie czasu stopy / szurają spopielałym jesionem'' →całość poetycka, lecz to szczególnie.
    A zakończenie→to zależy jak spojrzeć. Chyba jakiś pozytyw jest→początek czwartej.
    Chociaż ostatni wers, mnie się kojarzy... z zasypaniem...na chwilę...życia...  
    Pozdrawiam:)↔%
  • Pasja 18.08.2021
    Witaj
    Dziękuję za uchwycenie frazy z jesionem i za obecność. Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 17.08.2021
    Lata mijają, życie też. Każdy zapamiętany miesiąc kojarzy się z czym innym. Niektóre kwiaty są długowieczne, a niektóre jak ludzie więdną. Nie mamy na to wpływu. Ale wiersz jednak przywołuje babie lato, więc nie jest źle.

    Trzymajmy się, pozdrowienia!
  • Pasja 18.08.2021
    Przemijanie jest nieuchronne i nie mamy na to wpływu. Dziękuję za spojrzenie.

    Pozdrawiam!
  • Piotrek P. 1988 17.08.2021
    Piękny, inspirujący i nastrojowy wiersz. 5, pozdrawiam :-)
  • Pasja 18.08.2021
    Miło, że czytasz moje wypociny i dziękuję.

    Pozdrawiam
  • Wrotycz 17.08.2021
    Gdy zaczęłam czytać 1. część od razu rzuciła mi się w oczy podwojona konstrukcja z przyimkiem "w". Pokręciłam głową i zaczęłam zastanawiać się nad opcją zmiany - cholernie to okazało się trudne - więc przeszłam do kolejnej, następnej i następnej... i eureka! Powtarzająca się składnia jest dodatkowym elementem treści..
    W tej herbacianej filiżance, w jej środku i w zapachu babiego lata jest cały najważniejszy smak życia. Kusi, wciąga, topi.
    W przeszłości pięknych pór roku i w teraz - jest sens, w jego głębi.
    Pozdrawiam, zamyśliłaś.
  • Pasja 18.08.2021
    Witaj Wrotycz!
    Dziekuję za zgłębienie się i eurekę! Też miałam zagwozdkę z tym "w". Tak natura jest najważniejszym składnikiem w tej filiżance.

    Pozdrawiam serdecznie!
  • Trzy Cztery 18.08.2021
    Mam wrażenie podobne do odczucia kigji: wiersz nieprzypadkowy.
    Wygląda jak odpowiedź listowna na utwór Agnes07 (nomen omen - "Z epistolografii").
    Rozwinęłaś wizję ogrodu, parku, w których tak wyraźnie można podejrzeć fazy rozkwitania, kwitnięcia i przekwitania. t
    Tam są róże i hortensje, tu konwalie, kasztany, spopielały jesion. Aż w końcu tylko... kwiat na parapecie.
  • Pasja 18.08.2021
    Nie jest nieprzypadkowy i nie jest odpowiedzią na epistolografię. Pisany wcześniej i wcześniej też był. Dlatego nie wiem, co sugerujesz? Czyż już nie można pisać o przyrodzie? Nieprzypadkowość to inna sprawa.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Trzy Cztery 18.08.2021
    Pasjo, nie widzę powodu dla Twojego oburzenia.
    Wczoraj sama - nieprzypadkowo - dołączyłam swój wiersz o sójkach do wiersza Wrotycz, też z sójkami.
    Publikacje, które pojawiają się jakby dla towarzystwa innego wiersza, podobają mi się.
    W tym przypadku oba wiersze są ciekawe, i pod dwoma można napisać to samo: "obraz przemijania".
    Napisałam o skojarzeniu, bo je miałam. Nie powinno to być dla Ciebie przykre.
    Jeśli było - to przepraszam. Nie miało być.

    "Nieprzypadkowość" z kom. kigji odczytałam po swojemu i stąd nawiązanie do jej słów.

    I ja pozdrawiam serdecznie
  • Pasja 18.08.2021
    Trzy Cztery nie oburzam się, ale poczułam się jakoś niekomfortowo. Tym bardziej, że byłam u Agnes i zostawiłam parę słów. Pomyślałam pewnie inaczej. Mam chwilową zapadnię i pewnie trzeba odpocząć. Praktycznie wszystko już było i co by nie napisać powielamy pewne tematy.
    Zapomniałam już. Też przepraszam.

    Miłego dnia!
  • Szpilka 18.08.2021
    Pasja, bardzo malowniczy i udany wiersz, i zrozumiały, takie pisanie lubię najbardziej ? ?
  • Pasja 18.08.2021
    Dziękuję za malowniczość i obecność w mojej strefie. Pozdrawiam!
  • JamCi 18.08.2021
    Tu mi dobrze, tu sobie posiedzę. Ze swiadomością już kasztanów i wkrótce innego domu.
  • Pasja 18.08.2021
    Posiedź sobie i poczekaj na kasztany :)) Czyżby szykowały się zmiany w twoim domu?

    Pozdrawiam serdecznie
  • JamCi 18.08.2021
    pasja nie. To o tym co w wierszu. Czas tak szybko zasuwa.
  • JamCi 18.08.2021
    W ogóle bardzo lubię i zastanawia mnie nazwa "babie lato".
  • Pasja 18.08.2021
    Babie lato? Też zastanawiający rodzaj żeński. Może ktoś zna jakieś ciekawostki.

    Miłego
  • JamCi 18.08.2021
    pasja nooo...
  • Pasja 18.08.2021
    JamCi a jak by było "dziadzie lato" :))
  • JamCi 18.08.2021
    pasja e to już tak jakoś kulawo ;-)
  • MarBe 19.08.2021
    Konwalie piękne,lecz trujące kwiaty
    Zawsze trzymam dystans od nich
    Pozdrawiam
  • Pasja 20.08.2021
    Dziękuję za obecność. Pozdrawiam serdecznie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania