.

.

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • levi 11.09.2015
    Dużo razy powtórzone imie Nadine, można było je zastąpić innymi słowami jak: dziewczyna, nastolatka i tak dalej
    Brakowało mi emocji, w następnej części postaraj się umieścić jej przemyślenia czy odczucia
    za tę część 3 ale przeczytam następną :)
  • Naomi 11.09.2015
    Dzięki za radę, postaram się to poprawić :3
  • Anonim 11.09.2015
    "Las wyglądał przerażająco w nikłym świetle księżyca. Dziewczyna weszła całkowicie w las," - Las, las powtórzenie
    "Nie trzeba było iść w las po nocy." - ładniej by brzmiało "do lasu w nocy"
    "Nie był zbyt duży, aczkolwiek nie był mały. Ściany były ciemne," - był, był, był. Proponuję: "Nie był zbyt duży, aczkolwiek nie też mały. Ściany wyglądały na dość ciemne."

    Pierwsze opowiadanie o wampirach, jakie mam przyjemność tutaj czytać. Mam nadzieję tylko, że nie zawiedziesz mnie opowieścią czysto z "zmierzchu", tylko przeciwnie - zaskoczysz. Początkowo czytając twój utwór pomyślałam sobie "A! Kopciuszek" dość ciekawe zestawienie. Co do stylu - masz lekki i płynny styl, choć widać, że skupiasz się bardziej na tym co jest na zewnątrz bohatera niż w wewnątrz. Powtarzasz też często słowo "las" unikaj tego, staraj się posługiwać synonimami, lub metaforami - nie bój się ich. Co do fabuły to właściwie nic jeszcze nie mogę o niej powiedzieć.
    Czekam na część drugą, aby powiedzieć coś więcej :) Oceny nie wystawiam
  • Anonim 11.09.2015
    Levi ma rację - pokaż emocje :) Tutaj na opowi.pl możesz eksperymentować - nie bój się tego (ach, powtarzam się)
  • Ponix 11.09.2015
    Masz dużo powtórzeń, ale mimo to twoje opowiadanie mnie zaciekawiło... Jeśli nad nim popracujesz może okazać się bardzo dobre. Podejrzewam, że ów człowiek z lasu jest wampirem, więc wybrałaś dość oklepany temat. Ale wierze, że nie stworzysz kolejnego mdłego opowiadania śmiertelniczka-wampir i ich miłość :) 4
  • Anonim 11.09.2015
    Sam "las" występuje jedenaście razy. Błędów jest, święci pańscy, mnóstwo. Interpunkcyjnych i powtórzeń zwłaszcza, chociaż widziałem też niemałe problemy z deklinacją. Sama treść nie urzekła, a bardziej oklepanego motywu niż wampiry chyba nie ma jak świat długi i szeroki. Na razie słabo, zobaczymy dalej. Bezbarwne trzy.
  • Naomi 11.09.2015
    Dzięki za uwagi :) szkoda że tutaj nie da się poprawiać swoich opowiadań po wrzuceniu, bo bym to zrobiła....
  • Anonim 11.09.2015
    Naomi jest możliwość edytowania swojego opowiadania
    musisz wejść na swój profil, przy każdym tytule tez jest opcja Edytuj
  • Naomi 11.09.2015
    FilipzKonopii super, na pewno to zrobie :3
  • wolfie 11.09.2015
    Moim zdaniem ten pierwszy rozdział jak na wprowadzenie był trochę za krótki, ale cóż, wiadomo, że początki zawsze bywają trudne. Liczę na to, że w następnej części bardziej rozwiniesz całą historię, wzbogacisz o opisy i odczucia głównej bohaterki. O błędach wspomnieli inni, więc ja tego robić nie będę. Zostawiam 3 :)
    Ps. Miło mi Cię powitać na opowi :)
  • Naomi 11.09.2015
    dzięki wszystkim za komentarze :) niestety myślałam, że nie jest tak źle, ale to moje drugie opowiadanie więc mogłam się spodziewać. Postaram się bardziej :3
  • Slugalegionu 11.09.2015
    1) Nadine cz. 1 - Nie stosujemy skrótów w opowiadanich.

    2) Był wielki, ponury, pełen starych drzew i omszałych głazów. - Może i to szczegół, ale to zdanie opisuje mrok.

    3) Na jego skraju stał mały (przecinek, aby oddzielić przymiotniki) drewniany dom, jedyne domostwo w okolicy, w którym mieszkała Nadine, wraz ze swoją macochą i przyrodnią siostrą.

    4) - Nadine, powiedziałam ci (przecinek) już idź (przecinek) szukaj tego przeklętego psa! - Oba, aby oddzielić czasowniki w zdaniu złożonym.

    5) - To nie była prośba (przecinek) tylko rozkaz, moja panno.

    6) „ Nie dość, że nie sama nie pilnuje swojego psa, to jeszcze ja musze go szukać. - Bez spacji po cudzysłowie; musze = muszę.

    7) A swojej córuni nie wyśle, bo sobie jeszcze paznokcie złamie... - Napisałaś, że mieszka z macochą, a nie z macochą oraz jej córką.

    8) Słońce całkowicie zaszło, ustępując miejsce księżycowi. - miejsce = miejsca.

    9) „ Nadine, nie oglądałaś nigdy horrorów? - Bez spacji po cudzysłowie.

    10) Ale pewnie to jakieś leśne zwierze...” - Nie powinno zaczynać się zdania od „ale”; zmieniłbym też „pewnie to” na „to pewnie” lecz Twoja wersja też jest poprawna.

    11) „Ups, chyba się zgubiłam. - Ups wyraża o wiele za mało emocji. Można go używać, kiedy np. stłucze się kubek, a nie zgubi w lesie.

    12) Ale nie mogę wrócić i tak nie znam drogi” - Nie powinno zaczynać się zdania od „ale”

    13) Clifford, pies macochy, radośnie biegł w kierunku właścicielki. - No to w końcu należy on do bohaterki, czy jej macochy?

    14) Pies radośnie merdał ogonem i łaził dziewczynie wokół nóg, zupełnie jak kot. - To zdanie powinno zaczynać nowy akapit. Długie wtrącenia do dialogów brzydko wyglądają.

    15) Nadine poczuła, że za nią ktoś stoi. - Dałbym „że ktoś za nią stoi”, ale ponownie, Twa wersja też jest dobra.

    16) Ale na pewno nie była już w lesie. - Nie powinno się zaczynać zdania od „ale”.

    17) Leżała na wygodnym łożu, najwidoczniej w jakimś pokoju. - Łóżka z reguły są w pokoju.

    18) Ściany były ciemne, jak wszystko znajdujące się w pokoju. - Bez przecinka.

    19) Był cały spowity cieniem, ale dostrzegalne były długie, ciemne włosy sięgające ramion. - Ponieważ napisałaś, że prawie nie było tam światła, to dopisek o cieniu jest zbędny.

    20) Mógł mieć około siedemnastu lat. - Średnio to pasuje do jego siedemnastu lat, ale jakoś ujdzie.

    21) „ Co się właściwie stało, jak ja tu się znalazłam? - Bez spacji po cudzysłowie.

    22) Lecz nagle pożałowała swojego gwałtownego ruchu, gdyż siedzący w kącie chłopak otworzył oczy... - Nie powinno zaczynać się zdania od „lecz”; ja rozumiem, że on ma pewnie super czułe zmysły, jak każdy wampir i taki ruch może go obudzić. Niestety, Nadine o tym nie wiedziała, więc nie mogła tego żałować.
  • Slugalegionu 11.09.2015
    Co do oceny, wolę się teraz wstrzymać i poczekać na kolejną część, aby nie wpłynęła na nią nasza niedawna kłótnia.
  • Naomi 11.09.2015
    Slugalegionu co do 7 to napisałam 'Na jego skraju stał mały drewniany dom, jedyne domostwo w okolicy, w którym mieszkała Nadine, wraz ze swoją macochą i przyrodnią siostrą.', ale z resztą się zgadzam. dużo poprawek przede mną ;3 dzięki za komentarz
  • Slugalegionu 11.09.2015
    Faktycznie, przepraszam.
  • Slugalegionu 11.09.2015
    Nie ma za co, dla mnie to była przyjemność.
  • Slugalegionu 11.09.2015
    No i jeszcze mała uwaga, oddzielaj akapity pustą linijką, o tak:

    Coś tam, coś tam, pitu pitu...

    Dalszy ciąg gadania.

    Będzie tak ładniej wyglądało.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania