----------

-------------------

Średnia ocena: 1.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • nerwinka 09.01.2022
    dno. Mózgowe płaskostopie
  • satyrekrol 09.01.2022
    Tzn. tego typu wisielczy humor nie jest niczym nadzwyczajnym, wielokrotnie można na niego natrafić np. w pisemku amerykańskim "National Lampoon". Można zapytać, co tutaj się nie podoba? — nie podoba się ewidentnie zaproszenie Czytelnika do wisielczej zabawy. Jeśli o obecną klikę rządzącą, która chce wszczepiać wszystkich w imię wszechmocnej Nauki, są to niewątpliwie albo głupcy, albo psychopaci, albo pomieszanie jednego i drugiego. Tutaj punkt widzenia zależy od punktu siedzenia — ja jestem w wieku średnim, nie piję, nie palę, nie choruję wcale — i co najmniej dziwne wydaje mi się namawianie mnie do przyjmowania jakichś specyfików; inaczej to będą postrzegać osoby starsze, co ja rozumiem. Ja myślę, że sam pomysł satyryczny zabawnych póz pośmiertnych jest wdzięczny, niechęć budzi tutaj taki a nie inny kontekst.
  • Myślę, że twoja analiza jest słuszna. Kontekst znacząco wpływa na odbiór.

    Abstrahując od samego opowiadania, dawniej zastanawiało mnie, dlaczego stacje telewizyjne odwołują różne programy w związku z wydarzeniami na świecie. Na przykład, gdy rozpoczęły się masowe zamieszki w USA, sporo programów zostało przesuniętych nawet o pół roku. Podobnie z pandemią. Dziwiło mnie to, bo osobiście uważam, że odbiorca umie oddzielić rzeczywistość od fikcji. Ale prawda jest taka, że to subiektywne odczucie. Ci, których pandemia/zamieszki uderzyły najbardziej, mają zupełnie inne.

    Co oznacza, że taki program mógłby zostać gorzej odebrany ze względu na kontekst. Myślę, że tu jest podobnie. Idea konkursu, sama w sobie, całkiem spoko.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania