Nie dawajcie psom tego, co święte

"Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały" Mt 7, 6.

 

Tekst usunąłem na znak protestu. Za dużo napisano chamskich komentarzy. Szkoda było mojego czasu i wysiłku.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (68)

  • Narrator 28.09.2021
    Nadzieja rychłego zgonu utrzymuje mnie przy życiu :)
  • nerwinka 28.09.2021
    Matt Custor
    Tekst wzorowo napisany, lecz jest tylko ilustracją jednego punktu widzenia. Pogląd, jakoby nie istniała śmierć bez Boga, to krzywdzące stwierdzenie dla wielu ateistów. Choćby egzystencjalizm Jean Paul Sartre’a lub Alberta Camusa. Brakuje tego uzupełnienia.
  • Matt Custor 28.09.2021
    Dziękuję za uwagę.

    Chodziło o to, że refleksja na temat śmierci wzbudza pytanie o sens i cel życia, a ja nazwałem to Bogiem.

    Przy okazji informuje, że czytam Pana teksty i te 5 to zawsze ode mnie.

    Komentarzy unikam, bo jestem tu na opowi.pl "grillowany".

    Pozdrawiam!
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    Nie jesteś grillowany, tylko nie potrafisz bronić własnych tekstów. Polemik z ciebie żaden. To nie grillowanie, tylko twoje tchórzostwo.
  • Jared 28.09.2021
    SwanSong nie wspominając o tym, że to frazesy, a nie publicystyka
  • SwanSong 28.09.2021
    Jared
    Tak, autor nie potrafi lub nie chce napisać publicystyki. Przedstawia jakąś stronniczą opinię i czego oczekuje. Żadnych konkretów, tylko banialuki.
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Jared A ten MAtt to nie jest jakieś wcielenie Celineusza?
  • Jared 28.09.2021
    SwanSong i jest to nawet w formie zbyt lapidarne - oświecona myśl obudowana stosem zdań, których w sumie mogłoby nie być - ten „esej" nie traci ani grama na znaczeniu, jeśli urwiesz go w połowie

    Cos_Ci_Powiem pomyślałem tak wczoraj, ale nie - to inne osoby. Matt jest zrównoważony
  • Zaciekawiony 28.09.2021
    cos_ci_opowiem
    Nie, na ile się orientuję to różne osoby.
  • Grain 28.09.2021
    nerwinka, retoryka jak w dunskim legolandzie, gdzie chcą zakazać używania zwrotu kobieta w ciąży, gdyż to może depresjonować inne płcie, we wciąż przyrastającej liczbie.
  • Matt Custor 28.09.2021
    Zaciekawiony

    Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?
  • Matt Custor 28.09.2021
    cos_ci_opowiem

    Z poniższych komentarzy wynika, że macie problem z tym, kim jestem,

    zatem z litości ujawniam, oto moja strona internetowa: http://mareksikorskiksiazki.blogspot.com/

    A to mój kanał na YouTube:

    https://www.youtube.com/channel/UCrPSKQs86de7TGRuMY6fFNA/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0

    Wszystkim polecam mój skromny wykład pt. "Smoki i smokobójstwo. Mit walki ze złem":

    https://youtu.be/ycXiC1NhzF0
  • SwanSong 28.09.2021
    cos_ci_opowiem Znam Custora, to autor książeczek za 2 zł na Ridero. To nie Celinka.
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    Litości nie trzeba, tak się chwaliłeś dawno temu, ktoś ty, że znaleźć cię bardzo łatwo.
  • Grain 28.09.2021
    Matt Custor a dlaczego nie każdy wibrator na swój strój.
  • Matt Custor 28.09.2021
    SwanSong

    Więc teraz pokaz Ty, kim jesteś! No odwagi!

    Przez wiele miesięcy bezprawnie mnie obrażałeś, ale ja dalej funkcjonuję etc.
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    A czemu miałbyś nie funkcjonować, bo nie bardzo rozumiem? Co mi do tego?
    Piszesz swoje przemyślenia, nie udowadniając żadnego z nich, za to oceniając i obrażając, więc spotykasz się z reakcją. Czego się spodziewałeś? Oklasków?
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor ok, w porządku.
  • Matt Custor 28.09.2021
    SwanSong

    No, pokaż, kim jesteś, co robisz?

    Masz odwagę, czy nie masz odwagi?
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    A co ma do tego odwaga? Ujawniłeś się, dopiero kiedy powiedziałem, że wiem, kim jesteś, bo się przestraszyłeś, że sam powiem. Teraz próbujesz to wykorzystać starym jak świat szantażem dotyczącym odwagi. Tylko co mi do tego, że się ujawniłeś? Twój wybór. Teraz pewnie powiesz, że nie mam odwagi, że tchórzę... Prosta psychologia.
  • Matt Custor 28.09.2021
    SwanSong

    No, odwagi!

    Podaj swoją www. lub profil na FB!

    Przez wiele miesięcy mnie obrażałeś, "jechałeś jak na łysej szkapie" i to bezkarnie, bo czułeś się anonimowy.

    No, odwagi, pokaż, kim jesteś!
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    A nie mówiłem? Przez wiele miesięcy obrażałeś mój ateizm swoimi artykulikami, które bezkarnie wrzucałeś i myślałeś, że nie będę prostował takich bzdurek?
  • Matt Custor 28.09.2021
    SwanSong

    Cyt.: "Przez wiele miesięcy obrażałeś mój ateizm swoimi artykulikami, które bezkarnie wrzucałeś i myślałeś, że nie będę prostował takich bzdurek?"

    Nie pisałem dla Ciebie, tylko sobie a Muzom".

    JESZCZE RAZ:

    No, odwagi!

    Podaj swoją www. lub profil na FB!

    Przez wiele miesięcy mnie obrażałeś, "jechałeś jak na łysej szkapie" i to bezkarnie, bo czułeś się anonimowy.

    No, odwagi, pokaż, kim jesteś!

    A teraz Ci coś wyjaśnię, już dawno temu połączyłem na blogach i portalach hasło: Marek Sikorski z Mattem Custorem i innymi pseudonimami.

    Zatem nie miałem nic do ukrywania, tylko mnie nie interesowało podawanie tego tu na opowi.pl, bo to portal amatorski.

    Kończę pisanie z Tobą, bo nie wierzę, że powiesz, kim jesteś, chyba się boisz?
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    Koleś, przypominasz dzieciaka, który opuścił spodnie i czeka, aż drugi zrobi to samo, ale ten drugi się na tę grę nie zgadzał, więc teraz pretensje miej tylko do siebie :-D
  • SwanSong 28.09.2021
    Najlepiej zapomnieć o bogu i zająć się ludźmi. W przeciwieństwie do urojonych postaci, ludzie istnieją.
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Chyba opowiadasz ślepemu o kolorach, a on głuchemu o muzyce. :D Niewierzący wierzącego nie zrozumie i vice versa.
  • SwanSong 28.09.2021
    cos_ci_opowiem
    Wiem, ale skoro on gada mi o bogach, to i ja mu odpowiem o ludziach ;-)
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    SwanSong Jednemu wystarczy osobisty kodeks moralny, inny potrzebuje wymyślonego dziadka na chmurce i zbioru guseł. Tak już po prostu jest. Tylko ci drudzy lubią tym pierwszym albo sobie podobnym, ale od innych dziadków i czarów wciskać swoje wersje, tak było, jest i będzie.
  • nerwinka 28.09.2021
    Matt Custor
    rozumiem ten ból. Trudno polemizować z niewidomym na migi.
  • Patriota 28.09.2021
    Tak, to prawda, ludzie wtedy stają się bestiami. Wszystkie totalitaryzmy walczyły z Bogiem. Unia Europejska jest kolejną odsłoną totalitaryzmu, za wszelką cenę próbuje zniszczyć Boga w ludzkich sercach. I tak się dziwię, że mimo tylu lat sączenia antychrześcijańskiej propagandy, nadal są tak mało skuteczni.
  • SwanSong 28.09.2021
    Miliony ofiar religii właśnie pukają się w głowę nad twoją głupotą.
  • Matt Custor 28.09.2021
    Pozdrawiam!

    Bóg istnieje, tylko głupcy nie chcą o tym wiedzieć, bo nie chcą, więc marnieją i gniją z powodu swoich mądrości.
  • Jared 28.09.2021
    SwanSong może by im dać małą szkołę eseju? :P Esej o tym dlaczego Boga nie ma - napisany z wszystkimi regułami sztuki, o czym oni mogą marzyć jedynie? :P
  • Shogun 28.09.2021
    Jared czytałbym ;)
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor ale który bóg, bo trochę ich do wyboru jest?
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    no i czy jeden bóg czy kilku/kilkoro, a może więcej, a może osobowe, bezosobowe, wszechmocni, ograniczeni... wybór lepszy niż w supermarkecie, pogubiłem się w tym i wolę tam nie wchodzić. xD
  • Matt Custor 28.09.2021
    cos_ci_opowiem

    "... ale który bóg, bo trochę ich do wyboru jest?"

    Wkrótce Go zobaczysz!
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    Jeśli Bóg istnieje i pozwala na takie rzeczy, to co z niego za Bóg?
  • Patriota 28.09.2021
    Matt Custor owszem i jest na to, wbrew pozorom wiele dowodów. Ateiści nie dlatego są głupcami, że nie wierzą w Boga, ale dlatego, że nie potrafią i nie chcą o tym poważnie rozmawiać. Ich zachowanie, wypowiedzi, żenujące kpiny trudno nawet przyrównać do zachowania dzikich zwierząt, bo byłaby to obraza dla zwierząt.
  • SwanSong 28.09.2021
    Matt Custor
    A ty smoka!
  • SwanSong 28.09.2021
    Patriota
    Nie potrafisz dać żadnego dowodu na istnienie Boga. Pociesz się tym, że żadna religia nie potrafi.
  • SwanSong 28.09.2021
    Jared
    Przecież oni i tak nie zrozumieją. Na tym polega dramat wiary.
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor ziew... i taka z wami, religiantami, jest rozmowa. Ciągle wciskacie innym boga, ale na pytanie, który jest prawdziwy wykręcacie się.
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    A ja bym może nawet chciał w coś wierzyć, tylko odłamy wiary chrześcijańskiej tak się skompromitowały w moich oczach, że wiem czym to pachnie, z kolei alternatywy wydają się równie głupie lub głupsze i groźniejsze.
  • Matt Custor 28.09.2021
    Patriota

    Ateizm to stan umysłu niezdolnego do poszukiwania prawdy, a "Prawda" tylko wyzwoli człowieka od śmierci!

    Istnienie Boga nie jest sprawą dowodzenia, tylko porządku serca i wynikającego z niego miłosierdzia i współczucia, które daje nadzieję chroniącą człowieka przed poczuciem nicości, czego świat materialny nie może uczynić (Kant).
  • Patriota 28.09.2021
    Matt Custor ateizm to porażka rozumu u pewnych osobników.
  • Matt Custor 28.09.2021
    Patriota

    Tak jak wyżej pisałem: jeśli człowiek nie szuka Boga, to się staje bestią. I dodam, że szatan objawia się przez bestie...
    Reszty można się domyślić.
  • Patriota 28.09.2021
    Matt Custor dokładnie.
  • Matt Custor 28.09.2021
    Patriota
    Szczerze mówiąc, to jestem zmęczony tą walką tu na opowi.pl., to jak orka na ugorze.
    Napiszę Ci coś Ciekawego, za chwilę (e-mail).
  • Patriota 28.09.2021
    Przypomniały mi się słowa takiej piosenki"

    Musimy siać, choć grunta nasze marne ....
    a w ślad za siewcą kroczą stada wron.

    Wypisz wymaluj ta głupia hołota, mająca się nie wiadomo czemu za oświeconą, pasuje do tego proroczego obrazu, jak ulał.
  • Matt Custor 28.09.2021
    Patriota

    Wysłałem na Twój e-mail kilka informacji.
    Może przeczytasz?

    Tymczasem kończę, bo mam robotę i głowa mnie boli od tego opowi.pl..

    Pozdrawiam!
    MS
  • Patriota 28.09.2021
    Matt Custor ok, odebrałem, odpiszę jutro. Pozdr.
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor, to doczekam się konkretów, czy tylko wykrętów i inwektyw?
  • Matt Custor 28.09.2021
    "to doczekam się konkretów, czy tylko wykrętów i inwektyw?"

    Jaki mam obowiązek Ciebie pouczać?

    Ale w drodze wyjątku to uczynię, oto moja wypowiedź w powyższej sprawie, link:

    https://youtu.be/4WVgIlIyL2c
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    No pewnie, już pędzę zmarnować prawie 7 cennych minut.
  • Matt Custor 28.09.2021
    cos_ci_opowiem

    "No pewnie, już pędzę zmarnować prawie 7 cennych minut."

    Myślałem, że nasz trochę kultury i podziękujesz a Ty jak....(pomyśl sam).

    Proszę, nie pisz już do mnie, chociaż mi nie szkoda czasu, tylko właśnie modle się za Ciebie, aby Bóg litościwy Cię oświecił i aby spłynęła na Ciebie łaska Boska!
    Amen
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor ziew... żadna rewolucja nie nastała. Religianci są do siebie tacy podobni.
  • Matt Custor 28.09.2021
    cos_ci_opowiem

    Cyt.: " żadna rewolucja nie nastała. Religianci są do siebie tacy podobni."

    Odp.: "Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały" Mt 7,6.
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor psy, świnie - coraz ciekawiej, też takie typowe dla was. :)
    To po co ten agresywny prozelityzm, skoro to tylko psy i świnie? Pomijam już, w ilu miejscach Biblia przeczy sama sobie i trzeba niezłych fikołów, żeby udowodnić, że jedno z drugim nie stoi w sprzeczności - ale z tym problemów większych nie miewacie. Ciao.
  • Florian Konrad 28.09.2021
    Idź się Pan fanatyczyć gdzie indziej, panie ałtor...
  • Matt Custor 28.09.2021
    "Idź się Pan fanatyczyć gdzie indziej, panie ałtor..."

    Oto typowa lewacka tolerancja!

    Jakie masz podstawy do zabraniania mi lub rozkazywania?

    Przecież to jeszcze wolny kraj, a nie Tęczowa Republika LGBT!
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor i w tym Wolnym Kraju (TM) z mniejszości seksualnych najlepiej mają się pedofile, w razie wtopy przenoszeni do innego oddziału :)
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    *pedofile-transwestyci, bo chodzą w sukienkach xD
  • Matt Custor 28.09.2021
    cos_ci_opowiem

    Po co mi to piszesz? Nie szkoda Ci czasu?

    Szukaj Boga, a znajdziesz wszystko i prawdę.
  • cos_ci_opowiem 28.09.2021
    Matt Custor Qrde, Talibowie mówią to samo!
  • Agata Durka 29.10.2021
    A ja chcę przeczytać! Prześlij mi proszę na @
  • Matt Custor 29.10.2021
    "Quod scripsi, scripsi" - Pontius Pilatus. Amen
  • Matt Custor 29.10.2021
    "Quod scripsi, scripsi" - Pontius Pilatus. Amen

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania