„Nevermore”- Creagh Kelly

Witajcie!

 

Chciałabym Was bardzo zachęcić do sięgnięcia po fantastyczną trylogię „Nevermore” autorstwa Creagh Kelly. Jest to pierwsze dzieło tej początkującej pisarki. I mam nadzieję, że nie ostatnie.

 

Rozpoczynający serię tom „Kruk” wprowadza nas w świat czirliderki Isobel Lanley i gotha Varena Nethersa. Brzmi groteskowo? Niesłusznie. Świat przedstawiony w powieści, do którego wraz z kolejnymi częściami coraz bardziej wprowadza nas, autorka jest magiczny, niezwykły i wciągający. Ciekawa fabuła. Postaci drugoplanowe- takie jak np. Gwen Sprawią, że czytelnik nie będzie mógł rozstać się z książką i zapragnie sięgnąć po kolejne części. Chcąc poznać dalsze losy bohaterów. Teoretycznie dzieło to jest skierowane do trochę starszej młodzieży. Uważam, że trochę mylnie. W książce są zawarte fragmenty przyprawiające o gęsią skórkę! Autorka w dużej mierze nawiązuje do twórczości i życia pisarza Edgara Allana Poe! Co już powinno dać czytelnikowi wiele do myślenia. Młoda pisarka jest bardzo zafascynowana dziełami Poego. W swojej powieści wielokrotnie przytacza nie jeden z jego wierszy. A historię jego zniknięcia, następnie śmierci, opowiedziała na swój ABSOLUTNIE FANTASTYCZNY sposób. Zaczęło się groteskowo, a zamieniło w coś naprawdę wypełnionego mrokiem, horrorem i światem snów!

 

Pierwsza część została wydana w 2010 roku. I szybko stała się bestsellerem, po którego sięgały nie tylko nastolatki. Jak już wspomniałam autorka w trakcie pisania inspirowała się nie tylko twórczością ale i życiem, pisarza Edgara Allana Poe. Co tym bardziej dodaje powieści dreszczyku. Dajcie się oczarować światom snu. I sięgnijcie po trylogię „Nevermore”- Creagh Kelly.

 

Źródła do wykorzystywania informacji: Wikipedia.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • rozwiazanie dwa lata temu
    „Nevermore” (Creagh Kelly born Louisville, The United States) nigdy więcej, tytuł mnie przyciągnął i Edgar Alen Poe, do którego lektury chętnie wraca. Dziękuję za recenzję.
  • Katarzyna LadyFree A dwa lata temu
    Cieszy mnie że moja recenzja ci się podoba. Nie zrozumiałam początku twojej wiadomości, ale i tak fajnie. Mam nadzieję że książka ci się przypadnie do gustu.
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Katarzyna LadyFree A, w nawiasie wpisałam miejsce urodzenia autorki, która jest z USA, co wyjaśnia jej silne zainteresowanie tematyką Poe, a książka z pewnością będzie mi się podobać.
  • Katarzyna LadyFree A dwa lata temu
    rozwiazanie Aha. Tak wiem że była z USA. A ” Peril at End House” czytałaś? To też jest nieźle zaskakująca i intrygująca powieść!
  • Katarzyna LadyFree A dwa lata temu
    rozwiazanie Przepraszam, to nie miało być pod tą recenzją. Miejmy nadzieję że Creagh Kelly napisze coś jeszcze.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ajsak, kolejny nick?
  • Aisak dwa lata temu
    A po co mi kolejny nick?
    Odpindol się psychopatko?
  • Katarzyna LadyFree A dwa lata temu
    Aisak Co tu się dzieje?
  • MartynaM dwa lata temu
    Ajsak tobie trzeba dużo, Katarzyno. Choćby dla tych "piontek" ?
  • Aisak dwa lata temu
    Płyń babochłopie ode mnie?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania