...

...

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (250)

  • Ant 27.07.2021
    Ja czytałem szacunki 20-30 tys. dziennych zachorowań w peaku, czyli pewnie październik-listopad. Mam nadzieję, że więcej nie będzie.
    Umierać będą głównie niezaszczepieni, zresztą jest tak i teraz od kilku miesięcy.
    Jeśli idzie o obostrzenia to ciężko powiedzieć. Rząd boi się buntu i wprowadzenia przymusowego szczepienia.
    Z racji, że delta jest bardziej zaraźliwa, rząd mimo wszystko może wprowadzić większe obostrzenia niż wydaje się to dzisiaj.
    Wszystkim niezdecydowanym lub wahającym się, polecam iść się zaszczepić teraz, póki nie ma tylu chętnych. Na jesieni będzie bardzo dużo chętnych + kolejki. Teraz na luzie można się pójść i zaszczepić. Mamy dwa tygodnie spokoju, potem się zacznie.
    Zdrówka wszystkim!
  • Andi Perry 27.07.2021
    Ale te 20-30 jest przy założeniu obostrzeń, które mieliśmy w pandemii. Teraz Polacy na to nie pójdą. Powiedzą, znowu lockdown? Jesteśmy zaszczepieni więc sobie tego nie życzymy. I dlatego uważam, że może podbić do 60 tys..
  • Abbie Faria 27.07.2021
    Andi Perry Ups, odpowiedziałem z drugiego profilu :)
  • pansowa 27.07.2021
    Abbie Faria Zaraz zostanie doniesione uprzejmie.
    Chyba że oszołom bawi się lupą i pęsetą.
  • Abbie Faria 27.07.2021
    sensei Możliwe. Tylko ja tych dwóch kont nie używam do oceniania multiplikatywnego, ani do dezinformacji. Admin na pewno ma w to podgląd, inaczej można byłoby z jednego tego samego konta co chwilę dawać jakieś oceny.
  • Abbie Faria 27.07.2021
    *jakieś oceny jednemu utworowi.
  • pansowa 27.07.2021
    Abbie Faria Amin nie sprawdza takich rzeczy tylko ew. reaguje na donos o drugim koncie.
    Najgorszą rzeczą jest powiedzieć, że się je ma.
    Oszołom jest błyskawiczny, jeśli uzna cię za wroga.
    Sam się swoich wypiera jak żaba błota, to ma ich tabun.
  • Abbie Faria 27.07.2021
    pansowa Ty i Patriota jesteście jak Kain i Abel. Dyskusja, kto ma większą męskość przekroczyła wszelkie opowijskie granice przyzwoitości. Wielu ludziom to poprawia humor i nie myślą o swoich problemach, więc jest pozytyw.
  • pansowa 27.07.2021
    Abbie Faria Sam biedak sprowokował, pisząc abym se powiększył:)))
  • Szpilka 27.07.2021
    Ant, nic Ci to nie da, bo na Deltę trzeba kolejną szczepionkę, a za rogiem czai się Delta+ i Lambda ?

    Koronawirus: trzecia szczepionka przeciwko czwartej fali

    Firmy BioNTech i Pfizer planują wkrótce złożyć wniosek o dopuszczenie do obrotu trzeciej dawki szczepionki przeciwko COVID-19. Wg producentów trzecia dawka może skutecznie powstrzymać wariant Delta koronawirusa.

    https://www.dw.com/pl/koronawirus-trzecia-szczepionka-przeciwko-czwartej-fali/a-58221790
  • kigja 27.07.2021
    Ojej, to chyba muszę rozejrzeć się za jakąś ładną trumienką...
  • kigja 27.07.2021
    Szpilka

    Może to Lambada...xd
  • Szpilka 27.07.2021
    Kigja

    Hahahhaahha, może, stary hicior, potańczymy ?
  • Szpilka 27.07.2021
    Kigja

    Wystarczy kartonowa, teraz się człeka z dymem puszcza ?
  • kigja 27.07.2021
    Szpilka

    Puszczą mnie z dymem, jak w Indiach, na Wiśle ku morzu popłynę...
    xd
  • Szpilka 27.07.2021
    Kigja

    Amerykańce już od marca cieszą się wolnością, a u nas dalej covidowa dyktatura!

    Mieszkańcy i firmy nie potrzebują państwa, które mówi im, jak mają funkcjonować - powiedział Greg Abbott, gubernator Teksasu i zapowiedział zniesienie obowiązku noszenia maseczek na terenie stanu oraz koniec wszystkich obostrzeń wprowadzonych w związku z pandemią. Wcześniej podobne decyzje podjęły stany Iowa i Montana. Teraz częściowo dołączyły do nich także Dakota Północna i Missisipi.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-03-03/koniec-z-maseczkami-i-lockdownem-kolejne-stany-znosza-obostrzenia/
  • Szpilka 27.07.2021
    Kigja

    Ale na razie puść sobie dymka, nie taki koronaświrus groźny, jak go malują ?
  • kigja 27.07.2021
    Szpilka

    Na innym portalu okołowierszowanym ludzie to samo piszą, co Ty.
    Tam też są sceptycy i miłośnicy.

    Moje zdanie jest takie, żeby każdy robił, co uważa za słuszne, a ja postoję i popatrzę :)))
  • Szpilka 27.07.2021
    Kigja

    To bardzo się cieszę, że więcej niezastraszonych jak i ja. Właśnie obejrzałam program o koronaświrusie, lekarz bije na alarm, strasznie dzieci chorują na infekcje, to przez lockdown i brak ruchu ? Nie można stale lockdownować, trzeba wrócić do normalnego życia, zaszczepić słabych i wiekowych i boidudków ?
  • Szpilka 27.07.2021
    Kigja

    A tu mam świeżutkiego newsa z WHO ?

    Coronavirus WHO Pandemie
    Delta, Eta, Kappa, Lambda: Was die elf Coronavirus-Varianten auf der WHO-Liste unterscheidet

    Der Selektionsdruck für Sars-CoV-2 wird durch Geimpfte und Genesene immer größer.
    Das Coronavirus versucht deshalb, durch Mutationen in der Welt zu bestehen.
    Elf besorgniserregende oder unter Beobachtung stehende Virusvarianten enthält die WHO-Liste inzwischen. Was unterscheidet sie?

    Ponieważ ludzie się szczepią albo naturalnie uodparniają, wirus mutuje, bo chce przeżyć, czyli będziemy się szczepić do końca życia ?

    Już mamy jedenaście wariantów koronaświrusa wg WHO!

    O urwał nać! Jak można takie pierdamony wypisywać?
  • Szpilka 27.07.2021
    Wchodzi facet do apteki i słyszy:
    - Proszę założyć maseczkę!
    - Ale pani nie ma maseczki.
    - Nie mam, bo ja jestem za szybą.
    - Ja też jestem za szybą.
    - Ale to moja szyba!
  • Akwadar 27.07.2021
    Szpilka :)))
  • Ant 27.07.2021
    Szpilka Alternatywą do szczepień jest pełny lockdown na kilka tygodni, bo wtedy wirus nie będzie przenoszony na kolejnych nosicieli, a właśnie to jest powodem mutacji. Szczepień nie wywołuje mutacji. Mutacja zachodzi niezależnie od tego.
    Jak pisałem na forum jest jeszcze szansa, że wirus zmutuje do niegroźnej formy, co byłoby super fajne.
  • Ant 27.07.2021
    Szpilka Zaszczepiony organizm morduje wirusa na amen. Wtedy kończy swój żywot w nosicielu i nie mutuje ani nie przenosi się dalej. Szczepionka go zatrzymuje.
  • Ant 27.07.2021
    https://twitter.com/phntmgeek/status/1407273048445636627
    Tu miła dla oka ilustracja jak działają szczepionki
  • Szpilka 28.07.2021
    Ant

    Właśnie nie, bo w Izraelu znowu zakażenia mimo wyszczepienia ludności w 65 procentach:

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-na-swiecie,wariant-delta-w-izraelu--mimo-zaszczepienia-wiekszosci-mieszkancow--liczba-zakazen-wciaz-rosnie,artykul,33904493.html
  • Szpilka 28.07.2021
    Ant

    Ale lockdown już był i spowodował tylko miliardowe straty w gospodarce /w wielu stanch USA od marca nie ma żadnych obostrzeń/, zastanawiałeś się nad recesją wskutek niepotrzebnej blokady gospodarki?

    Z danych z początku pandemii wynika, że dziennie umiera 1100 Polaków, koronowirus zabija 1 procent, czy to jest powód do ubezwłasnowolnienia społeczeństwa?
  • Szpilka 28.07.2021
    Ant

    Owszem, rzetelnie przebadane, coś tu wyraźnie nie gra, skoro w Izraelu nadal się ludzie zarażają mimo szczepień, ile jeszcze tych mutacji przed nami? Widzisz góry trupów na ulicach i służby sanitarne nienadążające ich usuwać? Nie zobaczysz, bo to plandemia w mediach.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Czyli zostało 35% niezaszczepionych
  • Szpilka 28.07.2021
    Akwadar

    A ja miałam niemal identyczny przypadek, tylko pani nie odpowiedziała, że to jej szyba ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Nom i mimo szczepienia dalej jest się nosicielem, czyli można plandemię ciągnąć w nieskończoność.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Lepiej być tylko nosicielem niż zachorować.
    A czy jest to tylko medialna pandemia zapytaj JamCi.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Grypa też zabija ciężko chorych, a z wierszy wynika, że mama ciężko chora była, tego wirusa nie da się wyeliminować, z nim trzeba żyć. Wczoraj patolog orzekł, że żadnych niebezpiecznych aerozoli nie ma u zmarłego, zatem to zawijanie w folię i niedopuszczanie rodziny było zupełnie zbędne.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Dlatego jestem przeciwny temu wariactwu i panice, ale nie neguję pandemii i zagrożenia.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Też nie neguję, kto się boi, niech się szczepi ?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Słowo strach jest nie na miejscu.
    Szczepienia nigdy nie służyły do eliminacji strachu.
    To zwyczajna kalkulacja.
    Albo ryzykuję bo neguję. albo próbuję uniknąć.
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka

    No a nie jest tak? To, że wirus mutuje jest powszechną normą. Na grypę też corocznie ludzie szczepią się inna szczepionka, bo grypa to mutantka i co roku jest inna.

    Ja sie obawiam tylko jednego, że ludzie tak wyajałowią swoje organizmy, że nie zabije ich koronawirus tylko zwykły katar.
  • pansowa Dokładnie tak samo jak: Wojsko, policja, wały przeciwpowodziowe, światła drogowe czy straż pożarna nie służą do likwidacji strachu.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Dla mnie to nie jest normalne szczepienie, szczepionka jest nieprzebadana dostatecznie, poza tym rząd kłamie i ja mu nie ufam.

    Owszem, na strachu się opiera, od ponad roku codziennie ludzi straszą, wielu się rozchorowało psychicznie od propagandy strachu.
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka
    A najbardziej poszkodowane sa dzieci, które juz dostaja piełdołca od tej izolacji.
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    Tak właśnie wczoraj doktor w niepropagandowym programie powiedział, już dzieci łapią wszystkie infekcje.
  • Szpilka co to znaczy "rząd kłamie"? Szczepią wszystkie rządy, nawet te nieuznane między narodowo. To nie jest sprawa zaufania do konkretnego rządu i nie jest to sprawa polityczna.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Jeszcze więcej zmarło z powodu niezaszczepienia.
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    Mnie ich strasznie szkoda i tak za długo siedzą przed komputerami i jeszcze izolacja przez koronaświrusa ?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Nie jest przebadana dostatecznie więc czekaj.
    Może dożyjesz bezpiecznej.
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka
    Ha! Niby po zawodówce, ale mondra jak doktory jestem? ? ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    A choćby z klimatem, że susza i susza, i świat w pustynię się zamieni, a tu zonk i powodzie ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    No baaaaaaaaaa ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Nie mam takiej potrzeby się szczepić, bez maski chodzę i żyję, organizm sam zwalczy wirusa, to najlepsza odporność ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Znasz niemiecki, to sobie posłuchaj, demokratyczny program, nie tylko propagnda:

    https://www.youtube.com/watch?v=sFp4R_78boA
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka

    A wierzysz w to, że po szczepionce młodzi mężczyźni będą bezpłodni, a ogólnie zaszczepionych młodych ludzi czeka wiele innych chorób spowodowanych szczepionką?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Po Czarnobylu też nie wszyscy umarli.
    Znaczy że powinienem tam jechać, bo mnie nie zaszkodzi?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Zawsze będą za i przeciw.
    TVN i TVP.
    Twoja sprawa kogo suchasz.
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    Nie, tak daleko się nie posuwam, ale nie wiadomo jakie będą działania uboczne, dlatego najlepiej naturalnie się uodpornić ?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka że też się ludzie na cholerę naturalnie nie uodpornili...
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Propagandowe stacje, dlatego uwierzyłeś, Twoja sprawa, ja Cię nie namawiam do zaminy zapatrywań ?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Ani ja Ciebie, Wymieniamy poglądy.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    No przeca są covidowi ozdrowieńcy, czy wszyscy umarli?
  • Szpilka zamiast głosić teorie spiskowe lepiej przeczytaj moje najnowsze opowiadanie. Bardzo mnie interesuje twój komentarz.
  • pansowa "TVN i TVP. Twoja sprawa kogo suchasz". - Wybór pomiędzy zatwardzeniem, a sraczką.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Jak zachorujesz na covida, to nabędziesz przeciwciała i to jest najlepsza metoda, ale kto chce, niech się szczepi, to też dobry wbór, ja wolę naturalny, organizm mam zdrowy, poradzi sobie ?
  • Szpilka

    Po co walczysz z wiatrakami?
    Bez sensu...
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka No są.
    Z malarii, dżumy itd też część zdrowiała sama.
    To oznacza, że szczepionka była niepotrzebna?
  • pansowa 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Niemniej coś trzeba wybrać. Nie da się żyć zawieszonym w próżni.
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    To nie są teorie spiskowe, to są opnie niepropagandowych ekspertów jak np. profesora Bhakdi, jest jego książka na polskim rynku wydawniczym ?
  • Szpilka

    Oni tak moga bez końca i do końca świata...
    Jeżeli lubisz jałową gadkę to ok.
  • pansowa "Po Czarnobylu też nie wszyscy umarli". - W rzeczy samej. Z tych kobiet, które dymały się z Samolem Molem, jednak nie dostała HIV. Morał HIV nie istnieje. ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Królowa Tautogramów

    Chyba tak ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Covid to nie malaria i dżuma, to cóś jak grypa, po huk siać tyle paniki?
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Nom, czysta propaganda, ale ludzie i tak łykają jak kogut kluski ?
  • Szpilka Covid przez półtora roku zabił mi czterech znajomych, a grypa przez trzydzieści pięć lat nikogo.
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka

    Jeszcze dochodzi kwestia, czy ludzie w szpitalach byli naprawdę leczeni i czym byli leczeni...
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Pewnie znajomi juz mocno chorzy byli, zdrowych nie zabija ?
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka

    A tobie nikt nie umarł na covida?
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    Na medycznej stronie - reklama, dalej leczą przez telefon, minister niektórych lekarzy ukarał, przecież to chore, to leczenie przez telefon, czy covidowe strachajły nie widzą, co się dzieje?
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    Nikt ani w rodzinie, ani wśród znajomych, ani znajomi znajomych.
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka

    Mnie umarł kuzyn. Z własnej winy. Leżał półtora tygodnia w szpitalu. Nie wiem, czy był leczony i czym...
    I jedna dziewczyna ciężko przechodziła wirusa, ale dostała amantadynę i uszła z życiem...
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    Ignorować wirusa nie wolno, ale i nie panikować, u mnie sąsiadkę grypa powaliła na 6 tygodni, covid też może być niebezpieczny, ale nie musi ?
  • Szpilka "Nikt ani w rodzinie, ani wśród znajomych, ani znajomi znajomych".- To masz specyficznych znajomych.
  • Szpilka jedne był zdrowy, natomiast mój krewniak pracuje na wojskowej uczelni i mówił mi że tam jest hardkor. Zdrowi, młodzi żołnierze ledwo wytrzymują.
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Z sąsiadów też nikt nie umarł, trupów na ulicach też nie widziałam, a przecież straszą, że to taki niebezpieczny wirus, to jak to tak?

    Podobnie jak z gadką, że świat się w pustynię zamieni, jeśli nie zaczniemy chronić klimatu ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Sorry, ale nie wierzę, niedawno byłam w szpitalu w odwiedzinach, pustki, chorzy nie leżą na korytarzach z braku miejsc, jak to w TV pokazywano.

    Poza tym mam świetną lekarkę, która jest bardzo sceptyczna odnośnie do zjadliwości wirusa, ona właśnie uwolniła mnie od przymusu noszenia namordnika, wolę wierzyć jej ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Przeczytam Twoje nowe opowiadanko, tymczasem muszę w real, ciao ?
  • kigja 28.07.2021
    Szpilka

    A propos klimatu: wczoraj w metrze przeczytałam, że grożą nam wielkie upały, dochodzące, jak w niektórych miejscach na świecie do + 50 stC
    Kuźwa, za mojego dzieciństwa każde lato było niesamowicie upalne i lekko burzowe.

    Wydaje mi się, że Ziemia sama się regeneruje i oczyszcza...
    stąd pewna cykliczność, jak zrzucanie skóry przez węża.

    Ale nie jestem uczona, to nic nie wiem.
  • Szpilka 28.07.2021
    Kigja

    Też pamiętam upały i siarczyste zimy, jedynie co człowiek może, to przestać wycinać lasy, zmniejszą się powodzie, no i emisję gazów ograniczyć dla zdrowia ludzi, a klimat się zmienia sam i ludzi o zdanie nie pyta.

    Tymczasem ?
  • Szpilka hej! ?
  • Szpilka trupów na ulicy też nie widziałem, ale nikt nie twierdzi, ze w Polsce są. Co do klimatu sam odczuwam, że jest coraz cieplej.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Panika jest istotnie niepotrzebna, ale Ty bagatelizujesz i lekceważysz.
    A to jest złe.
  • pansowa Dokładnie. Po za tym panika to była na wiosnę 20, teraz już panikują tylko ci z drugiej strony.
  • pansowa 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Po prostu była możliwość to się zaszczepiłem.
    Nie umarłem od tego jakby tu niektórzy chcieli :)
    Czuję się z tym lepiej i bezpieczniej.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Nie boję się, bo mam wiedzę, jak powiedział profesor Kuna. Nie bagatelizuję, trzymam zalecany dystans, nie kicham na nikogo i nie pluję, i to wystarczy ?

    Za komuny też była jedna prawda z propagandą sukcesu w tle, a jednak istniały niezależne źródła np. "Radio Wolna Europa", rozpowszechniano bibułę i ja jako smark już tę bibułę czytałam, i nie wierzyłam w pierdamony nadawane w TV.

    Z racji zawodu potrafisz lepiej odpowienie źródła wyszukiwać niż ja, bardzo mnie zastanawia, dlaczego łykasz wszystko jak kogut kluski z propagandowych stacji?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Żródeł można szukać, ale trzeba któremuś uwierzyć.
    Ty jednemu, ja drugiemu.
    Jako hostoryk wiem, że wynalezienie szczepionek było jednym z największych błogosławieństw dla ludzkości.
    Stajemy się coraz słabsi i coraz mniej odporni, a degenerujący się nasz świat tworzy coraz bardziej zmutowane formy.
    To, co nie ruszyłoby naszych babek w sile wieku, nas załatwia.
    Jesteśmy dziećmi chemicznego świata i nic tego nie zmieni.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    I zobacz, jak masz wygodnie, żyć nie umierać, możesz sobie podróżować bez problemu, nikt Cię nie będzie na kwarantannę wysyłał ani nie nakaże testów robić, nie to co ja - zakaz wstępu do przybytków użyteczności publicznej, zakaz podróży, ale ktoś musi się sprzeciwić nadchodzącej dyktaturze.

    A tu masz absurd spowodowany covidem, leczenie online:

    https://www.halodoctor.pl/?utm_source=onetrasp&utm_medium=display&utm_campaign=MM_halodoctor_18_konsultacje_wakacje_square_panel
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Wygoda też ma swoje znaczenie.
    Świat jest jaki jest i ja go nie zmienię.
    Sa ograniczenia i muszę się do nich dostosować, podobnie jak do przepisów prawa.
    Często wydają się głupie, ale są.
    Z absurdów nie ma co robić reguł, a ty na podstawie absurdów generalizujesz.
    Jeden za 100 000 jest mordercą, a czy to znaczy, że wszyscy jesteśmy mordercami?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Jesteś inteligentnym i oczytanym człowiekiem, dlatego żywię wielką nadzieję, że w końcu przejrzysz na oczy, oby tylko za późno nie było. Dziękuję za interesującą dyskusję ?
  • pansowa problem z takim osobami jak szpilka jest taki, że widząc jedna złą regulację negują cały sens walki z covidem.
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Nom, znowu będzie jak w przysłowiu - mądry Polak po szkodzie, Niemcy np. nie widzą jeszcze zagrożenia, bo za dobrze w doopach mają i na razie nic ich nie interesuje ?
  • pansowa 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Tak uważam.
    Na podstawie absurdów nie można negować całej rzeczywistości.
    Absurdów jest wszędzie pełno.
    Wsadzają upośledzonego za kradzież batonika z 99gr, ale nie powiem, że cały kodeks karny to idiotyzm.
    To idiotyzm jakiegoś sędziego i prokuratora, który tak zinterpretował kodeks.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka No wybacz. Jestem w Niemczech i mam inne zdanie, czy mają w dupie.
  • pansowa czy te słynne długość bananów. Nie są one powodem by likwidować sanepid. Niestety miłośnicy pseudonauki każde potknięcie wynajdą, żeby obalić prawdę. Miałem znajomego (już o nim wspominałem), które czytał te wszystkie "Do rzeczy" i też śmiał się o grypce, a potem grypka go zabiła. Umierał w cierpieniach trzy tygodnie. Co ciekawe był też kreacjonistą. Oczywiście Darwin w kilku kwestiach mylił się lub zbytnio upraszczał, ale co do zasady miał rację i nie warto szerzyć ciemnoty.
  • Szpilka każde państwo walczy z covidem, ale poszczególne rozwiązania są różne. Na tym polega rozwój, że się analizuje to i wybiera te działające, a niedziałające odrzuca.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Za mało demonstrantów na ulicach, widziałeś, jak trzech krawężników kobietę biło? Za co się bije, skoro to tylko teoria spiskowa wg władz? Za prawdę się bije, jest niewygodna.
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Czy ja sobie podkpiwam z Twoich przekonań? Nazwałam Cię covidiotą? Może naucz się dyskutować na argumenty, a nie na szyderę.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Za co bito kobiety w czasie demonstracji o zaostrzeniu prawa do aborcji?
    Mówimy o represyjności i tępocie rządzących, czy o negowaniu pandemii i sensie szczepień?
    Bo że rządzący to durnie wiadomo od dawna, ale zdrowy rozsądek i umiejętność myślenia i wyciągania wniosków to już indywidualna cecha człowieka.
  • Szpilka Ale, gdzie ja szydziłem?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    No i się dogadaliśmy, rządzący to durnie, w Niemczech szczególnie Merkel, pewnie sobie tytuł doktorski sama nadała jak żona Honeckera ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    "pansowa czy te słynne długość bananów. Nie są one powodem by likwidować sanepid. Niestety miłośnicy pseudonauki każde potknięcie wynajdą, żeby obalić prawdę. Miałem znajomego (już o nim wspominałem), które czytał te wszystkie "Do rzeczy" i też śmiał się o grypce, a potem grypka go zabiła. Umierał w cierpieniach trzy tygodnie. Co ciekawe był też kreacjonistą. Oczywiście Darwin w kilku kwestiach mylił się lub zbytnio upraszczał, ale co do zasady miał rację i nie warto szerzyć ciemnoty."

    Mam rozumieć, że jestem miłośniczką pseudonauki?

    Nie jestem, pogląd wyrobiłam na podstawie autorytetów w dziedzinie medycyny.
  • Alienator 28.07.2021
    Dla rozluźnienia sytuacji opowiedziałbym jakiś żart o Covidzie, ale istnieje 99% prawdopodobieństwa, że go nie złapiecie, :)
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Ja po prostu widzę u nich większą panikę niż u nas.
    Początkowo to myśmy wariowali. Rok temu jak wjeżdżałem do kraju to była masakra.
    I te zamknięte lasy, żołnierze pod bronią itp.
    Teraz w Niemczech w sklepie nie mogę odsłonić maseczki jak się duszę, bo natychmiast przybiega kierownik i pierdoli mi za uchem.
  • pansowa 28.07.2021
    Alienator Albo zgłosimy adminowi :)
    On reaguje natychmiast.
    Gość jest czujny.
  • Alienator 28.07.2021
    pansowa Czujny jak ważka
  • pansowa 28.07.2021
    Alienator Wiatr go tylko czasami zabiera.
    Szczególnie jak jest potrzebny,
  • Alienator 28.07.2021
    pansowa a tak propo szczepień, widzieliście procent zaszczepionych posłów i senatorów?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Załatw se papier uwalniający od namordnika, do mnie ostatnio babcia przyskoczyła, wskazując palcem na twarz, a ja jej wskazałam na głowę, maskę nosiła, to czego się bała? Przeca jest chroniona, a ja nie.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Znowu nie rozumiesz sensu noszenia masek?
    Nosząc ją chronisz babcię, a nie siebie.
    A ona nosi, aby nie zarazić ciebie.
  • pansowa 28.07.2021
    Alienator Nie znam
  • Szpilka Przeudonuaka to przedstawianie danych niespełniających kryteriów naukowych jako co najmniej równorzędnych nauce. To min. homeopatia, ufo, kreacjonizm, plaska ziemia ect.
  • pansowa nie do końca. Maska działa w obie strony.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Ty nie rozumiesz, szmacianka nie chroni przed wirusem, ponadto zaszczepiony też jest nosicielem, dystans wystarczy i niekichanie na nikogo, czyli zasłanianie ust podczas kasłania i kichania.
  • pansowa 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Chyba pgaz.
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Nie, nie wystarczy,
    Jeśli coś redukuje choćby w jakimś tylko stopniu emisję twojego wirusa, to warto ją nosić.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Nie mam wirusa, testowałam się, ciekawe, taki groźny, wszędzie czyha, a ja bez maski i go nie złapałam ?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Testowałaś się wczoraj.
    Nie robisz testów co godzinę, to nie wiesz, czy już nie jesteś nosicielem.
    Nie masz? Super. Nie każdy też łapie syfa przy kontakcie z syfilityczką.
    Czyli nie ma syfa?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Wymarło Ci pół rodziny i gros znajomych? NIE! Więc o czym mu tu dyskutujemy?

    Nie przekonasz mnie do swoich racji ani ja Ciebie do moich i dobrze, wszak różni jesteśmy i różnie myślimy. No, udanego dzionka ?
  • Szpilka czyli maseczki chronią? https://www.medonet.pl/koronawirus/poradnik,nowe-badania-sugeruja--ze-noszenie-maseczek-skutecznie-ogranicza-rozprzestrzenianie-sie-sars-cov-2,artykul,55564775.html Badań jest więcej, ale dałem pierwsze z brzegu.
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Ale nie szmacianki, tylko profesjonalne – maski medyczne FFP3, zaprezentowałaś stare wieści z zeszłego roku ?

    Chronią, przeca nie neguję, że nie chronią, ale ja się nie boję i chodzę bez, no i jak długo będziemy jeszcze je nosić, kilka lat, czy do końca życia? Teoretycznie,- wszyscy się zaszczepią i znowu pojawi się nowa mutacja - Lambda np. i znów będziemy się szczepić?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Ano nie przekonamy się. Choćby dlatego, że rodzina wymarła mi prawie cała 30 lat temu.
    Więc Twoje pytanie jest kazuistyczne.
    Nie musi mi wymrzeć pół rodziny, abym był pewien, że istnieje malaria.
  • Szpilka 1. W tym linku nigdzie nie było mowy, że muszą to być profesjonalne. 2. zapewniam, ze noszę profesjonalną.3. Jak długo? Ja mam tysiąc przeciw ciał, więc jestem bezpieczny, ale i tak noszę dla przykładu (może dla spanu?). Gdy epidemia skończy się, to będę nosił tylko w sezonie grypowym. Ps. przypominam o moim opowiadaniu.
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    A czy ja gdzieś napisałam, że covid nie istnieje? Istnieje, ja tylko nie wierzę w jego zabójczą zjadliwość i moje chodzenie bez maski powierdziło tezę o niezjadliwości ?
  • Szpilka cieszę się, że na razie nie dopadł ciebie, ale chodzenie bez maski przy braku sczepienia to igranie z niebezpieczeństwem. Może ciebie dopaść podczas czwartej fali.
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Najnowsze zalecenia profesjonalistów optują za maskami medycznymi, nie szmaciankami. Ja nie noszę i mam się dobrze, a jak mi się fajnie oddycha, gdy inni się męczą w namordnikach ?

    Pamiętam, przeczytam i skomentuję, teraz idę cóś zjeść, tymczasem ?
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Twoje chodzenie bez maski tylko potwierdza, że masz szczęście, albo dobrą odporność.
    Ale jeśli słabsi na to umierają, to trzeba ich chronić przed zarażeniem
    Swoją maską, albo szczepieniem.
  • Szpilka 28.07.2021
    Marek

    Zobaczymy, zdam relację, jeśli przeżyję, znaczy, że covid to żaden killer ?
  • Szpilka 28.07.2021
    Pansowa

    Noś, na zdrowie, ja se bez namordnika oddycham, jak na wolnego człowieka przystało, tymczasem ?
  • Ellie Victoriano 28.07.2021
    Tia... inni niech sobie umierają, Szpilka najważniejsza... tak to wygląda ?‍♀️
  • pansowa 28.07.2021
    Szpilka Hejo.
    Noszę na zdrowie innych.
  • Szpilka 28.07.2021
    Ellie, nie powtarzaj mi bredni z tub propagandowych, chcesz nosić namordnik, dałaś się zastraszyć - Twoja sprawa, ja prawa nie łamię, mam papier od lekarza, trzymam dystans, na nikogo nie pluję, wystarczy. Ty noś i rób, co Ci każą, żeby się przecistawić covidowej dyktaturze, której Ty nie dostrzegasz nawet, trzeba mieć "jaja", Ty ich nie masz.
  • Ellie Victoriano 28.07.2021
    Szpilka, dziękuję bardzo za wciskanie mi słów, których nie powiedziałam XD
  • Szpilka 28.07.2021
    Ellie

    "Tia... inni niech sobie umierają, Szpilka najważniejsza... tak to wygląda ?‍♀️"

    A ten przekąs to co? Posądzasz mnie o bycie pępkiem świata i lekceważenie bliźnich, narażanie ich na śmierć albo ciężki uszczerbek na zdrowiu. Wirus się roznosi drogą kropelkową, moje nienoszenie maski nikogo nie naraża, musiałabym komuś splunąć w twarz, zakładając, że jestem nosicielką, a nie jestem. Wcześniej pierdamony głoszono, że wirus wszędzie jest, w sklepie na półkach, artykułach, dlatego ręce trzeba dezynfekować. Nie dopuszczano do zmarłych, bo aerozole, kompletne bzdury, nie ma żadnych śmiertelnych aerozoli.

    W Wielkiej Brytanii zniesiono obostrzenia i wskaźnik zakażeń spada, ciekawe, nie? Spada wbrew hiobowym zapowiedziom "szpecjalistów" na usługach rządu.

    Eksperci zaskoczeni. Spadek liczby zakażeń w Wielkiej Brytanii po zniesieniu obostrzeń

    https://www.tysol.pl/a69338-Eksperci-zaskoczeni-Spadek-liczby-zakazen-w-Wielkiej-Brytanii-po-zniesieniu-obostrzen#.YQFyCNU8pkI.twitter
  • D.E.M.O.N 29.07.2021
    Szpilka - dokładnie.
  • Ellie Victoriano 29.07.2021
    Szpilka to może doczytaj jak działa roznoszenie chorób drogą kropelkową
  • Szpilka 29.07.2021
    Ellie

    Uważasz, że wiesz lepiej od lekarki z tytułem doktora nauk medycznych? To gratuluję arogancji ?

    Już pisałam, umierasz ze strachu, noś maskę i się duś, Twój wybór, ale innym guana z TV nie wciskaj i nie osądzaj.
  • Ellie Victoriano 29.07.2021
    Szpilka uważam, że setki badań naukowych wiedzą lepiej od jednej lekarki ?
  • Szpilka 29.07.2021
    D.E.M.O.N

    Dziękuję, cieszy mnie, że nie wszyscy dali się przestraszyć ?
  • Szpilka 29.07.2021
    Ellie

    A ja uważam, że łyknęłaś propagandę jak kura kluski, ale cóż..., młoda jesteś, łatwo zmanipulować ?
  • Ellie Victoriano 29.07.2021
    Szpilka tak, tak, wszyscy młodzi, glupi i łatwi do manipulacji, jak dobrze, że ty taka nie jesteś ?‍♀️
  • Szpilka 29.07.2021
    Ellie

    No, niestety, żeby odróżnić ziarno od plew, trzeba trochę pożyć, Tobie się wydaje, że już wszystko wiesz, to jak z takim, który książkę kucharską przeczytał i już myślał, że jest świetnym kucharzem?

    Książek nie czytasz, tylko śmieci w Sieci albo grasz, to skąd możesz mieć rzetelną wiedzę?
  • Ellie Victoriano 29.07.2021
    Szpilka, no jak na razie to ty myślisz, że wiesz wszystko najlepiej i wszystko o wszystkich ?‍♀️ Wiesz lepiej, co czytam, w co gram itd. Szkoda tracic czasu na kogoś, kto umie się posługiwać jedynie argumentami ad personam.
    Nawiasem dodam tylko, że im człowiek starszy, tym bardziej naiwny. Części mózgu odpowiedzialne za wykrywanie zagrożenia i strach przestają działać prawidłowo. Skoroś taka stara i doświadczona jak twierdzisz, to może już się to u ciebie zaczęło.
    A teraz żegnam, nie będę tracić na ciebie więcej czasu.
  • Szpilka 29.07.2021
    Ellie

    Posuwasz się za daleko, smarku, nie muszę z kimś tak źle wychowanym dyskutować, zwiedziłam pół świata, poznałam ciekawych ludzi i przeczytałam masę książek, a ty czym się możesz pochwalić? Nie wyparzoną gębę, nie pisz do mnie więcej, bo z aroganckimi i głupimi ludźmi mi nie pod drodze.
  • Szpilka 29.07.2021
    *niewyparzoną gębą?
  • Ellie Victoriano 29.07.2021
    ?
  • Szpilka 29.07.2021
    Ellie

    No zwykła chamka ze wsi z ciebie, nie wiem, czy to takie śmieszne.
  • Grain 27.07.2021
    Niezaszczepieni, to oświeceni zabobonni.
  • Józef Kemilk 27.07.2021
    1. Zasada z psychologi jak piszesz nie czytajcie, to nastąpi efekt odwrotny - zamierzone?
    2. Fajnie byłoby zdefiniować, co to znaczy "antyszczepionkowcy"
    3. To próba wróżenia? Jeżeli tak, to fajna zabawa Obstawiam 29.618 sztuk pozytywnych wyników w jeden dzień.
    4. Brakuje argumentów, może o to chodzi?
    Pozdrawiam
    Zaszczepiony sceptyk szczepionkowy
  • Abbie Faria 27.07.2021
    1. Chyba tak .
    2. anty - przeciwny komuś lub czemuś, szczepionkowiec - zwolennik szczepień. antyszczepionkowiec - przeciwnik szczepień.
    3. Próba zgadywania. W październiku, o ile będzie mi dane odniosę się do dzisiejszego wpisu.
    4. Argumentów za czy przeciw? To opis sytuacji. Logika ludzi zachęcających do szczepień powinna być odwrotna. Szczepienia p. COVID powinny być tylko po znajomości i surowo zabronione :) . Wtedy procent zaszczepionych byłby bliski 80. Im bardziej zachęcasz, tym ludzie mniej wierzą. A tu o wiarę chodzi, bo jaką mam gwarancję, że jedząc chleb, pijąc wodę, czy przyjmując szczepionkę, nie przyjmuję trucizny? Tak samo, jak wychodzisz na dwór, w każdym momencie możesz dostać w głowę meteorytem. A nie widać na ulicach ludzi w hełmach.
    Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 27.07.2021
    Abbie Faria I jeszcze kilka pytań.
    1. Czy wiesz że szczepionki Pfizera i Moderna są na bazie mRNA i do tej pory nie było takich szczepionek (nowość)?
    2. Na wariant Delta szczepionki są mniej skuteczne (Ciekawe jak będzie z kolejnymi wariantami?)
    3. Czy wiesz że koronawirusy odkryto w latach 60-tych XX wieku i odpowiadają za przeziębienia?
    4. Czy znasz długofalowe skutki szczepionek mRNA? - naukowcy jeszcze nie
    5. Czy wiesz ile leków zostało wycofanych z powodu ich szkodliwości?
    6. Czy wiesz, że firmy produkujące szczepionki przeciw COVID-19 nie odpowiadają za skutki uboczne?
    7. Czy zaszczepiłbyś swoje 12-letnie dziecko, wiedząc, że do tej pory COVID dla dzieci właściwie nie był groźny?
    Pozdrawiam
  • Ant 28.07.2021
    1. Badania na szczepieniach typu mRNA prowadzono od lat 90. Już w 1993 r. wykazano, że wywołuje pozytywną reakcję układu immunologicznego przeciw patogenom
    Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/RNA_vaccine#History

    2. Tak, są mniej skuteczne, ale z najnowszych badań wynika, że np. Pfizer jest skuteczny w 88% w przypadku wariantu delta (w przypadku wariantu alfa: 93,7%)
    Źródło: https://pulsmedycyny.pl/pfizer-i-astrazeneca-a-wariant-delta-znamy-skutecznosc-badanie-1122765

    3. Koronawirusy są powszechne. Nie tylko u ludzi, ale też u zwierząt.
    Np. SARS-CoV, który również jest koronawirusem, był przyczyną epidemii w 2003 r. Wirus nie był tak zaraźliwy, ale za to bardziej groźny: śmiertelność 9,6% (w porównaniu do SARS CoV-2: 2,3%)
    Źródło: https://gshpolska.pl/pl/blog/99_12-najbardziej-smiertelnych-wirusow-
  • Abbie Faria 28.07.2021
    Ant Wirus SARS-CoV- 2 jest groźny ponieważ używa ACE-2 do wniknięcia do komórki. W jakiś sposób działa na tworzenie się ACE-2 w innych komórkach w większej ilości, co wzmaga zarażanie nowych komórek. To wpływa na układ renina–angiotensyna–aldosteron. W ten sposób może zachwiać kontrolę ciśnienia krwi w organizmie (zakłócenie zdolności organizmu do kontroli poziomu bradykininy) i uszkodzić serce.
  • Józef Kemilk - <<Fajnie byłoby zdefiniować, co to znaczy "antyszczepionkowcy">>. - A co tu definiować. Powszechnie wiadomo, że "antyyszczepionkowcy" to ludzie, którzy głoszą teorie spiskowe przeciw sczepieniom i próbują nastraszyć nimi całe społeczeństwo. Oczywiście, jak ktoś nie chce się sczepić to ma do tego święte prawo i rząd powinien do zostawić w spokoju, tylko po co ci ludzie wywierają taka presję na innych? I jeszcze jedno ci ludzie to nie są zadni sceptycy (chociaż używają czasem sceptyckiej argumentacji) To tacy sami dogmatycy jak druga strona.
  • poco 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski https://zyciesiedleckie.pl/pl/11_wiadomosci/28139_zmarl-trzy-dni-po-zaszczepieniu-przypadek.html
  • poco 1. Udowodniono, że to przez to? 2.Ilu umarło bo się nie zaszczepiło? 3. Czy szczepienie było bezpiecznym pfaizerem?
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski właśnie problem z definicją jest. Człowiek nie ma nic przeciwko szczepieniom obowiązkowym, ale nie chce obowiązkowych szczepień rocznych nowinkami technologicznymi.
  • Józef Kemilk chodzi ci o to, że obecna szczepionka jest mniej przebadana?
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski To i jeszcze to, że to szczepionka sezonowa jak na grypę.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski I podjąłbyś się odpowiedzi na moje 7 pytań?
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Ant 1. Badano od lat 90-tych i nagle zdecydowano się na ich zastosowanie. Opracowanie szczepionki zajęło pół roku. Ciekawe.
    2. Skuteczność Pfizera dosyć mało spadła, ale astry i Johnsona znacznie. Ciekawe jak będzie z kolejną mutacją?
    A kolejne pytanka?
  • Józef Kemilk "szczepionka sezonowa jak na grypę." - z stąd to wziąłeś? Szczepionka przypuszczalnie będzie na całe życie. Gdyby co ja nie planuje trzeciej dawki.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski A przechorowanie gorsze od szczepionki? Miałem Covid i musiałem przyjąć dwie dawki. Będzie trzecia itd
  • "Czy zaszczepiłbyś swoje 12-letnie dziecko, wiedząc, że do tej pory COVID dla dzieci właściwie nie był groźny?" - Raczej tak, aczkolwiek są to gdybania, gdyż nie jestem w takiej sytuacji.
  • Józef Kemilk przechorowanie daje mniejszą liczbę przeciwciał, aczkolwiek ja osobiście dałbym pasport covidowy ozdrowieńcom.
  • Józef Kemilk A niby czemu mam mieć trzecia skoro mam tysiąc przeciwciał?
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski szczepionki nie przebadano pod różnymi kątami np płodność, są skutki uboczne dosyć znaczące zakrzepy, zapalenie mięśnia sercowego itp, a przejście covid przez dzieci bezobjawowo. I co?
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski znikną
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski To pierwszy przypadek, gdy przechorowanie jest mniej skuteczne niż szczepionka. Ciekawe
  • Józef Kemilk A niby dlaczego znikną? Nie ma na to żądanych dowodów.
  • Józef Kemilk do końca tak, nie jest że przechodzą bezobjawowo, a po za tym twój argument można odwrócić. Nie wiemy jakie są dalsze stuki covida, czy np. robi człowieka bezpłodnym.
  • Józef Kemilk Chyba nie pierwszy.
  • Józef Kemilk Jak ktoś się nie chce szczepić to niech się nie szczepi, ale po co innych zniechęcać. W interesie niezaszczepionych jest żeby inny byli zaszczepieni.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski z czasem przeciwciał jest coraz mniej. Inną sprawą że jak ich jest zbyt dużo to też źle. Wtedy w organizm sam siebie atakuje.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Czemu? Zaszczepieni przenoszą Covid
  • Józef Kemilk "Zaszczepieni przenoszą Covid" - to jest mit!
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Ant ci nawet podał dane o zgonach zaszczepionych, więc wcześniej nosili wirusa
  • Józef Kemilk jak osiągniemy te 80% (obydwie dawki) to covid sobie pójdzie i znikną wszystkie obostrzenia i będzie spokój. I pozostałe 20% nie będzie miało żadnych problemów.
  • Józef Kemilk, tak ale to było 2%. Ci roznosili. większość nie.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Nie wiem czy pamiętasz jak rok temu cieszyłeś się, że pandemia wygasa. Co było po tym, wiemy. Covid stanie się naszym nowym towarzyszem, który raz będzie bardziej zjadliwy innym razem mniej
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Czyli nie mit? A reszta zaszczepionych pewnie była skąpoobjawowa, bo przecież wirus raczej nie ma 100% skuteczności wśród zaszczepionych.
  • Józef Kemilk tak pamiętam. Tylko co wtedy pisałem, wirus już się cofa więc jeśli będziemy nosili maseczki i odłożymy wybory na jesień to zniknie. Tylko, że zrobiono inaczej. Przeszliśmy na wariant Szwedzki i odpadliśmy na półmetku. W tym samym czasie Islandia czy Tajwan wygasiły wirusa. Paradoksalnie wyszło na moje.
  • Józef Kemilk A jakie masz dowody, ze ci ludzie byli zakażeni bezobjawowo? Żadne!
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Czyli przyjmujesz karkołomną tezę że jak w pełni zaszczepiony zarazi się cowidem to nie ma żadnych szans i umiera. S ja myślałem że szczepionki m. In. chronią przed ciężkim przebiegiem choroby
  • Józef Kemilk pisanie, że nie działa, gdyż nie objęło 2% to erystyka. Nic nie działa na 100% procent. Idąc tym torem myślenia, nic nie ma sensu.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Jak chcesz tak myśleć to spoko?
  • Józef Kemilk Szczepionka działa tak: Jest mniejsze prawdopodobieństwo zakazanie się, a przy zakażeniu jest mniejsza szanse ostrej choroby. Oczywiście nie ma pełnej obrony.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Marku statystyka pokazana przez Anta wskazuję że 2% w pełni zaszczepionych umarło na covid. Biorąc pod uwagę działanie szczepionki to jakaś grupa zaszczepionych zaraziła się i nie umarła. Jednak byli chorzy i zarażali, proste.
  • Józef Kemilk tak, ale to tylko 2%. Chyba pisałem już multum razy, że żaden lek/szczepionka nie daje 100%. 98% to bardzo dużo.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski mieszasz dane. Na razie kończę
  • Józef Kemilk Niby gdzie mieszam dane? Ale też muszę kończyć bo będę szedł do Kościoła.
  • Abbie Faria 28.07.2021
    Józef Kemilk Panie Józefie. Statystyka jest nauką, z której można źle wyciągać wnioski. To nie 2% umarło spośród zaszczepionych, a spośród zmarłych na COVID , 2 % było w pełni zaszczepionych. To jest kolosalna różnica. Trzeba podzielić liczbę zaszczepionych przez ten okres do ludzi zmarłych zaszczepionych.
    Od 1 czerwca do 13 lipca w pełni zaszczepionych zostało osiem i pół miliona ludzi. I jeżeli spośród nich umarło 26 osób w pełni zaszczepionych, to mamy taki wynik 0.00000305882 czyli TRZY TYSIĘCZNA PROMILA.
  • Abbie Faria dokładnie. Po za tym dodałbym, ze te 2% gdyby się nie zaszczepiło też by umarło.
  • Abbie Faria 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Tego nie wiemy. Nie można robić takich kalkulacji, bo to mi przypomina akcję T-4. Ale oczywiście starzy ludzie umierają, a COVID jest gwoździem do trumny.
  • poco 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski 1. nikt tego oficjalnie nie potwierdzi
    2. codziennie umierają ludzie
    3. nie wiadomo co wstrzykuja ludziom, sami nie wiedzą ci co strzykawki trzymają
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Abbie Faria Musisz zmienić trochę technikę liczenia, bo tak można dojść do wniosku, że niezaszczepieni nie umierają na covid. Wystarczy jako punkt wyjścia przyjąć godzinę. Tutaj trzeba najpierw brać średnią ważoną w pełni zaszczepionych. Pewnie 1 czerwca było ich znacznie mniej niż w połowie lipca. Następnie musimy sprawdzić ile z osób zachorowało (wszystkich) ile zaszczepionych ile niezaszczepionych i ile umarło wykluczając wypadki samochodowe niezaszczepionych a chorych na covid (takich zmarłych też się wliczało jako ofiary covid) oraz inne podobne wątpliwe przypadki. Trochę liczenia byłoby, ale byłby jakiś obiektywizm. Pewnie dane w marcu 2022 będą dosyć miarodajne i trzymajmy kciuki, żeby szczepienia pomogły. W końcu też jestem zaszczepiony
  • Abbie Faria jeśli zabił ich wirus mimo szczepionki, to zabiłby ich tym bardziej gdyby jej nie przyjęli.
  • Józef Kemilk ale nie wpadajmy w pironizm. Liczba zaczepionych jest już duża, więc można mieć pewny ogląd. Po za tym jest to tren globalny.
  • poco
    1. Czego nikt nie potwierdził?
    2. To, że ludzie giną np. w wypadach drogowych to nie jest argument, by umrzeć na covid.
    3. Nie wiadomo, tak samo jak nie wiadomo czy nie jesteś mózgiem w słoiku podłączonym do komputera, który tworzy projekcie oszukując ciebie. Naiwnie wierzysz, że rozmawiasz że mną w necie o covid, a tym czasem naprawdę nie ma ani mnie ani covida ani Internetu. Nie przeraża to ciebie?
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski lato jest a więc mmy przypadków mało, tak jak rok temu. Trzeba niestety poczekać na pełny cykl roczny
  • Józef Kemilk oczywiście, ale już zeszłego lata mieliśmy szansę wygrać z pandemią, ale odpadliśmy na półmetku. Nie możemy powtórzyć tego błędu.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski A jaki błąd był? Może trzeba było w lecie zarazić wszystkich zdrowych do 50 tki? W lecie mamy najsilniejsze organizmy
  • poco 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski podaję kod skierowania do psychiatry 666 - Twój LR
  • poco i to poziom dyskusji z tobą.
  • Józef Kemilk trzeba było robić do co Islandia, Nowa Zelandia czy Tajwan. To wtedy proponowałem. Byliśmy blisko sukcesu, teraz jesteśmy bliżej.
  • pansowa 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Takich sobie dobierasz dyskutantów.
    Gdybyś do nich przystał i pluł na mnie to by cię kochali i popierali.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Islandia ma dzisiaj 124 przypadki. Dużo dość, Tajlandia 14.150 a Nowa Zelandia 1. Czemu te trzy kraje?
  • pansowa 28.07.2021
    Niezależność myślenia i szerokie horyzonty to zbrodnia.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    pansowa nie wiem, czy zauważyłeś ale podział w zakresie poglądów na szczepienia przeciw Covid zupełnie inaczej przebiega, niż ten światopoglądowy. Taka trochę ciekawostka gdzie tzn lewaki idą ramię w ramię z prawakami. Ale oczywiście tylko ich część. Fajnie?
  • pansowa 28.07.2021
    Józef Kemilk To właśnie świadczy o tym, że część z nas myśli, choć ma różne poglądy.
    tacy potrafią się w jednym zgadzać, a w drugim nie.
    Tylko durniom wygodnie w ciasnocie i całkowitej standaryzacji.
  • pansowa ?
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    pansowa właśnie i nie ma co się obrażać na poglądy innych? Świat jest różnorodny i niech tak zostanie
  • Józef Kemilk Spójrz na Islandie z perspektywy całego okresu. Kiedy u nasz był szczyt u nich było 0. Nie pisałem Tajlandia, lecz Tajwan. 1 to bardzo mało, zwłaszcza zwarzywszy, iż przez większość roku było tam 0.
  • Dla jasności buźka była do: "Gdybyś do nich przystał i pluł na mnie to by cię kochali i popierali".
  • pansowa 28.07.2021
    Józef Kemilk Ja się obrażam na ciasnotę umysłową i narzucanie siłą dogmatyzmu, a nie na różnorodność poglądów.
    Z wieloma osobami mam tu różne poglądy i dobrze nam się żyje obok.
    Ale nie z doktrynerskim betonem ze średniowiecza.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Marku statystycznie to Chiny najlepiej sobie poradziły, ale czy chcemy takich sposobów. No i co z sąsiadami?
  • poco 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski jaki dyskutant
    taki i poziom
  • Józef Kemilk Dlatego, też Chin nie podałem.
  • Oczywiście chodzi o Chiny Ludowe, gdyż Tajwan to też Chiny. ?
  • poco Masz rację taki jest twój poziom. Więcej już nie będę ci odpisywał i proszę o to samo.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski A co oni takiego zrobili, że my mogliśmy zrobić to samo? Kraje te łączy to, że łatwo mogą się odseparować od innych (są wyspami), i nie są zbyt ludne, z wyjątkiem Tajwanu, który pewnie przyjął metodę Chin.
  • poco 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski dobze prose pana nie beddem jus odpisywal
  • Józef Kemilk gdybanie o codzienną profilaktykę, sprawny system testowania i ograniczenie gości. Wiem wyspie łatwiej, ale my też mogliśmy zamknąć graniczę.
  • Opowiadanie może być krótkie. Wiersz nawet powinien. Ale, krótka publicystyka to dziwna rzeczy. Aczkolwiek zgadzam się z tobą, że obostrzenia powinny być na poziomie wojewódzkim, a nie krajowym.
  • Grain 28.07.2021
    Covid jest cwańszy od salcesonu, popsułby sobie zabawę biorąc się za szybko za antyszczepionkówców. Na razie poprzebierał w antykach ku chwale systemom emerytalnym, Obnażył co było przewidywalne do obnażenia w ludziach.
    Oświecony zabobon też się doczeka. To kwestia bardziej zjadliwych mutacji,
  • 1. 99% umierających nie było zaczepionych (drugą dawką) 2. Bodajże dwa dni temu interia podawała o pogrzebie antyscepionkowca. 3. Obecnie głownie umierają chorzy.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Teraz te statystyki nie mają sensu. To tak jakbyś liczył zgony zaszczepionych, gdy wszyscy zaszczepieni byli. Na wiarygodne dane trzeba czekać.
  • Józef Kemilk Chyba źle mnie zrozumiałeś. Obecnie w Europie około połowa populacji jest zaszczepiona, a mimo tego większość chory, a prawi wszyscy zmarli to nie zaszczepieni. Gdyby szczepionki nie działy byłoby pół na pół.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski A statystyki jaki okres obejmują? Styczeń lipiec?
  • Józef Kemilk ostatnie miesiące.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski Czyli?
  • Józef Kemilk nie pamiętam dokładnie, czy są to trzy czy cztery miesiące. Jak chcesz to mogę sprawdzić.
  • Ant 28.07.2021
    (...) od 1 czerwca do 13 lipca 2021 r. odnotowano 1428 zgonów u osób z rozpoznanym zakażeniem koronawirusem, a z tej grupy tylko 26 chorych przebyło pełen cykl szczepień. Tym samym ponad 98 proc. zgonów przypisanych oficjalnie do COVID-19 stanowią pacjenci niezaszczepieni" – skomentował dla PAP prof. Lucjan Wyrwicz, kierownik Kliniki Onkologii i Radioterapii Narodowego Instytutu Onkologii w Warszawie

    Źródło: https://portal.abczdrowie.pl/zgony-osob-z-powodu-covid-19-mz-wsrod-zaszczepionych-to-tylko-2-proc-przypadkow
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski ok sprawdź i wtedy trzeba wyciągać średnią ważoną
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Ant a ile miało jedną dawkę. Tak na marginesie i tak musimy poczekać na nową mutację, która pokaże kto ma rację. Byle statystyk nie zakłamano
  • Józef Kemilk ant mnie wyręczył.
  • Ant dzięki!
  • Józef Kemilk ale to chyba wiadomo trzeba wziąć dwie dawki. Jeżeli wszyscy zaszczepią się to nie będzie kolejnej mutacji i problem nie będzie istniał.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski właśnie tak rodzą się mutacje, by atakować w coraz to nowe sposoby. Inną sprawą, że co do zasady mutacją zazwyczaj powoduje mniejszą zjadliwość wirusa
  • Józef Kemilk To po pierwsze. Po drugie mutacja idzie w kierunku ataku niezaszczepionych. Po trzecie żeby wirus mutował musi krążyć. Im jest więcej chory, tym większa szansa nowej mutacji.
  • Józef Kemilk 28.07.2021
    Marek Adam Grabowski człowieka wirusy lubią i towarzyszą im od wieków i tak będzie dalej. Z grypą walczymy ponad sto lat a leku nie ma. Leczymy objawy. Szczepionka jest zmieniana corocznie i tak to się kręci
  • Józef Kemilk No, tak, ale kiedyś grypa zabijała masowo, a teraz nie. Dlatego też było warto z nią walczyć.
  • Grain 28.07.2021
    Mąż siostrzenicy miał raka, dawał radę, mocny chłop sam obrabiał /nawet chorując/ ponad sto hektarów. Covidowi dał mu radę dopiero w trzecim miesiącu, aby jeszcze pożył. Nie lubię zwolenników naturalnej selekcji - to już raczej nie te czasy.
  • A może zamiast się kłócić, jakie obostrzenia wprowadzać, pochylić się wreszcie nad zagadnieniem, w jaki sposób te obostrzenia wprowadzać, by, na przykład, były zgodne z prawem?
  • Racje, ale widzisz, część społeczeństwa ma podejście destruktywne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania