"nie gardź lecz przyjmij wszystkich do siebie" - Grzegory hihihi

wycięto w pień lasy. wycięto nadzieję. postawiono strażników. za

drzewka trzeba zapłacić. samowola karana.

nie ma zielonych szumiących choinek

osierocono młodniki. tylko gdzie nie gdzie sterczące kikuty

brzydkich drzewek pozostały. pogubione buty

"nie było miejsca w żadnej gospodzie" dla krzywych i garbatych

wyłysiałych z igliwia. dla tych co uciekali przed śmiercią.

śnieg przysypał połacie nagiej ziemi przysypał Boże Narodzenie.

zamarznięte łzy popłynęły z życzeniami radosnych i zdrowych.

popłynęła kolęda "bracia patrzcie jeno jak niebo goreje"

 

jakie piękne bombowe choinki mamy tego roku. srebrzyste zasieki

z covidowym zapalnikiem i bombową inflacją.

tylko nie ma Ciebie

 

(w cudzysłowie - wersy z kolęd)

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (82)

  • MartynaM 26.12.2021
    gdzieniegdzie - razem

    Ckliwy wierszyk, tylko niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Migranci ekonomiczni, to nie uchodźcy, którzy uciekają przed wojną, poza tym tu chodzi o islamizację Europy i glupi ten, kto tego nie wie.

    W tej chwili wojna ma inne oblicze niż lata temu. Teraz odbywa się na płaszczyźnie informacyjnej i propagandowej.

    Swojej Ojczyzny przede wszystkim trzeba bronić. Wstyd walczyć o prawa innych narodów, a swój mieć w pogardzie. Dlatego 1
  • cos_ci_opowiem 26.12.2021
    No to zasuwaj na granicę bronić pislamabadu zamiast truć tutaj.
  • MartynaM 26.12.2021
    A ty zasuwaj po rozum, może jakieś śladowe ilości Bogu pozostały i się ulituje, czego życzę.
  • To konkurs, w którym się autora zgaduje, a nie dupę truje.
  • MartynaM 26.12.2021
    Nadleśniczy Nuncescu czy ja ci bronię podać autora? Blysnij inteligencją!
  • MartynaM, Martyno, trzasnęłaś szklaneczkę na chwałę? W święta można.
    Taaakie przyjacióły były i co? Jedna drugiej papierosa wzięła, czy tam lakier na paznokciu zarysowała pilniczkiem - nienawiść po grób!
  • Dodam jedno, w kwestii, akurat wszyscy tu piszący (mimo różnicy poglądów), na tę sprawę mają jeden. Choć osobiście nie uważam, że treść dotyczy tylko tego konkretnego problemu.
    Ale jeśli już, to pójdę na np. Krym (bo ciepło), pozrywam zasieki i zażądam socjalu od władz.
  • MartynaM 26.12.2021
    yanko wojownik 1125 a gdzie ty widzisz nienawiść?
    Bez przesady...
  • MartynaM, To Wy pewnie na jednym smartfoniku piszecie, paluszki się stykają i jak wesoło - no fajnie, tez się cieszę Waszą radością.
  • MartynaM 26.12.2021
    yanko wojownik 1125 a ty, poza zainteresowaniem naszymi relacjami, nie masz innych problemów? Zazdroszczę!
  • MartynaM, Lauro, Droga Lauro - Martyno, jak ja mam tak nieciekawe życie, to zerkam na Wasze, piękne, się wczuwam, się czuję jakbym też miał lepsze - namiastka, ale zawsze.
  • MartynaM jesteś taka mądra, że ho,ho,ho. Po wigilii już dobroć wysrałaś? Więc dawaj po garach O!
  • MartynaM nawet u Boga siedzisz w kieszeni i wiesz co on robi O!
  • MartynaM 26.12.2021
    yanko wojownik 1125 zerkaj, jeśli tylko taka radość już ci pozostała... a swoją drogą to śmieszne. ?
  • MartynaM, Nie może być, iż Twe życie, związki, przyjaźnie, to tylko śmieszność - nie uwierzę.
  • MartynaM 26.12.2021
    yanko wojownik 1125 a kto powiedział, że moje zycie i związki to śmieszność?
  • MartynaM, No przecież nie ja, ja napisałem, że nie wierzę, iż tak jest. Musisz rozwinąć śledztwo, jeśli winny ma zostać odnaleziony, ukarany.
  • MartynaM 27.12.2021
    yanko wojownik 1125 koniecznie. To przecież kwestia życia i śmierci, być albo nie być... to zaczynamy.
    W co wierzy Yanko jako ateista? Na czym opiera swoją wiarę?
  • MartynaM, yanko wierzy w człowieka, ale tylko w niektórego, w moc natury wierzy, ubolewa, że ludzkość ją zakłóca. Wierzy też, że człowiek jest jak mityczny Bóg, tylko technologicznie jeszcze brakuje mu kilkudziesięciu lat, 30 - 50, to właśnie technologię nierozumianą brano za boskość, bo żaden Bóg nigdy nie istniał, ambrozją można by zwać whisky - dobra i jakie czary powoduje. Byt zaawansowany, w kontakcie z prymitywnym, był temu Bogiem, to nawet Bogumił potwierdzał.
  • MartynaM, A jak zaczną się  podróże w czasie, to jeszcze więcej religii nagrzmoci.
  • MartynaM, Kiedyś może już były, czyli są cały czas, jesteśmy na etapie przed lub po, nie są dla nas faktem, jeśli miały miejsce w przeszłości, a cywilizacja, która odstawiała te numerki przeminęła, to jest jeszcze nadzieja - może, ale jak przed nami to wciąż, to dopiero będzie zamęt....
  • MartynaM 27.12.2021
    yanko wojownik 1125 no dobrze. Yanko nie wierzy w Boga, ale czemu aż tyle czasu i uwagi poświęca komuś, kogo nie ma? To dziwi.
  • MartynaM, Martyno, ku temu, by inni zrozumieli, że żadnych Bogów nie było, a Ty możesz być fajna laska.
  • MartynaM .PS i nie lecisz na centymetry... Ja wciąż nie wiem ile t było, zakładam, że powyżej dwadzieścia... - nie ma co - czuje się mały....
  • MartynaM, Lauro, ale, co wiadomo, z Ciebie Dżaga i - qrdę - no nikt Cię nie sięga dłonią choćby - obrzydliwi Ci jesteśmy - wiadomo. jakby tak zostać normalnym człowiekiem, to i Laury by skosztował - organoleptycznie - może? Ale czemu błądzisz pośród nas - wariatów - piękna kobieto?
  • MartynaM 27.12.2021
    yanko wojownik 1125 nie jestem fajna. Brzydula ze mnie, więc nie ma powodów do zawracania sobie głowy. Na dodatek piszę do kitu, ogólnie tragedia.
    Daj spokój!
    Tu każda lepsza ode mnie, nie mówiąc już o tym, że przyjemniejsza, milusia i pięknie wchodząca w... no wiesz.
  • MartynaM, Nie wierzę, skromna jesteś. W razie co, wstępuj do zakonu, ale szkoda by było.
  • MartynaM 27.12.2021
    yanko wojownik 1125 ja wiem, że jesteś niewierzący, ale że do zakonu mnie wysyłasz, to już przegięcie.
    Nie lubię Cię!
  • MartynaM, Ale jak wysyłam? - napisałem, że szkoda by było...
  • pansowa 26.12.2021
    Tak to bywa jak się ludzie cudzymi relacjami interesują...
  • pansowa nie inaczej jak swędzi cudza brocha O!
  • Grain 26.12.2021
    Taborety, taborety komentują.
  • Idioci też już przybyli
  • Czekamy na kato-patoli i patriotów, agregaty, parapety i świętych
  • Może trafią się jakieś Boginie?

    Mało prawdopodobne.
  • Zara - Ty jesteś z bandy, bo trochę jednak poszedłem w tradycje %vol - Bogumiła?
  • Trochu za lepszejszy styl...
  • yanko wojownik 1125 i już po świętach i dobroci O!
  • Niepowtarzalny Styl z Opowi, Szpila!
  • yanko wojownik 1125 strzelaj, jeno na trzeźwo,bo oberwiesz rykoszetem O!
  • Grain po świętach konfidentem na taborecie XDD
  • Niepowtarzalny Styl, Mojom kolczugem na patencie pająkowej nici (sześć razy twardsza niż hartowana stal) to rai.
  • cos_ci_opowiem 26.12.2021
    Skomentowałeś, więc sam sobie wydałeś bilet wstępu do tego grona.
  • cos_ci_opowiem, I nikt Ci tego odebrać tu nie może, z naciskiem na "tu".
  • cos_ci_opowiem 27.12.2021
    yanko wojownik 1125 odpowiedziałem Grainowi :)
  • cos_ci_opowiem, A ja podkreśliłem,że tu możesz to robić i w ogóle się nie bać, gdzie indziej poszedł by do moderatora, nakłamał i byłbyś represjonowany, a tu, nie!
  • Noico 26.12.2021
    Kto takie denne kity wciepuje tutaj z anonima.
  • Ja!!! Przyjdzie czas i dowiesz się denna pało. A na razie kup sobie bazie. xD O!
  • Noico 26.12.2021
    Niepowtarzalny Styl z Opowi chyba po to, żeby cię prasnąć tymi baziami w pusty baniak.
  • Zakapturowany, linka chyba do tego dzieła nie wkleiłeś na forum.
    Ale niewykluczone, że się mylę.
    Denna pało.
  • Spokojna twoja wyleniała hahaha
  • Slawoszczan
  • Grzegory 04.01.2022
    Ni chu...
  • Grzegory Dziordzio jebany się zakamuflował.
    No to zwycięzca!
  • Grzegory 04.01.2022
    Nadleśniczy Nuncescu ba, kto jeśli nie ja
  • Akwadar 04.01.2022
    Grzegory widzisz jebańcu :0
  • Grzegory 04.01.2022
    Akwadar zazdrość cię zżera hihihi
  • Akwadar 04.01.2022
    Grzegory ha,ha,ha
  • Grzegory 04.01.2022
    Zacytuję klasyka chuju zbańczony
  • Akwadar 04.01.2022
    Grzegory zaiste kanon
  • Grzegory 04.01.2022
    No właśnie, gdzie nasz kwiatuszek?
  • Grzegory 04.01.2022
    Literatury opowijskiej
  • Akwadar 04.01.2022
    Grzegory tyż ni ma
  • Akwadar 04.01.2022
    Grzegory żeby tylko opowijskiej
  • Grzegory 04.01.2022
    Akwadar powysychali
  • Akwadar 04.01.2022
    Grzegory na kwarantannie może?
  • Grzegory 04.01.2022
    Akwadar dowalił
  • Pasja 03.01.2022
    Strzelam yanko wojownik 1125
  • Dekaos Dondi 03.01.2022
    Pasja?
  • Grzegory 04.01.2022
    Niecelnie
  • Targówek?
  • Grzegory 04.01.2022
    Ty chyba żartujesz? Kartofel i ja.
  • Peck, Rzadko tu bywasz. Miło poznać.
  • Akwadar 04.01.2022
    Edward Handscissors nie chciej go poznać, może nie być miło
  • Akwadar Przekonałeś mnie. Wierzę Ci na słowo.
  • Akwadar 04.01.2022
    Edward Handscissors mądry chłopiec
  • Grzegory 04.01.2022
    Akwadar nie strasz ludzi
  • Akwadar 04.01.2022
    Grzegory jak nie strasz, jak ostrzec to obowiązek
  • O matko ile tutaj serca włożono hihihi
  • Grzegory 04.01.2022
    To ja
  • Akwadar 04.01.2022
    Czułem, że chcesz podgrzać atmosferkę :)
  • Grzegory 04.01.2022
    Zawsze grzeję

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania