Nie lękajcie się, cz. 3

usunięte

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Garść 14.11.2021
    Kiedy tchórzliwi ludzie czują, że mogą dokopać zwykłemu człowiekowi za zgodą władzy, dwa razy gorliwiej to uczynią. Zero ryzyka. A i profity jakieś się znajdą. Sądzę, że w Niepokalanowie walka z każdym przejawem odejścia od normy seksualnej powinna mieć umocowanie w prawie, więc zatem żadne tam malunki i sugestie, ale obóz reedukacyjny po donosie "prawilnych".
    Niewiele różni się obecna sytuacja od opisywanej w małych miejscowościach.
    Mnie interesowałby punkt widzenia i działanie fanów tego "państwa", dlaczego im się w Niepokalanowie żyje lepiej, w czym się realizują, jakie są ich sukcesy, czyli potrzebuję bohatera/bohaterów dla których jest to idealne miejsce. Może fabuła pójdzie w tę stronę, skoro na granicy koczują uchodźcy z Zachodu.
    Pozdr.
    5.
  • cos_ci_opowiem 15.11.2021
    Pomyślę, co dalej.
    Nie chcę walić od razu z grubej rury obozami reedukacyjnymi, a drastyczne zwroty akcji mogłyby znaleźć swoje miejsce w dłuższym utworze, tu nie planuję tasiemca. ;) Co do karalności, na wszystko przyjdzie czas. Na razie nakreśliłem sytuację, w której kontakty homoseksualne są legalne, ale homoseksualiści w różny sposób śledzeni i szykanowani, a prawo używane również przeciwko bardziej swobodnym heteroseksualistom. Pachnie Rosją? Dokładnie tak ma pachnieć. Co jest w sumie stanem niewiele odbiegającym od obecnego. Ta "rewolucja", którą obserwujemy od 6 lat jest pełzająca, a początek "z grubej rury" (TK) dawał mocne wrażenie, bo każdy myślał, że nie posuną się do takich cyrków i że i tak za 4 lata będzie spokój. Z poparciem sporej części społeczeństwa, nie kierującej się nawet zawsze poglądami i zaciekłością, ale czasami tylko strachem (euro, uchodźcy) oportunizmem (bo "ci" dali, "tamci" zabioro, za "tamtych" było mi gorzej, za "tych" mam więcej w portfelu + różne układy, układziki) demontaż liberalnej demokracji postępuje dalej, aż dojdziemy w końcu do etapu Niepokalanowa zamiast Warszawy albo innego popisu bałwochwalczego szaleństwa, nowych akcji Hiacynt i reedukacji. Bo dotąd pokazywali, że granice przesuwać potrafią niezwykle umiejętnie, od samego początku swoich rządów. Większość społeczeństwa będzie też biernie patrzeć na szykanowanie osób LGBT, innego wyznania czy opozycjonistów w ramach zasady "kiedy przyszli po (...), milczałem".
    Nadzieja już tylko w najmłodszym pokoleniu (<25), które gremialnie odrzuca ten cały bogoojczyźniany cyrk i nie życzy sobie wtrącania się do ich życia przez polityków o psychopatycznych zachowaniach i funkcjonariuszy skompromitowanej organizacji religijnej. Niestety, moja ledwie parę lat starsza generacja milenialsów (roczniki z początku lat 90. i końca 80.) to już zupełnie inna bajka.
    Dziękuję za komentarz i piątaka, pozdrawiam.
  • Garść 15.11.2021
    Cos_ci_opowiem, niedawno wpadły mi dane CBOS-u na temat, nazwijmy to... odciskania się ideologii władzy na społeczeństwo. Szok. Na każdym polu, od LGBT począwszy, po obecność w UE tracą poparcie, szczególnie wśród młodych.

    https://oko.press/pis-przegrywa-swoje-ideologiczne-wojny-polacy-ida-w-odwrotnym-kierunku-niz-prezes-kaczynski/

    Czyli masz rację, więcej nie naciskam :D
  • cos_ci_opowiem 16.11.2021
    Garść Dlatego im bardziej liberalne pokolenie nadciąga, tym bardziej głośna i agresywna będzie agentura władzy. Warto też pamiętać o tym, że roczniki z okolic roku 2000 są najmniej liczne w historii Polski po II WŚ, no i też nie są antypisowskie jak jeden mąż.
  • Bajkopisarz 14.11.2021
    Przydałoby się trochę więcej szczegółów tła. Nie za dużo, ale trochę. Brakuje mi nieco dopowiedzenia, co się ogólnie w obu państwach dzieje - sygnalizujesz to tylko hasłami, jak te "paski grozy" z telewizora.
    Poza tym bardzo dobre.
  • cos_ci_opowiem 15.11.2021
    Nie tylko - Dawid przecież widział przez lornetkę ludzi chcących przedostać z się z Prawdziwej RP do RP zdrajców, Niemców i pedałów.
  • Paweł Beer 16.11.2021
    "z zachowaniem większych środków okoliczności" - to chyba błąd:) niezła futurystyka polityczna - ciekawy obraz....
  • cos_ci_opowiem 16.11.2021
    Dzięki, poprawione. :D
  • cos_ci_opowiem 16.11.2021
    Gdyby istniała kategoria political fiction, dałbym to tam, ale żadna nie pasuje... Jeszcze raz dzięki za zwrócenie uwagi na błąd, to nawet nie jest autokorekta, bo pisałem na laptopie, nie wiem sam, jak to się zakradło.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania