Nie myśl o tym, co myślą o tobie inni

Ziemia.

Trzecia planeta układu słonecznego, znajdująca się gdzieś w odmętach galaktyki, na dzień dzisiejszy liczy blisko siedem miliardów różniących się od siebie ludzi, zamieszkujących ponad sto krajów. W różnych jej miejscach panują inne prawa, inne władze, inne obyczaje, inne języki, inne pojmowanie świata i samych siebie. Statystyczny człowiek zamieszkuje jeden kraj, włada przynajmniej dwoma językami(w tym ojczystym) i chodzi do pracy.

Pisałem już w innym opowiadaniu* o działaniu przez społeczeństwo wedle nieformalnie zatartych schematów, oraz o tym, jak warto robić to, co się kocha. Owe schematy opierały się w dużej mierze o wykonywanie monotonnej sekwencji czynności każdego dnia, aż po śmierć. Często zdarza się, że osoba, której udało się od niej wyzwolić, cierpi ze strony zdeformowanej skorupy oczaczającego tę osobę społeczeństwa. Ludzie mówią przecież: "Ale dlaczego robisz to tak, a nie tak?" albo "Powinieneś szukać pracy z zarobkiem, a nie biegać za marzeniami". Osoby tak mówiące widocznie były i wciąż są więźniami systemu. Oczywiście zdarzają się od tego wyjątki, niemniej jednak tak prezentuje się prawda.

Jeśli więc i tobie się zdarza być ofiarą niewolników schematów, nie bój się. Nie bój się być inną osobą niż oni. Mogą sobie myśleć, żeś nikt, ale to właśnie TY decydujesz o swojej wartości, a nie ktoś, kto jest nikim wobec wszechświata.

 

* "Powiedz NIE schematom"

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Pan Buczybór 15.08.2020
    "cierpi ze strony zdeformowanej skorupy oczaczającego tę osobę społeczeństwa." - ??? Wiem tyle, że powinno być "osaczającego", ale nawet z tym nie za bardzo rozumiem to zdanie. Chyba musisz jakoś inaczej zapisać tę myśl.

    Przekaz oczywisty, ale nie sposób się nie zgodzić. No i w ogóle te "niewolnicze schematy" to niekiedy kwestia braku wyboru, chęci, ambicji, by robić coś inaczej i oczywiście wygody. Łatwiej żyć, nie próbując, nie szukając, nie zastanawiając się. I ostatecznym argumentem przeciw jest sytuacja, w której możesz zarabiać na swoich marzeniach grube hajsy :)
  • DEMONul1234 15.08.2020
    Przekaz oczywisty miał być. Masz rację co do zarabiania na swoich marzeniach. Jest to możliwe, ale, jak sam to ująłeś: "to niekiedy kwestia braku wyboru, chęci, ambicji, by robić coś inaczej i oczywiście wygody. Łatwiej żyć, nie próbując, nie szukając, nie zastanawiając się."
  • Bajkopisarz 15.08.2020
    Ludzie najbardziej boją się tego, czego nie znają. Jeśli więc ktoś myśli inaczej i zachowuje się inaczej niż społeczność do której są przyzwyczajeni, to zwyczajnie wkrada się strach. Coś co jest inne i obce, potencjalnie może być niebezpieczne. Niesie jakąś nowość, ale nie wiadomo czy korzystną. Może wcale nie? Może lepiej się jej pozbyć?
    Nowe oznacza też konieczność wysiłku. Wysiłku poznania. A kto lubi wysiłek? Skoro coś działało przez lata, to teraz uczenie się nowego od początku może zająć za dużo czasu. A już najgorzej, jeśli sąsiad pozna i opanuje nowe szybciej i lepiej. Wówczas mógłby uzyskac przewagę, która absolutnie mu się nie należy, tej mendzie i złodziejowi!
    Najgorzej, gdy ktoś działa po staremu, ale zaczyna podświadomie czuć, że stare nie jest najlepsze, że zmiany jednak rpzynoszą korzyść. Natomiast świadomie to wypiera i reaguje agresją, by zamanifestować własne przekonania, zgodne z domniemanymi poglądami większości. Bo w kupie siła, a kupa stanowi jedną masę.
  • LBnDrabble 15.08.2020
    LBndrabble wraz z pasją zaprasza do wzięcia udziału w zabawie na 100 słówek!
    Temat i ramy czasowe uzyskasz w tym wątku:
    https://www.opowi.pl/forum/konkurs-lbndrabble-nr-12-w1306/
    Serdecznie zapraszamy!!!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania