***(nie pamiętam...)

nie pamiętam momentu zapalenia świateł

deszcz zacinał po karoserii samochodu

kawiarniane okno trzymało mnie przy szkle

z wewnątrz w polu widzenia zajął miejsce tulipan

wygięty jak altowy saksofon

 

pochylony w oparach kelner serwował gorące espresso

na szklanym blacie widniały splecione dłonie kochanków

tam słychać w uśmiechu łagodnie mówione słowa

nieprzeniesione na papier utrwalone wytrawnym likierem

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • MartynaM dwa lata temu
    Zastanawiam się, co autor miał na myśli pisząc... peel zagląda przez szybę kawiarni, gdzie siedzą sobie zakochani... zagląda bo zazdrości, bo jest samotny. Ale co ma do tego tulipan? Też samotny?

    No i co w związku z tym? To patrzenie wystarczy peelowi?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Martyna, po co zazdrość... bardziej estetyka spojrzenia na moment, warty zatrzymania w kadrze.
  • MartynaM dwa lata temu
    rozwiazanie, to już nie czaję zupełnie. Nie lepiej byc tym zakochanym, niż utrwalac podglądanie?
  • MartynaM dwa lata temu
    W deszcz tkwić z nosem przy szybie, dla zachwytu szczęściem innych?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Ważne jest, żeby nie przegapiać miłych momentów, a zakochanie to bonus, czemu nie docenić szczęścia obok, bo po prostu przyjemnie popatrzeć na zakochanych w scenerii gdzie każdy może być świadkiem.
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Czemu nie...taki moment jak ptak w locie może zachwycić.
  • MartynaM dwa lata temu
    rozwiazanie, nie wiem, jestem obserwatorem ale bardziej starszych ludzi trzymających się za ręce w parku, dzieci z rozbitym kolanem, to mnie zatrzymuje. Zakochanych jeszcze nie, może to błąd?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Być może ktoś miał ochotę na kawę i szukał wolnego stolika, a przy okazji zaobserwował moment. Może to będzie dla Ciebie bardziej adekwatne tłumaczenie obrazu. Wszystko zależy od wyobraźni.
  • rozwiazanie dwa lata temu
    MartynaM, nie ma błędu, każdy ma prawo zauważyć to, co mu bliższe.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozwiazanie↔Hmm... z jednej strony, można skojarzyć ze zdjęciem z wnętrza samochodu. Przyczyny mogą być różne. Artystyczne też. Albo bardziej inaczej. Spojrzenie na swoje wspomnienie, nie wszystko pamiętając, choć w kawiarni, tylko światło i pusty stolik↔Pozdrawiam?:)
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Dekaosie, logiczne i bez skazy spojrzenie nadaje głębię obrazowi. Dziękuję i pozdrawiam ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Ten tulipan opanował wiersz, rozbrzmiewając muzyką. Karoseria samochodu – te słowa też jak muzyka deszczowa. Podoba się.
    Pozdrawiam ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Pobóg Welebor, masz rację tulipan jest tutaj muzyczną oprawą do całości. Dziękuję, że zajrzałeś. Pozdrawiam ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Dla mnie tulipan jest bohaterem drugoplanowym. Ważniejsze są splecione dłonie, one mówią wszystko, co chcemy zobaczyć i usłyszeć.
    Piękny obrazek.
    Rzęsisty deszcz grający Deszczową Piosenkę, przypadkowy obserwator Szczęścia pachnącego espresso...

    Chyba lubisz samochody, rozwiazanie ☺
    Styl wiersza przypomina styl innej osoby.
    Z podobaniem pozdrawiam!
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Zaiste miły komentarz. Właśnie o to chodziło, że to jest obrazek zauważony mimochodem. Samochody lubię, również espresso, jazz i likier. Pozdrawiam ?

    PS. To druga wersja wieczoru, ale ta bardziej mi opowiada, dziękuję, że zauważyłaś:))
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Bardzo nastrojowe motywy, takie jak kawiarniane okno, saksofon i espresso, przypomniały mi o Starówce z dodatku "Zwierzaki" do gry "The Sims". Bardzo piękny nastrój i styl.

    5, pozdrawiam ☕️ ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Piotrku, dziękuję za miły komentarz. Pozdrawiam ?
  • NataliaO ponad rok temu
    Takie to ulotne i piękne
  • rozwiazanie ponad rok temu
    Natalio, dziękuję za wizytę i pozdrawiam.
  • NataliaO ponad rok temu
    rozwiazanie pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania