Niebo

Chmury podróżują nad nami;

pragniesz je głaskać na niebie.

Cieszmy się, że jesteśmy sami;

pochwycę jedną dla ciebie.

 

Wiatr bezlitosny i ponury,

wszystko się zmienia z jego tchnieniem;

nie ma już, nie ma naszej chmury,

nie mogę uszczęśliwić ciebie

 

Przegrana, niebo zapłakało;

płaczemy i my; już wszystko stracone,

nic nie mamy, naszą chmurę zabrało

wietrzysko niemożliwe szalone.

 

Lecz spójrz, jak połyskują liście,

kiedy słońce miesza się z deszczem;

zatoń w mych ramion spowiciu

bym mógł cię kochać, przytulać i pieścić.

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (79)

  • befana_di_campi 28.07.2020
    Ładne :)
  • wicus 28.07.2020
    Dziękuję!
  • Szpilka 28.07.2020
    Ciebie - niebie - nami - sami, dokładne i banalne a potem:

    tchnieniem i ciebie, i znowu zapłakało - zabrało i stracone - szalone. Bez urazy, ale z takimi rymami nie można wiersza zaliczyć do udanych. Pałki nie stawiam, a może powinnam? ?
  • wicus 28.07.2020
    Gdybym był złośliwy, powiedziałbym, że możesz mi postawić.
  • Szpilka 28.07.2020
    wicus

    Hehehehehe, najpierw trzeba ją mieć ?
  • wicus 28.07.2020
    Szpilka Nie ciągnij już tego tematu.
  • puch 28.07.2020
    Przecież to poetycka klęska :(
    Rymy są boleśnie czasownikowe, czyli po częstochowsku.
    "przegrana niebo zapłakało" - ktoś mi to wytłumaczy?
    Poza tym przekaz jest zwyczajnie godny mało utalentowanego nastolata.
  • wicus 28.07.2020
    Dla Ciebie wszystko jest klęską.
  • puch 28.07.2020
    wicus Poetycką jesteś na pewno.
    Masz konkretny koment, a rzucasz się jak wsza.
    Pewnie coś jest na rzeczy
  • Szpilka 28.07.2020
    puch

    na grzebieniu, że uzupełnię ?
  • wicus 28.07.2020
    puch "Pewnie coś jest na rzeczy" - tak zwykle mówią paranoicy. To Twój kom prezentuje postawę rzucającej się wszy. Jest chyba oczywiste, że ten wiersz nie posiada wielkich liter i znaköw interpunkcyjnych, ale to może znaczyć trzeba "samemu" się ich domyślić, i tu masz odpowiedź na Twoje pytanie: "Przegrana. Niebo zapłakało".
  • puch 28.07.2020
    wicus Moja postawa sugeruje jakąś znajomość poezji, a twoja grafomaństwo podnoszone do rangi cnoty.
    Baw(cie) się dalej nieudacznicy, tym bardziej, jak kompletnie nie odnosicie się do zarzutów, tylko jak zwykle bredzicie.
    Może Chrystus też tak pisał poezję?
    Jesteś po prostu cieniasem i to koniec kolejnego nabijania ci komentów.
  • wicus 28.07.2020
    puch Nie powiem, by one wiele wniosły, ale to zawsze coś. Zarzuty to są mój drogi w Sądzie, ty mi tu najwyżej możesz napisać jakieś swoje zastrzeżenia.
  • puch 28.07.2020
    wicus Szkoda słów i uwag.
  • Szpilka 28.07.2020
    wicus Ale Ty strasznie kłamiesz, stwierdziłeś niedawno, że nie będziesz szukał umlautów, a co to słowo robi w Twoim komentarzu - znaköw????????
  • wicus 28.07.2020
    Szpilka Ja kłamię?! A kto pisał, że już nie zawita pod moimi pracami (akurat dobrze, że to złamałaś, bo one są także dla Ciebie), kto opowiada bzdury o donosach, których nigdy nie składałem i obelgach, których nie rzucałem?itd.
  • wicus 28.07.2020
    puch Ciekawe, ile razy jeszcze to usłyszę...
  • Szpilka 28.07.2020
    wicus Ale to Ty do mnie pierwszy przylazłeś ? Fraszka to nie obelga, nie ma w niej - wicus doniósł na usera o nicku...

    Dla mnie? Czytam wiersze, bo lubię, po to tu przyszłam m.in., ale to że czytam, nie oznacza, że wszystkie są dobre. O!

    Ciekawe, ciekawe, skąd umlauty na polskiej klawiaturze, a tak innym dosrywasz chętnie, że emigrowali.
  • wicus 28.07.2020
    Szpilka Mam rozumieć, że nie jestem mile widzianym czytelnikiem Twoich fraszek? Nie dokładaj kolejnych wymysłów, bo sama w nie uwierzysz. Powiedzmy sobie jasno: nie jestem bogumiłem ani nikim takim, jestem wicus.
  • Szpilka 28.07.2020
    wicus Tjaaaaaaaaaa, ponoć kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą. Pewnie wiesz, kto to powiedział, ponoć historia to Twój konik.

    Nikogo nie wypraszam spod moich tworów w przeciwieństwie do Ciebie ?
  • puch 28.07.2020
    wicus Podejrzewam, że ogólnie nie jesteś miły i zbyt lotny, a gadasz całą czapkę.
    A co do pokrewieństwa z palantem... jakieś jest silne :)))
  • wicus 28.07.2020
    Szpilka W takim razie kłam dalej, zobaczymy jakie jajo wysiedzisz.
  • wicus 28.07.2020
    puch Korzeni szukaj gdzie indziej.
  • Szpilka 28.07.2020
    wicus

    A Ty jakie wysiedziałeś? Kolorowe chociaż jak pisanka, czy może jak kraszanka? ?
  • puch 28.07.2020
    Szpilka Szkoda czasu.
    wiersz gniot, ale befi jest zachwycona, to niech się produkuje.
    Ja swoje zdanie wyraziłem,
  • wicus 28.07.2020
    puch Wyraziłeś je w 100 egzemplarzach. ;) I coraz bardziej się radykalizujesz; jeszcze trochę i będziesz chciał mnie wieszać. :D
  • puch 28.07.2020
    wicus Po co?
    Wieszanie grafomanii mnie nie bawi.
  • wicus 28.07.2020
    puch Napisz bardziej udany wiersz, wtedy pogadamy. Na razie piszesz tylko hejterskie komy, czasem okraszone jakąś uwagą z sufitu albo brakiem zrozumienia dla tematu.
  • puch 28.07.2020
    wicus Chyba napisałem trochę bardziej udanych :)))
    Idź już wicuś w piach
  • wicus 28.07.2020
    puch A może w puch? ;)
  • wicus 28.07.2020
    puch Czcze przechwałki, a dowodów brak.
  • puch 29.07.2020
    wicus raczej nie brak;)
  • wicus 29.07.2020
    puch Ja ich nie widzę, więc przekonałeś mnie tak samo, jak ci, którzy twierdzą, że Ziemia jest płaska.
  • puch 29.07.2020
    wicus Jako płaskoziemiec masz z z nimi odwieczny problem.
    Są dla ciebie za dobre i to boli.
  • wicus 29.07.2020
    puch Widzę taką wiadomość na Twoim profilu: "Publikacji 0". Czy to "0" to symbol nieskończoności?
  • puch 29.07.2020
    wicus O oznacza, że piszesz o wicusiu, czy innym klonie, a zero to samo.
  • wicus 29.07.2020
    puch Czyli krótko mówiąc to twój podpis.
  • puch 29.07.2020
    wicus Strasznie uwagi potrzebujesz...
    Jesteś ciężko chory.
  • Tankret 31.07.2020
    puch, proszę sie odstosunkować od mojego miasta. ?
  • Puchacz 31.07.2020
    Tankret ?
  • Tankret 31.07.2020
    Puchacz rymy częstochowskie puchaczu ?
  • Tankret 31.07.2020
    jeszcze tylko dodam, że u nas sie mówi kłobuckie ?
  • wicus 31.07.2020
    Tankret Mogę Cię jako autor tych rymów pocieszyć o tyle, że nigdy nie byłem ani w Częstochowie ani nawet w Kłobucku. Myślę, że będzie najbardziej koncyliacyjnie jeśli rymy będzie po prostu nazywało udanymi albo nieudanymi czy nawet beznadziejnymi, żeby nie mieszać w to Bogu ducha winnych miast i miasteczek. :)
  • Tankret 31.07.2020
    wicus hehhe ok ?
  • Puchacz 31.07.2020
    Tankret Aa, jakbyś mnie scyzor nazwał to przyjmę :O
  • Puchacz 31.07.2020
    wicus Tak ię składa, że nazwa została przyjętą od częstochowskich pieśni Maryjnych, które posługiwały się rymem czasownikowym i topornym typu: wyjdę - przyjdę, poszedł - doszedł, więc nie mądrz się.
  • wicus 31.07.2020
    Puchacz Czy powiedzenie, że nie było się w Częstochowie jest mądrzeniem się? Dla niektórych na pewno.
  • wicus 31.07.2020
    Puchacz O pieśniach maryjnych można mieć różne mniemania, ale z miastami i ich mieszkańcami trzeba baaaaardzo uważać.
  • Puchacz 01.08.2020
    wicus Co ty bredzisz w temacie?
  • wicus 01.08.2020
    Puchacz "Zabył się" - jak by zapytano kiedyś? Po pierwsze, moja odpowiedź bardzo ściśle wiąże się z tematem, a po drugie dyskusja toczy się pod moim tekstem, więc to ja ją animuję.
  • Puchacz 01.08.2020
    wicus To cześć. Jaki tekst - taka dyskusja jest ci potrzebna w nabijaniu komentów.
  • Matt Custor 28.07.2020
    "cieszmy się, że jesteśmy sami"

    "nic nie mamy, naszą chmurę zabrało"

    "lecz spójrz, jak połyskują liście"

    Uważam, że lepiej czytałoby się, jakby były przecinki.
    Może to taki typ wiersza?
    Ponoć w poezji wszystko możliwe,
    tylko problem, kto to czyta i jak się czyta.

    Przy okazji dziękuję za uwagi pod moim tekstem.

    Pozdrawiam!
    MC

    przecinek
  • wicus 28.07.2020
    Dziękuję za przeczytanie wiersza i cenne uwagi. Pomyślałem ten wiersz jako odarty ze znaków interpunkcyjnych, ale po przeczytaniu Twojego komentarza zaczynam coraz poważniej myśleć o ich zastosowaniu. Jeszcze raz dziękuję i odwzajemniam pozdrowienia!
  • Antonina 28.07.2020
    Wiersz po dopracowaniu rytmu i rymów byłby na pewno milszy w odbiorze do czytania, ale i tak jest całkiem przyjemny. Jego plusami są: pewien taki naturalizm i delikatność.
  • wicus 29.07.2020
    Dziękuję za miły i rzeczowy komentarz!
  • Szpilka 29.07.2020
    wicus

    podziękował sobie sam,
    a do ludzi - w nosie mam,
    że ktoś kółko kreśli,
    koniec pieśni!

    ?????
  • wicus 29.07.2020
    Szpilka Dziękujemy za ładną, rymowaną bajeczkę!
  • puch 29.07.2020
    Szpilka Niech się bujają we wspólnym kotle.
  • Szpilka 29.07.2020
    puch

    bo w świecie takich nie ma
    jak wicus i Jarema
    lub doctor Jekyll and mister Hyde
    i tak się jeden w drugim hide*

    *ukrywa /haɪd/

    ????????
  • Pan Buczybór 29.07.2020
    Jakieś dwieście lat temu ten wiersz mógłby być całkiem dobry... Obecnie: przestarzale sympatyczny, ale w zasadzie zwyczajnie nijaki, przewałkowany, z bardzo zużytymi metaforami
  • puch 29.07.2020
    To właśnie zasugerowałem autorom, ale wiadomo, że ja się nie znam, bo się nie drukowałem byle gdzie, byle się drukować.
    Tom żaden autorytet :)))
  • wicus 29.07.2020
    Drogi Panie Buczyborze, zdaję sobie sprawę, że to nie było celowe, ale otrzymałem.od Pana niezwykły komplement - pisanie wierszy "przestarzale sympatycznych" to ideał, do którego zmierzam! Dziś przeminie, jutro jeszcze nie nadeszło, jedyne, co mamy (i akurat ja to kocham) to wczoraj - proszę to wziąć pod uwagę.
  • wicus 29.07.2020
    puch Zgadzam się tylko z ostatnim zdaniem. Wczoraj, poza hejterskimi inwektywami, dałeś jedynie wyraz swojej poetyckiej ignorancji, pisząc bzdury o "rymach gramatycznych" i otwarcie wyznajjąc, że wiersza nie rozumiesz. Pisałeš też (już chyba z milion razy), że stąd idziesz, bo "szkoda Ci na mnie słów i czasu" ; D;D;D
  • puch 29.07.2020
    wicus PANIE, PAN CZAI WPISY, CZY UDAJE IDIOTĘ, KTÓRYM JEST?
    To zwyczajnie denny i poniżej przeciętnej, amatorskiej tekst z dramatem rymów :)
    Ktoś stąd deklarował odejście?
    A może ty byś podniósł poziom portalu i sobie poszedł?
  • wicus 29.07.2020
    puch Powinieneś się nazywać "hejterek-kłamczuszek", a nie "puchatek" - wczoraj w wielu komach narobiłeś mi nadziei, że już Cię pod moim tekstem nie zobaczę. Jeśli masz zaniki pamięci, to możesz to sobie przypomnieć powyżej. Twoje wpisy o rymach mnie nie obchodzą, bo 1. Nie masz o nich pojęcia 2. Sam sobie przeczysz raz pisząc o "rymach gramatycznych", a raz o "braku rymów".
  • puch 29.07.2020
    wicus Zobaczysz grafomanie. Spox.
    Póki żyję nie odpuszczam cieniasom literackim i komentatorskim.
  • puch 29.07.2020
    wicus A poza tym tam są obydwa błędy, to czytaj uważnie :)))
  • wicus 29.07.2020
    puch Groźby karalne są karalne.
  • puch 29.07.2020
    wicus Pieprzysz gościu:)))
    Teraz czekamy na następną grafomanię.
  • wicus 29.07.2020
    puch W obu przypadkach to nie są błędy, chyba że twoje - "Przegrana niebo zapłakało" - wyjaśniłem Ci już wczoraj, a "rymy gramatyczne" to w tym przypadku to tak naprawdę synonim czepialstwa motywowanego chęcią dokuczenia komuś, kogo się nie lubi.
  • puch 29.07.2020
    wicus Grunt to dobre samopoczucie grafomanów.
    Bay.
  • puch 29.07.2020
    Czyli dramat współczesności, a chyba to portal literacki, a nie skansenowy.
    Pisze matołek cokolwiek, byle pisać.
    Tak natura matołków.
  • wicus 29.07.2020
    Czyli rozumiem, że Mickiewicz byś tu nie wpuścił? Dno, wodorosty. 0
  • puch 29.07.2020
    Masz i tak pierwsze miejsce na liście aktywnych.
    Po co się męczysz klonie?
    Byłeś, jesteś i dnem będziesz.
  • wicus 29.07.2020
    To co jak będzie z tym Adasiem? ;)
  • puszek 30.07.2020
    Ja jestem tu największym poetą, a kto tego nie akceptuje, ten głąb i oszołom.
  • puch 29.07.2020
    Nic.
    Trzeba zwyczajnie robić to, co zrobiono z twoim wierszem Jaremy.
    Olać.
  • wicus 30.07.2020
    Szanuję wszystkich i nie chcę nikogo obrazić, ale mylenie mnie z Jaremą jest błędem porównywalnym do olania Mickiewicza. Jeśli ktoś chce się upierać, że jestem Jaremą i bogumiłem, to niech zdobędzie jakiekolwiek dowody.
  • puszek 30.07.2020
    Otóż to.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania