Niebo zasnute mewami

Czy wiesz, że mewy to nie są tylko ptaki?

Gdy morze zmienia się w pomost między światami, siadają na falach i stają się...

Widzisz tą panią?

Ona wychodząc z wody na plażę, wygląda nieziemsko inaczej i chociaż jest cudem, całkiem zwyczajnie brodzi w resztkach słonej piany. Spogląda w ten sposób... nie, jej wzrok rozmywa inne widoki, aż ona sama staje się jedynym obrazem.

Czasem, nie często, na granicy bezkresów można dostrzec spojrzenie, które, gdy stopi się z twoim, przeniesie cię w inne wymiary. Rozumiesz?

Nie. Na kogo patrzysz? Jak to „przeniesie”? Spojrzenie?

Ech... Nieważne. Rozglądaj się zawsze, gdy niebo, jak dziś, zasnute zostanie mewami.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Bożena Joanna 21.09.2020
    Tajemniczy nastrój stwarza ujmujący klimat, trochę zagadkowy jak te mewy na niebie. Pozdrowienia!
  • Bardzo mi miło Bożeno gościć cię w moich skromnych progach.
    Dziękuję bardzo za podzielenie się odczuciami.
    Pozdrawiam serdecznie!
  • Tjeri 21.09.2020
    Bardzo... intrygująco - zachęcająco. I magicznie. Lubię tak. I taką prozę nazwałbym poetycką.
    (Bo nie lubię gdy tak się nazywa po prostu dłuższe wiersze). Można by "szlifnąć" minimalnie miejscami, ale to kosmetyka. Podoba mi się. :)
  • Szlifnąć mówisz? Jak coś to jestem otwarty na wskazania :)
    Bardzo się cieszę, że ta miniaturka (nie bardzo wiedziałem jak to zakwalifikować) przypadła Ci do gustu.
    Pozdrawiam i kłaniam się nisko :)
  • Tjeri 21.09.2020
    Maurycy Lesniewski, nic konkretnego nie widzę - w sensie usterki. Może więc powinnam mówić o polerce a nie szlifowaniu :D. A i to subiektywnie bardzo. To bardziej ogólne, ulotne wrażenie. Wcale nie jestem pewna jaki "zadziorek"' mnie zatrzymał. Może są to momenty typu "Ech... Nieważne". (To "ech"), a może nieco niekonsekwentnie użyty cudzysłów? Nie wiem, mam po prostu wrażenie, że coś tu czy ówdzie można dopieścić. :)
  • Tjeri dzięki za naświetlenie. Ja te słowa z milion razy przestawiałem, dodawałem, wycinałem... Aż w końcu zgłupiałem :)
    Teraz jeśli nie ma ewidentnych baboli to sobie tak zostawię i za jakiś czas na chłodno jeszcze raz zajrzę, wtedy komentarze, jak Twój i DD, bardzo mogą się przydać.
  • Dekaos Dondi 21.09.2020
    ML↔Bardzo klimatyczna miniaturka, z nutką tajemnicy:)→Jakby niebo złączone z morzem, poprzez ''mewy'' które są ''nią''
    P.S→Jeno mi→się→nieco zawadzają. Ale wiesz. Mam odchyłkę na tym tle:)
    Gdy morze jest pomostem... / aż ona sama stanowi obraz→to jeno sugestia.
  • Za pomysły i sugestie dzięki, przemyślę na chłodno i może z czasem coś pozmieniam.
    Dzięki DD za wizytę i komentarz!
  • laura123 21.09.2020
    "Widzisz "tę" panią" , wygląda nieziemsko inaczej, bez insczej, bo nieziemsko już tę inność określa.

    Poza tym bardzo ładnie.
    Pozdrawiam.
  • No właśnie zastanawiałem się nad „tę” „tą”. nieziemsko inaczej - to w sensie innej niż zwyczajna inność, trochę takie „upatosowione”, wiec jak na moje oko niewprawne ujdzie w tłoku, póki co niech tak zostanie.
    Dzięki za zerknięcie, sugestie i opinię, doceniam bardzo.
    Kłaniam się nisko i pozdrawiam również!
  • Anonim 22.09.2020
    Ładna miniatura, nawet jest specyficzna mowa jednego z rozmówców odpowiadające klimatowi.
    nie często - razem to piszemy
    jej wzrok rozmywa inne widoki - zastanowiłbym się nad słowem "rozmywa", choć to pewnie subiektywne. Ale jakoś mi to nie gra.
    nieziemsko inaczej - "nieziemsko" znaczy "inaczej", więc masło maślane, poza tym dwa przysłówki w jednym to przesada, moim zdaniem.

    Pozdrawiam.
  • Antoni bardzo dziękuję za wskazanie, przemyślę je.
    Za Twój komentarz, bardzo cenny i wizytę również jestem wdzięczny.
    Pozdrawiam również!
  • Enchanteuse 22.09.2020
    Jeszcze raz dziękuję Maurycy, a jednocześnie nie mogę wyjść z podziwu nad Twoją żywą wyobraźnią. I teraz wiem, że Ty to Ty, jeśli wiesz o co mi chodzi ;)
  • To ja dziękuję Ench...
    Świat jest pełen rozbłysków, nigdy nie wiadomo kiedy mrugnie do człowieka. Czasem jest długo ciemno a czasem może zdarzyć się to np kiedy przegląda fotki w mediach społecznościowych, tak to już jest z rozbłyskami.
    Że ja to ja? Hm? Nie bardzo wiem, ale to przecież nie jest ważne, nie? :)
  • Enchanteuse 23.09.2020
    Że Maurycy Lesniewski to XY na fb. ;) .
    Cieszę się, że mogłam zainspirować. Pozdrawiam cieplutko :)
  • Enchanteuse a co, pingwiny nie podobne do tamtego kolesia z fb?;)
    Ja sobie też Ench wyobrażałem jako... No na pewno inaczej, bardzo inaczej :)
    Również pozdrawia:)
  • Enchanteuse 23.09.2020
    Maurycy Lesniewski troszkę podobne, jakby się zastanowić ;)
  • Enchanteuse ten środkowy to prawdziwy ja, te dwa pozostałe to zmyłka ?
  • Pasja 23.09.2020
    Niebo zasnute mewami... ptakami innymi? Masz rację bo to są gwiazdy dnia. I mogą też spadać jak te nocą i spełniać marzenia. Patrzmy w niebo.
    Pozdrawiam
  • Dziękuję Pasjo za spojrzenie z Twojej perspektywy i za komentarz. „Gwiazdy dnia”- podoba mi się to określenie mew!
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • MarBe 30.09.2020
    Mewy zostały przewodnikami pomostu między światami i pilnują nieziemskiej panny.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania