Niekończący się paradoks

Czy koniec to już koniec, czy dopiero zaczyna się jego koniec? Koniec czego? Początku czy końca, jeżeli wiesz to odpowiedz. Nie trudź się, nikt tego nie wie. Dlaczego? Nie wiem, wieczny chaos z tym końcem. Jak znaleźć koniec początku, początek końca.

Dylemat ktoś powie, inny zaś, że bzdury. Czy świat miał początek końca, czy koniec początku? A może to, i to razem wzięte?

Koniec, to kwintesencja początku końca, a może dopiero część z końca. Jak zrozumieć to wszystko? Czy koniec zacząć od jego początku, czy od jego końca.

Mądrość nie ma końca, a mądrość to słowa. Ostatnie słowo mędrca to jego koniec, ale nie koniec jego mądrości. Czy mądrość ma początek, jeżeli nie ma końca?

Kij ma dwa końce, a może dwa początki, mając na uwadze to, że każda sytuacja ma dwa wyjścia i dwie strony; złą i dobrą. Czy to znaczy, że tam, gdzie koniec zła to początek dobra, czy odwrotnie? Czy kij to koniec wszystkich końców?

Punkt, linia, płaszczyzna, zakończenie, moment, klęska, ostatnie słowo, niepowodzenie to koniec czegoś, czy początek następujących sytuacji po końcu.

Wreszcie, koniec końca, co to znaczy? Jeszcze nie koniec, a już początek, czy już koniec bez początku. Czy na koniec czy na końcu czeka mnie początek końca - koniec świata z tym końcem.

I tu pies pogrzebany, bo trzeba zakończyć, a ja mam dalej twardy orzech do zgryzienia z końcem i mogę zacząć znów. Tylko od czego?

Czy od końca, czy od początku końca. Czy ostatnie słowo to już KONIEC?

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Pan Buczybór 29.03.2021
    Wodę z mózgu mi zrobiłaś... No, niezłe. Takie trochę z serii toaletowych rozkmin, ale tu jest jakby bardziej poukładane i sensowne. Z tym końcem to faktycznie ciekawa sprawa. Bo w sumie w naturze żaden koniec nie jest ostateczny: zawsze coś się kończy, a coś zaczyna i tak w kółko.
    Pozdrawiam
  • Pasja 29.03.2021
    Jak na karuzeli, kręcimy się stojąc w życiu. Koniec tak naprawdę nie ma końca. Dziękuję za poukładane z sensem.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Narrator 29.03.2021
    'Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.'

    („To nie jest koniec, to nie jest nawet początek końca. Ale to jest, być może, koniec początku.”)

    Winston Churchill po bitwie pod El Alamein 10 listopada 1942.

    A ode mnie: Jeżeli trudno sobie wyobrazić KONIEC to jeszcze trudniej BRAK KOŃCA. Koncepcja granic i nieskończoności to odwieczna fiksacja ludzkiego mózgu. Widoczniej bez niej nie potrafimy funkcjonować jako cywilizacja. 5 za oryginalność.
  • Pasja 29.03.2021
    Świetny cytat! Twoje stwierdzenie odwiecznej fiksacji jeszcze lepsze. Dziękuję za oryginalność.

    Pozdrawiam ciepło
  • Trzy Cztery 29.03.2021
    Każdy kij ma dwa końce, i każda marchewka ma dwa. Kij, czy marchewka? Nad tym też można pomyśleć... Można nawet wyobrazić sobie kij, z którego końców zwisają dwie rzeczy: z jednego - drugi kij, a z drugiego - marchewka.

    No i teraz można poszerzyć rozważania o sześć końców, sześć początków, i sześć końców początków i sześć początków końców! :)
  • Pasja 29.03.2021
    Ciekawe rozmyślania nad kijem i marchewką. A szóstka jak w totolotku?
    Pozdrawiam
  • Piotrek P. 1988 29.03.2021
    Hajaja XD! Dobry, schizowy utwór. Niezły temat! XD, 5, pozdrawiam :-)
  • Pasja 29.03.2021
    Dzięki za hajaja. Pozdrawiam i dziękuję
  • Szpilka 29.03.2021
    Koniec musi przyjść, początku nie pamiętam, byle tylko zbyt długo się nie kończyć. O!

    Twoje rozważania to nie w kij dmuchał, podobuje ?
  • Pasja 29.03.2021
    Masz rację! To nie w kij dmuchanie. :-)
  • Dekaos Dondi 29.03.2021
    Pasjo↔Uwielbiam takowe rozważania:))↔Tekst niby chaotyczny, ale nie do... końca.
    Jednakowoż – w wielkim skrócie – trudno zrozumieć↔np: brak początku i końca,
    ludzkim umysłem, co ma początek i koniec.
    Nasz świat jest ograniczony czasem i przestrzenią. Być może w innym wymiarze, jest inaczej.
    Geometryczna prosta jest tak długo nieskończona,w obydwie strony, dopóki nieprzecięta.
    Na tym "orzechu" każde "zęby" połamane:))↔Pozdrawiam:)↔5+
  • Pasja 29.03.2021
    Praktycznie to chyba stoimy w miejscu. Jutra nie ma, jest tu i teraz. Więc koniec bliski czy daleki nie ma znaczenia. Czas biegnie i skraca nam nasz zegar biologiczny. Tylko dlaczego niejadnakowo dla wszystkich.

    Miłego rozważania. Dziękuję
  • illibro 29.03.2021
    A mi się przypomniało, że każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy. No i jeszcze ośmiornica ma osiem
    ... Dobra dość tej filozofii. Zagmatwałaś sprawę dokładnie. Tera spać nie będę mógł.

    Pozdro;)
  • Pasja 29.03.2021
    Zagmatwanie też bywa niekończącym się elementem życia. Dziękuję i śpij dobrze.
    Pozdrawiam
  • Dobry utwór. Tylko czy ma koniec? Pozdrawiam 5
  • Pasja 29.03.2021
    Tego nikt nie wie.
    Dziękuję i pozdrawiam
  • Ocalić Myśl 29.03.2021
    Bardzo interesujący tekst. Pozdrawiam serdecznie i zostawiam 5. :)
  • Pasja 29.03.2021
    Bardzo dziękuję i pozdrawiam
  • Bajkopisarz 29.03.2021
    Wszystko jest kwestią przyjętych definicji, a że każdy sobie może uważać co chce, więc i owych definicji będzie całe multum. Dla jednego koniec ma inne znaczenie niż dla drugiego, jeszcze inny dowiedzie, iż nie ma żadnych końców, są tylko początki, a kolejny powie że nawet początków nie ma, bo za takie nie można uznać zmian formy i stanów przejściowych.
    Tak naprawdę to wszystko jedno.
    Czy jest jakiś początek albo koniec czyich nie ma to wynika głównie z ludzkiej chęci porządkowania zdarzeń i klasyfikowania ich. Ten żył od do, tamten pracował od do, a jeszcze inny był w małżeństwie od do, ale w tym samym czasie miał kochankę od do. Można to sobie poklasyfikować i spierać się, jak w przypadku ostatniego przykładu czy faktyczne małżeństwo trwało do rozwodu czy do momentu zapoznania kochanki, ale to tylko kwestia definicji. Po to one są, żeby nie trzeba było ogarniać wszystkiego naraz.
  • Pasja 29.03.2021
    Czy jest jakiś początek albo koniec czy ich nie ma to wynika głównie z ludzkiej chęci porządkowania zdarzeń i klasyfikowania ich... Bardzo ciekawe rozumowanie i tak naprawdę szereg instytucji robi to za nas.

    Dziękuję i pozdrawiam
  • Celina 29.03.2021
    Jak na Ciebie, to nawet, nawet, wreszcie tekst, na którym można oko zawiesić. Ciekawa fabuła.
  • Celina 29.03.2021
    Sorry, ten komentarz miał być pod tekstem onyxa o truskawce.
  • Akwadar 29.03.2021
    Celina pod moim tekstem też się pomyliłeś.... coraz gorzej z tobą....
  • Pasja 29.03.2021
    Akwadar :))
  • Wrotycz 29.03.2021
    "I przychodzi kres na kres..."
    https://www.youtube.com/watch?v=kZuYff81-Fc

    Świetne pisanie, Pasjo! Gratki za ujęcie.
  • Pasja 29.03.2021
    Dziękuję za świetne i za świetny głos Grześka.

    Pozdrawiam ciepło

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania