niepokojące opary ciszy↔Dekaos Dondi

Z pozytywki nad dziecięcym łóżeczkiem, w kółko sączy się dziecięca kołysanka oraz coś jeszcze. Szkarłatne krople. Chyba już ostatnia, rozbryzguje się na małej dłoni, by spłynąć po paluszku, w kierunku kolorowego motylka. Jednego z wielu, które zdobią białe, mięciutkie prześcieradełko. Jest środek nocy. Cisza i spokój. Słychać tylko kapnięcie tej ostatniej. Oraz miarowe tkanie zegara. Odmierza czas. Lecz już nie dla wszystkich żywych stworzeń. Niemowlak prawie cały ubabrany krwią. Ubranko wręcz przesiąknięte. Misiu obok ma posklejane kudełki. Leży przy uciętej główce. Kiedyś stanowiła integralną całość. Teraz już nie. Obydwie części leżą osobno. Z tej większej, nadal sączy się lepka wilgoć. Czarna w poświacie księżyca. Okno bez zasłon. Są świeżo wyprane. By rano kochany berbeć, miał czysty i świeży widok. Z tą świeżością, to jednak krucho będzie.

Rodziców nad ranem coś bardzo dziwi. Są nawet zaniepokojeni. Opary ciszy z dziecięcego pokoiku, nie tworzą zwykłej sytuacji. Przeważnie ich dziecko, o tej porze dnia, coś tam gaworzy lub płacze. A teraz nic. Większy spokój, niż w grobie. A że są zaspani, to z pamięcią nie teges.

Idą zobaczyć co się stało. Reakcja jest do przewidzenia. Ogólnie mówiąc, są bardzo wstrząśnięci. Nie mogą uwierzyć, w to co widzą w łóżeczku. Martwe oko, patrzy na nich z małej zakrwawionej główki. Wszystko ubabrane. Łącznie z częścią niemowlaka. Na domiar złego, pozytywka nadal emanuje usypiającymi dźwiękami. Siadają na krzesłach zszokowani, lecz bardziej rozbudzeni. A już żywili nadzieję, że wszystko będzie dobrze. Tylko tykanie zegara, urealnia ów koszmar.

Słyszą otwieranie drzwi. Ktoś wchodzi. Nawet nie patrzą, kto. Jest im wszystko jedno. Po co mają się przejmować. Niech to wszystko się wreszcie skończy. Ile w końcu można wytrzymać. Odgłos kroków, jest coraz bliższy, zakłócony rytmicznym stukaniem. Po chwili, czują zapach fajkowego dymu i widzą laskę z dziadkiem.

- Tato. Tak się nie skradaj. Wiemy, że to ty. Czyli znowu babcia?

- No znowu, dzieci kochane.

- To samo?

- Tak. Zapewne jak zwykle musiała lunatykować i jak widzę, przytargać z podwórka.

- Taa… i jak zwykle, myślała, że zabija w kuchni, główkę odcina i kładzie na stół.

- A włożyła zwłoki kaczki do łóżeczka. Cały komplet. A że dziecko się naciućkało, to później lepiej mu się spało.

- Dziwne, że nigdy nic nie zauważymy.

- Bo my też lunatykujemy.

- A wiemy, co robimy w tym czasie? No nie wiemy.

- Co racja, to racja.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Kocwiaczek 27.10.2020
    Przeczytałam już wcześniej. Stawiam na Shoguna. Ciekawa koncepcja. Głucha cisza, mrok sytuacyjny i zaskakująca końcówka. Tak trochę "straszno"...
  • Kocwiaczek 27.10.2020
    A zapomniałam: "tkanie zegara" do zmiany na tykanie :)
  • Shogun powiadasz? Możliw, że to Lisek takie opary wydaje hihihihi
  • Puchacz 27.10.2020
    Kiedy tkanie zegara pięknie i poetycko brzmi.
  • Kocwiaczek 27.10.2020
    Niby tak, ale raczej nie to miał autor na myśli :)
  • Pu ty przecie jesteś poeta i znasz się na poezyji hahahhahahaah
  • Kocwiaczek a skąd wiesz, co Autor miał na myśli? Właśnie, że to hahahahahah
  • Puchacz 27.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi Nie jestem poetą :)
  • Puchacz Ok. zapomniałem, że to Jarema wydaje się na słupach ogłoszeniowych hihihi
  • Puchacz 27.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi Ale ogólnopolskich
  • Puchacz no przeca, a może już na zagranicznych?
  • Puchacz 27.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi Nie śledzę tamtejszych słupów.
    A namiarów nie dostaniemy.
  • Puchacz on w gablotkach kościółkowych wisi hahahahah
  • Puchacz 27.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi To faktycznie prasa ogólnopolska.
  • Puchacz 27.10.2020
    Szkoda :(((
  • Szkoda to wylać, a nie wypić XD
  • kigja 28.10.2020
    Wg mnie to pisanie DD, jak w trąbkę strzelił.
    :)))
  • Jak w trąbkę, to mżliw, że to DD XD
  • Dekaos Dondi 03.11.2020
    Cwana Kigja→Gratulacje za trafienie w środek trąbki:))
  • Z początku myślałem, że to jakiś niesmaczny czarny humor, ale to tylko głupi żarcik. W każdym razie mało śmieszne, i język też nie powala.
  • Oj tam Marku! Uśmiechnij się, to przecież zabawa OOO
  • Szpilka 29.10.2020
    Makabreskowe, dobre! Stawiam na Dekaosa ?
  • Możliw, że to Deduś taki makabrrrrrrrrrrrrrrrrrra
  • Dekaos Dondi 03.11.2020
    Szpilko↔Gratulacje za celny strzał:))
  • Szpilka 03.11.2020
    Dekaos Dondi

    Oj ?
  • Pasja 02.11.2020
    Horror ze snu i jak widać kaczki usypiaczki i końcówka wszystko odkrywa. Shogun niech będzie ?
  • Hahahaha usypiaczek z tego kaczorka Shoguna hihihii
  • Dekaos Dondi 03.11.2020
    Pasjo↔Pudełko:)
  • Dekaos Dondi 02.11.2020
    Taki horrorek komediowy:))
    W sumie nie wiadomo, co reszta robi, lunatykując?
    To ja też na Shoguna i już:)
  • To ja też na Shoguna XD
  • Shogun 02.11.2020
    Kurczaki, czyżby Grzegory? :)
  • Strzelasz w Grzegorego? Ale to nie on hahahahha
  • Shogun 02.11.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi bo jak nie on, to kto? haha :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania