Niezależna ocena polskiej gospodarki z perspektywy stacji paliw i zza szyby samochodu

Niebezpieczne aspekty

- Brak kur wolnego wybiegu w gospodarstwach - myślę że każda rodzina podczas zaziębienia, grypy sięgnie po kurę wiejską do przyrządzenia pożywnego i leczniczego rosołu. Jaja wiejskie podobnie: codziennie wiosną i latem są wzbogaceniem diety dla dobrego zdrowia.

- Brak krów na świeżym powietrzu - piękne przydrożne trawy i zioła zdrowe dla rodzin sprzyjają zawartości bezcennych dla zdrowia mikroelementów w mleku, oraz wyjątkowo smacznym mięsie.

- Nie widziałem pól ziemniaczanych i warzywnych w rejonie podwarszawskim (w przeszłości były wyjątkowo piękne). Te dwie uprawy wymagają dodatkowego wysiłku, ale przynoszą duże zyski.

- Bezpieczeństwo w stacjach paliw - w przeszłości podczas dostawy paliwa do stacji cała stacja była zamykana. Obecnie, nie dość ze cysterna paliwa była opróżniana, to jeszcze dojechał człowiek z ciężarówka pełną gazu. W tym czasie na stacji przebywały cale rodziny z dziećmi i my z bratem na kawie.

Dawniej w większości stacje paliw były skierowane na wschód, tylko jedna w kierunku zachodnim (4 -1 szt.).

- Korzystając z pięknego dnia chętnie zatrzymaliśmy się na CPN-ie na kawę po wizycie u Mamy. Krótka ocena: w większości klienci kupowali paliwa i korzystali z ubikacji. Koszty paliwa szły w setkach, do tysiąca PLN, ale na kawę i inne małe zakupy klienci już nie mieli ochoty lub pieniędzy.

- Po drodze dwa wiatraki , oba nie pracujące - brak dodatkowej nośności wiatru.

 

Mocne strony

- Deszcze padające i dodatkowe zbiorniki wodne i strumyki pełne wody

- Zboża są wyjątkowo ładne i bogate w różnorodność mineralną miedzy lasami. Żyta już strzelają w kłosy, zboża jare czekają na ciepła pogodę, są zielone i gęste przy dostępnej wilgoci.

- Budowa dróg bardzo szybko się posuwa, mimo dość dużego sobotniego ruchu drogowego.

- Samochody - w większości nowe i różnorodne na wyjazdy weekendowe.

- Gorąco na dalekiej Syberii - nieznany układ falowy przy zmianach klimatycznych.

 

Polecam domowe konfitury z rabarbaru - są wyjątkowo smaczne i zdrowe z innymi dodatkami podczas smażenia na co dzień i zapasy na okres zimowy (inne zbiory jeszcze nieznane).

 

Z gospodarskim pozdrowieniem

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • poco 07.03.2022
    krowy, kury i paliwo?
    o co loto? co za dziwo?
    martwię się o autora
    jaka go dopadła zmora?
  • 110101011 07.03.2022
    To są żywotne problemy polskiej gospodarki, choć tekst z zeszłego roku - w obliczu zagrożenia wojennego jednak znów zyskał na aktualności i do pilnej realizacji oraz wdrożenia. Należy opracować plany, powołać stosowne speckomisje. To nie są tematy do żartów, to są sprawy podstawowe, bliskie każdemu Polakowi.
  • poco 07.03.2022
    nie żartuję
    gdzieżbym śmiał
    kukuryku, muuu, hał hał
  • słone paluszki 07.03.2022
    Rabarbar zawiera szczawiany, które z kolei są antyodżywcze i przyczyniają się do wielu schorzeń.
    Ciasto raz na jakiś czas ok, ale dżemory to tylko dla cyfryzaka.
  • 110101011 07.03.2022
    Te szczawiany to trochę mit jak sądzę - bo nikt nie potwierdził żeby były przypadki śmiertelne po spożyciu rabarbaru - chyba ze ktoś przed nami ukrył tę wiedzę.
  • Abbie Faria 07.03.2022
    110101011 Jak będziesz codziennie jadł słoiczek dżemu rabarbarowego, to po roku, dwóch latach nerki do wymiany. Jak jesz raz w roku to nerki dadzą radę :)
  • 110101011 07.03.2022
    Abbie Faria uff, ulżyło mi... Bo już mnie Paluszek nastraszył.
  • maciekzolnowski 07.03.2022
    110101011 Tak, umarł i ukrył (nie powiedział, co jadł przed śmiercią). ;)
  • Abbie Faria 07.03.2022
    Polska powinna czasowo w tym roku wprowadzić embargo na eksport zbóż i roślin oleistych, albo np. cło eksportowe. A będzie jak zwykle - sprzedamy drogie zboża, a kupimy te same dwa razy drożej po podwyżkach. Ukraina nie zasieje i będzie głód.
  • 110101011 07.03.2022
    O kwestii Ukrainy pisałem w poprzednim eseju. Pozwól, że zacytuję:
    "Z powodu wojny na Ukrainie, spodziewajmy się, że pola Ukrainy nie zostaną zasiane zbożami i nie obsadzone ziemniakami.
    Za żadne pieniądze podczas dużego braku żywności nie kupimy tych produktów, które już teraz są rzadkością na świecie. (...)
    Nie tracąc z oczu głównego celu, czyli obrony państwowości Ukrainy należy się skoncentrować na wiosennych zasiewach zbóż, przede wszystkim lnu, i sadzeniu ziemniaków na wszystkich możliwych polach, terenach zielonych miejskich, wiejskich i nieużytkach oraz na pozyskiwaniu dodatkowych źródeł odżywczego pokarmu z kości zwierzęcych, a także na produkcji paliwa do maszyn rolniczych na bazie oleju lnianego i alkoholu, a wszystko po to aby wypełnić lukę żywnościową w Europie".
  • Abbie Faria 07.03.2022
    110101011 Zasiać może i będą zasiane, ale armia pewnie zastosuje metodę Stalina - czyli powtórka Hołodomoru. Część zbóż to pewnie oziminy więc już wysiane. Jaka część - tego nie wiem. A zboża zawsze można przed żniwami spalić. To jedna z odmian wojny.
  • Abbie Faria 07.03.2022
    Ps. Tam wypalić dziesiątki tysięcy hektarów jest bardzo łatwo - ponieważ są wielkie pola uprawne - spadek po kolektywizacji. U nas są skrawki po hektarze poprzedzielane różnymi innymi uprawami, w tym wypadku to zaleta, bo pożar nie przenosi się ze zboża np na ziemniaki.
  • 110101011 07.03.2022
    Abbie Faria tak, mądrzy ludzie u nas wymyślili taki sposób upraw - perspektywa rozumna na lata kryzysu.
  • 110101011 07.03.2022
    Abbie Faria Dlatego musimy być przygotowani żeby wyżywić siebie, swoje rodziny oraz sąsiadów i ich rodziny.
  • poco 07.03.2022
    110101011 jedzenie jest smaczne
    mniam mniam
  • maciekzolnowski 07.03.2022
    110101011 "Nie tracąc z oczu głównego celu, czyli obrony państwowości Ukrainy" - sam bym lepiej nie napisał! :)
  • 110101011 07.03.2022
    maciekzolnowski dziękuję, napisałem jak czuję - i pozdrawiam!
  • poco 07.03.2022
    dusza z PLEJAD
    4280 WCIELENIE
    kiedyś syn NOSTRADAMUSA z drugiego małżeństwa
    w poprzednim wcieleniu sędzia
    w tym cyklu reinkarnacyjnym wcielenie 7 i ostatnie
    uczeń profesora filozofii LESZKA NOWAKA
    magister ekonomii
    były członek NSZZ SOLIDARNOŚĆ
    kiedyś byłem nieodpowiedzialnym katolikiem,
    ale już nie jestem
    specjalista ds. analiz
    specjalista ds. sekt
    filozof, etyk, psycholog, socjolog, ego - terapeuta, ekolog
    zwolennik wszelkich form samorządności
    od urodzenia do zgonu bezpartyjny socjaldemokrata
    duchowy ojciec polskiej DEMOKRACJI
    teraz następca NOSTRADAMUSA, czyli
    duchowy syn NOSTRADAMUSA
    czyli CEZAR
    teraz POSŁANIEC ŚWIATŁA,
    czyli sekretarz BOGA
    PRZEWODNIK KU JASNOŚCI
    JASNOWIEDZĄCY
    moją NADŚWIADOMOŚCIĄ, czyli WYŻSZYM JA
    jest SATHYA SAI BABA
    buntownik
    czyli podżegacz do WOLNOŚCI
    myślę i czuję, a więc istnieję
    ODPOWIEDZIALNY
    współczesny MOJŻESZ - PONCJUSZ
  • poco 07.03.2022
    cociem łysy
    jebłem grzywką o parapet
  • 110101011 07.03.2022
    W jakim celu cytujesz moją wizytówkę z profilu?
  • poco 07.03.2022
    110101011 koham cie
  • poco 07.03.2022
    bo pienkna jezd
  • poco 07.03.2022
    jutro dzien kobiet i dziewczat
    zloz mnie zyczenia
  • poco 07.03.2022
    w zamian niespodzianka
  • święty ptak 08.03.2022
    Zjadanie ptaków i przedptaków, bo jaj???
    Krowy, kawy, kartofle, klienci, korzyści, kłosy, klimaty, konfitury - kurde.
  • 110101011 08.03.2022
    Wszystko na "k" - ptak też kura.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania