...??

...

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 22

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (169)

  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Ojejciu jejciu polska centrum wszechświata
  • Patriota 25.02.2022
    A nie?
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Nie
  • Ellie Victoriano Nie, bo świat nie ma centrum. ? Ale to nie znaczy, że nie możemy pielęgnować swojej historii.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Marek Adam Grabowski wszechświat a swiat to co innego, a użalanie się w takiej sytuacji nad polską? Lepiej przemilczę
  • Patriota 25.02.2022
    Ellie Victoriano to z powodu durnowatego Putina ja mam zapomnieć o naszych bohaterach? Tym bardziej trzeba pamiętać. Poza tym wiersz ma charakter wspomnieniowy i morał optymistyczny. Gdzie Ty tu użalanie znalazłaś.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    W twojej postawie? Akurat nic się nie zmienia, ciągle tylko polska, polseczka, a resztę świata masz w dupie
  • Patriota 25.02.2022
    Ellie Victoriano to jest pochwała męstwa i przyzwoitości zachowanych w najcięższych warunkach.
  • Patriota 25.02.2022
    Ellie Victoriano ty chyba bredzisz, albo zmęczona jesteś.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Albo prawdy znieść nie umiesz... a, no tak, nie umiesz.
  • Patriota Po pierwsze tutaj nie ma żadnego użalania się. Po drugie to że w innym państwie jest wojna to nie znaczy nie mamy pielęgnować naszej pamięci. Zgodnie z tą logiką nigdy nie możemy nić wspominać, gdyż zawsze coś się dzieje. Owszem czasami wpadasz w polonocentryzm, ale Ellie głupią się czepia i nie warto z nią gadać.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Brawa za argument.... "jest głupia" xD poziom podstawówki, brawo, może kiedyś osiągniesz poziom przedszkola
  • Ellie Victoriano nie napisałem, że jesteś "głupia", tylko że głupio się czepiasz. To istotna różnica.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Dla mnie żadna, szczególnie że boguś celowo wstawił to teraz. Sorry, ale nie wierzę w przypadek.
  • Ellie Victoriano Zdania 1- Jan mówi głupoty. 2 - Jan jest głupi. Czy one są tożsame? ps. Za datę publikacji nie mojego utworu nie ponoszę odpowiedzialności.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Nie mówię, ze ponosisz odpowiedzialność, a zwracam uwagę.
    Jedno wynika z drugiego, więc... ?
  • Ellie Victoriano zadno z zdań nie wynika z drugiego. Każdy czasem mówił głupoty, ale nie każdy jest głupcem.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Więcej głupot powie głupi czy nie głupi?
  • Ellie Victoriano pewnie głupi, ale ja odniosłem się tylko jednej twojej wypowiedzi. Inna sprawa, że najmniej głupot mówią ci, którzy milczą, nawet jeśli są głupi.
  • Patriota 26.02.2022
    Ellie Victoriano zarzucanie mi celowości wstawienia wiersza o żołnierzach niezłomnych w przeddzień wigilii ich święta, które przypada co roku 1 marca, rzeczywiście niezbyt dobrze o Tobie świadczy.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Świadczy o tobie... wystarczylo wstawić 1 marca, choć to świeto mało kogo obchodzi, nie oszukujmy się
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Poza tym wstawiłeś to 25 lutego. Policz sobie, ile dni zostało do 1 marca, jeśli potrafisz.
  • Patriota 26.02.2022
    Otóż zmartwię Cię. Są setki tysięcy osób w Polsce, którym te tematy są bliskie i ważne. Wbrew Twojemu ograniczonemu wyobrażeniu o świecie uświadamiam Cię, że ludzkość nie składa się z samych pustych kukieł, tak jak sobie to zapewne imaginujesz.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Uwierz mi, że większość cieszy się z tego typu świąt, jeśli mają dzięki temu wolne od pracy i codziennych obowiązków
  • Patriota 26.02.2022
    Akurat święto to nie wiąże się z żadnym wolnym, ale jest okazją dla ludzi myślących i czujących po polsku do autentycznego wspomnienia i oddania szacunku ludziom, którzy oddali Polsce swoją młodość, zdrowie i życie.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Albo chwalenia się patriotyzmem, za którym idą tylko puste słowa jak u ciebie.
  • Patriota 26.02.2022
    Co jest złego w okazywaniu patriotyzmu? To pozytywna cecha. Niektórzy tutaj chwalą się zaprzaństwem, a im jakoś nie robisz uwag. Nawiązujesz do tradycji piątej kolumny, szczególnie kojarzonej w 1939 roku z Twoim miastem?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Nawiązuję do tego, że pierdolić to każdy umie, a robić już nie.
  • Patriota 26.02.2022
    Ellie Victoriano no więc robię, opublikowałem kilka książek, kilkaset tekstów w prasie, uczestniczę w rocznicach w pobliżu miejsca zamieszkania, wspomagam finansowo schorowanych kombatantów na Litwie, Ukrainie, Białorusi, no i jeszcze wiele wiecej. A ty poza, jak to piszesz "pyszczeniem", to co robisz? Tak szczerze. Pewnie nic. Tak zwana działalność bezobjawowa. Tylko nie tłumacz się pracą, bo ja też pracuję. I jeszcze znajduję czas na wiersze. Dziś byłem na przykład w Warce, w której urodził się Piotr Wysocki, inicjator powstania listopadowego i mieszkał pewien czas Kazimierz Pułaski. I powstaną na ich temat moje teksty i wiersze. A Ty, co w tym czasie zrobiłaś?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Bardzo mnie nie obchodzą twoje teksty i książki zaklamujące historię, bo to czyste pierdolenie ?‍♀️ Ja nie piszę, rysuję. A jeśli tak bardzo chcesz wiedzieć, to wsparlam zbiórkę na rzecz Ukrainy, ale nie chciałam o tym mówić, bo po co?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Zresztą ja nie uważam się za hur dur zajebistą patriotkę jak ty ?
  • Patriota 26.02.2022
    Ellie Victoriano to dopiero od dwóch dni, ale tak wcześniej. No i jak dorzucisz dychę do składki, to ja takich składek wsparłem w życiu tysiące. Nic wielkiego. Rysujesz, ale co to rysowanie komu daje, podnosi czyjś poziom umysłowy, uczy świata, przyczynia się do walki ze złem. To znaczy, czy to jest twórczość zaangażowana? Ja nie pytałem o hobby, bo ja też jeżdżę na rowerze, jak mam czas. I co z tego. Czy tak sobie a muzom rysujesz?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Rysuję, bo kogę, bo lubię, bo chcę. Nie dla ojczyzny.
    Ale twoje działania i "książki" również ojczyźnie nie służą.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Co do działań bez korzyści, nie dotyczy się składek, bo to zawsze jest potrzebne. Choć jeszcze zalezy na co właściwie te składki.
  • Patriota 26.02.2022
    Ellie Victoriano po paru dodrukach sądzę, że jednak chyba komuś musiały służyć.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    W takim razie współczuję tym paru osobom, które szkodziły sobie w sposób świadomy, ale każdy ma prawo prać sobie mózg jak chce.
  • Patriota "Akurat święto to nie wiąże się z żadnym wolnym" - Dobre! ?
  • Patriota, "ja też jeżdżę na rowerze, jak mam czas." Nigdy bym w to nie uwierzył
  • Patriota 26.02.2022
    Ellie Victoriano akurat nie sądzę, żebyś miała jakieś szczególne kompetencje, czy wiedzę do oceniania co czemu służy, a co nie.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Nawet jeśli ja nie mam, to inni już tyle razy cię wypunktowali, że... nie muszę chyba kończyć.
  • Patriota Ellie kieruję się zasadą, że skoro na Ukrainie mamy wojnę to nie wolno nam niczego świętować. Co za absurd! Dzisiaj Włosi mieli setną rocznicę powołania stowarzyszenia weteranów. Przyszedł do nich sam Papież. https://www.vaticannews.va/pl/papiez/news/2022-02/papiez-do-strzelcow-alpejskich-badzcie-blisko-najslabszych.html Oczywiście że względu na Ukrainę nie miał prawa.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Marek, przypomnę... przed dzień wigilii... 25 lutego. Święto 1 marca.
  • 110101011 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 rower działa na pedały - może to klucz do rozwiązania zagadki
  • Patriota 26.02.2022
    Marku, dla tego typu osób kiedykolwiek byś to wrzucił, byłoby źle. Bo oni mają wyrzuty sumienia że sami nic nie robią, i tego typu wiersze ich palą żywym ogniem. Wtedy najlepiej przypuścić atak na autorów:)))
  • Ellie Victoriano; "(..) to świeto mało kogo obchodzi(...)" - Proszę mówić za siebie. Dla mnie to wielkie święto. Od początku je popierałem. Co więcej jak było pierwszy raz obchodzenie (jeszcze bardzo stromnie) to zdałem egzamin licencjacki. A Bodajże trzy dni po świecie dowiedziałem się, ze mój kolega (wnuk żołnierza wyklętego) bodajże trzy dni przed świętem (jeśli dobrze pamiętam to dzisiaj jest rocznica) popełnił samobójstwo. Jak święto było obchodzone drugi raz to rozpoczął się proces mojego nawrócenia. Proszę nie poniżać mojego święta.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Och, Marku, bardzo mi z tego powodu wszystko jedno.
  • Patriota dokładnie przedtem zarzuciliby ci że jest COVID. Gdybyś napisał wiersz o gender to byś zapewne odesłał Putina do Rosji a Covid do Chin.
  • Ellie Victoriano Super!
  • Shogun 26.02.2022
    Marek Adam Grabowski ot blaski tylko widzą, a cienie niewidoczne, ot "historycy" od siedmiu boleści
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Shogun, to standard. Widzą, co chcą widzieć.
  • Zaciekawiony 26.02.2022
    Marek Adam Grabowski
    On już napisał wiersz wyśmiewający zamordowanie pewnego mężczyzny dzień po tym zdarzeniu. Nic gorszego nie wywinie.
  • Patriota 26.02.2022
    Shogun głupiś.
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Zaciekawiony ???
  • Zaciekawiony pamiętasz, że ten wiersz krytykowałem, ale to argument "W Ameryce bija murzynów".
  • Zaciekawiony 26.02.2022
    Abbie Faria
    Gdy pisał z konta Bogumił (to jego 23 konto na tym portalu) naśmiewał się z zabójstwa Adamowicza na finale WOŚP.
  • Shogun 26.02.2022
    Patriota jeśli ja głupi to strach pomyśleć kim ty jesteś.
  • Patriota 26.02.2022
    Shogun głupiś.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Shogun, plaga czarów weszła mu za mocno
  • Zaciekawiony 26.02.2022
    Marek Adam Grabowski
    Pamiętam, że wiele razy tłumaczono mu czemu rymy częstochowskie i patos to nie jest dobra forma literacka. Widocznie inaczej nie umie. A obrzydliwych poglądów nie zmienił ani na jotę.
  • Mess 26.02.2022
    Patriota powiem tak. Ogółem: co do jej rysowania, ona może na tym zarabiać tak jak ty na pisaniu. Inni też mogą się czegoś od niej nauczyć na temat rysowania. Więc tak, rysowanie może czemu służyć więc nie ma co tego stawiać niżej niż Twoje pisanie. Co do zbiórek nie ważne chyba jest kto ile dał liczy Sie dobry gest i że ktoś chce pomagać prawda? Co do święta nawet o nim nie słyszałem XD więc nie jest jakieś ważne, no ale ja się nie interesuje takimi rzeczami. Tyle w temacie pozdrawiam wiecznie walczące ze sobą strony?
  • MartynaM 26.02.2022
    Zaciekawiony a gdzie tu rym częstochowski?
  • Shogun 26.02.2022
    Ellie Victoriano oj, zdecydowanie
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Mess, przyznaj, masz ubaw z tego xd
  • Mess 26.02.2022
    Ellie Victoriano z czego?
  • Patriota 26.02.2022
    Mess no rozumiem, przyjmuję Twoje cenne uwagi, cieszę się, że choć jakiś czas piszesz na poważnie, bez śmieszkowania. No i szacun za obronę koleżanki.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Wojenek, cukiereczku ?
  • Mess 26.02.2022
    Patriota zdrowia i dobrej wycieczki jeśli dalej na niej jesteś ?
  • Shogun 26.02.2022
    Ellie Victoriano Mess chyba zmęczony ?
  • Mess 26.02.2022
    Ellie Victoriano droga koleżanko ? ja tu tylko grzecznie obserwuje...muszę być grzeczny bo laura mnie za uchem podrapie inaczej a uszy mam wrażliwe XD
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Nie reaguje na cukiereczka, więc tak XD
  • MartynaM 26.02.2022
    Mess, dokladnie ?
  • Mess 26.02.2022
    MartynaM czuwa XD
  • Shogun 26.02.2022
    Mess jak zawsze ?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Czyli plagi czarów nie ma.
  • Shogun 26.02.2022
    Ellie Victoriano ?
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Zaciekawiony Jakoś nie mogę znaleźć tego wiersza o Adamowiczu. Zabito go 13 stycznia 2019, a 15 stycznia Bogumił napisał wiersz https://www.opowi.pl/pamflet-na-sprzedajnych-klechow-a48249/

    Pamflet na sprzedajnych klechów

    "Fakt obrzydliwy z nóg mnie powala

    Gdy Nycz kardynał grzesznicę wychwala

    Tysiące rodzin na bruk wywaliła

    Ale dla Nycza coś odpaliła

    Kiedy go słyszę ogarnia mnie trwoga

    Czy ten duchowny jeszcze wierzy w Boga?...
    ..."
  • Patriota 26.02.2022
    Mess dzięki, ale już wróciłem, dlatego piszę. Pozdrawiam. Na grobie Piotra Wysockiego wyryte jest jego życiowe motto, które podobno często podważał: Wszystko dla ojczyzny, nic dla mnie. To był człowiek, dla którego warto było przejechać kilkaset kilometrów, żeby zapalić świeczkę.
  • MartynaM 26.02.2022
    Mess, czekam na odp. Zaciekawionego, bo coś o rymie częstochowskim pisał... czysty przypadek.

    Sami się zlatujecie jak sępy, byle jedno, to zaraz na pomoc tłum, sle tego nie widzicie....?
  • Mess 26.02.2022
    MartynaM ja tu tylko wpadłem jedna rzecz wyjaśnić i tyle z mej strony...mam nowy cel mych atakow więc ta wojna na jakiś czas mnie przestała interesować ?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Mess... won na tron, wiadomo po co.
    A co, prosilam ich gdzieś o wtracenie się czy jak? XD może im płacę za to?
  • Mess 26.02.2022
    Ellie Victoriano nie stać Cie na me usługi XD
  • Shogun 26.02.2022
    Ellie Victoriano gdzie mój przelew za ten miesiąc? ????
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Ten cel zaczyna się na Łukasz, a kończy na Jasiński
  • Mess 26.02.2022
    Ellie Victoriano rodu topora droga koleżanko!
  • Shogun 26.02.2022
    Mess flaszkę ci postawi i jesteś kupiony ?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Shogun, na suficie XD
  • MartynaM 26.02.2022
    Mess, ja przez prxypadek przeczytałam komentarz Zaciekawionego... e chyba przestał być wymowny?
  • 110101011, Nie są to żadne arkana, że Bogumił pod żeńskim nickiem podrywał chłopów
  • Mess 26.02.2022
    Shogun flaszkę ale rumu
  • Shogun 26.02.2022
    Ellie Victoriano that's even better ?
  • Shogun 26.02.2022
    Mess oczywiście że rumu ?
  • Mess 26.02.2022
    MartynaM pitolenie go wciągnęło...a to jest jak Bangkok jak cie wciągnie to znikasz ?
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Wszyscy pamiętamy celinę
  • Mess, Co Ty możesz mówić? Ty wstaw swój tekst, potem gadaj o innych.
  • Abbie Faria 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 Chłopów ? Na portalu "top agrar" czy rolnik szuka żony?
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 drogi Panie XD to jest strona na której można też czytać nie ma obowiązku wstawiania swoich dzieł XD
  • Abbie Faria, On szukał męża, tu i na t3 - albo kochanka?
  • MartynaM 26.02.2022
    Mess, tam nudy, znaczy na pitoleniu. Nie chce się wchodzić.
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    MartynaM, plaga czarów tam rządzi, dlatego.
  • Mess 26.02.2022
    Ellie Victoriano Twoja kolejna koleżanka XD
  • Shogun 26.02.2022
    Ellie Victoriano ano prawda ?
  • Mess, Ino jak się pisze, że ma się za dobre teksty jak te stronę, to się podpada, szatanem to jet tu yanko, Ty pozerem...
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    ???
  • MartynaM, Nudy, bo Ciebie nie ma...
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 pokaż mi się tak mówiłem XF już pisałem co mówiłem.XD
  • Abbie Faria 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 Nie pij bimbru.
  • Mess, Fote cesz? Już tu była, moge ponowić
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 mówiłem wyraźnie, że nie mam zamiaru tu wrzucać swoich tekstów że względu na te wojenki.
  • Abbie Faria, ... :)
  • Mess, To po chu ubliżasz innym?
  • Mess, Twoje a dobre by jechali po nich, Ty po innych jedziesz. Pamiętaj - to yanko jest szatanem!
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 ubliżam tylko fanatykom religijnym, pseudo patriotom i bucom jak ten Jasiński. A to z tego powodu, że mam prawo oceniać teksty oraz zachowanie innych ?‍♂️
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 nigdy nie mówiłem ze mam dobre teksty XD zawsze mówię że są słabe bo pisane 20 lat temu ?
  • MartynaM 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 i nie będzie, bo idę spać... zaciekawiony też chyba poszedł... ?
  • Mess, Ja sobie przyznałem prawo jazdy po Tobie - imitacjo!
  • MartynaM, szkoda spać w noc tak piękną, wiersz napisz.
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 masz do tego pełne prawo? tak jak ja mam prawo mieć to w dupie ? zdrowia i dobrej flaszki życzę XD
  • Mess, No to dobrze że się rozumiemy, nie ma szatana, ni diabła tu nad yanka, on we wszystko lezie z bcałym brzemieniem konsekwencji. Się więc więcej nie waz zwać!
  • 110101011 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 w świecie zwierząt zdarzają się takie przypadki, a człowiek też zwierzę
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 diabły to nie tylko bycie złym czy pijanym jak w twoim przypadku. To też knucue, kuszenie i intrygi ? doucz się na ten temat to pogadamy ?
  • Mess, Ty się w akcje humanitarne włączasz - nie kombinuj, gadasz z prawdziwym szatanem!
    Jestem i Cie detronizuję - apage! Na Ciebie działa wszystko co katolicy wymyślili, ja jestem prawdziwy i ponad to.
  • Mess, Tu nie ma miejsca na dwóch diabłów - Ty - imitacja i ja.....
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 w akcje już się włączyłem te na Ukrainę i te z UNICEF od kilku lat?‍♂️ pomagam bo czasem trzeba. Nic co katolickie na mnie nie działa nie pamiętam kiedy w kościele byłem z 10 lat temu? No chyba że liczymy pogrzeby XD
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 i ty zwykła prowokacja,która na siłę szuka bana. Jeśli myślisz, że zgłoszę takie rzeczy to się mylisz ? ja lubię takie rozmowy nawet jeśli ktoś mnie obraza.
  • Mess Się nie tłumacz, ja tu pan em i się  nie tłumaczę - imitacjo.
  • Mess, nudzisz pana.
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 idź już panie odpocząć bo marną szopkę robisz ? ja spadam i mimo wszystko życzę udanego wieczoru ?
  • Mess, Ty marniejszą, polotu nie masz za grosz.
  • Mess 26.02.2022
    yanko wojownik 1125 idź walczyć z wrogiem pitolenia bo słabo ci to idzie
  • MartynaM 25.02.2022
    My mieliśmy inną historię, zahartowani byliśmy w bojach. Stąd bohaterstwo we krwi.
    Z jednej strony piękna spuścizna, z drugiej tragiczna, no ale mając takich sąsiadów nic nie dziwi.

    Dobry wiersz. 5
  • Tak, chociaż z drugiej strony wiele państwa narzeka na sąsiadów.
  • Patriota 25.02.2022
    Dzięki. Zawsze musieliśmy walczyć o prawo do życia w tym miejscu, rzadko kiedy z przeciwnikiem który przestrzegał zasad fair play. Pozdrawiam Martyno.
  • "My mieliśmy inną historię, zahartowani byliśmy w bojach. Stąd bohaterstwo we krwi."

    Martyno! Trudne dzieciństwo?
  • He he do święta jeszcze kilka dni, ale co tam. Dobry wiersz miałeś lepsze, ale i tak daję maksymalną ocenę. Pozdrawiam 5
  • Patriota 25.02.2022
    Dzięki, bo jutro, a w zasadzie już dziś jedziemy na piękną wycieczkę śladami barżanina Pułaskiego, to nie miałbym głowy No wrócimy wieczorkiem. Pozdrawiam.
  • Patriota Rozumiem miłego!
  • Yaro 25.02.2022
    Na piątkę. Pozdrawiam:)
  • Patriota 26.02.2022
    Dziękuję bardzo za komentarz i ocenę. Pozdrawiam.
  • Zaciekawiony 26.02.2022
    Tym patosem można barykadować ulice, tyle tego w wierszu.
  • Patriota 26.02.2022
    Przykre, ale w takim razie proponuję panu wizytę w kabarecie.
  • Niezbyt, mój drogi Patrioto, tekst jest pokaleczony, zresztą: ile razy można czytać częstochowskie rymowanki ku chwale Ojczyzny? Im więcej takich rymowanek, tym gorzej ze świadomością narodową - niektórzy mają już dość bogoojczyźnianych jęków, napisz coś trudniejszego bez jakiegokolwiek męczącego patosu, przykładem mogą być:

    Wilki

    Marii Oberc

    Ponieważ żyli prawem wilka
    historia o nich głucho milczy
    pozostał po nich w kopnym śniegu
    żółtawy mocz i ten ślad wilczy

    szybciej niż w plecy strzał zdradziecki
    trafiła serce mściwa rozpacz
    pili samogon jedli nędzę
    tak się starali losom sprostać

    już nie zostanie agronomem
    ,,Ciemny" a ,,Świt" - księgowym
    "Marusia" - matką ,,Grom" - poetą
    posiwia śnieg ich młode głowy

    nie opłakała ich Elektra
    nie pogrzebała Antygona
    i będą tak przez całą wieczność
    w głębokim śniegu wiecznie konać

    przegrali dom swój w białym borze
    kędy zawiewa sypki śnieg
    nie nam żałować - gryzipiórkom -
    i gładzić ich zmierzwioną sierść

    ponieważ żyli prawem wilka
    historia o nich głucho milczy
    został na zawsze w dobrym śniegu
    żółtawy mocz i ten trop wilczy

    Zbigniew Herbert

    Lub moja prozą poetycka: "Tajny ruch oporu" - warto spróbować.

    Łukasz Jasiński
  • Patriota 26.02.2022
    Drogi Panie, chyba Pan nie zauważył, że od czasów powstania tego wiersza, hmmm zmieniły się nieco okoliczności. Ów utwór napisano w czasie, gdy o żołnierzach niezłomnych nie wolno było mówić, a ich pamięć i życiorysy zakłamywano. Dziś są bohaterami, zatem można korzystać z całkiem innych środków wyrazu. Nie wiem, czemu zaleca mi Pan naśladownictwo, skoro ja mam swój, całkiem oryginalny warsztat i jestem mu wierny. A rymowania drogi panie, to mógłbym pana uczyć, tylko że pewnie byłoby pana na te korepetycje nie stać, bo nie jestem tani.
  • Jeśli pan uważa, że posiada pan własny i oryginalny warsztat i uważa pan, mógłby mnie pan uczyć rymowania, to: serdecznie panu gratuluję! A wiersz Zbigniewa Herberta powstał w latach dziewięćdziesiątych jako riposta wobec wiersza Wisławy Szymborskiej i wtedy można już było o tym mówić!

    Notas, tempestas, notas...

    I gromem: zagrzmiało - grzmi i grzmi i grzmi,
    to po prostu: deszcz, a ty wiesz - to ten wieszcz
    i gromem: zagrzmiało - grzmi i grzmi i grzmi,

    jak to pięknie grzmi i grzmi: błyskawicami - brzmi
    moje święte imię, a ty przecież wiesz - to ten wiersz,
    jak to pięknie grzmi i grzmi: błyskawicami - brzmi

    i gromem: zagrzmiało - grzmi i grzmi i grzmi,
    to po prostu: deszcz, a ty wiesz - to ten wieszcz
    i gromem zagrzmiało - grzmi i grzmi i grzmi...

    Łukasz Jasiński
  • Vitae

    Bo to jest tak: jak życia wrak
    i nadchodzi mroczna burza
    i rozkwita w sercu róża,
    bo to jest tak: jak życia znak,

    bo to jest tak: jak wolny świat
    i już czujesz promieni blask
    i słodkiego nektaru - mlask,
    bo to jest tak: jak wolny kwiat,

    bo to jest tak: jak bólu smak
    i nadpływa gniewu zorza
    i już pragniesz głębin morza,
    bo to jest tak: jak bólu rak...

    Łukasz Jasiński
  • Bezdomność

    Mamo, ja nie mogę już,
    ciągle mam otwarty nóż,
    zamiast życia - kolce róż,
    ciągle mam otwarty nóż,
    mamo, ja nie mogę już,

    sześć miesięcy ciągle sam,
    tam i tu i tam - tam i tu i tam,
    mamo, ja już rady nie dam,
    tam i tu i tam - tam i tu i tam,
    sześć miesięcy ciągle sam,

    mamo, ja nie mogę już,
    ciągle mam otwarty nóż,
    zamiast życia - kolce róż,
    ciągle mam otwarty nóż,
    mamo, ja nie mogę już...

    Łukasz Jasiński
  • Czarownica

    I ona jest we mnie: słowianka -
    poganka: bogini świętej matki natury
    i ona jest we mnie: słowianka -

    samotna, naga, wrażliwa i cicha
    dusza i wyzwolona: moja - kochanka,
    samotna, naga, wrażliwa i cicha

    i ona tańczy we mnie jak szalona
    i dwa złączone serca wyzwalają - moc
    i ona tańczy we mnie jak szalona

    i szalona, wyzwolona, szalona - ona
    wyzwala tarczę księżyca i życia - noc
    i szalona, wyzwolona, szalona - ona

    i ona tańczy we mnie jak szalona
    i dwa złączone serca wyzwalają - moc
    i ona tańczy we mnie jak szalona,

    samotna, naga, wrażliwa i cicha
    dusza i wyzwolona: moja - kochanka,
    samotna, naga, wrażliwa i cicha

    i ona jest we mnie: słowianka -
    poganka: bogini świętej matki natury
    i ona jest we mnie: słowianka...

    Łukasz Jasiński
  • Tajemnica

    A kiedy słońce zachodzi
    i nadchodzi mroczna pora,
    ona: stoi, tam, stoi - sama,
    a za nią murowana tama,
    ona: stoi, tam, stoi - sama
    i nadchodzi mroczna pora,
    a wtedy słońce zachodzi,

    cały świat gaśnie - goreje,
    para gorącem paruje - amora,
    moja, mora, moja - zaleje
    i leje, leje, leje caradola - moja,
    moja, mora, moja - zaleje,
    para gorącem paruje - amora,
    cały świat gaśnie - goreje,

    tańczymy sobie nago - tango,
    elima rala dala a bela mela lato,
    a my sobie tańczymy - goło
    i wkoło i naokoło i wkoło - koło,
    a my sobie tańczymy - goło,
    elima rala dala a bela mela lato,
    tańczymy sobie nago - tango,

    a wtedy słońce zachodzi
    i nadchodzi mroczna pora,
    ona: stoi, tam, stoi - sama,
    a za nią murowana tama,
    ona: stoi, tam, stoi - sama
    i nadchodzi mroczna pora,
    a kiedy słońce zachodzi...

    Łukasz Jasiński
  • Patriota 26.02.2022
    Drogi Panie, IPN powstał dopiero w 1999 roku, i to dopiero wówczas zaczęto dokopywać się do ocalałych gdzieniegdzie archiwów prokuratorskich i sądowych i dowiadywać, co się działo z polskimi patriotami po wojnie. Jeśli uważa pan, że w latach dziewięćdziesiątych ktokolwiek z polskich przeciętnych zjadaczy chleba, przeciętny Kowalski, czy Nowak wiedział cokolwiek o żołnierzach niezłomnych, to gratuluję dobrego samopoczucia. Poza tym jeśli zamierza pan ze mną w przyszłości dyskutować na jakim takim poziomie to upraszam o niespamowanie wątków.

    Moja witryna internetowa o Ince - Danusi Siedzik z Narewki, była jedną z pierwszych stron o tematyce poruszającej żołnierzy wyklętych w kraju i powstała zaledwie kilkanaście lat temu.

    http://www.inka.witryna.info/
  • Patriota 26.02.2022
    Dodam tylko, że dziś zrobiłbym tę stronę zupełnie inaczej, uzupełniłbym też cytatami z własnych wierszy, nie cudzych, ale takie miałem wówczas możliwości. A robiłem ją jeszcze w czasach, gdy dostęp do internetu zyskiwało się dzwoniąc pod określony numer telekomunikacji polskiej i płaciło się za buszowanie po sieci za godziny.
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Patriota Teraz widzę, że Pan opublikował kilka książek. Wcześniej myślałem, że to przechwałki.
  • Zaciekawiony 26.02.2022
    Patriota
    Skoro nujawnienie Wyklętych jest tak niedawne, to czemu stylizujesz wiersze tak, jakby były pisane sto lat temu? Ryby byle tylko jakieś były i całe stałe frazy z wojskowych akademii. To nie jest współczesny wiersz.
  • Zaciekawiony 26.02.2022
    *rymy
  • Patriota Fajna strona! Gratulacje!
  • Patriota 26.02.2022
    Marku, dzięki.
  • Abbie Faria, przez te kilka książek my jesteśmy mniejsi. To główne żona, Pan się dopisał, bo nie chciłą być pominięty.
  • *chciał
  • Iza Luis 26.02.2022
    Kierowana ludzką ciekawością zajrzałam na witrynę internetową i zabolały mnie oczy.
    Proszę się nie obrazić, ale to tęczowe tło jest straszne i nie pasuje do Bohaterów. Widziałabym ciemną zieleń albo granat. Pozdrawiam.
  • Iza Luis 26.02.2022
    Jednolite tło bez wzorów. To miałam na myśli.
  • Patriota 26.02.2022
    Iza Luis jakoś co do tła, to nikt do mnie do tej pory pretensji nie zgłaszał, a miałem kilkaset recenzji strony. Ani jednej negatywnej. Oczywiście rozumiem, że może Ci się to nie podobać, ale próbowałem różnych, i ta wydała mi się najmniej gryząca z czarnym tekstem. Mnie się akurat ten róż podoba. Dawno nie zaglądałem do trzewi elektronicznych tej strony. Nie wiem nawet czy pamiętam, jak to się zmieniało.
  • Iza Luis 26.02.2022
    Patriota głównie miałam na myśli wzór, który w mojej percepcji kłóci się z każdym tekstem.
    Nie potrafię się skupić. To tylko moja opinia, jak twierdzisz jedyna, więc nic nie warta.
  • Patriota 26.02.2022
    Iza Luis nie napisałem, że nic nie warta. Każda szczera opinia coś wnosi. Napisałem tylko, że co do tej mojej strony jest jedyna tego typu. Każda opinia jest cenna, Twoja też. Wezmę ją pod uwagę, gdy będę tworzył jakąś kolejną stronę.
  • Zaciekawiony 26.02.2022
    Skoro szykuje się taka dobra okazja... Może 1 marca wrzucę wiersz o rozstrzelaniu furmanów w Puchałach?
  • Patriota 26.02.2022
    Jeśli się czujesz duchowym spadkobiercą tych furmanów to sobie wrzucaj nawet własne odchody. A pewnie się czujesz. Ty w żadnej stylizacji nie potrafisz nic wartościowego spłodzić.
  • 110101011 26.02.2022
    I o Jedwabnem. Dres-code: obora.
  • 110101011 26.02.2022
    Tło strony - fiolet we wzorek tęczy. Idealne prawilne.
    Wielki Łukasz pochwala takie inicjatywy!
  • Ellie Victoriano 26.02.2022
    Ładna tęcza, taka LGBT+
  • 110101011 26.02.2022
    No, cool.
  • Narrator 04.03.2022
    Topowy tekst w rankingu Opowi... Nagroda Administratora murowana :)
  • Patriota 04.03.2022
    Dzięki?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania