(*)

 

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Wrotycz 26.04.2019
    Chwalebne i rozsądne mimo osnowy z cynizmu.
    Fajna ta ostatnia metafora. Życzę fundamentów, ścian i dachu przepięknej budowli.
    Pozdrawiam.
    5.
  • Enchanteuse 26.04.2019
    Osnowa z cynizmu jest niestety nieunikniona. Dziękuję Wrotycz, dwukrotnie: za wizytę i za słodkie życzenia.
    Odpozdrawiam :)
  • Wrotycz 27.04.2019
    Wygrać z własnym (oczywiście sprokurowanym przez doświadczenie) cynizmem - uuu, wiesz, to naprawdę niesamowicie ważna sprawa. Może najważniejsze zwycięstwo.
  • Enchanteuse 27.04.2019
    Wrotycz pytanie, czy warto w ogóle z nim walczyć. To też jest pewne antidotum, ochrona.
  • Wrotycz 27.04.2019
    Enchanteuse, oczywiście że tak. Cynizm, w mniejszym stopniu ironia, to okaleczanie siebie, to defensywny pancerz odgradzający od piękna życia. Ryzyko jest wpisane w trwanie, a cynizm w śmierć za życia.
    Musi czasami boleć, aby tym mocniej odczuć szczęście.
    Cynizm zostaw na późną starość, jeśli pomoże oczywiście wtedy.
    Pozdrawiam.
  • Enchanteuse 27.04.2019
    Wrotycz widzisz, on się wciąż wydaje kuszący; szczególnie w okresach kiedy boli o wiele bardziej, niż czuje się to piękno, o którym wspominasz. Myślę, że najważniejsze w takich wypadkach - skoro on już musi być - to umieć odgrodzić od niego siebie i zachować na szczęśliwy okres.

    I wtedy właśnie przypomnę sobie te życzenia od Ciebie, żeby mieć fundament pod zacną budowlę :]
  • Wrotycz 27.04.2019
    Ench, uff, spokojna już jestem o Ciebie.
  • Enchanteuse 27.04.2019
    Wrotycz :)
  • trochę to "zdechnie" mnie akurat męczy. Dałaś w tytule potem powtórzyłaś kilka razy w tekście... Gdyby użyć synonimów a w najważniejszym momencie, właśnie tego ulubionego w tym wierszu przez Ciebie słowa, jego wydźwięk byłby znacznie mocniejszy, a tak to bardzo powszednieje i męczy.
    To tylko moje zdanie oczywiście także wiesz... :)
    Pozdrawiam serdecznie, tak czy siak :)
  • Enchanteuse 26.04.2019
    Dziękuję, naprawdę. Siedziałam nad nim trochę, ale widać nie wszystko wyłapałam. Faktycznie, razi. Poprawiłam, tytuł na razie roboczy, w zawieszeniu.

    Ja również pozdrawiam :)
  • yanko wojownik 26.04.2019
    Całkiem w moim klimacie w zasadzie jestem cynikiem.
  • Enchanteuse 27.04.2019
    Cieszę się zatem, że utrafiłam w gusta.
  • Podoba mi się zamysł i wykonanie. Maurycy wspominał o słowie "zdechnie". Dla mnie takie powtarzanie odpowiednio użyte nadaje mocy słowu i sensu całego wiersza uwydatniając przekaz. Zostawiam 5 i pozdrawiam!
  • Enchanteuse 29.04.2019
    No widzisz, ale jak na tak krótki wiersz trochę ich było za dużo. Wciąż jeszcze nie jestem przekonana co do pierwszej zwrotki: tam powtórzenie "zdychania" istotnie wzmacnia przekaz. Tyle że wowczas końcowe zdychanie musiałoby zniknąć. A tego bym nie chciała.

    Dziękuję bardzo za wizytę Mistrzowi i kłaniam się w pas :)
  • Krzysztoff 18.11.2019
    Aż mnie skisiłaś żeby zajrzeć wstecz. Też mi się podoba ten wiersz.
  • Krzysztoff 18.11.2019
    Skusiłaś - err

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania