Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Niosący Światło - Prolog

[List pierwszy]

"Drodzy przyjaciele... Piszę to z pełną świadomością, że tego pewnie nie odczytacie, albo ten list do was nie trafi, jednak póki mój umysł nie stał się spowity przez cienie, jest to czynność, której chciałem się podjąć. Minął tydzień odkąd moi bracia z klasztoru ruszyli w stronę starej kaplicy w lesie, jednak nie powrócili, a ja mam kłopot ze znalezieniem pomocy, gdyż klasztor San Givan to miejsce odległe od jakiejkolwiek cywilizacji, ale staram się jak tylko mogę, by nie odejść od zmysłów...choć ostatnio coraz trudniej mi to wychodzi. Chyba tylko obecność zwierząt pozwala mi trzeźwo rozumować. Myślę, że to tylko kwestia czasu zanim stracę resztki świadomości i stanę się więźniem własnego umysłu. Będę robił co w mojej mocy, by tak się nie stało. Podpisano, brat z klasztoru San Givan - Lezjusz Evan"

 

[List drugi]

"D-drodzy przyjaciele... Moi bracia wciąż nie powracają, a ostatnio dotarły do mnie wycia i krzyki z tutejszego lasu... Były tak intensywne i potężne, że wszystkie zwierzęta zaczęły się chować i skomleć, co przyprawiło mnie o ciarki. Chciałem się udać i zbadać źródło hałasu, ale strasznie się boję! Liczę, że osoba to czytająca znajdzie pomoc zanim będzie za późno...

Podpisano, brat z klasztoru San Givan - Lezjusz Evan"

 

[List trzeci]

"Nie tak dawno temu, zdałem sobie sprawę, że ktoś podkrada nam zapasy ze spiżarni. Zszedłem powoli po drewnianych schodach, ale straszliwy fetor sprawił, że prawie tam padłem. Wyniosłem ostatnie zapasy na piętro klasztoru i co noc słyszę to samo wycie. Zauważyłem, że te tajemnicze odgłosy docierają tu tylko nocą... Do zachodu pozostały jakieś dwie godziny, więc postaram się wzmocnić obronę...

Podpisano, brat z klasztoru San Givan - Lezjusz Evan"

 

[List czwarty]

"Nie mogę spać... Nie mogę spać... Ostatnio wprawdzie była cisza, lecz tej nocy coś weszło do środka, udało mi się jedynie zobaczyć kawałek tego czegoś przez dziurkę od klucza i przypominało to... sierść? Jeśli sytuacja się nie poprawi, będę musiał stąd uciec...

Podpisano, brat z klasztoru San Givan - Lezjusz Evan"

 

[List piąty]

"Czy ktoś odbiera te listy?! T-To coś mnie widziało i chciało mnie dopaść! Wiem, że wciąż chce! Muszę uciekać...Wybaczcie bracia, ale..."

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Shogun 19.04.2020
    Jest, pojawiło się. Świetny i klimatyczny prolog. No nie powiem, zachęciłeś mnie do serii. Bardzo podoba mi się pomysł z listami.
    Pozdrawiam i wyczekuję pierwszego rozdziału ;D
  • DEMONul1234 19.04.2020
    Mam lepszy pomysł, który(chyba) się na Opowi nie pojawił, ale dopiero w następnym rozdziale ^^
  • Shogun 19.04.2020
    DEMONul1234 o proszę, no to w takim razie czekam z jeszcze większą niecierpliwością :)
  • Beatka 19.04.2020
    Chętnie przeczytam ciąg dalszy :)
  • Clariosis 25.04.2020
    To moja pierwsza styczność z Twoimi dziełami (a miałam już dłuższy czas temu plan by przeczytać) i powiem Ci, że jestem mile zaskoczona. :) Tekst jest bardzo sprawnie napisany. Podoba mi się, jak nastrój zmienia się z każdym kolejnym listem - na początku brzmi dość spokojnie, że choć autor się obawia czegoś, to jeszcze nie jest aż tak przerażony. Lecz z każdym kolejnym listem strach się powiększa - aż w końcu następuje ostatni list, w którym nawet nie został złożony podpis. Świetnie rozegrane. I tytuł bardzo mi się podoba, "Niosący Światło", czyli pełne znaczenia imienia Lucyfer. :) Zastanawiam się, w jakim sensie więc tytuł odnosi się do fabuły, ale mam nadzieję, że wkrótce dane mi się będzie przekonać. Za prolog stawiam zasłużone 5/5 (:

    Mam jeszcze jedno pytanie. Chciałabym przeczytać "Kto zabił Ethana Fella?", ale nie jestem pewna czegoś. Kiedy weszłam w prolog, u góry wyskakuje "Piekło Skazańców - Prolog" jako wcześniejsza część. Czy przed "Kto zabił..." powinnam więc przeczytać "Piekło Skazańców"? :) Z góry dziękuję za odpowiedź i życzę dużo weny do pisania!
  • DEMONul1234 25.04.2020
    Dzięki. "Niosący światło" to odniesienie do zawodu bohatera, gdyż rozpala pochodnie :)
    Piekło skazańców jest oddzielnym dziełem, choć gorąco je polecam.(Radzę czytać bezpośrenio z mego profila)
    Prosiłbym o niezważanie na ostatnie niskie oceny pod mymi opowiadaniami, są to trollowe jedynki
  • DEMONul1234 25.04.2020
    Opowi zaznacza że Piekło Skazańców należy do "Kto zabił" ale tak nie jest.
  • Clariosis 25.04.2020
    DEMONul1234 Oh, to jakieś niesnaski tutaj mają miejsce? ): No nic, jeżeli wezmę się za czytanie i uznam, ze mi się podoba, to może uda mi się trochę ocenę podnieść. (: No i dam znać co myślę. (:
  • DEMONul1234 25.04.2020
    Clariosis Niesmaki nie, ale trolle... Jak komentujesz cudze prace dobrze to wszystko okej i tak robiłem, jakieś 99% moich komentarzy to pozytywy, a jak ten 1% się trafił to wszyscy całe dobro ignorują i się mszczą.... za co? pojęcia nie mam. Wiem kim są te trole, a raczej skąd przybyli, ale szkoda mi ich trochę.
  • Clariosis 25.04.2020
    DEMONul1234 Znaczy, mam rozumieć, że po prostu wyraziłeś negatywną opinię o jakimś dziele i stąd nagle mszczenie się? Cóż, mam nadzieję, że nie był to żaden obraźliwy komentarz z Twojej strony, tylko po prostu krytyka/wyrażenie opinii, że coś Ci się po prostu nie podobało (bo miało prawo, sztuka jest subiektywna). Mimo wszystko to bardzo niedojrzałe ze strony tych osób, że zaniżają oceny wszystkich Twoich tekstów tylko w ramach jakiegoś rewanżu, to niezbyt dojrzałe zachowanie.
  • DEMONul1234 25.04.2020
    Clariosis No nie mam w zwyczaju pisać "Twoja praca to totalne dno idź opuść portal" Ech, zrobię sobie tygodniową przerwę to może fala nienawiści przejdzie :))))
  • DEMONul1234 25.04.2020
    Clariosis Mam nadzieję, że opowiastki ci się podobają
  • Clariosis 25.04.2020
    DEMONul1234 Oh, no to naprawdę szkoda, że Cię coś takiego spotyka. Może faktycznie zrób sobie przerwę, ale nie zniechęcaj się. Dam Ci znać co myślę o historiach. (:

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania