No i klops w oczach _ pasja

- Hej, ruda, co tam widzisz, stojąc przy tym garze? - zawołał mocno podchmielony szatyn z rogu sali. - Głodny jestem! A ty wiosłujesz jak popierdolona.

Kłęby dymu papierosowego, łączącego się z oparami wydobywających z wielkiego kotła, zaburzały widzenie.

Petra odwróciła się w kierunku mężczyzny i odszczeknęła hardo:

- Scheisse! - I nie przerywając zajęcia, zakreślała łychą koła.

- Kurwa mać! - zaklął siarczyście. - Niemiecka dziwka nie będzie mi gotowała - bełkocząc, wstał od stolika i przepychając się pomiędzy rozbawionym towarzystwem, stanął przed kobietą. Ona podniosła wzrok i spojrzała na niego. Poczuł zimno i nie mógł wydobyć z siebie słowa.

Te oczy? - Pomyślał.

Schyliła się nad garem i wypowiedziała dziwne słowa:

- Abra kadabra, lass den Teufel mit ihm sein.

Nie zrozumiał. Stał jak wryty, wtopiony w opary bulgoczącej pulpy.

- No, i dlaczego nie szwargolisz? - zapytała.

Nagle drzwi się otworzyły. Nikogo jednak w nich nie było. Tylko przeciąg zaciągnął ponad głowami biesiadników, zimny powiew. Niektórzy przestraszeni skulili się w pół, zasłaniając głowę ramionami, inni zaczęli szeptać niezrozumiale słowa, a jeszcze inni wstali i jak cienie wyszli z gospody. Pomieszczenie zasłoniła ciemność. Nie wiadomo ile trwała, brzęk stali i cichy jęk mieszał się z chlupotaniem. Kiedy pojaśniało wokół, to jakby się wszystko odmieniło. Gwar ucichł, tylko pojedyncze wychudzone sylwetki ludzi patrzyły nieruchomo w drzwi.

- Petra! - wrzasnął bartender. - Rozkładaj talerze i nakładaj pulpę, bo zaraz z budowy przyjdą na obiad. Dodałaś przyprawy?

- Tak, Adolfie, dodałam maggi i tego Romana, co tuczyliśmy go przez miesiąc. Reszta scheisse, ale można coś poobgryzać.

Dziewczyna przerwała mieszanie, obtarła czoło zapaską i zaczęła napełniać talerze, gęstą kapuścianką na kościach Romana. W każdy talerz włożyła żebro z kawałkiem mięsa.

Kiedy przyszli robotnicy, zupa smakowicie dymiła oparami. Po chwili łyżki stukały o blaszane dna.

 

Kolejni pretendenci do zupy… HGW, jakiej, to się okaże.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Kocwiaczek 28.10.2020
    Kłęby...zaburzało/ raczej zaburzały, skoro kłęby.

    Ciekawa stylizacja na HGW kogo :) Waham się pomiędzy kilkoma autorami. Na razie więc wytrzymam się od głosu. Może ktoś coś podpowie;) Klimat opowiadania iście halloween'owy :D Ciekawe kim był Roman?
  • A skąd ja mogę wiedzieć skąd ten Romek był. Ty nie kombinuj tylko wal śmiało, tylko nie kapiszonami hihihiii
  • Kocwiaczek 01.11.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi no dobra, to typuję Pasję na autora :D
  • Pasja 03.11.2020
    Kocwiaczek Brawo! Zgadlaś
  • Szpilka 29.10.2020
    Dobre, dobre i sprawnie napisane ?
  • Dobra, bo to zupa z Roman, a nie z bobra hahahhaha Tylko zgadnij kto to taki?
  • Szpilka 29.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi

    A zgadnę, zgadnę, ale niech inni najpierw wejdą na minę ?
  • Szpilka liczysz na innych? To zła zasada. Licz tylko na siebie hahhahhahaha
  • Szpilka 29.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi

    A dyć racyję masz, nie ma się co ślizgać na pleckach innych, zatem Akwadar ?
  • Szpilka Akwadorek pewnie lubi takie klimaciki i możliw, że ten skurczybyk tak nawiwijał hihihi
  • Szpilka 29.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi

    I jeszcze po germańsku szwargocze, no wszystko wskazuje na niego ?

    Ciao, dzięki za fajoską zabawę ?
  • Szpilka ja dankeschön
  • Pasja 03.11.2020
    Szpilka
    Pudło tym razem?
  • Pasja 02.11.2020
    Makabra i był Roman i nie ma Romana. Trochę mi zwroty w języku niemieckim nasuwają. Cholerka ale strzelam na Szpilkę... chociaż twierdzi, że nie pisze prozy. ?Ale może mylić.
  • Tak bywa, jak Roman jest przystojniakiem O!
  • Shogun 02.11.2020
    Tutaj z kolei Akwadar mi się widzi i niech tak zostanie :)
  • Na Wodniaka polujesz? Możliw hahahhaha, z tym że nie na pewno xD
  • Shogun 02.11.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi ano zapolować mogę i potem wypuścić oczywiście, jam dobry kłusownik, a raczej wędkarz haha :D
  • Pasja 03.11.2020
    Shogun

    I tu! Pudło ?
  • Shogun 03.11.2020
    pasja no nie, no nie! Znowu się ukryłaś :) Następnym razem nie spudłuje! ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania