Drouble - Nowoczesne rozwiązania nowoczesnych problemów

W odległej przyszłości nastąpiła koniunkcja sfer. Magia ponownie przeniknęła do naszego świata.

Pojawiło się wiele osobliwych istot siejących popłoch wśród ludności magią, mieczami plazmowymi i karabinami.

Jedną z takich istot był cybermag. Podczas walk ulicznych zabił wielu piechurów, lecz w końcu padł.

Nosił przy sobie prastary nośnik danych USB, który trafił w ręce młodego informatyka przeczesującego pole bitwy w poszukiwaniu przydatnego złomu. Udało mu się rozszyfrować zawartość:

 

„… po trzydziestu pełnych księżycach ziemi otworzą się bramy.

Skończymy to, w czym przeszkodzili nam wiedźmini.

Strzeżcie się dwanaściorga dzieci jednego ojca noszących wszystkie zodiaki,

gdyż na zawsze szansę stracimy …”.

 

Informatyk uznał się wybrańcem. Czasu było mało, więc zaczął bezzwłocznie.

Dwanaście mozolnych miesięcy namawiania kobiet, tłumaczenia powagi sytuacji. W pewnym momencie przeszkadzać zaczęły również porody kolejnych dzieci.

*

Na porodówce urodzić się miał właśnie ostatni mający dać wolność - rak, ale było dopiero południe 21 czerwca. Bohater spocony ze strachem w oczach krzyknął do lekarza:

– Doktorze! To dziecko musi się urodzić jutro! Od tego zależy wszystko!

Lekarz popatrzył w milczeniu na pielęgniarki, po czym na bohatera i powiedział:

– Niestety, natura jest nieubłagana. Nic tu nie poradzimy.

Podszedł i dodał szeptem:

– Jak Pan zostawisz tysiączka w kopercie, to on się mógł urodzić nawet pięć lat temu.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (67)

  • DrV 28.06.2022
    Zajebiście xD
  • Poncki 28.06.2022
    Z dedykacją dla starego przyjaciela :)
  • krajew34 28.06.2022
    Specyficzny twór, ale jakiś pomysł w tym jest. Tak chodzę po opowi i stwierdzam, że jednak wciąż muszę więcej czytać, gdyż pewne rzeczy przekraczają mój prosty umysł.
  • Poncki 28.06.2022
    Nie bądź wobec siebie aż tak krytyczny.
    Każdy z nas posiada unikalną percepcję.
    Cześć rzeczy, które Ty wyłapiesz od razu zostaną pominięte przez kogoś innego.
    Podobnie w drugą stronę.
    Coś co dla mnie będzie oczywistym nawiązaniem do świata popkultury przez kogoś innego może zostać w ogóle pominięte.
    Pozdrawiam ?
  • krajew34 28.06.2022
    Poncki do głowy przyszło mi jedynie wiedzmin, cyberpunk i nie wiedzieć czemu Herkules
  • krajew34 28.06.2022
    Ten anonimowany oczywiście herkules i ta przepowiednia mojr(nie wiem jak to się odmienia)
  • Poncki 28.06.2022
    krajew34
    No to w zasadzie jesteś całkiem na miejscu.
    Jest jeszcze satyra polskiej służby zdrowia na porodówkach ?
  • Poncki 28.06.2022
    krajew34 (herkulesa sam nie zauważyłem ;)
  • krajew34 28.06.2022
    Poncki jak to mówisz co inna głowa to inne spostrzerzenia. W końcu każdy ma inne wspomnienia, o koniukcjach to się na słuchałem przy okazji wiedźmaka i materiałach o dinozaurach z portalu. Przynajmniej mogłem wpaść i przeczytać, poezja to zupełnie nie moja bajka, już i tak słabo pisze opowiadania, a zostałbym zjedzony przy wierszach. Na szczęście wole opowiadania lub twory jak powyżej. :) już nie spamie, ciężko się zmieścić w krótkim komentarzu.
  • Poncki 28.06.2022
    krajew34
    Nie krępuj się :) pisz długi :)
  • krajew34 28.06.2022
    Poncki ale tak szczerze pomysł z 12 znakami zodiaku to furtka do wielu pomysłów na opowiadanie, klany, sekty, wojownicy, to ogrom możliwości do rozpisania. Można też użyć szaleńca informatyka do tytułowego bohatera wychowujący dwunastkę dla swoich celów. Pomysłów jest multum. Z twojego tworu można wiele wykorzystać, co pokazuje, że inspiracje można znaleźć wszędzie, gorzej jest to wszystko ukończyć i nie dać się porwać pomysłom.
  • Poncki 28.06.2022
    krajew34
    Oczywiście. Założyłem jednak, że zmieszczę się w 200 słowach. Ciężko było by jeszcze to wszystko upchnąć.

    Może będą kolejne.
  • krajew34 28.06.2022
    Poncki to podziwiam, ja niestety jak zacznę to najmniej 1000. Zbyt dużo pomysłów nachodzi. Życzę więc owocnej pracy nad dalszymi tworami.
  • Poncki 28.06.2022
    krajew34
    I właśnie to uważam za najtrudniejsze czyli złapanie tych wszystkich nachalnych pomysłów. Tym bardziej jak się ma multum rzeczy doczesnych do zrobienia. Często świetne pomysły unikają bezpowrotnie.
  • krajew34 28.06.2022
    Poncki najlepsze rzeczy zawsze przychodzą przed snem, tylko po to by się zgubić nazajutrz.
  • Poncki 28.06.2022
    krajew34
    Prawda. Dlatego obligatoryjnie przy łóżku zeszyt i długopis ?
  • Grouble science fiction - ciekawa kompozycja. Opowiadanie ciekawe. Pozdrawiam 5
  • Poncki 28.06.2022
    Dzięki za ocenę i opinię.

    Co.do gatunku, tez myslalem, że to jest sci-fi,.ale z definicji wynika, że jednak fantastyka ze wzgledu na magię, której w sci-fi ponoć ma nie być.
  • Pobóg Welebor 28.06.2022
    Bardzo mądry text. Ten informatyk nic nie kumał, ale po tej lekcji może zrozumiał, że parę lat w tą czy w tamtą nie robi różnicy...
    Pozdrawiam ?
  • Poncki 28.06.2022
    Albo, jak ważą sie losy świata to powinien był zrobić 36 dzieci a nie 12 ?. Przezorny zawsze ubezpieczony ?
  • Józef Kemilk 28.06.2022
    Niezły koniec
    5
  • Poncki 28.06.2022
    Dzięki ?
  • 00.00 28.06.2022
    "Od tego zależy wszystko" chyba wkradł się błąd. W akcie urodzenia można wszystko, gorzej z metryką biologiczną. ?
  • Poncki 28.06.2022
    Faktycznie. Poprawione.
    Odnośnie metryki, nie wiem jak to tam jest rozwiązane w dalekiej przyszłości ale jak lekarz mówi, że da radę to ja mu wierzę ?
  • Piotrek P. 1988 28.06.2022
    Czym bliżej zaskakującego końca, tym ciekawiej. Udane opowiadanie.

    5, pozdrawiam ?
  • Poncki 28.06.2022
    Dzięki, również pozdrawiam ?
  • Noico 28.06.2022
    Szanowny kolego, dotychczas uważałem, że określenie USB dotyczy złączy, kabli, gniazd łączących urządzenia elektroniczne z ich różnymi przystawkami, ale widocznie nie nadążam za zmianami:)))
  • Poncki 28.06.2022
    Masz oczywiście racje. USB to typ złącza.
    Nośnik danych USB bedzie zatem pendrivem, którego niektórzy nazywają kluczykiem USB, dyskiem przenośnym, stacją dyskietek, odtwarzaczem CDDVD, magnetofonem kasetowym, itd. ze złączem USB.

    To chyba w miarę zrozumiałe jest? Czy nie?
  • Noico 28.06.2022
    Poncki inne nazwy obiły mi się o uszy, ale o "kluczyku USB" nie slyszałem;)))
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    A o USB drive?
  • Noico 28.06.2022
    USB driver to określenie pendriva.
  • Poncki 28.06.2022
    Owszem zatem można poweidzieć zarówno USB drive jak i pendrove nie robiąc błędu. Zatem wracając do Twojej pierwszej wypowiedzi, nie rozumiem co było niejasne?
  • Noico 28.06.2022
    Poncki, że samo USB określa złącza, draivy to różne nośniki mobilne.
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    A rozumiem. To taka małostka. Myślę, że większość czytelników nie zwróciła na to uwagi.
  • Noico 28.06.2022
    Poncki w tym ogólny problem, że większość czytelników nie zwraca na nic uwagi. To oczywiście ma swoje plusy i minusy. Że można ludziom wciskać różne kity, w które i tak uwierzą:)))
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    1. Powiedzenie o czymś, że jest nośnikiem danych USB nie jest błędem.
    2. W komunikacji chodzi o to, żeby wydawać zrozumiałe komunikaty. Jeżeli komunikat, którzy wydałem został zrozumiany to komunikacja zakończyła się sukcesem. Na co tu zwracać jeszcze uwagę.
    3. Piszę o cybermagach jak mam o nich pisać, żeby nie cisnąć kitu? Poza tym czy Ty uważasz, że ktokolwiek po przeczytaniu tego opowiadania uwierzy w przepowiednie o 12 zodiakach ratujących świat?
  • pansowa 28.06.2022
    Poncki skończyłaś oligofrenopedagogikę??
  • Poncki 28.06.2022
    pansowa
    Nie wiem. Mam nadzieję, że przeżył przywalony argumentami...
  • Poncki 28.06.2022
    pansowa (łeś)
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    przykład jeszcze odnośnie punktu 1.
    W sklepie nie powiesz kabel ze złączem HDMI tylko kabel HDMI poproszę. Prawda?
  • pansowa 28.06.2022
    Poncki to masz naturalny dar pracy z niepełnosprawnymi ?
  • Poncki 28.06.2022
    pansowa
    Dzięki, ale chyba wole obecnie wykonywane zajęcia ?
  • pansowa 28.06.2022
    Poncki przemyśl bo świetnie ci idzie.
  • Poncki 28.06.2022
    pansowa ?
  • Poncki 28.06.2022
    A przepraszam, pisałeś o kablach.
  • Noico 28.06.2022
    Poncki żeby już to sobie ostatecznie to wyjaśnić wystarczy zerknąć do wikipedii, czym jest USB. Jak wynika z treści hasła USB jest złączem, nie nośnikiem czegokolwiek. Pozdrawiam.

    USB (od ang. Universal Serial Bus[3][4]), uniwersalna magistrala szeregowa[5][6][7][8] – komputerowe złącze komunikacyjne (tak zwany port lub interfejs) zastępujące stare porty szeregowe i porty równoległe. Zostało opracowane przez firmy Microsoft, Intel, Compaq, IBM i DEC.

    Port USB jest uniwersalny w tym sensie, że można go wykorzystać do podłączenia do komputera wielu różnych urządzeń (na przykład kamery wideo, aparatu fotograficznego, telefonu komórkowego, modemu, skanera, klawiatury, przenośnej pamięci). Urządzenia podłączane w ten sposób mogą być automatycznie wykrywane i rozpoznawane przez system, przez co instalacja sterowników i konfiguracja odbywa się w dużym stopniu automatycznie (przy starszych typach szyn użytkownik musiał bezpośrednio wprowadzić do systemu informacje o rodzaju i modelu urządzenia). Możliwe jest także podłączanie i odłączanie urządzeń bez konieczności wyłączania i ponownego uruchamiania komputera. Więc raczej powinieneś poprawić, o ile nie chcesz wprowadzać czytelników w błąd, czy robić z nich tumanów, tak jak tego co się wtrącił, a ciemny jak tabaka w rogu.
  • pansowa 28.06.2022
    Noico no wiadomo, że jesteś ciemny oszołom i wymagasz specjalistycznego opiekuna.
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    Wow dzięki za wycinek z wikipedii wystarczyło podesłać link.
    W takim razie z tego co mówisz powiedzenie kabel USB też jest błędem. (a nie jest)

    Uważam, że popełniasz błąd logiczny ale Ty uważasz tak samo w drugą stronę więc wygląda na to, że nie rozstrzygniemy tego między sobą.
  • Noico 28.06.2022
    Poncki kabel USB nie jest błędem, bo jak klikniejsz na pliki USB jpg to na fotkach pokazane są właśnie gniazda, ale nie tylko bo również kable, rozgałęźniki i tego typu sprawy;))) Wszystko co ma coś wspólnego z jakimikolwiek połączeniami komputerowymi, czy komórkowymi.
  • pansowa 28.06.2022
    Poncki,on nic nie zrozumiał z tego co pisałeś.
    Chodzi o łatwość komunikacji, a nie definicje.
    Jeśli twój przekaz jest zrozumiały, to to co robi oszołom jest zwyczajnym przypieprzaniem się, szukaniem dziury w całym, udawaniem mundrego i dzieleniem włosa na czworo.
    Ja bynajmniej też kupuję kabel HDMI, a nie kabel z wejściem HDMI.
    I sprzedawca rozumie co chcę kupić!?
    No, ale zawsze możesz trafić na sprzedawcę takiego jak oszołom?
  • Poncki 28.06.2022
    Noico czyli nośniki danych też ?
  • Poncki 28.06.2022
    pansowa
    Możliwe ale, … nauczyłem się w życiu, że problemem w komunikacji jest brak zrozumienia komunikatu. Nie zawsze jest to jednak problem odbiorcy komunikatu. Znaczy to, że przyczyną braku zrozumienia może nie być nierozumność odbiorcy a źle sformułowany komunikat.

    Moim zdaniem warto najpierw spróbować komunikatu w innej formie, zanim wyciągnie się o rozmówcy pochopny wniosek.
  • Noico 28.06.2022
    Poncki w wiki nic nie ma na temat nośników, tylko na temat złącz, gniazdek. Nośniki to się raczej określa jako dyski zewnętrzne.
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    Owszem zgodzę się, że USB oznacza interfejs. Zaznaczałem to wcześniej. Tutaj całkowicie się zgadzam, ale ...
    postawienie czegokolwiek przed interfejsem, z którego korzysta np. USB daje do zrozumienia, że urządzenie to korzysta właśnie z tego interfejsu.
    Popatrz:
    - masz Monitor VGA a nie monitor ze złączem VGA,
    - masz kartę graficzną PCI EXPRESS a nie ze złączem PCI EXPRESS,
    - masz kartę sieciową Ethernet a nie kartę ze złączem RJ45,
    - dysk USB a nie dysk ze złączem USB,
    - kiedyś były klawiatury i myszki PS2 a nie mówiło się klawiatura ze złączem PS2,
    i tak dalej.

    Mam rację?
  • Noico 28.06.2022
    Poncki nie do końca. Zdanie jeśli ma brzmieć poprawnie powinno wyglądać następująco: Nosił przy sobie, prastary nośnik danych (bez dodatku USB), albo Nosił przy sobie, prastary nośnik danych typu pendrive. Nośnikiem danych była kiedyś też jakże popularna dyskietka, a dziś mało o niej już kto pamięta.
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    Tak, mogło by tez być nośnik danych na USB lub po USB i to rozwiązało by problem tej dyskusji :)
    Ale jest nośnik danych USB i tak chcę aby było :)
  • Poncki 28.06.2022
    Noico
    Chodzi o to, że właśnie jaki rodzaj nośnika to jest jest nie określone - nierozpoznawalne w naszym wymiarze ale ma interfejs USB :)
  • Poncki 28.06.2022
    Kurde muszę iść spać bo przestałem pisać po polsku...
  • Narrator 29.06.2022
    Prawidłowa nazwa to: „pamięć USB” lub „pendrive”, tylko nikt nie mówi: „podaj mi pamięć USB”, ale po prostu: „podaj mi USB”.

    Autor zaznaczył, że to jest fantastyka, a nie artykuł na temat architektury komputera, dlatego wyrażenie „prastary nośnik danych USB” jest jak najbardziej na miejscu (usunąłbym tylko przecinek przed „prastary”). Słowo „nośnik” w tym wypadku jest synonimem słowa „drive”, a jak wiadomo dysk służy do przechowywania danych.

    Niektórzy czytelnicy szukają dziury w całym, ponieważ destrukcja leży w ich naturze.

    Pozdrawiam autora oraz wszystkich czytelników. ?
  • Poncki 29.06.2022
    Dziękuję za wyjaśnienie kwestii USB, tak właśnie też się mnie wydaje.
    Przecinek zniknął.

    A szukania dziury w całym to ja nie mam za złe. Dyskusja jeszcze nikogo nie zabiła ?

    Dziękuję i również pozdrawiam.
  • Poncki 29.06.2022
    (ciekaw jestem teraz czy powiedzenie "zgadać na śmierć" wzięło się z autentycznego wydarzenia)
  • Dekaos Dondi 29.06.2022
    Poncki↔Tak trochę na początku, po baśniowemu nawet.
    Skoro w finalnym zbiegu akcji od»tego zależało–wszystko–to aż groźnie zabrzmiało i zmiana metryki
    i tak jest łatwym wyjściem, w porównaniu z zyskiem. Czyli ocalenia→Wszystkiego!↔Pozdrawiam?:)
  • Poncki 29.06.2022
    Tak to prawda co napisałeś. Pytanie tylko czy wyjaśnienie bohatera było dla lekarza wystarczające aby zrozumieć powagę sytuacji, która poniekąd jego też dotyczyła. Na pewno, jak to w powieści Sapkowskiego bywało, wyciągnął rękę po pieniądz :) Na pewno zwietrzył, że zależy bohaterowi na tym bardzo :)
  • DrV 01.07.2022
    Przeczytałem komentarze. Ponczek powinieneś się przebranżowić na opiekę nad niepełnosprawnymi
  • Poncki 01.07.2022
    Za duża odpowiedzialność. Moja złośliwość i czasem czarne poczucie humoru mogło by kogoś wtoczyć w depresję.
  • Trochę dziwne jest to opowiadanie, ciekawe, ale w ciąż dziwne... Lecz po za jednym ale, czyli trochę za krótkie, przez co, trochę nie zrozumiałe, to opowiadanie jest naprawdę dobre
  • Poncki 26.07.2022
    Jest za krutkie bo treść w nim umieszczoną można rozwlec na dłuższa powiastkę. Chciałem jednak kochać to w 200 słowach. Moim zdaniem jest przez to lekko strawniejszy i pozostawia czytelnikowi dużo do osobistego dopowiedzenia. Cieszę się, że się podoba ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania